Combi kleine sunda eilanden met...?

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
joost
Gebruiker
spacer line

Heb met veel plezier en interesse de adviezen van vooral Anne Mieke en Elsbeth gelezen. Voor evavm de keuze wat laat ze vallen.
Op Samosir hebben we eens 5 dagen gelogeerd in Le Shangri La(niet van het bekende keten). Super klein doch schitterend. Geen moment verveeld op het eiland.
In Sulawesi schitterende wandelingen gemaakt in Tana Torajaland met een ECHTE begrafenis ceremonie. Als enige outsiders aanwezig.
Op Flores van Maumere tot LB ook schitterend.
Bootje huren en naar de eilandjes varen met mooie strandjes. Varanen etc gaan kijken
Vandaaruit met Ferry naar Sumbawa.
Overal is het mooi als je het wilt zien en er de tijd voor neemt om onderweg in Indonesie de culturen te ontmoeten.
Op OostJava geniet ik van de groene omgeving nabij mijn huis.
Een mooi eilandje met super witte stranden en bergen witte en rode koraal is Alor.
Maar ongetwijfeld is er voor een ander weer iets mooier.
Evavm geniet van je planning en wat je ook kiest het zal mooi zijn.
Wil je op Java een auto met chauffeur dan kan ik daar voor zorgen.
Dames gegroet.
Joost

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-05-2011 10:51 joost wrote:
Een mooi eilandje met super witte stranden en bergen witte en rode koraal is Alor.
Jaaaaaaaaaa, met jou kan ik praten Emoticon: Wink
En dan van Alor met de boot naar Larantuka.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

joost
Gebruiker
spacer line

belum pernah Anne Mieke wel van Alor met de ferry (een Klep) naar Timor.
Hut van de 1e machinist gehuurd. Mochten dan ook op de brug etc zitten.
Schitterende ervaring. Zels walvissen gespot.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Van Kalabahi naar Kupang is een goeie boot. Maar van Kalabahi naar Larantuka is model roestbak. Had toen ook een hut van een scheepsjongen gehuurd maar dat minder succes, echt zo'n ieniemieniekamertje met een patrijspoort waar we ons kapot in zweetten dus de helft maar gewoon onder de blote hemel op het dek doorgebracht.
Maar gaaf hoor.
Enfin, het gaat hier over Sumatera, Sulawesi en Flores. Hoort dit niet in thuis. Emoticon: Blush
Ik mag weer bijna..... Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
Gebruiker
spacer line

ja, Anne Mieke jij mag bijna weer vertrekken.
wij zijn ons aan het beraden..........

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Oh ja,

vergeet ik nog het belangrijkste: mei t/m augustus zijn de minst goede maanden om naar de Molukken te gaan:www.merapi.nl/regio/ambon

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-05-2011 22:52 flipse wrote:
Oh ja,

vergeet ik nog het belangrijkste: mei t/m augustus zijn de minst goede maanden om naar de Molukken te gaan:www.merapi.nl/regio/ambon

salam dari Flip
Ik ben ooit in de maand januari, in oktober en in augustus in de Molukken geweest maar ik heb geen verschil kunnen merken.

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Statistieken zeggen niet alles, maar wel veel:

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

maryl
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Heb zojuist een uitgebreid bericht geschreven, maar heb daar langer dan 20 min over gedaan. betekent dit dat het verdwenen is ?????
Hoop het niet/ waar kan ik het nog vinden??

