Met Garuda naar Denpasar

Subforum Bali, het godeneiland 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Bali_B
Gebruiker
spacer line

Hallo forummers,

Ik beloof dat ik niet veel meer zal vragen, maar ik ben via de "zoekfunctie" geen sluitend antwoord tegengekomen. Welgemeende excuses mocht ik het over het hoofd hebben gezien. De bewuste vraag:

- ik vlieg half maart v.a. Amsterdam via Dubai en Jakarta naar Denpasar met Garuda. Weten jullie of je onderweg je koffers nog terugziet of worden die doorgelabeld tot en met Denpasar?

Wederom enorm bedankt!

Groeten,

Bali_B (Bart)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Bij mijn weten, als je een vlucht boekt naar een bepaalde bestemming dan zie je je koffers weer op de plaats van bestemming, tenzij je een welbewuste stopover maakt.

Sam Loi
Gebruiker
spacer line

Heb zelf onlangs met Garuda naar Bali gevlogen. Vanuit Asd vlieg je in 6 uur en een kwartier naar Dubai. In Dubai mag je van boord, de handbagage mag je in het vliegtuig achterlaten. Je hebt maar kort de tijd op de airport van Dubai en heb nog net voor heel weinig sigaretten kunnen inslaan. Na 1.30 uur vlieg je door naar Jakarta. Dit traject duurt 8.15 uur. Het visum wordt aan boord geregeld. De kosten zijn 22 euro voor een visum voor 30 dagen.

In Jakarta kom je officieel het land Indonesie binnen en moet je door de Immigratie. Vervolgens haal jij je koffer(s) van de band en moet je nog door de douane. Het gaat vrij vlot. Je moet wel nog een paar uurtjes op de airport in Jakarta doorbrengen alvorens je door kunt vliegen naar Denpassar.

Dus je ziet je koffers voor het eerst weer in Jakarta terug en daarna uiteraard weer op Denpassar. Op de airport van Bali loop je vervolgens vrolijk naar buiten.

Garuda vliegt met nieuwe kisten. De stoelindeling is 2-4-2 met genoeg beenruimte, in elk veel beter dan bij de KLM. En het eten aan boord is voortreffelijk en de bediening super.

poemjor
Gebruiker
spacer line

Ik als behoorlijk nicotine verslaafde ben ook wel benieuwd of er tijdens het wachten in Dubai de mogelijkheid is om snel effe te peuken Emoticon: Puh! ??

Sam Loi
Gebruiker
spacer line

Je hebt daar uiteraard de tijd voor. Ook op de airport in Dubai kan je terecht in een rookruimte, helaas anders dan op Schiphol waar je een plasje mag doen nadat je dik hebt betaald voor een drankje.

Ter aanvulling op mijn eerder commentaar nog het volgende:

Op de terugweg van Denpassar naar Amsterdam, worden de koffers doorgelabeld naar Amsterdam. Die zie je dus pas in Amsterdam.

Nog een tip: Zoek bij de immigratie een rij op en weet je er van verzekerd dat er anderen achter je staan.

TinusP
Gebruiker
spacer line

Mag ik vragen waarom je moet zorgen dat er anderen achter je in de rij staan bij de immigratie?

Wij vliegen eind mei van amsterdam naar Denpassar, ik weet dat we in Jakarta over moeten stappen, maar ik heb nergens gelezen dat we ook via Dubai gaan...
Waar zou ik dat kunnen vinden, het staat namelijk niet op mijn boeking!

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 10-01-2011 20:06 schreef TinusP:
Mag ik vragen waarom je moet zorgen dat er anderen achter je in de rij staan bij de immigratie?

Wij vliegen eind mei van amsterdam naar Denpassar, ik weet dat we in Jakarta over moeten stappen, maar ik heb nergens gelezen dat we ook via Dubai gaan...
Waar zou ik dat kunnen vinden, het staat namelijk niet op mijn boeking!

Als het niet op je boeking staat dan heb je geen overstap in dubai, wellicht dat je over dubai vliegt.......
Beetje vreemd dat er geen reisschema op je boeking reservering staat.

