Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
robertino
Gebruiker
spacer line

IndonesiŽ brokkelt langzaam af en steeds meer gebieden komen onder water te staan. Ook vinden veel landverschuivingen plaats.

Afgelopen maand december alleen al zijn veel verschillende stukken van IndonesiŽ gezonken. De regering houdt sinds 2006 een kaart bij van risicogebieden.

Verzakkingen door heel IndonesiŽ

Op diverse plaatsen langs de Trans-Sumatra route, Trans-Kalimantan (Borneo) route en Trans-Sulawesi route hebben zich landverschuivingen voorgedaan of zijn bepaalde gebieden verzakt.

Sommige stukken van het Bukit-Barisan gebergte in Sumatra barsten of verzakken, een berg in West-Java scheurt momenteel en staat op het punt in elkaar te zakken. Sommige huizen werden opgeslokt door zinkgaten die tot wel 15 meter diep waren.

Het verzakken van stukken land, heuvels, bergen, bruggen en wegen is een fenomeen wat zich de laatste jaren door heel IndonesiŽ in een steeds hoger tempo heeft voorgedaan. Meestal ging het gepaard met zware regenval. In het meest extreme geval zonken stukken land 50 meter naar beneden.

Indo-Australische Plaat stijgt

Java begon op 23 december 2010 te zinken, maar dit werd aanvankelijk alleen gemeld als overstromingen. Het zuidelijke gedeelte van Java wordt omlaag getrokken. Op 25 december 2010 begon de Indo-Australische Plaat aan de oostelijke zijde omhoog te komen. En op 26 december 2010 kantelde ook de Filipijnse Plaat.

De boeien in de Filipijnse Zee tot aan TasmaniŽ laten dit onomstotelijk zien. Queensland (AustraliŽ) en de Filipijnen kregen plots te maken met enorme overstromingen omdat het water naar de lagere kant van de hellende platen werd gestuwd. Op sommige plaatsen steeg het water in AustraliŽ tot 14 meter.

Terwijl de Indo-Australische Plaat omhoog komt en verschuift, bewegen de Pacifische platen meer richting het westen, waardoor Zuid-Amerika ook naar het westen verschuift. Dit proces versnelt door de kanteling van de Filipijnse Plaat en de Mariana Trog. Maar het is de Indo-Australische Plaat die ruimte geeft voor veranderingen rond de andere platen. Het resultaat is een kantelende Indo-Australische Plaat, waarbij IndonesiŽ zinkt.

Onderdrukking media, politiek

Vanwege de onderdrukking in de media omtrent overstromingen in IndonesiŽ komen de meeste mensen weinig te weten van de extreme veranderingen. Ondertussen onderdrukken Indonesische politici alle informatie die erop zou duiden dat het land niet veilig is voor toeristen.

Op 23 december 2010 werden extreme overstromingen gemeld op Java en tegen 29 december was er nog geen einde in zicht. Op 29 december werd echter het identieke nieuws van 23 december herhaald. Hetzelfde patroon was zichtbaar in Pakistan, waar de NASA pas recentelijk wilde toegeven dat een permanent hoogteverlies is opgetreden.

Metrotvnews meldde op 7 januari jongstleden dat duizenden huizen in 11 dorpen in het district Pasuruan, Oost-Java zijn overstroomd. De Ngopak snelweg was ondergelopen zodat verkeer tussen Surabaya en Probolinggo stil kwam

robertino
Gebruiker
spacer line

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wat is de bron van het hele verhaal? Vooral de laatste alinea's maken de suggestie dat het van een of andere duistere bron af komt namelijk; zeker met teksten als

Vanwege de onderdrukking in de media omtrent overstromingen in IndonesiŽ komen de meeste mensen weinig te weten van de extreme veranderingen. Ondertussen onderdrukken Indonesische politici alle informatie die erop zou duiden dat het land niet veilig is voor toeristen.

Een land niet veilig voor toeristen omdat het 'snel zinkt'? Wat een lachertje!

Ho Lee Fuk

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

http://poleshift.ning.com/prof(...)a-is-crumbling-and-1

Nou, even de bron nagetrokken, het blijkt hier te gaan om planeet X
Een denkbeeldige planeet, niet echt geloofwaardig aangezien wetenschappelijk bewijs volledig ontbreekt. En houden we het maar op een denkbeeldig zinkend Indonesie.

Emoticon: Clown

It's only kinky the first time.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nou niet te licht over denken ja.
Als het een dag behoorlijk doorregent dan heb ik het gevoel dat ik hier 30 km onder N.A.P zit, het scheuren van bergen in West Java, daar zit ook een stuk waarheid in.
Niet dat de bergen scheuren, maar Malam scheurt hier door de bergen hahahaha.

asepers
Gebruiker
spacer line

zo ongeveer?
">

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hahahaha ya Asepers zo ongeveer, iets minder plat door door de bocht maar wel heel erg plat in mijn taal. Schitterende foto.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Robert,
Ook in Nederland brokkelt e.e.a. af. Maar wij bouwen dijken om te voorkomen dat de toeristen weg blijven. Wat een onzin Robert. Net zo goed als mijn reactie daarop onzin is. Je werkt mee aan tendensieuze berichtgeving en dat moet je niet doen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Die linkse coureur lijkt verdacht veel op Malam. Hij zou ook best voorsprong kunnen hebben, hij is tot aan zijn pensioen bussjauffeur geweeest in Amsterdam.

