Immigreren naar Indonesie

Subforum Het visumgebeuren 
106 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
flammy
Gebruiker
spacer line

Hallo beste gebruikers,

Eind deze maand ga ik trouwen met een Indonesische vrouw, die daar een vaste woon en verblijfsplaats heeft.....( Jakarta )
Zelf ben ik bijna 60 jaar, en heb een wao uitkering, 35 - 45 % afgekeurd 10 jaar geleden, en ik ontvang iedere maand Ä 550,00
Volgens mijn as vrouw is alles makkelijk te regelen om samen met haar voorgoed te gaan wonen, maar is het wel zo makkelijk, of zijn er specifieke voorwaarden?
Wel wil ik alles officieel regelen, zonder dat ik daar problemen krijg, ik verbrand immer huis en haard hier!

Wie kan mij op weg helpen, en hoe te handelen.

Bij voorbaat dank voor je reactie,
Flammy

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Als je van plan bent te emigreren, zou ik zeker eens op de site van de belastingdienst kijken. Als begin. Indonesie is niet echt een emigratie bestemming. Je gaat deelnemen aan samenleving in een derdewereldland. Dat heeft nogal wat gevolgen.

Verblijfstatus? Op welke titel denk je te verblijven?
Werken kun je hier wel vergeten zonder workpermit.
Maak eens een afspraak met de Indonesische Ambassade in Den Haag.

Tropen instituut heeft ook veel informatie.

Dat is de beste suggestie.

It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Man, man bent u 60 jaar u lijkt wel iemand die nog nat achter de oren is.
Kom op zeg wees eens wijs
Het beste is nooit trouwen daar........
Hier onder enkele topic die al zo veel stof heeft doen opwaaien..... Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up! Emoticon: Devil

http://forum.indonesiepagina.n(...)wen_in_indonesie.php
http://forum.indonesiepagina.n(...)ijks_voorwaarden.php
http://forum.indonesiepagina.n(...)ndin_wil_trouwen.php

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja om Ziel, de zoekfunctie doet wonderen.

Nog los daarvan er komt nogal wat kijken bij zo'n stap.
Nog los van het land van bestemming.
Wat dacht je van je huis opzeggen/verkopen misschien. Als enkel detail.
Ziektekostenverzekering? 550 Euro per maand? Geen vetpot !

Aanmelding bij instanties dat je gaat emigreren.

Er komt veel bij kijken.

simpati
Gebruiker
spacer line

Beste Flammy,
Ik denk dat een uitkering van Ä 550,00 wat aan de lage kant is, maar van die uitkering kan in Nederland ook niemand rond komen.
Als je eenmaal bent uitgeschreven in Nederland wordt die uitkering iets hoger omdat je geen premie volksverzekering meer hoeft te betalen.

Er is op dit forum al veel geschreven over wonen in IndonesiŽ, ik zou eerst eens goed dit forum kijken voordat je meer persoonlijke info gaat verstrekken.
Het grootste probleem zal de ziektenkostenverzekering zijn, met een leeftijd van bijna 60 jaar zal je in IndonesiŽ geen verzekering vinden, voor de Nederlandse volksverzekering dien je minimaal 4 maanden in Nederland te blijven wonen, dat is met jouw uitkering niet haalbaar.
Jan
Malang

bambang
Gebruiker
spacer line

U gaat deze maand trouwen zonder eerst te informeren over visum, huwelijkse voorwaarden, ziektekostenverzekering in RI, kosten van leven etc. etc. etc. etc. etc.?

U durft.

www.pelita.nl/cms/publish/cont(...)wpage.asp?pageid=882

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ik ken iemand Emoticon: Wink die staat te tobben of hij met een AOW uitkering voor echtpaar en een klein bedrijfspensioen om naar Jakarta te verkassen.
Terwijl hij niet een aan visum , huwelijksvoorwaarden etc moeten nadenken , behalve ziektekosten premie..

Waarschijnlijk een schijterd Emoticon: Shiny

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Hi Sid,
Je kwam die persoon zeker tegen toen je in de spiegel keek.Ha ha ha.
Slamat tahun baru.