Puputan
Gebruiker
spacer line

Opmerkelijk dat sommigen hier zo stellig en zonder enige twijfel onwaarheden debiteren.

Als je met KLM 'rechtstreeks' naar Denpasar vliegt staat het ook niet op het ticket dat je via Singapore vliegt. Hetzelfde geldt voor Garuda die altijd via Dubai vliegt. Alleen als je van vliegtuig wisselt geldt het als overstap.

Sam Loi
Gebruiker
spacer line

Onwaarheden debiteren, vat ik maar op als een veruiming van het taalgebruik, al begrijp ik niet wat je daarmee bedoelt?

Bali_B
Gebruiker
spacer line

Wederom enorm bedankt voor de antwoorden. Naar mijn weten vliegt Garuda altijd via Dubai en Jakarta naar Denpasar.

Nou, laat die splinternieuwe Garudavogel maar komen!

Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Garuda vliegt tot midden dit jaar nog via Dubai en gaat dan, insjallah, rechtstreeks vliegen tussen Amsterdam en Jakarta. Met die nieuwe toestellen lukt dat namelijk prima, en klanten krijgen van/naar Amsterdam blijkt ook geen enkel probleem te zijn, dus die stop in Dubai kan er mooi tussenuit.

Sam Loi
Gebruiker
spacer line

Ik heb de korte stop van 1.30 uur in Dubai als heel prettig ervaren. Even de benen strekken, lekker een sigaretje roken en wat inkopen doen. Ik had 3 sloffen sigaretten (600 sigaretten/dus 200 teveel) voor ongeveer 36 euro. Zorg er voor dat je USD bij je hebt, dan is het nog goedkoper.

In Jakarta heb ik toch wel 3 uurtjes moeten wachten op mijn aansluitende vlucht naar Denpassar. Dus van mij mag de stop in Dubai blijven.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sam Loi; had je die sloffen sigaretten dan niet beter in Indonesie kunnen kopen? Da's wellicht goedkoper, of hoef je in ieder geval geen USD mee te nemen want je betaalt in Rupiah. Niet op het vliegveld in Jakarta kopen overigens, da's duur namelijk.

Ik zou zo'n stop van 1,5 uur op het midden van mijn reis ook wel aardig vinden. Maar als het in 1 keer van vliegveld naar vliegveld kan dan neem ik wel een extra Antimo-tje, daar kan ik heerlijk op wegdutten op dergelijke lange vluchten.

Sam Loi
Gebruiker
spacer line

Had uiteraard ook gekund. De sigaretten die ik in Dubai heb gekocht worden in Zwitserland in elkaar 'gedraaid'. Deze sigaretten worden hier ook in Nederland verkocht. Een pakje sigaretten doet in Indonesie zo rond de 16.000 ruphia's, terwijl ik voor een euro zo rond de 11.000 ruphia's kreeg.

Het is weer stukken duurder geworden op Bali. Je merkt het vooral aan de drankjes. Was ik in december 2009 op een terras op Kuta Square 18.000.-- Rp kwijt voor een biertje, onlangs moest ik daar 27.000.-- Rp voor neertellen. Daar komt dan nog eens 15 of 21% bij. Dus best wel duur, maar goed je zit op Kuta Square en dan mag het best wat kosten.

De hoofdprijs betaalde wij evenwel in een tent op Tuban (vlak bij Harris hotel). Moe van het gehobbel achter moeders, ploften wij neer op een terras en bestelden een biertje en een sapje. Het biertje deed 30.000.-- Rp en het sapje 25.000.-- Rp en daar kwam nog eens 21% bij. Ik heb er ditmaal wel wat over gezegd, want die tent stelde eerlijk gezegd geen bal voor.

Bali blijft een fantastisch eiland om te bezoeken, ze moeten wel de prijzen in de gaten houden. Tel daarbij de corrupte zooi op de airport - ik heb voor een verschrijving op mijn vertrekkaart 100.000.-- Rp betaald, zogenaamd aan kosten. Het zou zich wellicht tegen ze kunnen keren. Dit jaar geen Bali, maar weer naar Thailand, Suriname en Vietnam.

