Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hans kolk
Gebruiker
spacer line

wij willen in september een reis maken doorr Indonesie.

We komen aan in Yokyakarta en willen met openbaar vervoer en/of taxi's naar het oosten reizen en daarbij allerlei attracties onderweg bezoeken. Hier hebben wij een week voor gepland.

Is dit te doen in één week???

Heeft iemand nog goede tips voor dit gebied???

Daarna willen wij oversteken naar Bali

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Het is te doen, erg royaal qua tijd is het echter niet. Een must see voor mij zijn de tempels Candi Sukuh en Candi Ceto, qua stijl erg anders dan de overige tempels op Java en ook het uitzicht is adembenemd mooi.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Jarno,
Wij hebben in mei op 6 dagen Bromo,Ijen vulkaan en de 2 daagse naar Sukamade gedaan.
Ijen en Sukamade bezocht van uit Kalibaru waar we logeerde.Dan heb je nog tijd voor enkele uurtjes aan het zwembad

Tip: http://www.rumahkita.info/

Omdat je van het westen komt bezoek je eerst Bromo en ga dan naar Kalibaru en regel alles via internet met Peter van de rumahkita.

Gewoon schitterend !!!
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

joost
Gebruiker
spacer line

Waar liggen de interesses is van belang. Als je het Diengplateau en Yogja, Borubudur en de Prambanan wilt bezoeken. Daarna via de Suikerfabriek, met museum, in Klaten onderweg naar Sarangan. Hou je van een mooie wandeling door de natuur van Candi Sukuh naar de waterval van Tawangmangu moet je 2 nachten in Sarangan of Tawangmangu blijven. Daarna een lange rit naar Malang of onderweg in Tulungagung overnachten. Nabij Malang in Singosari de theeplantage en fabriek bezoeken. Kun je ook overnachten.
Malang heeft schitterende huizen uit de Koloniale periode. Neem een Bedjak en geniet hiervan. Dan een nachtje Bromo gevolgd door een nachtje strand Pasir Putih of doorrijden naar Bondowoso vanwaar je de Kawah Ijen kunt beklimmen met na de klim een heetwaterbad nabij Catmore Homestay. Dan Kalibaru etc etc etc.
Wil je meer info mail je maar.
Geniet van de voorbereiding

vendie
Gebruiker
spacer line

7 dagen is zeker te doen al is de tijd wat krap vanaf Yogya.
Wil je de Bromo aandoen dan ben je toch al snel 2 dagen kwijt.
De tocht naar Sukamade (schildpadden) duurt ook 2 dagen.
Wil je dan ng naar b.v. Baluran en wil je nog een beetje relaxen ook dan is 7 dagen krapjes aan.
Onze gasten (wij hebben een Guesthouse in Kalibaru - Guesthouse Rumah Senang) blijven zo'n 5 dagen bij ons en bezoeken in die dagen Sukamade en de Kawa Ijen.
Kijk eens op www.rumahsenang.com.
Heel veel succes met de voorbereidingen.

Guesthouse Rumah Senang - Huis waar je je prettig voelt

plurk
Gebruiker
spacer line

Als je een week uittrekt voor Oost Java is dat een beetje kort. Tussen yogya en Malang/Bromo is weinig te zien.
Je kan per trein reizen naar Surabaya of Probolinggo.
Ja kan ook 's morgens vroeg met Lion Air vliegen van Yogya naar Surabaya. Tegen belachelijk lage prijzen. Vertrek 06.00 uur aankomst 06.50 uur.
Denk dat je een keuze moet maken en of de Bromo doen of de Kawah Ijen. Bromo erg druk maar prachtig uitzicht. Kawah Ijen veeeeeeel minder toeristen en doordat je zelf moet lopen interessanter en indrukwekkender. In combinatie met bv Sukamade.
Als je de Bromo overslaat kun je het beste per trein van Yogya direct naar Kalibaru reizen.
Trein vertrekt 14.00 uur uit Yogya en komt 19.30 in Surabaya aan.
Vertrek Surabaya om 22.00 uur en aankomst in Kalibaru 03.45 uur.
Als je boekt bij Rumah KIta komen ze je 's nachts ophalen van het station.

Zie : www.rumahkita.info

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

On 06-01-2011 18:44 plurk wrote:
Als je een week uittrekt voor Oost Java is dat een beetje kort. Tussen yogya en Malang/Bromo is weinig te zien.
Je kan per trein reizen naar Surabaya of Probolinggo.
Ja kan ook 's morgens vroeg met Lion Air vliegen van Yogya naar Surabaya. Tegen belachelijk lage prijzen. Vertrek 06.00 uur aankomst 06.50 uur.
Denk dat je een keuze moet maken en of de Bromo doen of de Kawah Ijen. Bromo erg druk maar prachtig uitzicht. Kawah Ijen veeeeeeel minder toeristen en doordat je zelf moet lopen interessanter en indrukwekkender. In combinatie met bv Sukamade.
Als je de Bromo overslaat kun je het beste per trein van Yogya direct naar Kalibaru reizen.
Trein vertrekt 14.00 uur uit Yogya en komt 19.30 in Surabaya aan.
Vertrek Surabaya om 22.00 uur en aankomst in Kalibaru 03.45 uur.
Als je boekt bij Rumah KIta komen ze je 's nachts ophalen van het station.

