Schoolvakanties op java / Ramadan

Subforum Java 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

ivm met de "planning" van onze trip: wanneer zijn de schoolvakanties op Java?
En, is het nou echt zo'n probleem om tijdens de ramadan om als BI sprekende turis aan makanan te komen?

Ga staan waar geen plek is om te staan.

roos77
Gebruiker
spacer line

ja dat wil ik ook graag weten. we willen misschien ook naar indonesie en dan sumatra, jakarta en dan bali maar las dat op 1 augustus ramadan begint.
Is het dan wel te toen tijdens ramadan?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De schoolvakanties zijn doorgaans in Juni. Rond de Ramadhan zijn vele scholen gesloten (niet allen).
Het is - mijn ervaring - niet overdreven moeilijk om aan eten te komen. Maar hangt af van de streek (West-Java is moeilijk) en in een stad of "on the road". In een stad zijn vrijwel altijd voldoende eetgelegenheden te vinden.
De Ramadhan zelf is niet het grootste probleem maar wel de week voor en na de Lebaran (Idul Fitri) als het halve land op hol is geslagen in hun reis ( mudik ) naar de kampung halaman . Die 2 weken zou ik zeker vermijden; ook op Bali dat dan vol loopt met non-moslims die juist de gekte rond de Lebaran gaan ontvluchten.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Daar zeg je iets. Die 2 weken vallen natuurlijk weer net midden in de vakanties hier. Ik had het plan om rond 7 juli in Medan aan te komen, tot ongeveer 21 juli op Sumatera te blijven, dan een week in West Java blijven en tot slot, van 29 juli tot 5 augustus op Bali te zitten. Als ik de vliegtickets van Bandung (of Yogya) naar Denpasar nu koop en ook het hotel op Bali vastleg, is dat dan te doen? Ik neem aan dat je vooral praat over openbaar vervoer dat min of meer overvol raakt? Tja, je bericht spreekt eigenlijk voor zich..

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

we zitten met hetzelfde.....2 dagen om van omgeving Bromo naar Jak te komen, op 20 augustus (week voor IdFitri)

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Goed dat jij dit nu weer post, Ronald. Ik zat aldoor aan 1 augustus, het begin van de ramadan, te denken, maar het gaat natuurlijk om Lebaran. Dan ben ik alweer in Nl. De eerste week van augustus is het probleem niet, maar jij zit lastiger. Maar wat een krappe planning sowieso, Ronald, 2 dagen van Bromo naar Jakarta??
Als ik het goed gelzen heb, zit je 7 weken op Java. Kun je je route dan niet zo plannen dat je al wat eerder weer in West Java bent, om het risico op verstopping in je oute te voorkomen. Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie reisschema. Ik twijfel of ik uberhaupt nog wel naar Bali ga. Wat mij betreft wordt het 2 weken Sumatera, 2 weken Java. Heb jij nog bijzondere plekken om op (bij voorkeur West-) Java te bezoeken?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 17-01-2011 15:54 elsbeth wrote:
bijzondere plekken om op (bij voorkeur West-) Java te bezoeken?

De route nemen vanaf Jakarta richting Banten , met tussenstop( lunchen of logeren) in Carita Beach , Tanjung Lesung en Banten( Serang) - Merak (Beach) - een kijkje nemen bij de oversteekplaats naar Lampung .

Mss kan je de landingsplaats van ene Cornelis de Houtman vinden , waar de eerste vloot van Compagnie van Verre landen.
Van Tanjung Lesung ga je de kuststrook volgen richting Pelabuhan Ratu om te logeren bij de Samudra Beach Hotel (mss kunnen jullie de kamer van de Sundanese prinses Nyai Loro Kidul bekijken) , Ujung Kulon , verderr via Sukabumi(even bij Malam op bezoek) naar Pangandaran.

Voor de musafirs (reizenden) en zeker als ze geen Moslims zijn er uitzonderingen.
Zelfs moslims kunnen vrijstelling of uitstel krijgen om tijdens hun reizen niet aan de saum (vasten) mee te doen.

Men kan gewoon eten en drinken kopen bij winkels die nog open zijn .
Of neem gewoon mondvoorraad mee in je huurauto .
Gewoon zelf of laten samenstellen als je in een hotel logeert.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-01-2011 14:14 pak ronald wrote:
we zitten met hetzelfde.....2 dagen om van omgeving Bromo naar Jak te komen, op 20 augustus (week voor IdFitri)
Moet kunnen, maar wacht geen paar dagen langer.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

[quote] On 18-01-2011 08:03 sidia wrote:

[quote removed]

[quote]De route nemen vanaf Jakarta richting Banten , met tussenstop( lunchen of logeren) in Carita Beach , Tanjung Lesung en Banten( Serang) - Merak (Beach) - een kijkje nemen bij de oversteekplaats naar Lampung .