Shalom

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Beste Flammy,

Ken je de Indonesische maatschappij goed, ben je er vaak geweest?
Ik sluit me bij de eerdere posters aan dat je je, voordat je uberhaupt trouwt, eerst allejezus (excusez le mot) goed laat informeren over de situatie waarin je straks terecht zal komen. Het verbaast mij ook nogal dat je deze vragen stelt, een maand voor je gaat trouwen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Hotperdom Emoticon: Wink , jij bent slim .
Zelfde , selamat tahun baru , veel rejeki/geluk , winnen van staatslot of zoiets .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 01-01-2011 13:44 flammy wrote:
Hallo beste gebruikers,

Eind deze maand ga ik trouwen met een Indonesische vrouw, die daar een vaste woon en verblijfsplaats heeft.....( Jakarta )
Zelf ben ik bijna 60 jaar, en heb een wao uitkering, 35 - 45 % afgekeurd 10 jaar geleden, en ik ontvang iedere maand Ä 550,00
Volgens mijn as vrouw is alles makkelijk te regelen om samen met haar voorgoed te gaan wonen, maar is het wel zo makkelijk, of zijn er specifieke voorwaarden?
Wel wil ik alles officieel regelen, zonder dat ik daar problemen krijg, ik verbrand immer huis en haard hier!

Wie kan mij op weg helpen, en hoe te handelen.

Bij voorbaat dank voor je reactie,
Flammy

Beste Flammy,

het is idd eenvoudig te regelen (follow wife procedure) maar ......
financieel gezien is het geen vetpot. De regering is juist voor WAO-ers die
willen immigreren maatregelen aan het nemen.
Je zegt dat je bijna 60 bent .... dus dan is er ook nog een (komend) pensioen.

Ik hoop voor je dat je op huwelijkse voorwaarden trouwt anders krijg je daar
ook nog eens problemen met de indonesische wetgeving wellicht.

Eind deze maand ga je trouwen ??? Maar je hebt je nog niet geinformeerd over
alle voor/nadelen ???

Ik zou de trouwerij even uitstellen tot je beter beslagen ten ijs kunt komen, er zitten
namelijk nogal wat "maartjes" vast aan je plan. Maar .... all up to you.
Je a.s. wil neem ik aan nog een lang en gelukkig leven samen, dus ze zal er alle
begrip voor hebben dat je nog even tijd nodig hebt om eea goed uit te zoeken en voor te bereiden.

Selamat Tahun Baru.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 01-01-2011 14:18 simpati wrote:
Beste Flammy,
Ik denk dat een uitkering van Ä 550,00 wat aan de lage kant is, maar van die uitkering kan in Nederland ook niemand rond komen.

Als je eenmaal bent uitgeschreven in Nederland wordt die uitkering iets hoger omdat je geen premie volksverzekering meer hoeft te betalen.

Er is op dit forum al veel geschreven over wonen in IndonesiŽ, ik zou eerst eens goed dit forum kijken voordat je meer persoonlijke info gaat verstrekken.
Het grootste probleem zal de ziektenkostenverzekering zijn, met een leeftijd van bijna 60 jaar zal je in IndonesiŽ geen verzekering vinden, voor de Nederlandse volksverzekering dien je minimaal 4 maanden in Nederland te blijven wonen, dat is met jouw uitkering niet haalbaar.
Jan
Malang

Het vetgedrukte gedeelte is vanaf 1 januari 2012 niet meer van toepassing, vlgs de
nieuwe regeringsplannen voor WAO-immigranten.

flammy
Gebruiker
spacer line

Beste vrienden,

Wat betreft het trouwen, dat zit al langer in de pen Emoticon: Smile
We wonen al een poos samen, maar ik ben het helemaal beu hier in Nederland...
Mijn as vrouw heeft een verblijfsvergunning to half 2013, dus ik heb nog even tijd.
Dus het wil zeker niet zeggen dat ik binnen nu en een korte tijd hier weg ben, tenslotte heb ik hier ook nog een vaste baan naast mijn wao uitkering.
We gaan niet in Jakarta wonen, maar in het binnenland, waar de temperatuur voor mij beter is.

Flammy

ps, en bedankt alvast voor alle reacties.

simpati
Gebruiker
spacer line

Het vetgedrukte gedeelte is vanaf 1 januari 2012 niet meer van toepassing,
Ik hoop dat je gelijk hebt, gewoon premie volksverzekering betalen en AOW opbouwen en niet te vergeten deelnemer zijn van de volksverzekering, daar zullen heel wat ouderen blij om zijn omdat die verzekering nodig is voor een VISA LANSIA .
Salam,
Jan
Malang

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

nou veel sucses met 550,- euries per maand, dan hou je het wel een week vol
en let op van trouwen komt rouwen
gr,
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 01-01-2011 23:42 simpati wrote:
Het vetgedrukte gedeelte is vanaf 1 januari 2012 niet meer van toepassing,
Ik hoop dat je gelijk hebt, gewoon premie volksverzekering betalen en AOW opbouwen en niet te vergeten deelnemer zijn van de volksverzekering, daar zullen heel wat ouderen blij om zijn omdat die verzekering nodig is voor een VISA LANSIA .
Salam,
Jan
Malang

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt Jan.