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Vorige week teruggekomen van 30 dagen Java/Bali. We vlogen met Garuda, en de koffers worden op zowel de heen- als de terugreis doorgelabeld naar de eindbestemming. Ook op de heenreis hoefden we onze koffers in Jakarta niet van de band te halen. Je moet inderdaad door de immigratie maar onze koffers waren op Schiphol al doorgelabeld naar Denpasar. Het vreemde is dat sommige mensen de koffers wel van de band haalden (je komt er namelijk wel langs), maar dat is niet nodig. Wij hebben dat niet gedaan, en vele met ons, en onze koffers kwamen keurig in Denpasar aan.

En de tussenstop in Dubai is prettig als je heel even je benen wilt strekken, maar als je een langere tijd wil slapen is het heel storend. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. De service aan boord van Garuda is prima, daar is niets op aan te merken.

Bali_B
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Mijn reismaatschappij belt vandaag dat ik gratis kan "upgraden" naar Cathay Pacific. Nu hoor ik ook veel goede verhalen over dat vriendelijke Garuda.

Wat zou jij doen? Emoticon: Shut up!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 17-01-2011 21:26 Pierre118 wrote:
Vorige week teruggekomen van 30 dagen Java/Bali. We vlogen met Garuda, en de koffers worden op zowel de heen- als de terugreis doorgelabeld naar de eindbestemming. Ook op de heenreis hoefden we onze koffers in Jakarta niet van de band te halen. Je moet inderdaad door de immigratie maar onze koffers waren op Schiphol al doorgelabeld naar Denpasar. Het vreemde is dat sommige mensen de koffers wel van de band haalden (je komt er namelijk wel langs), maar dat is niet nodig. Wij hebben dat niet gedaan, en vele met ons, en onze koffers kwamen keurig in Denpasar aan.

En de tussenstop in Dubai is prettig als je heel even je benen wilt strekken, maar als je een langere tijd wil slapen is het heel storend. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. De service aan boord van Garuda is prima, daar is niets op aan te merken.

Zo kan het dus ook Pierre !
Wij hadden andere ervaringen.
Op Schiphol de koffers doorgelabeld naar DPS, we hoefden ze in Jakarta niet op te halen werd ons verzekerd. De handbagage werd wel gewogen maar werd OK bevonden en mocht mee + de laptop. We kregen geen instapkaarten voor Jakarta-DPS die moesten we op Jakarta afhalen bij de transitbalie, dus aangekomen op Jakarta in de rij voor de instapkaarten, vervolgens teruggeroepen, onze bagage moesten we van de band halen! Zo gedaan met nog een aantal andere mensen, kruier erbij die met graagte mijn koffer wilde trekken, slechts een klein stukje de bocht om! Plotseling was het niet meer nodig dat de overige passagiers de koffers ophaalden van de band, intussen werden onze koffers weer ingechekt en ik gaf de kruier 20.000 RP, genoeg dacht ik voor die paar meter! Vervolgens sprak hij mijn man aan, vond het bedrag te weinig, nou ik niet en heb gezegd dat het "cukup" was voor dat stukkie slepen en zonder gemor ging hij naar een andere klant.
Ons 60 dagen visum werd wel afgestempeld in het vliegtuig, dat was dus wel prettig dat je op Bali gewoon door kon lopen.
Dieet was niet aan boord, nou ja met wat improviseren kwam dat ook wel goed, de stewardessen waren vriendelijk genoeg, maar je moet wel even vragen als je wat te drinken wilt hebben, er wordt minder geserveerd dan bij SQ of Cathay P.
Op Dubai even de benen strekken, toen we door de slurf waren stond er iemand met een bord, 10 minuten!!!! dus uitstappen en weer instappen, de bagage weer gecheckt, nou was dat maar een beetje want je hoefde geen handbagage meenemen uit het vliegtuig.
Zover de heenreis, heb verder niet echt wat te klagen en er was ruimte genoeg in het vliegtuig, zat nog niet half vol!