maryl
Gebruiker
spacer line

Hallo allen die de moeite hebben genomen te reageren op mijn vragen; het leek mij wel zo aardig ook te laten weten wat het geworden is en vooral dat wij een heel fantastische reis hadden die aan de hooggespannen verwachtingen voldeed.
De intercontinenale vlucht op Kuala Lumpur, met op zowel heen als terugreis een dag tijd om daar rond te kijken.
KL naar Medan en meteen door naar Bukit Lawang met voor de volgende dag een tweedaagse jungle trekking met overnachting in jungle tent. Volgens mijn tiener kinderen misschien wel het hoogste hoogtepunt (in een reeks van velen). na nog een nachtje in de Lodge, totaal dus 3n. Bukit Lawang, door naar Tangkahan voor de olifanten !! Dit gaf weer een heel andere jungle feeling, zeker ook toen wij ons op eigen gelegenheid de rivier af lieten zakken in tubes en wandelend terug, via kleine dorpjes
waar zich zeker niet daaglijks natte westerlingen melden.
na 2 nachten Tangkahan via Medan meteen door naar Bandung.
Dagje omgeving Bandung met theeplantages, ananas, hotsprings vulkaan en rijstvelden en de volgende dag met de trein naar Yogyakarta.
4 nachten aldaar voor Burubudur, Prambanan en de stad zelf, plus wat rust voordat we beginnen aan de tweedaagse ter plekke geboekte tour die ons via de Bromo vulkaan naar Lovina zal brengen.
Een hele zit/rit, maar naar ons idee zeker te doen en absoluut de moeite waard. De lucht werd strak blauw nadat we eerst een vooral sfeervol wachten op de opkomende zon hadden meegemaakt. Met fantastisch zicht op het hele Bromo-Tengger massief Daarna met jeep naar de woestijnachtige omgeving voor de klim naar de eigenlijke kraterrand
Daarna is 1 nacht Lovina eigenlijk te kort, maar wel lang genoeg om dolfijnen te zien, te snorkelen, op het strand te liggen en ons via de waterval en een fraai meer met tempelcomplex alvast richting de luchthaven te laten brengen ,zodat we niet morgen weer heeeel vroeg op moeten staan voor de volgende vlucht.
We hebben mede dankzij jullie meedenken voor Flores gekozen.
Aankomst Maumere, we hadden zelf voor Ende geboekt, maar dit was door Merpati gewijzigd, met gratis taxi vervoer voor ons naar Ende. Aangezien we naar Moni wilden had deze chauffeur een mazzeltje, dit ligt nl. halverwege.
Waanzinnig om in een dorpje als Moni te kunnen "zijn"de tijd heeft er honderd jaar en langer stilgestaan. Ons schema voerde langs Kelimutu, Bajawa, Ruteng en Labuan Bajo. Ook onze tieners hebben enorm genoten van het ervaren van een zo andere wereld en legden wonderbaarlijk gemakkelijk contact, zowel verbaal als via een potje voetbal met lokale kids in een dorpje waar we met onze gids binnenwandelden. Een dorp rechtstreeks uit de national geografic.
Vanuit Labuan Bajo hebben we een tweedaagse boottocht naar Rinca en Komodo met tussendoor overnachting op het dek en een paar snorkelstops. Ook een van die hoogtepunten.
Na al dit avontuur vonden wij het heerlijk om op Bali rust te nemen.
Maar ook hier hebben we genoten van twee dagen fietsen vanuit Ubud. En,oh wat een geluk, wij werden toegelaten tot een fantastische ceremonie met geen enkele andere toerist.
In dit toch behoorlijk gevulde programma, vonden wij dat de balans tussen reizen en ergens zijn toch goed was. Ik besef dat dit voor iedereen anders ligt.
Zelf ben ik dankbaar voor jullie meedenken, want het samenstellen van ons programma is toch vooral door mijzelf gedaan en daarbij is jullie inbreng erg behulpzaam geweest. Nogmaals dank en wie weet, volgende keer...... Sulawesi, Alor, Lombok.....of toch west sumatra, maar dan wil ik vliegen op Padang........

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Maryl,

Fantastisch dat juliie het zo leuk hebben gehad. Ben benieuwd welke de volgende bestemming wordt.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

ericvdh
Gebruiker
User icon of ericvdh
spacer line

Samosir , heaven on earth.
De prachtige losmens of guesthouses , juist naast tuk tuk, prachtige wandelingen naar Simanindo, naar Tomok en Ambarita, jungle trek op de kraterwand , met de brommer tot in Panguguran, eventueel volledig rond het eiland in 1 dag ( wel een off road pad ) .Vanuit Tomok met de brommer richting onang rungu , prachtige vergezichten , mooie ongerepte natuur en geen toeristen . een prachtig eiland , Ik keer er elk jaar terug .
mijn keuze Christina guesthouse, naast Parnas cafe , elk jaar een maandje uitrusten , met danau toba zicht vanin mijn bed , wat moet een mens nog meer ???
En eten ???? lokaal in de warungs , maaar wil je europees? geen probleem op Tuk Tuk is alles te verkrijgen. Opgelet Bir Bintang Dingin is wel 2.5 Ä hahahaha

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,432,114 pageviews Een website van indahnesia.com