In het regeerakkoord is afgesproken dat de export van uitkeringen naar landen buiten de Europese Unie vanaf 1 januari 2012 aan banden wordt gelegd. Het kabinet is verder van plan op korte termijn wettelijk te regelen dat de hoogte van uitkeringen wordt aangepast aan het kostenniveau van het land waar de uitkering naartoe gaat. Nu zijn de kosten in Nederland vaak nog uitgangspunt.

In de eerste helft van volgend jaar wil het kabinet een wetsvoorstel hierover aan de Tweede Kamer aanbieden. In 2012 moet de aanpassing ingaan. Het aanpassen van de uitkeringen aan de prijzen in het land waar de ontvanger woont, geldt voor de kinderbijslag, het kindgebonden budget, een uitkering op grond van de algemene nabestaandenwet en de arbeidsongeschiktheidsuitkering.

De opbouw van volksverzekeringen kun je (op vrijwillige basis) voortzetten als je wilt.

De WAO/WIA-uitkering gaat echter vanaf 1-1-2012 niet meer omhoog maar omlaag en dat geldt ook voor de mensen die nu al in indonesie wonen met een uitkering.
Er zal daar wel een "afbouw-regeling" voor gaan gelden, hoop ik voor de betrokkenen.

Hou de info op de volgende site maar goed in de gaten: www.rijksoverheid.nl

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt Jan.
Ik begrijp heel goed wat er gaat gebeuren.
Even een hint:

Salam,
Jan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Emigreren met als reden dat je Nederland helemaal beu bent? Dan lijkt het haast toevallig dat je ook nog eens gaat trouwen. Ik zal eens even onbeschofte vragen stellen in de hoop dat ik een beter beeld van je kan vormen om te bepalen of het je gaat lukken.

1. Waar heb je de dame in kwestie leren kennen?
2. Heb je de familie van de dame al eens ontmoet?
3. Wat is de leeftijd van de dame in kwestie?
4. Werkt deze dame in kwestie en zo ja waar? (branche, je hoeft geen namen te noemen hoor)

Dat is wel eventjes voldoende. Helaas blijken de meeste vooroordelen gebaseerd op werkelijkheden, dus word het na beantwoording van deze vragen makkelijker om je te adviseren wel of niet te beginnen aan trouwen->emigreren.

simpati
Gebruiker
spacer line

Wat cijfers:
Export uitkeringen 2006
WAO totaal 18.946
BelgiŽ 5.325
Duitsland 4.625
Frankrijk 684
Spanje 1.616
IndonesiŽ 69
Filippijnen 26
Marokko 1.266
Suriname 385
Thailand 110
Turkije 1659

flammy
Gebruiker
spacer line

Hallo Yerum,

Via Relatieplanet heb ik deze dame leren kennen, en de hele maand augustes ben ik in Jakarta bij haar thuis geweest.
Ze heeft 3 kinderen, werkend, en het klikte zo goed, dat ze meegegaan is hier naar Nederland.
Verder heeft ze een prachtige woning, met alles erop en eraan, alles al afbetaald, en ik heb met heel de familie al kennis gemaakt, allemaal getrouwde mensen, in 1 woord een zeer nette familie !
Ze heeft zelf een winkel die ze verhuurd, en ontvangt hier Ä 350,00 per maand voor.
Alles heb ik zwart op wit gezien.

Groetjes, flammy

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-01-2011 18:17 flammy wrote: We gaan niet in Jakarta wonen, maar in het binnenland, waar de temperatuur voor mij beter is.

Tja, maar ooit wel eens gedacht aan medische voorzieningen? U bent niet de jongste meer.
Afgelopen jaar heb ik een aantal "geŽmigreerde" Nederlanders bezocht die woonachtig waren in het "binnenland". Bij ťťn kwam ik te laat: pas overleden omdat het dichtstbijzijnde hospitaal op 2 uur rijden lag en aldaar de zuurstofflessen leeg bleken te zijn bij aankomst. De anderen waren allen nog in redelijke gezondheid maar de overlijdensberichten die ik van hen ontving over andere Nederlanders die recent waren overleden in "hun" kampung logen er niet om.

