Overnachting route Ujung Genteng Garut

Subforum Java 
88 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Van Ujung Genteng willen we via Garut naar Pangandaran. Garut Pangandaran in een keer, maar, wat is er tussen Ujung Genteng en Garut, als je dat niet in 1x wil doen? Is er ergens een leuke plek om te overnachten (en wie weet blijven hangen). En nee, niet Bandung

Garut Pangandaran willen we met de trein gaan doen (via Banjar). Is dat echt af te raden of gewoon leuk

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat zou Selabintana kunnen zijn, aangrenzend aan Sukabumi, bezoek aan pondok Halimun is de moeite waard wel warme kleding mee hahaha.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ujung Genteng naar Garut heb je 2 route
1.eerst richting Sukabumi(ga je naar boven) via Surade, Jampangkulon -Cihaur -Jampang Tengah Sukabumi Cicurug -Sukanegara richting Sindang Barang kustroute -Cidaun -Cikelet -Pameungpeuk .(kleine wegen) daarna weer omhoog richting Garut - via Cisompet Cikijang .
Vanaf Pameungpeuk naar Garut iets grotere wegen.
Ik denk dat je in een van de plaatsen makkelijk een penginapan kan vinden.

2.Een andere route is vanaf Ujung Genteng naar Pameungpeuk.
Zorg wel voor een 4 wiel aangedreven mobil.Kleine wegen.

De treinrit vanaf Garut kan leuk zijn , je moet wel rekening houden dat het mss een snelle tussenstop van fe trein vanaf Bandung naar Yogya.
Of moet je een andere trein nemen die vanaf Bandung komt .
Goedk kijken naar de aankomst en vertrektijden van de treinen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

davidson
Gebruiker
spacer line

vraag gewoon aan de receptie van je hotel(garut) of zij vervoer(busje kunnen regelen naar Pangandaran.( prijs valt meestal mee)

Naar welk hotel in Pangandaran?. ik neem aan dat je vaker daar bent geweest?
Voor 800.000 rph kan ik regelen dat je in Garut opgehaald wordt. Daar te betalen!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hoe is Pangandaran op het moment. Ik heb het als erg leuk in mijn herinnering, maar ik was er wel erg lang geleden, in 1992 om precies te zijn. Ik heb er later nogal wat neagtieve verhalen over gehoord. Iemand recent daar geweest?
Sorry, beetje off-topic.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ben er zeker van dat TERDAD hier verder kan helpen Emoticon: Shiny

Hij is allrounder in het gebied Ujung Genteng Garut en omstreken

Om Swastiastu

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 21-01-2011 19:48 elsbeth wrote:
Hoe is Pangandaran op het moment..

Recent ?
Ben in November 2010 daar geweest .
Is drukker geworden , veel nieuwe gerenoveerde hotels.
Verder vind ik het niks , omdat we door de week komen.
In de weekends is het druk , tenmiste dat zeggen de mensen daar.

Van Bandung kan je met een travel plus verzorgde reis voor 2 nachten logeren bij hotel S.I.P .(Sun in Pangandaran)
Ongeveer 600.000 rup/p.p inclusief hotel , ontbijt en een tourtje .
Min deelnemers was 4 persoon .

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 21-01-2011 19:39 davidson wrote:
vraag gewoon aan de receptie van je hotel(garut) of zij vervoer(busje kunnen regelen naar Pangandaran.( prijs valt meestal mee)

Naar welk hotel in Pangandaran?. ik neem aan dat je vaker daar bent geweest?
Voor 800.000 rph kan ik regelen dat je in Garut opgehaald wordt. Daar te betalen!

Vervoer is het issue niet.....trein is ook leuk, en anders rijden er wel bussen naar Tasikm.
en uh, 800000? dan mag je het busje zeker houden als souvenir......

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 19-01-2011 07:29 sidia wrote:
Ujung Genteng naar Garut heb je 2 route
1.eerst richting Sukabumi(ga je naar boven) via Surade, Jampangkulon -Cihaur -Jampang Tengah Sukabumi Cicurug -Sukanegara richting Sindang Barang kustroute -Cidaun -Cikelet -Pameungpeuk .(kleine wegen) daarna weer omhoog richting Garut - via Cisompet Cikijang .
Vanaf Pameungpeuk naar Garut iets grotere wegen.
Ik denk dat je in een van de plaatsen makkelijk een penginapan kan vinden.

2.Een andere route is vanaf Ujung Genteng naar Pameungpeuk.
Zorg wel voor een 4 wiel aangedreven mobil.Kleine wegen.

De treinrit vanaf Garut kan leuk zijn , je moet wel rekening houden dat het mss een snelle tussenstop van fe trein vanaf Bandung naar Yogya.
Of moet je een andere trein nemen die vanaf Bandung komt .
Goedk kijken naar de aankomst en vertrektijden van de treinen.

thanks.....ik zal eens kijken wat ik kan regelen vanuit Ujung Genteng...wie weet wordt het iets leuks (met z'n allen op de ojek?). Zal zeker verslag doen hier.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 22-01-2011 15:25 sidia wrote:
http://www.ujung-genteng.info/

Yep...heb via de site al contact gehand met een gids daar, die weer onze friend in Pangandaran ook kende....kleine wereld, maar o zo handig voor de portemonjet

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Ronald,
Mag ik je vragen of jij nog een handige route hebt ontdekt van Ujung Genteng naar Garut?
Wij gaan ook naar Ujung Genteng, overnachting waarschijnlijk in Losmen Batu Besar. 2 of 3 dagen later vliegen we vanaf Bandung naar Denpasar. Ik wil graag in de buurt van Cipanas/Leles logeren voor 1 of 2 nachten, om daar wat rond te wandelen. Ik vraag me af of dit qua reistijd haalbaar is. Hoe lang zou het reizen zijn van Ujung Genteng naar Garut?

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Je kunt vanaf Ujung Genteng " binnendoor" naar Garut, zo'n 250 km
onderste route is via Tangeung, is kortste (scheelt niet veel), maar de hobbeligste en soms stukken onbegaanbaar
De bovenste route is de normale route en het snelst (via sukabumi)
De hebt ook nog een vertakking (middenroute) die voor sukabumi afslaat, en dan via sukanagara.

250 km = 5 tot 8 uur? dus reken maar een dag.
Vanuit leles of Garut ben je wel snel op de luchthaven

Allen lopen via Bandung. er is een manier om niet via Bandung te reizen, maar dat is in 1 dag zeker niet haalbaar. Wij willen zien vanuit Ujung genten hoever we langs de kust kunnen komen, zonder nu echt veel te veel in de buidel te moeten tasten (want met een 4x4 is alles mogelijk)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,935,586 pageviews Een website van indahnesia.com