Nou, het verhaal lijkt me volslagen uit de lucht gegrepen.
Indonesie brokkelt af door een denkbeeldige plannet?

Uit dezelfde bron is er iets over buitenaardse wezens.
Je kunt het een broodje aap noemen, of lariekoek.

It's only kinky the first time.

paulana
Gebruiker
spacer line

Wat nou buschauffeur, mij maaktie wijs dat hij in de Rotterdamse haven heeft gewerkt.
Malam Malam toh seg, is het water al aan het stijgen? Emoticon: Wink

Om Swastiastu

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Herineringen.
Mijn oma is een echte javaanse vrouw uit de omstreken van magelang.Ze vertelde me vaak vehalen uit haar jeugd dat ze veel naar die wajang voorstellingen ging in de kampong.En als ik het me nog kan herinneren want ik ben ook niet meer zo piep en de grote D begint zo af en toe ook parten te spelen vertelde ze mij dat de dalang(poppenspeler) een verhaal vertelde dat het eiland java in twee helften zou spleiten.Dit verhaal zei ze stamt al uit de tijd van Majapait dus al eeuwen oud.En toen al.

Shalom

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 13-01-2011 14:17 paulana wrote:
Wat nou buschauffeur, mij maaktie wijs dat hij in de Rotterdamse haven heeft gewerkt.
Malam Malam toh seg, is het water al aan het stijgen? Emoticon: Wink

Laat Oyibo maar lullen, Malam is geboren en getogen in het oude westen van Rotterdam en op een steenworp afstand van de Schie, IJsel en Merwedehaven, waar we als jochie al kaneelpijpjes gingen jatten en heb 39 jaar in de haven gewerkt Emoticon: Yes!
Oyibo tracht vaak een voertje te zetten door mij Amsterdamse buschauffeur te noemen, denkende dat dit mij onaangenaam zou treffen als Rotterdammer, helaas het tegendeel is waar, ik ben er juist trots op, het is namelijk een teken dat ik met alles en iedereen door de bocht kan, zelfs met Amsterdammers Emoticon: Laugh out loud (op enkele na dan)
Om ontopic te blijven, Batam is waarschijnlijk al aan het zinken en het water staat Oyibo al aan de lippen en daarom borrelt er onzin uit Emoticon: Wink

pierre
Gebruiker
spacer line

Wel wel wel, Malam
Als Rotterdammer zijnde dan lees je zeker ook altijd de " De Oud Rotterdammer" ?
Deze week uitgebreide verhaaltjes over Coen......
Ik mag dat krantje ook lezen, want ik doe ook mee met de categorie 50+ whaaaaa

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 13-01-2011 15:40 schreef Bokito:
Herineringen.
Mijn oma is een echte javaanse vrouw uit de omstreken van magelang.Ze vertelde me vaak vehalen uit haar jeugd dat ze veel naar die wajang voorstellingen ging in de kampong.En als ik het me nog kan herinneren want ik ben ook niet meer zo piep en de grote D begint zo af en toe ook parten te spelen vertelde ze mij dat de dalang(poppenspeler) een verhaal vertelde dat het eiland java in twee helften zou spleiten.Dit verhaal zei ze stamt al uit de tijd van Majapait dus al eeuwen oud.En toen al.

Ik heb dacht ik gelezen ,dat op die manier ook Bali van Java gescheiden werd in de tijd,
een sage....

Wel uit een geschiedenis boek over het ontstaan van de eilanden in RI het volgende

.De Indisch-Australische Sahul-plaat die ca 70 miljoen jaar geleden , vanuit het zuiden op de noordelijk aangrenzende zware Zuidoost Aziatische Continentaal plaat toedreef en daar langzaam onderschoof, waardoor de rand van de dooiende Sahulplaat 50 km diep werd, een proces wat nog steeds gaande is, als men het boek mag geloven.

.

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 14-01-2011 03:05 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Laat Oyibo maar lullen, Malam is geboren en getogen in het oude westen van Rotterdam en op een steenworp afstand van de Schie, IJsel en Merwedehaven, waar we als jochie al kaneelpijpjes gingen jatten en heb 39 jaar in de haven gewerkt Emoticon: Yes!
Oyibo tracht vaak een voertje te zetten door mij Amsterdamse buschauffeur te noemen, denkende dat dit mij onaangenaam zou treffen als Rotterdammer, helaas het tegendeel is waar, ik ben er juist trots op, het is namelijk een teken dat ik met alles en iedereen door de bocht kan, zelfs met Amsterdammers Emoticon: Laugh out loud (op enkele na dan)
Om ontopic te blijven, Batam is waarschijnlijk al aan het zinken en het water staat Oyibo al aan de lippen en daarom borrelt er onzin uit Emoticon: Wink

Tis niet te hopen die wateroverlast overal geeft toch erg veel ellende, maar dat staat los van Oyibo natuurlijk, die kan zelfs droog niet zwemmen ,alleen watertrappelen toh

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,432,382 pageviews Een website van indahnesia.com