Wonen in het "binnenland" lijkt mooi en idyllisch maar wordt een nachtmerrie als er plotseling medische hulp noodzakelijk is. Ook het ontberen van allerlei "westerse" geneugten (m.n. op het gebied van voeding, vermaak, communicatie, etc.) breekt menigeen op.
De bezochte personen wilden me met moeite laten gaan omdat ze eindelijk eens de kans hadden met iemand te praten die hun cultuur en taal begrijpt. Ze waren letterlijk verstoken van enig menswaardig contact daar communicatie met de lokale boerenbevolking vrijwel onmogelijk was omdat elkaars wijze van communiceren mijlen uiteen lag vanwege de compleet andere leefwereld (naast nog eens het feit dat velen van de lokale bevolking uitsluitend de lokale streektaal beheersten en geen Indonesisch).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-01-2011 12:24 flammy wrote: ......en de hele maand augustes ben ik in Jakarta bij haar thuis geweest.
Jakarta is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel iets anders dan het binnenland van IndonesiŽ: een verschil zoals tussen Lutjesbroek en Amsterdam maar dan nog eens in het veelvoud-kwadraat.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ach Yogya, misschien zal Flammy zo iets als Sukabumi bedoelen met het binnenland, dat kan ook nog.
Een plattelands stadje met redelijke temperaturen vooral in Selabintana.
Bevolking hier spreekt buiten Sundanees thuis, buiten overwegend Bahasa Indonesia en de jonge mensen spreken zelfs hier en daar een mondje Engels.
Er zijn vier ziekenhuizen hier in een straal van 20 km, weliswaar gaat de vergelijking met Nederlandse ziekenhuizen mank, maar ťťn ziekenhuis hier is zeker zeer redelijk.

De groep waar jij het over hebt zijn waarschijnlijk mensen die hals over kop zonder voldoende informatie naar indonesiŽ vertrokken omdat ze misschien op vakantie een dametje hadden ontmoet.
Vandaar dat de vraag om informatie van Flammy goed is, hij is infomatie aan het inwinnen en hoe meer hoe beter zou ik zeggen, om te voorkomen dat hij in de situatie terecht komt zo als jij omschreef.

Ik snap ook best wel dat mensen na een maand IndonesiŽ hals over kop willen verkassen, vaak hebben ze een leuke ervaring achter de rug en kennen de keerzijde van de medaille niet en het is dan beter om informatie te zoeken.

Zelf kwam ging ik al zo'n jaar of 15 naar IndonesiŽ op vakantie omdat mijn vrouw tot haar 25e jaar gewoond heeft.
Ik heb voldoende tijd gehad om een redelijke beoordeling te maken of het verkassen wel of niet zou lukken.
Ik zou een posting van 3 jaar geleden op moeten zoeken toen ik na het klaar zijn met mijn werk op het punt stond een half jaar naar IndonesiŽ te gaan en waarin ik mijn twijfel uitsprak of ik het vol zou kunnen houden of niet.
Nu kan ik zeggen, ja ik heb het naar mijn zin, alhoewel er dingen zijn waar ik nooit aan zal kunnen wennen, heb inmiddels hier een behoorlijke kennissenkring opgebouwd en wat vooral belangrijk is, dat je de taal spreekt (al is het maar eenvoudig zoals ik).

Desondanks ik me hier heel goed kan redden heb ik de schepen nog niet achter mij verbrand, ik wil in IndonesiŽ blijven zo lang het mogelijk is, maar ik hou in het achterhoofd dat als we straks echt op leeftijd zijn en beginnen te sukkelen met onze gezondheid dat we dan beter in Nederland kunnen zijn.

Gr. Malam

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik hoop dan maar voor flammy dat zijn beeldvorming terecht en juist is.

Er zijn al genoeg voorbeelden van een beeldvorming die niet juist waren en tot resultaat hadden berooid terug te keren naar patria.

Mijn tip voor flammy, hou je ogen goed open, echt !!!!!!!!!!

flammy
Gebruiker
spacer line

Jakarta vind ik voor mezelf te warm, daarom willen we naar Puncak, ongeveer 3 uur rijden van Jakarta, en 1 uur rijden van Bogor.
Deze familie is gewoon real en echt, en voor 100% te vertrouwen.
Hier in Nederland heb ik verder niets, en in geval van nood heb ik altijd iemand hier waar ik een kamer kan huren (ingericht), dus heb altijd iets achter de hand!, maar daar ga ik natuurlijk niet vanuit.
En inderdaad, ik ben hier op het forum om zoveel mogelijk info te verzamelen.....
Wel zit ik met het probleem van de ziektekosten, daar ben ik nog niet achter hoe dat het beste is.
Heb ook op de site gekeken van een Pelita (www.pelita.nl) 1150,00 om alles teregelen, en daarna nog 4 jaar lang 675,00 euro's.
Vind het heel erg duur, en is dit wel te vertrouwen?

Dank voor al jullie reacties !
Flammy

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,215,768 pageviews Een website van indahnesia.com