prepaid simkaart voor Blackberry

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
90 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
P. Peters
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,
Wat hebben jullie een leuk forum, zoveel informatie over IndonesiŽ...

Ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen:
Ik land binnenkort op Jakarta en wil daar een prepaid simkaart voor mijn Blackberry kopen zodat ik onbeperkt kan mailen en internetten. Weet iemand welk pakket ik daarvoor moet aanschaffen. Heb al begrepen Telkomsel maar die hebben zo veel verschillende benamingen voor hun pakketen: KartuHallo, Flash, Simpati... Welk pakket moet ik nou hebben? Mag gerust de duurste zijn, als het maar prepaid is en het liefst zonder beperkingen.

Ben benieuwd of er iemand ervaring heeft?

Pardi
Gebruiker
spacer line

Ik koop altijd een Simpati sim in jakarta, werkt in heel Indonesia en naar buitenland.
Maar pas op je moet je wel registreren via je Mobil, als je iemand hebt die zijn KTP terbeschikking steld gaat het makelijker.
Laat je niet een duur sim kaatje aansmeren met een mooi nummer die men je graag verkoopt het werkt niet beter, alleen jij word armer en de verkoper rijker.
Voor internet heb je een apart sim kaartje nodig.

Salam Pardi

45havana
Gebruiker
spacer line

Is je BB wel simlock vrij?Dat is ook belangrijk. Emoticon: Yes!

Kayhalla
Gebruiker
spacer line

P.Peters;
Mijn neven en nichten en kinderen daarvan en ik hebben allen INDOSAT ; bij ieder berichtje dat je verstuurd krijg bonus pulse cadeau dus als een kaart koop an Rp.15.000 dan kan je heel je verblijf overal naartoe sms'en en bellen.en je kaart blijft altijd geldig als binnen een jaar er gebruik van maak, van Telkomsel is de SMART goed en voordelig.
Het registreren kan je door de winkelier doen,laat ze de kaart plaatsen en activeren.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Welk merk Indosat gebruiken ze (IM2, IM3, Mentari e.d.) Want naar mijn weten blijven die kaartjes geen jaar geldig. Al zal dit voor de gemiddelde toerist niet uitmaken; die koopt een nieuw nummer. En een Indonesier met mobieltje die minder dan eens per jaar SMS-t moet ik ook nog tegenkomen. Emoticon: Puh!

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Yerun,

jij weet toch vast wel welke card dan het beste is voor 3G netwerk?
Ik had laatst (geloof ik) een Flash card, maar had op Papua en Molukken alleen UMTS.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ligt er maar net aan waar je zit, zoals je zelf al schrijft. Simpati (Telkomsel, dus ook Flash bijvoorbeeld) heeft dekking tot in uithoeken waar andere providers niet komen, maar verwacht geen 3G of UMTS, GPRS is het dan.. Maar goed, het is er wel, en je kunt dus internetten.

Ik gebruik voor mijn internet al enkele jaren met grote tevredenheid IM2 van Indosat. Ik heb hiermee in het grootste deel van Indonesie dekking, varierend van GPRS op het platteland tot 3G in de steden. Andere aanbieders hebben natuurlijk soortgelijke dekking, en het hangt er vaak vanaf waar je woont/werkt/internet welke het beste is. Het kan zomaar zijn dat je in een 'gat' van Telkomsel woont, maar dat er net een toren van IM3 staat die supersnel is.

Om dit te achterhalen raadpleeg je natuurlijk gewoon enkele buren. Als toerist kun je je prima houden aan Telkomsel of een andere grote provider. Controleer wel eerst even de dekking, want sommige bedrijven hebben geen dekking in bijvoorbeeld de Molukken en Papua. Dekking controleren doe je via de klantenservice van het bedrijf of de website, niet via de plek waar je je beltegoed koopt. Die weten dat namelijk niet.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,093 pageviews Een website van indahnesia.com