Mss kan je de landingsplaats van ene Cornelis de Houtman vinden , waar de eerste vloot van Compagnie van Verre landen.
Van Tanjung Lesung ga je de kuststrook volgen richting Pelabuhan Ratu om te logeren bij de Samudra Beach Hotel (mss kunnen jullie de kamer van de Sundanese prinses Nyai Loro Kidul bekijken) , Ujung Kulon , verderr via Sukabumi(even bij Malam op bezoek) naar Pangandaran.
[quote removed]

Sidia: mooie route.
Wij gaan via Jak: Bogor: Halimun: Ujung Genteng.
Dan van Ujung Genteng naar Garut. Dit gaan we niet in 1x rijden, maar zoeken nog even een leuke plek. Garut is leuk.
Mijn idee is om vanuit Garut nog naar de zuidkust te gaan, maar ik denk dat het doorgaan wordt naar Pangandaran.

Elsbet: vanuit Pangandaran heb je expresbussen naar Jak. Ook kan je via Banjar de trein nemen.

Tja, de planning vanuit Bromo: Het is een eind van Jakarta.......ik denk dat we vast ergens in de planningsproblemen komen, want onze werkelijkheid wijkt altijd af van de plannen (er gebeuren altijd leuke dingen in indonesie, en voor je het weet ben je weer ergens 3 dagen). Bromo is eigenlijk wel een must vanwege vrienden en omdat we er al vaker (en langer, 4 dagen aaneensluitend) geweest zijn.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-01-2011 09:24 pak ronald wrote: Tja, de planning vanuit Bromo: Het is een eind van Jakarta.......ik denk dat we vast ergens in de planningsproblemen komen, want onze werkelijkheid wijkt altijd af van de plannen (er gebeuren altijd leuke dingen in indonesie, en voor je het weet ben je weer ergens 3 dagen). Bromo is eigenlijk wel een must vanwege vrienden en omdat we er al vaker (en langer, 4 dagen aaneensluitend) geweest zijn.
Hopelijk is de Bromo dan weer toegankelijk want hij is nu al maanden aan het "rommelen" met het uitspuwen van allerlei vulkanische troep.
Maar let op de tijd; als je binnen een week naar Jakarta gaat, dan is er in principe van het oosten naar het westen geen beletsel. Maar........het blijft levensgevaarlijk op de wegen met al die mudik kers die met gevaar voor eigen leven (en van een ander) hun reis naar de kampung halaman desnoods met de meest gevreesde stunts op de wegen willen volbrengen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-01-2011 08:03 sidia wrote: Voor de musafirs (reizenden) en zeker als ze geen Moslims zijn er uitzonderingen.
Zelfs moslims kunnen vrijstelling of uitstel krijgen om tijdens hun reizen niet aan de saum (vasten) mee te doen.

Men kan gewoon eten en drinken kopen bij winkels die nog open zijn .
Dat laatste kan men tegenwoordig in West-Java (de zuidroute) tijdens de Ramadhan wel vergeten. Er zijn wel winkels open, maar geen restaurants waar men een heerlijk bereid maal kan verorberen. Onder dwang van groepjes als de FPI en gelijksoortige hoodlums wordt zowel non-moslims als moslims met vrijstelling van puasa onmogelijk gemaakt normaal een maaltijd te verkrijgen. Onder hun dwang sluiten vele eetgelegenheden in de omgeving van Garut, Tasikmalaya en Ciamis hun deuren uit angst voor represailles. Dat is al enkele jaren achtereenvolgend aan de gang (persoonlijk al de 2 laatste jaren ervaren). Zowel non-moslims als moslims die niet hoeven te vasten (zieken, kinderen, zogende vrouwen, vrouwen die ongesteld zijn, etc.), mogen klaarblijkelijk van hen niet eten en moeten vasten.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

pak ronald[/url] On 18-01-2011 08:03 [url=http://forum.indahnesia.com/profile/1687/]
Dan van Ujung Genteng naar Garut. Dit gaan we niet in 1x rijden, maar zoeken nog even een leuke plek. Garut is leuk.
Mijn idee is om vanuit Garut nog naar de zuidkust te gaan, maar ik denk dat het doorgaan wordt naar Pangandaran.
===============================================================
Coba lihat disini

http://azimuth360.multiply.com(...)_Juli-1_Agustus_2010
Garut is een leuke bergstadje.
Dan moet je wel even langskomen in Cipanas Garut
De Ciater van Garut.
Kan je logeren voor 250.000 rupia in een soort cottage achtige "resort".
Van Pak Haji .....
Warm aanbevolen.

