over de eiland papua

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
petermax
Gebruiker
spacer line

wij willen graag rondtrekken op de eiland papua weet iemand daar is vanaf en kun je daar een chauffeur met auto huren

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Peter,

Ik ben anderhalf jaar geleden in Manokwari geweest. Een auto met chauffeur kostte toen 1,2 juta voor 8 uur, het twee- tot drievoudige van andere eilanden (bv Bali, Java, Flores).

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sjaak
Gebruiker
spacer line

Ben de maand december in de vogelkop geweest. Weet je hoe groot het "eiland" Papua is? Rondtrekken is dan niet aan de orde, rondvliegen is dan een beter woord. Wat Annemieke al zei vervoer is ontzettend duur. Ook omdat het meestal 4 weeldrive auto's moeten zijn. Weet dat je naar de jungle gaat, het enige waar het een beetje georganiseerd kan worden en waar je wat toeristen tegen komt is in de Baliemvallei. De rest is op de grote steden na, zeer armoedig en moet je al blij zijn als er een matras op de grond ligt en waar je een beetje eten kan kopen. Ik weet niet hoe lang je hebt om daar te verblijven, maar neem de tijd en neem voldoende muggenafweer middelen mee. En voldoende geld mee voor als je ergens vast komt te zitten tussen de rivieren en moet gaan vliegen. Wegen heb je alleen langs de kust inlands heb je zand wegen en gaat het vervoer nog langzamer dan de rest in Indonesie.Daarnaast moet je voor de meeste plaatsen een reisvergunning aanvragen, want je mag lang niet overal komen. Dat is daar te regelen. Wat je voor dit alles terug krijgt is een onvergetelijke beleving met de prachtige natuur en alle culturen die je tegenkomt.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Peter,

Wij zijn 3 jaar geleden in de Baliemvallei geweest. Auto met chauffeur heb je niks aan. Er ligt een weg, die volgens mij zo'n 20 km lang is. De rest wordt te voet gedaan. Je kunt trekkings maken vanuit Wamena. Wij zijn 6 dagen met gids en dragers naar diverse dorpen gewandeld/geklommen. En wat Sjaak zegt. Papua is geen klein eiland. Het is, samen met het oostelijke Papua New Guinee, ťťn van de grootste eilanden van de wereld. We zijn al 15 keer naar indonesie geweest, maar dit was onze indrukwekkendste ervaring.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik zou me zeker maar eens goed inlezen over Papua. En er rekening mee houden dat alles stukken duurder is dan in de rest van RI; dus een dikke portemonnee is een vereiste (naast goede anti-malaria profylaxe).
Ik ben er in de loop der jaren een stuk of 10x geweest maar geef mijn portie maar aan fikkie; de lol gaat er snel af.

paulana
Gebruiker
spacer line

Petermax wil er heen, waarom dan zo negatief over Papua!!

Of je er nu 1 of 10 keer geweest bent, we geven uw portie graag aan Fikkie

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Paulana,
Ik ben niet negatief over Papua. Ik raad iedereen aan om er naar toe te gaan, maar zoals YB zegt, lees en leef je goed in wat je te wachten staat. Geen luxe, alles primitief, op de grond slapen in hutjes, waar de ratten achter je hoofdkussen langs lopen. Het eten anders is, zoete aardappelen, casave en als je geluk hebt een stukje varkensvlees. Maar nogmaals Peter, laat je er niet van weerhouden en ga. Het kost iets meer maar je maakt zoiets nooit meer mee, want ook daar in Papua veranderen de zaken snel.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

Kijk Bintang dat bedoel ik , je maakt zoiets waarschijnlijk nooit meer mee ook door de kosten. Het moet een belevenis zijn heb er veel over gelezen helaas nog niet geweest.
Jij bent ook niet negatief, maar de andere poster, over ieder eiland deze week!!.
Iedere keer een herhaling van een herhaling , je gaat je afvragen, als het zo slecht is waarom woont die man nog steeds in RI...om af te kraken en af te schrikken.. hotperdom perdom zeg

Om Swastiastu

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Als ik deze verhalen over papua hoor moet ik weer terug denken aan de verhalen van mijn oom.Na de oorlog toen de mannen terug kwamen van birma is mijn oom gedemobiliseerd en in 1946 direkt naar nieuw-guinea gegaan.Zijn beroep was onderwijzer en is daar in het onderwijs verder gegaan.Met een kleine ploeg zijn ze begonnen het onderwijs daar op poten te zetten.Zo heeft hij als ik me niet vergis in Manokkwari de eerste lagere school geopend.Later heeft hij nog heel wat standplaatsen gehad.Hij ging ook vaak met expeditie en kwam ook in de balimvallei en daar kreeg hij van dragers te horen dat er nog veel mensen eters waren.Er zijn daar ook veel jappaners opgegeten.
Zijn laatste standplaats was Biak en daar is hij overleden aangereden door een militaire vrachtwagen die op de verkeerde weghelft reed.Die hollandse jongens waren niet gewend links te rijden.