Zie : www.rumahkita.info

Noem Solo, Candi Ceto, Candi Sukuh en omgeving maar niks Emoticon: Laugh out loud

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

joost
Gebruiker
spacer line

Jongens jongens Hans heeft het over 1 week.
Met de trein om 1400 vanuit Yogja en snachts om 0345 aankomen in Kalibaru.
Kost je dus 2 dgn en wat heb je dan gezien behalve de trein. Ik neem aan dat je dan na zo'n ritje wilt uitslapen. En daarna nog de Ijen en Sukamade???.
Hans huur een auto met chauffeur. Kun je stoppen waar je wilt en je tijd lekker indelen.
Reizen kost hier op Java veel tijd. En als je de "weg" niet weet nog meer tijd.
Succes

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Plurk,
Wat jij zegt klopt niet.Bromo en Ijen kan heel makelijk in èèn reis.Je moet kiezen bv.het noorden of het zuiden van oost- Java als je weinig tijd hebt.
Ik zou mij laten droppen vanuit Yogja aan de Bromo.
Vandaar met Joost zijn chauffeur naar Kalibaru reizen en stops onderweg maken ( ongeveer 10 uur stops inbegrepen ).
Logeren bij http://www.rumahkita.info/
Vandaar 2 daagse Sukamade,een paar uurtjes met paard en kar door Kalibaru .
Dan Ijen vulkaan ( vertrek 5 uur s'morgens ) en me laten droppen aan de ferry.
Dan ben je op de middag aan de ferry.
Totaal max 5 dagen en dan heb je ook nog verschillende uren aan het zwembad gelegen.
In mei heb ik ongeveer dezelfde trip gedaan met Joost zijn chauffeur( Kalibaru - Bromo- Ferry richting Bali ).Alles was prima geregeld !!!
Kijk maar eens op de site van rumahkita bij excursies.
Ik raad het iedereen aan !!!
Veel plezier Hans Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

jessie
Gebruiker
spacer line

beste hans.ik val maar gelijk met de deur in huis,jullie willen met de trein naar callibaru
oostjava vlak bij banywangi gaan,lijkt het j niet beter ommet een vliegtuig te gaan.waarom zeg ik dat. per 29 dec 2010 is er een luchthaven geopend blingbangsari -
roggojampi,vanuit roggojampi kan je met een taxi of een bemo naar rumah kitah.je kan info krijgen van tour en travel ramayana' die in roggojamp zit ooki hebben zij een kantoor
in surabaya,of via 'sky' travel agent voor tickets van surabaya naar roggojampi ,de koste
zijn gemiddeld 400 ribu ,de vlucht tijdis ongeveer 40 minuten ,dit is het telfoon nr van het hooft kantoor in jarkarta +62 2180878854 pt.sky avaition .veel suces bij het zoeken
voor de juisten oplossing Emoticon: Bye bye

hans kolk
Gebruiker
spacer line

bedankt voor de tip, maar welke maatschappij vliegt op deze route en heeft deze maatschappij een website??

Hans

Op 08-01-2011 15:08 schreef jessie:
beste hans.ik val maar gelijk met de deur in huis,jullie willen met de trein naar callibaru
oostjava vlak bij banywangi gaan,lijkt het j niet beter ommet een vliegtuig te gaan.waarom zeg ik dat. per 29 dec 2010 is er een luchthaven geopend blingbangsari -
roggojampi,vanuit roggojampi kan je met een taxi of een bemo naar rumah kitah.je kan info krijgen van tour en travel ramayana die in roggojamp zit ooki hebben zij een kantoor
in surabaya,of via sky travel agent voor tickets van surabaya naar roggojampi ,de koste
zijn gemiddeld 400 ribu ,de vlucht tijdis ongeveer 40 minuten ,dit is het telfoon nr van het hooft kantoor in jarkarta +62 2180878854 pt.sky avaition .veel suces bij het zoeken
voor de juisten oplossing Emoticon: Bye bye

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 09-01-2011 12:06 hans kolk wrote:
bedankt voor de tip, maar welke maatschappij vliegt op deze route en heeft deze maatschappij een website??

Hans

[quote removed]
Hans,

PT Sky Aviation vliegt op dit moment alleen Banyuwangi-Surabaya v.v. en Banyuwangi-Denpasar v.v. De website is nog niet af vermoed ik:

http://www.ptskyaviation.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,509,509 pageviews Een website van indahnesia.com