Op de terugreis andere ervaringen.
vlucht DPS-JAK werd zonder reden gewijzigd ( navraag later, er bleek dat onze geboekte vlucht op domestic zou landen en dus werd die gewijzigd terwijl wij een afspraak hadden op Jakarta domestic) naar de late vlucht die om 8 uur zou landen op JAK. Strenge koffergewicht controle, 3 kg moest er totaal uit 2 koffers overgeheveld worden in de handbagage of betalen! Ruimte genoeg in de handbagage waar alleen truien, jasjes en toiletspullen zaten, ook opgelost dus zonder betalen! Ben toch niet gek!
Aangekomen bij de boardingroom weer de handbagage gecontroleerd en de koffer overhoop gehaald, er zat nog een tube creme in en haarlak, een restje maar het mocht niet mee want er ging normaal gesproken 125 mg in de tube, nou ja vooruit, het zijn de regels! Om 20.15 u vertrokken uit DPS redelijk op tijd dus slecht 15 min. vertraging. Aangekomen op Jakarta geen problemen met de koffers die waren netjes doorgelabeld en dat kwam goed uit want het vliegtuig landde op international waarvan we ook weer vertrokken om 21.15 maar niet voordat al de handbagage opnieuw werd doorgespit, alles eruit en gelaten afwachten om ze tot de conclusie te laten komen dat er echt niets byzonders in zat. Vliegtuig in en vertrekken, na 20 min. boodschap van de gezagvoerder, we vliegen terug naar jakarta int. er zijn problemen met het flight system ! Ik dacht hoor ik dat nou goed en ja hoor we gingen terug, zonder paniek. 20 min. later waren we weer geland en na een tijdje wachten werd er gezegd dat het een half uurtje zou duren. Na enige tijd kwamen er doosjes binnen met een broodbolletje erin + een zoet cakeje met keju en een bekertje water ! O jee dacht ik nog dat gaat langer duren ! en inderdaad, uiteindelijk zijn we om 23.15 u vertrokken ( 2 uur vertraging) en hebben de reis zonder problemen voort kunnen zetten maar het hield wel in dat we pas om 20 over 10 op Schiphol aankwamen i.p.v. 7.45u. In Dubai was het dus niet meer de moeite om er uit te gaan. Vervelend detail, weer geen dieet aan boord, alleen op de vlucht DPS-JAK

Gelukkig hadden we een piloot die een kapot systeem heeft ontdekt en ons veilig heeft afgeleverd op Schiphol.

Dit soort dingen kan elke vliegmij. overkomen maar ben wel tot de conclusie gekomen dat de service bij SQ of Cathay pacific net iets beter is, ook tijdens de nachtvlucht, steeds rondlopen met dienbladen met drankjes en snacks, niet iedereen kan de hele nacht slapen en dan is een drankje, reep of appel, of zelfs bamisoep of een sandwich een welkome afwisseling.

Heb in Juli-aug. met de KLM gevlogen en die service was te vergelijken met de Garuda, die trouwens ook op Schiphol gebruikt maakt van de KLM incheckbalie

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Pierre118
Gebruiker
spacer line

4yoke4 : Gelukkig hadden we een piloot die een kapot systeem heeft ontdekt en ons veilig heeft afgeleverd op Schiphol......

Dan hadden wij dezelfde vlucht! Onze ervaringen waren positief, onze koffers waren ook te zwaar, maar mochten zonder problemen mee. Gek he, die verschillen. Mijn voorkeur gaat toch uit naar de lange vlucht met Malaysia of Singapore airlines. Ik vond die hele korte tussenstop op Dubai maar niets. Op de terugreis zijn wij ook maar in het vliegtuig gebleven. Ik had wel het geluk dat ik 4 stoelen naast elkaar voor mezelf had! Heb heerlijk languit kunnen liggen en slapen Emoticon: Smile

mas_bule
Gebruiker
spacer line

Op 11-01-2011 06:10 schreef Yerun:
Garuda vliegt tot midden dit jaar nog via Dubai en gaat dan, insjallah, rechtstreeks vliegen tussen Amsterdam en Jakarta. Met die nieuwe toestellen lukt dat namelijk prima, en klanten krijgen van/naar Amsterdam blijkt ook geen enkel probleem te zijn, dus die stop in Dubai kan er mooi tussenuit.