Shalom

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Bokito, vertel meer over Papua en Nieuw-Guinea!
reuze interessant!
Merapi/Wil

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-01-2011 14:03 paulana wrote: Jij bent ook niet negatief, maar de andere poster, over ieder eiland deze week!!.
Iedere keer een herhaling van een herhaling , je gaat je afvragen, als het zo slecht is waarom woont die man nog steeds in RI...om af te kraken en af te schrikken..
Op de een of andere manier vindt deze dame het nodig om vnl. mij aan te vallen op negativiteit. Als iemand info vraagt dan is dat niet altijd de positieve kant van iets want dan hoeft men geen info meer te vragen. Hier wordt gevraagd naar de toestand op Papua en dan is het niet meer dan billijk om er ook bij te noemen dat het hem een hoop geld gaat kosten en de geleverde service navenant omgekeerd evenredig is. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. De vraagsteller is zelf positief over Papua anders had hij dat niet als bestemming gekozen. Op rozegeur-en-maneschijn informatie zit hij niet te wachten; dat heeft hij al.

Mijn ervaring in Papua is verre van compleet maar ben er zeker al meerdere malen malen geweest dan u. Dus daar heeft men meer aan dan de informatie van een uitsluitend in Nyuhtebel verblijvende geraniumkijkster met als enige activiteiten het onderhouden van een veestapel aan honden en katten, achter de PC het forum van Indahnesia volstoppen, vervolgens voortdurend blaffen als er weer eens iets aan cynische kritiek wordt geleverd door mij (maar ev. sarcastisch commentaar van andere forumleden en de moderators niet bekritiseert). Doorgaans is uw kritiek op mijn postings aan de persoonlijke kant en niet gericht op het onderwerp; tevens ook onbeargumenteert maar meer in de trant van subjectief, persoonlijk afkraken i.p.v. inhoudelijk en soms zelfs op het onbeschaamde af. Zwak.

Wat is kritiek? "Aan kritiek zijn meestal twee kanten te onderscheiden: iemand vindt iets vervelend aan het gedrag van een ander en zegt daar iets over. Kritiek zegt dus bijna altijd iets over ťn de beleving van de criticus ťn over het gedrag van degene die bekritiseerd wordt".
U kunt beter eens iets gaan doen aan uw perceptie, dat maakt uw leven wat realistischer i.p.v. een fata morgana belevenis. Ik leef hier uitstekend en naar tevredenheid (goddank niet in Nyuhtebel) maar besef ook wel dat dit land niet het Walhalla is (verre van dat) en heb mijn ogen niet in de zak zoals verscheidene in fairytales gelovende forumleden. Daar waar misstanden zijn, niet bagatelisseren maar (be)noemen. Daar is men bij gebaat en niet bij allerlei sprookjesverhalen. U ziet dat wellicht niet met uw verblindende zonnebril op maar ik word bovenmatig geconfronteerd met de ellende van zowel de lokale bevolking als van buitenlanders hier. Ik heb geen tijd voor geraniums, katten en honden...wel voor mensen.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Paulana, zou je hiermee willen stoppen alsjeblieft?

*Offtopic*

It's only kinky the first time.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Je neemt me de woorden uit mijn mond, Oyibo! Dank.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Inderdaad, gewoon stoppen met op de man spelen in allerlei topics a.u.b.

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Petermax,

Zeker bijzonder! Het kost een paar centen, maar je gaat echt met een tijdmachine 500 jaar terug in de tijd als je de Baliemvallei bezoekt. Om nog maar niet te spreken over Asmat of nog dieper het land in.
Balievallei is op zich prima te doen. Ook als je niet van trekking houdt.
Sinds vorig jaar organiseer ik 2 x per jaar groepsreizen naar Biak, Jayapura en de Baliemvallei en daarnaast individuele reizen op maat.
Klik hier voor meer info over Papua of hier over onze Papuareizen.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,698,344 pageviews Een website van indahnesia.com