geen rijst eten

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ivonne
Gebruiker
spacer line

Onze ( gehandicapte) zoon eet geen rijst. Kunnen jullie mij helpen, wat zijn de opties om hem te eten te geven, of moeten we een pak pap meenemen? we overnachten overal, inclusief jungle trekking borneo. Er is geen enkel ander eten dat hij niet eet ( nou ja, couscous)

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

ivonne, ik neem aan dat de artsen advies kunnen geven.
couscous is prima toch?
verdere opties: pasta

simpati
Gebruiker
spacer line

couscous is prima toch?
Beste Merapi,
Wordt hoog tijd dat jij eens naar IndonesiŽ op vakantie komt..
Ivonne wil naar IndonesiŽ en niet naar Marokko, ik heb nog nooit couscous op een menukaart gezien in IndonesiŽ.
Ondertussen is op veel plaatsen brood te koop van een redelijke kwaliteit, mie, mihoen en niet te vergeten diverse soorten soep zijn overal te koop, in de grote plaatsen ook pizza's.
Te hopen is dat de zoon van Ivonne wel graag fruit eet, dat is in overvloed te koop.
Succes,
Jan

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Bovendien staat er , tussen haakjes, achter de zin "er is geen enkel ander eten dat hij niet eet" couscous>>> dus dat eet deze jongen ook niet, uiteraard.
Maar hij is niet de enige: ik ben niet zo jong meer....maar ook ik eet geen rijst...niet in Nederland, niet in Indonesie, niet in Thailand, zelfs niet in China...Nergens dus....Geef mij maar noodles.

hati hati, pelan pelan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 11-01-2011 22:17 ivonne wrote:
( nou ja, couscous)

Brood is bijna overal te krijgen.
Ik denk dat ik couscous heb gezien in een supermarkt bij SOGO in Jakarta.
Mss verkoopt Carrefour , Lotte Markt ( oude Makro) het ook.
Of neemt een paar kilo couscous uit Nederland voor de eerste paar dagen.
Jullie gaan toch niet wekenlang in de rimbu bivakkeren ?
Trouwens wat wil je bij de couscous serveren ?
Vlees , groenten ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

ivonne
Gebruiker
spacer line

Hoi,

Couscous eet hij ook niet, maar dat staat tussen haakjes omdat ik aanneem dat dat geen gebruikelijk voedsel is in Indonesie.
Begrijp ik het goed dat er meestal wel iets anders te eten zal zijn?
Het kind is wel gek op fruit, eet eigenlijk alles behalve korrelige dingen, couscous en rijst dus.
Groet Ivonne

paulana
Gebruiker
spacer line

Hallo ivonne

eet jouw zoon wel aardappelen of puree dat is bijna overal te koop, bami en pasta keus genoeg, zelfs pap heb ik gezien Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

In de rimbu kan je makkelijk aan singkong (cassave) en ubi ( zoete aardappelen) komen .
Je kan het koken , poffen of ge-goreng (bakken) in de olie.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja Ome Sid u heeft gelijk toh
Maar die ubi's niet iedereen lust dat, aparte smaak moest er aan wennen
hier in de desa eten ze het wel als vervanger van rijst met pisang goreng mmmm

Om Swastiastu

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Gewoon mie goreng, mie kuah etc. etc. Overal kant en klaar in de warungs, restaurants, kaki lima's verkrijgbaar en nog goedkoop ook. En net als rijst met vanalles te combineren.
Eventueel ook veel instant (pop)mie in bekers waarbij alleen heet water nodig is. De kans lijkt me zelfs groot dat dit tijdens de trekkings ook meegenomen wordt.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ivonne
Gebruiker
spacer line

Dank jullie wel, ik ga het hem vertellen, hij zal er echt blij mee zijn!

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Ivonne,

Meng de rijst met wat melk en suiker. Dan eet hij het zeker.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

niet zeuren Simpati, heb het bericht goed begrepen.
cassave puree is lekker, aangemaakt met kokosmelk

langenberg57
Gebruiker
spacer line

Indonesie heeft zoveel lekkere eten te bieden,dus rijst is geen must,vorig jaar kwam ik weer terug van vakantie in indonesie en waar had ik o.a heimwee naar juist het eten het is zo puur allemaal soms rechtstreeks van de bomen en gewassen.zo lekker! dus dat komt wel goed.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,647,082 pageviews Een website van indahnesia.com