In Pangandaran kan je logeren bij SIP(Sun in Pangandaran) , een relatief nwe hotel.
Door de week betaal je 250.000 rup plus ontbijt op de roof v.h hotel, uitzicht over de baai. Even over de prijs onderhandelen . 10 meter van de strand en de vissersboten.
Approved by OmeSid .
Pokoknya sip dah.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 18-01-2011 09:39 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Zowel non-moslims als moslims die niet hoeven te vasten (zieken, kinderen, zogende vrouwen, vrouwen die ongesteld zijn, etc.), mogen klaarblijkelijk van hen niet eten en moeten vasten.

Nee toch Emoticon: Nooo

Umat sepakat bahwa berbuka diperbolehkan bagi musafir, baik ia mampu berpuasa atau tidak, merasa berat ataupun
tidak, misalnya seorang seorang musafir yang singgah di tempat teduh dan berair serta ada orang yang melayaninya. Ia
tetap boleh berbuka dan mengqasar salat. (Ibn Taimiyyah).

Sebagaimana firmanNya: "Maka jika di antara kamu ada yang sakit atau dalam perjalanan (lalu ia berbuka), maka
(wajiblah baginya berpuasa) sebanyak hari yang ditinggalkan itu pada hari-hari yang lain ". (QS. Al-Baqarah: 184).

Gelukkig heb ik extra vrijstelling van de paus Emoticon: Wink .

simpati
Gebruiker
User icon of simpati
spacer line

mogen klaarblijkelijk van hen niet eten en moeten vasten
Dat is een van de redenen dat ik dit jaar met de Ramadan op vakantie ga naar een plek waar ik van die flauwekul geen last heb.
Een andere reden is dat ik mijn rust wel hebben en genieten van mijn grootste hobby muziek zonder van vroeg in de morgen tot in de avond lastig wordt gevallen door Pak Haji ..... (personen) die het nodig vind om door de luidsprekers van de moskee keihard de rust te verstoren.
Jan
Malang

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-01-2011 09:59 sidia wrote: Sebagaimana firmanNya: "Maka jika di antara kamu ada yang sakit atau dalam perjalanan (lalu ia berbuka), maka
(wajiblah baginya berpuasa) sebanyak hari yang ditinggalkan itu pada hari-hari yang lain ". (QS. Al-Baqarah: 184).
Tja om Sid, klaarblijkelijk hebben FPI'ers en soortgenoten er andere meningen over: totale vasten (of totalitair).
Vreemd dat groepen als Ahmadiyah aliran sesat (= afdwalers) worden genoemd en hardline groepen als FPI niet. Het wordt tijd dat de MUI een fatwah uitspreekt over dit soort groepen; dat zal echter nooit gebeuren daar beiden uit dezelfde trog (vr)eten.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 18-01-2011 10:15 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Tja om Sid, klaarblijkelijk hebben FPI'ers en soortgenoten er andere meningen over: totale vasten (of totalitair).
Vreemd dat groepen als Ahmadiyah aliran tersesat (= afdwalers) worden genoemd en hard-li ne groepen als FPI niet.

Ondanks dat ik ook een Muslim ben , met relatief westerse invloeden , kan ik de formele standpunt dat Ahmadiyah beweging een "afgedwaalde" groep is wel delen .

Verder is het hun eigen zaak , hun zaak met hun Schepper.
Leven en laten leven is mijn motto.

simpati
Gebruiker
User icon of simpati
spacer line

Leven en laten leven is mijn motto.
En genieten van het leven en andere laten genieten en dat schijnt niet te mogen van sommige mafkeezen!

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 18-01-2011 09:42 sidia wrote:
pak ronald[/url] On 18-01-2011 08:03 [url=http://forum.indahnesia.com/profile/1687/]
===============================================================
Coba lihat disini

http://azimuth360.multiply.com(...)_Juli-1_Agustus_2010
Garut is een leuke bergstadje.
Dan moet je wel even langskomen in Cipanas Garut
De Ciater van Garut.
Kan je logeren voor 250.000 rupia in een soort cottage achtige "resort".
Van Pak Haji .....
Warm aanbevolen.

In Pangandaran kan je logeren bij SIP(Sun in Pangandaran) , een relatief nwe hotel.
Door de week betaal je 250.000 rup plus ontbijt op de roof v.h hotel, uitzicht over de baai. Even over de prijs onderhandelen . 10 meter van de strand en de vissersboten.
Approved by OmeSid .
Pokoknya sip dah.

En uh,,,,, route Ujung Genteng, Garut......nog een leuke plek om te overnachten?

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

zit even bij te komen van de hotels, Sidia..........geef mij maar een Desa en een Bu die nasi maakt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,697,202 pageviews Een website van indahnesia.com