kosten rondreizen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
106 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
schuurman
Gebruiker
spacer line

Dag allemaal,

Ik zie hier iedereen praten over rondreizen java bali.
Als ik ongeveer 21 dagen hier wil zijn en de volgende richtingen(plaatsen) wil bezoeken.
jakarta,bogor,bandung pagandaran,cilacap,yogyakarta,malang.
Laatste week in bali lombok doorbrengen.
Dit met hotels en ontbijt en prive chauffeur/gids met auto.(niet via reisorganisatie)
Wat zul je hiervoor ongeveer kwijt voor zijn voor 2 personen.

Alvast bedankt

jessie
Gebruiker
spacer line

beste schuurman,neem even contact op dit persoon ,daar is een hollanse chauffuer
voor de reis java bali +6287760043131 met auto veel succes Emoticon: Bye bye

schuurman
Gebruiker
spacer line

bedankt jessie.
Ben namelijk vorig jaar 17 dagen bali geweest en 2dagen jakarta.
Dit i.v.m met opzoeken van oude woning waar ik 20 jaar geleden woonde.
Heb toen ook een reis van jakarta naar bali gemaakt met alle bezienswaardigheden.
Dit zou ik rond april weer willen doen maar ben benieuwd wat ik hiervoor kwijt ben.
Weten andere dit kwa ervaring en reisschema.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Als je vorig jaar ook al 19 dagen in Indonesie bent geweest, op dezelfde eilanden en, dan weet je toch ongeveer wat je eigen uitgavepatroon is? Lijkt me handiger dan het uitgavepatroon van anderen mee te gaan wegen. Maar hier komt hij dan:
Ik heb vorig jaar met mijn gezin overnachtingen gehad van € 300,- (6 personen), maar ook van € 20,-, ook voor 6 personen. De meeste overnachtingen waren echter rond de € 50,-. Eten? Bijna altijd onder de € 20,-, ook weer met z'n zessen. Duurste maaltijd (niet de lekkerste) was € 70,- . Toch was het een hele dure vakantie, want we hebben gesnorkeld, meerdere binnenlandse vluchten gehad, kleren gekocht, alerlei trips gemaakt. Concreet: in 5 weken, excl. intercontinentale vlucht, maar inc. binnenlandse vluchten, ongeveer € 1800,- p.p.

schuurman
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je info.
Maar weet niet wat je voor een prive chauffeur kwijt bent met auto voor 2 weken en hotel.
Jakarta had ik een questhouse geboekt maar liep met tranen in mijn ogen de straat op ( en ik hoefde echt niets speciaals).
Logeerde toen in het ambahra hotel kwam zwart en bezweet aan van de straat.ha ha
En dat was even wat duurder.
Dus hotel rond de 30 euro per nacht?

joost
Gebruiker
spacer line

Beste Schuurman,

Als je gemiddeld 30 euro p/d voor 2 personen betaald heb je een redelijk tot goed hotel.
Wil je iets klasse hotel zoals Graha Cakra in Malang betaal je al gauw nu 497.000 idr.
Auto met chfr 500.000. Is incl salaris/overnachting.
Ik woon half om half in Bondowoso en verhuur mijn auto met chr.
Wil je meer info mail je maar.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Wat Joost schreef kan je als uitgangspunt nemen.
De gewoonte is dat je de chauffeur uang roko / makan geeft .
Zeg maar 25-30.000 rupiah per dag .Niet verplicht maar wel handig.
Zorg dat je de eerste dag niet te lang onderweg bent , vaak hadden de chauffeurs de dag ervoor een lange rit gehad.

Wat hotelkosten betreft is het soms goedkoper als je een voucher koopt , via een reisburo , in Jakarta of in Nederland .
Kan je ook van tevoren vastleggen en een eigen keuze maken .
http://www.agoda.com/asia
Op zijn minst in de prijsklasse t/m 40 eurie.
Dan heb je een "fatsoenlijke"hotel met fatsoenlijke ontbijt(buffet) .

In Jakarta stikt het van de auto rental bedrijven , en als je alleen van A naar B wil gaan , zonder stopover in Puncak Pass ,Bogor , Cianjur etc kan je ook "travel" nemen.
Kleine busjes waar je voor 75.000 rup p/p vanJakarta naar Bandung kan reizen .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

schuurman
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor jullie reactie hier heb ik wat aan!
Nu ik toch aan het vragen ben, is 2 weken voor java voldoende?
Moet zeggen overal 2 dagen zijn en alles zien word best een aardig schema.

Eigenlijk ben ik best wel van het plannen van te voren maar wil dit hier eigenlijk niet doen.
Is het te doen om ter plekker hotels te zoeken in de desbetreffende stad?
Of is van te voren alle hotels boeken beter vanuit nederland?

Als iemand een reisschema en hotels wil mailen hoor ik dit graag.
Zal rond de maand april zijn.

Heb er nu al zin in,liefst woon ik er.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik heb ooit één keer een route helemaal vastgelegd, inc. binnenlandse vluchten. Dat doe ik nooit meer, ik werd er doodzenuwachtig van. Ik vind het ook echt zonde, want je staat voor geen enkel onverwacht "gebeuren" meer open, omdat je nou eenmaal door moet. (dat was overigens op Java). Ik vind hete rg kort, 2 weken voor heel Java.
Maar het is net waar je van houdt. Ik heb 2 jaar geleden met mijn gezin gekozen voor een week in/rond Yogyakarta. Dan kun je op je gemak van alles zien en vooral ook van alles beleven. Ook eens een stap naast de beaten track zetten, zeker als je jong bent en zeker als je de taal een beetje spreekt. Dus ik zou zeggen: ga tot Yogyakarta en pak dan het vliegtuig naar Denpasar (boek je een dag van tevoren), of in Yogyakarta beginnen en dan richting oosten. Hotels hoef je absoluut niet vast te leggen in die periode. Kijk eens bij het kopje hotels op dit forum en ga eens wat websites bezoeken. maak dan je eigen keus, veel leuker dan je iets kant en klaars laten voorschotelen.

joost
Gebruiker
spacer line

Beste Schuurman,

14 dgn voor Java is niet veel doch te doen. Reizen kost veel tijd en zodoende vermoeiend op Java. Zeker als je met openbaar vervoer reist. In april hoef je geen hotels vast te leggen. Zeker niet als je maar 1 kmr nodig hebt.
Al zou Java 15 dgn of nog een dag langer duren. Je kunt zelf onderweg beslissen of je ergens 1 dag langer wilt blijven of niet.
Ik kan makkelijk een reis met hotels voor je plannen, wat ik overigens vaak doe voor gasten. Maar zelf iets plannen wat Elsbeth zegt hoort ook bij een reis voorbereiden.
Keuzes maken zoals begin ik in Jakarta of in Solo/Yogja.
Wil je meer info mail je maar olp mijn internettadres.
succes Jo

schuurman
Gebruiker
spacer line

Bedankt joost.

Heb je een mailtje gestuurd.
Wil graag zelf een reis plannen maar hulp van anderen kan geen kwaad.
Wil zo veel mogelijk info hoe anderen het hebben gedaan.
Gaat mij vooral voor de reistijd maar compleet schema ben ik ook niet vies van.

Kayhalla
Gebruiker
spacer line

Schuurman ; mail naar p.seboEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com of bel 062-331.424331 of liever himself 62.8179687323.bij hem kan je terecht ; ned sprekend -en betrouwbaar-netjes persoon die de route uit zijn duimpje kent ook andere leuke-mooie plekjes en hotels (middenklasse.
wil je direct info bel 0714016627.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,842,140 pageviews Een website van indahnesia.com