Gezocht: Bedrijf voor scriptie/aftsuderen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
edric1985
Gebruiker
spacer line

Hallo mijn naam is Edric Sandikromo. Ik ben een vierde jaars student Trade Management gericht op AziŽ aan de Hogeschool Rotterdam. Ik heb een jaar in Jakarta gestudeerd en heb daar tevens ook stage gelopen. Ik ben net terug in Nederland en ben op zoek naar een bedrijf dat zaken doet in of met IndonesiŽ en waar ik dus mijn scriptie kan schrijven.

Ik hoop via deze weg in contact te komen met mensen en/of bedrijven die mij hiermee verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Edric Sandikromo

Puputan
Gebruiker
spacer line

Ik zou om te beginnen een foutloos verzoek schrijven.

edric1985
Gebruiker
spacer line

Als je wat specifieker zou willen zijn?
Het is gewoon een simpele vraag en aan zulke reacties heb ik helaas niets.

Groet,

Edric

bambang
Gebruiker
spacer line

Toen je in RI zat, had je zeker ook contacten gezocht?

Deze Kamer van Koophandel is al hier eerder gepasseerd:
www.ina.or.id/inaweb/index.php?lang=eng

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Niet zoveel van aantrekken.

Ik zou in jouw geval eens kijken wat je zou kunnen betekenen voor een organisatie als FrieslandFoods/Coberco. In Indonesie in de volksmond, Susu Bandera..

Geef aan wat je denkt te kunnen betekenen, en motiveer dat in een open sollicitatie.
Doe goed onderzoek vooraf naar hun markt en het verworven aandeel en de mogelijkheden daarin?

Succes !

It's only kinky the first time.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Jeetje, nou word je wel erg streng, Puputan!! Jij moet toch ook zien dat het bericht van Edric veel minder fouten bevat dan het gemiddelde bericht hier? Je had hem beter een compliment kunnen geven.

Puputan
Gebruiker
spacer line

On 09-01-2011 16:31 edric1985 wrote:
Als je wat specifieker zou willen zijn?
Edric

Vierdejaars wordt aan elkaar geschreven en tevens ook is een tautologie.
Je kunt zeggen trek je er niets van aan maar brieven met dergelijke hinderlijke fouten verdwijnen gelijk in de prullenbak. Zomaar een hint.

Puputan
Gebruiker
spacer line

On 09-01-2011 17:03 elsbeth wrote:
Jeetje, nou word je wel erg streng, Puputan!! Jij moet toch ook zien dat het bericht van Edric veel minder fouten bevat dan het gemiddelde bericht hier? Je had hem beter een compliment kunnen geven.

Daarin heb je gelijk Elsbeth, maar daaronder zitten naar mijn mening dan ook geen sollicitanten.

P.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik zie het niet direct als een sollicitatie. Maar als dat het zou zijn, heb je gelijk. Een sollicitatiebrief moet foutloos zijn. Helaas ziet een groot deel van de mensen die sollicitatiebrieven moet beoordelen de fout zelf niet eens.
Ivo de Wijs heeft een keer iets moois geschreven. Jaren geleden kreeg hij ťťn of andere taalprijs. Een dag later schreef hij: "Ik kreeg de prijs der Nederlandse letteren, dat maakt mij reuze blij. Ik weet niet waar ik het aan verdiend heb, maar dat weten hun beter als mij".

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Okť, dan nog even:"......verdwijnen gelijk in de prullenbak". Dat vind ik erg lelijk, nu we het toch over taal hebben. Of het als fout beoordeeld wordt, weet ik niet, maar "gelijk" als "direct/meteen" wordt bedoeld brrrrr. De vloer is gelijk.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Terug ontopic, hij zoekt een stage plek.

Oyibo heeft zijn bijdrage gedaan. Nog andere zinvolle suggesties voor een stage plaats?

It's only kinky the first time.

Puputan
Gebruiker
spacer line

Wat te denken van Unilever.

www.unilever.nl/carriere/ of
www.ina.or.id/inaweb/

Wellicht zit hier een bedrijf tussen voor scriptie/ aftsuderen (sic)

edric1985
Gebruiker
spacer line

Ik zat ook te denken aan Unilever omdat je deze ook in IndonesiŽ hebt. Met Ina heb ik al contact opgenomen toen ik voor mijn studie en stage in IndonesiŽ zat, met de boodschap dat zij geen stagiaires meer zochten. Wellicht dat het nu anders is.

Oyibo, bedankt voor de tip ik zal kijken wat de mensen daar voor mij kunnen betekenen of beter nog wat ik voor hun kan betekenen hahaha.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Bambang. Ik heb daar een jaar gezeten en heb wel een netwerkje opgebouwd. Maar het netwerkje bestaat veelal uit locals met kleine tot medium grote bedrijven. De stage heb ik het liefst in Nederland omdat de terugkoppeling met mijn afstudeerbegeleider makkelijker en sneller is. Niet dat IndonesiŽ mij niet aantrekt hoor. Ik heb een geweldige tijd daar gehad en ben zelfs stiekem verliefd geworden op het land. Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Boefje
Gebruiker
spacer line

Spreek je bahasa indonesia?