Hoi Yerun...we zijn nu eind 2011...nog steeds geen directe vlucht. hoe staat het hier nu mee? Komt er een directe vlucht tussen AMS en JAK of niet??

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

schijnbaar levert die stop in Dubai veel op voor Garuda, dus hebben ze hem er niet meer tussenuit gehaald dit jaar. Er gaan met die vluchten namelijk redelijk wat Indonesische werkers mee, Jakarta-Dubai en Dubai-Jakarta. Het stukje Amsterdam is dan eigenlijk een extraatje.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

De afgelopen maand mijn schoonmoeder en mijn vriendin weg gebracht.
We hadden een ticket gekocht bij de World Ticket Center Boeking met reserveringen.
Toen enkele maanden geleden, was de KLM goedkoper dan Garuda en Maleisia.
Omdat schoonmoeder met een rollator, die mee gaat met het vliegtuig en de rechtstreeks verbinding, zonder overstap, was de KLM het beste van alle maatschappijen.
Ik moet nu erkennen dan de KLM hun leven hebben verbeterd, je mag 23 kilo per koffer mee nemen en als je extra koffer mee wilt nemen, kosten 80€ en op de terug weg 55€ van te voren boeken en betalen dan gaat het ook mee.
De ticket kosten :€ 1.092,57 die van Garuda was rond de 1300€
Ik denk dat ze les getrokken hebben van uit het verleden het was droevig gesteld hoe ze je behandeld hebben met één kilo overgewicht, toen je 20 kilo mocht meenemen.
Op Schiphol geen problemen meer geen wachtende rijen koffers afgeven de ticket van te voren via Internet in gecheckt .
Wel was er communicatieproblemen van de KLM medewerksters die niet wisten dat er ook een rolstoel was meegeboekt.
Daar zouden ze eens meer naar moeten gaan kijken hoe ze dat behandelen. Emoticon: Wink Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Ik ga het morgen proberen met Garuda. Ben benieuwd of ik de extra tussenstop kan waarderen. Volgens onze tickets mogen we 30 kilo op de terug-reis meenemen. Maar als ze de vlucht onder de categorie "binnenlandse vlucht " rekenen mag je volgens de online info "slechts" 20 kilo inchecken.
Ben benieuwd, zodra we terug zijn wordt het één en ander vermeld.
Peter

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Ik kom net terug uit Bali en heb met Garuda gevlogen.

In Jakarta moest ik de koffer van de band halen en even later weer afgeven aan een mannetje die ze stond te verzamelen. Gewoon ergens in de hal. Geen ontvangstbewijs oid....., maar ook geen bagagecontrole.
Maar de koffer is goed aangekomen in Denpasar met dezelfde kist als waar ikzelf inzat.
Het stuk Jakarta-Denpasar is een binnenlandse vlucht, maar die 30 kilo mag gewoon als je van Amsterdam vertrekt. Dit is een speciale Garuda regel voor Ned-Indonesië: altijd 30 kilo toegestaan plus 7 kilo handbagage.
Dankzij de visumregeling aan boord (wel op Schiphol vooraf betalen!!) en het feit dat je lokaal aankomt, verder geen enkele controle gehad!! Dit scheelt echt een zee van tijd; je kunt zo naar buiten lopen.
Op de terugweg, vertrek van de binnenlandse terminal (!!) lever je je koffer in en die zie je pas in Amsterdam weer terug.
Garuda heeft een fijne service, vergelijkbaar met Malaysia, maar de vlucht lijkt erg lang te duren met 6 uur naar Dubai, uurtje daar, 8 uur naar Jakarta, wachttijd daar en dan nog 2,5 uur naar Denpasar. Als ze dan nog een tijdje in the hold zitten boven Bali..... Emoticon: Angry

Maar ja, ik doe het graag nog een keertje over... Emoticon: Cooool

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Fijne reis Peter!! Emoticon: Bye bye

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Peter,

Ga er van genieten. Goede reis.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,251 pageviews Een website van indahnesia.com