Wat is de doelstelling van het schrijven van een scriptie aan de hogeschool en hoe lang mag het duren?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 09-01-2011 17:41 Puputan wrote:

www.ina.or.id/inaweb/

Geweldig, eerst iemand afbranden op de taal en vervolgens zelf deze fout maken aftsuderen slordig hoor.
En ja ik weet waar de fout vandaan komt, maar gewoon in blijven wrijven Pupu, je bent een geweldenaar.
Blijft jammer dat je met je goede kennis van IndonesiŽ zo weinig doet, maar het leuker vindt op de punt van je stoel te zitten om op dit soor futiliteiten in te gaan.

Puputan
Gebruiker
spacer line

On 10-01-2011 10:21 Malam wrote:

[quote removed]

Geweldig, eerst iemand afbranden op de taal en vervolgens zelf deze fout maken aftsuderen slordig hoor.

Vandaar dat ik het woordje (sic) had geplaatst om aan te geven dat in de geciteerde tekst een fout staat aftstuderen en dat ik deze niet heb verbeterd.

Het is misschien voor iemand die nog nooit een brief heeft hoeven schrijven moeilijk te begrijpen dat een foutloze sollicitatiebrief van eminent belang is en mijn reactie was dan ook niet om Edric af te branden maar om hem te behoeden voor een voortijdige afwijzing van zijn verzoek.

P.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Puputan
Je kan gewoon iets corrigeren door de edit knop te gebruiken. Emoticon: Bye bye

Shalom

Puputan
Gebruiker
spacer line

On 10-01-2011 16:00 Bokito wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Puputan
Je kan gewoon iets corrigeren door de edit knop te gebruiken. Emoticon: Bye bye

Leg uit Bokito, hoe kan ik fouten van anderen verbeteren met mijn edit knop?

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 09-01-2011 17:41 Puputan wrote:

www.ina.or.id/inaweb/

Dit heb je toch zelf geschreven.

Shalom

Puputan
Gebruiker
spacer line

On 10-01-2011 18:06 Bokito wrote:

[quote removed]

Dit heb je toch zelf geschreven.

Scriptie/aftsuderen is een quote uit de titel van het topic.

Gezocht: Bedrijf voor scriptie/aftsuderen
OPMERKING BEHEERDER

Goed Puputan. Genoeg.

Geplaatst door oyibo @ 10-01-2011 21:26

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Neem eens een kijkje bij Kievit in Salatiga : www.kievit.com

bambang
Gebruiker
spacer line

Friesche Vlag in Indonesie:

www.frisianflag.co.id/

DannyUPH
Gebruiker
spacer line

Beste Edric,

Allereerst wil ik jou veel succes wensen met het zoeken van een scriptie opdracht in IndonesiŽ. Afgelopen studiejaar heb ik zelf de opleiding TMA in Rotterdam afgerond dus weet waar jij nu tegen aan loopt. Ik heb een paar tips, maar als je meer informatie wilt mag jij me mailen op dannyvantuyllEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Allereerst:

1. Bepaal aan de hand van jou huidige CV voor welke bedrijven jij waarde kan toevoegen. Ik zie 1985 in jou naam staat dat betekend dat jij ouder bent dan de gemiddelde TMA student en waarschijnlijk nog voor TMA een andere opleiding hebt afgerond. Probeer in deze lijn iets te vinden. Ik heb zelf een scheepvaart achtergrond en weet daarom dat ik het gemakkelijkst in de logistieke sector aan de slag kan. Ik wil niet te veel Mr Kuiper herhalen maar zoek binnen je eigen PMC.

2. Probeer niet enkel via grote Nederlandse multinationals een scriptie te bewerkstelligen, maar verbreed jou blik naar andere Multinationals. Zo heb ik na TMA voor een grote Schotse onderneming gesolliciteerd. Sluit ook de Indonesische Multinationals niet uit, maar houdt rekening dat zij jou niet altijd goed kunnen begeleiden.

3. Instituten zijn vaak ook een goede plek om stage plaatsen te vinden, kijk op EVD welke instituten veel werken met IndonesiŽ. Dit zijn vaak opdrachten die betrekking hebben kwaliteit controles, maar dit biedt soms mogelijkheden om naar het buitenland te gaan.

4. Ontwikkelingshulp. Ik heb zelf mijn afstudeerscriptie geschreven in het kader van ontwikkelingshulp en ben voor deze opdracht een maand uitgezonden naar Sumba, NTT. Er zijn tegenwoordig veel project gericht op ondernemen en armoede-bestrijding. Deze projecten zijn erg interessant voor TMA studenten omdat wij daar zowel onze taalkennis als ondernemersgeest in kwijt kunnen. Als je meer informatie hierover wilt dan kan je wellicht mij beter mailen of bellen. Stuur mij een mail en dan krijg je mijn nummer dan kan ik jou allicht beter informeren over ontwikkelingswerk.

Banyak sukses dengan mencari tempat magang kerja.

paulana
Gebruiker
spacer line

Dit is een fijne positieve reactie waar de vraagsteller van dit topic wat aan heeft!! Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Op verzoek van beginner onderwerp gesloten.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,722,066 pageviews Een website van indahnesia.com