Hoe wordt de jaarwisseling gevierd in Indonesie?

Subforum Andere praat 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
gr Merapi/Wil

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Zonder oliebollen en appelflappen !

It's only kinky the first time.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hier ook zonder oliebollen en appelflappen. Geen idee wat ik ga doen straks. Dikke kans dat ik de laatste bus naar Jakarta pak. Daar valt genoeg te beleven, dus voor iedereen wel wat passends te vinden.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Groots , een volkfeest ( dus de meeste vierenden zijn Moslims en Moslima's ).
Veel mercon (vuurwerk) , begadang ( de hele nacht opblijven met vrienden en familie) .
"Show of force" , muter2 in de stadscentrum , met motors , auto's en allesdie wielen hebben .

De many few en happy few hebben hun eigen feesten bij grote hotels (al dan niet internationaal).Dat was in mijn jonge jaren( vorige eeuw).
Mijn oude heer kreeg vaak uitnodigingen( maar gaat nooit heen = Moslim tot groot verdriet van de toen nog jonge Ome Sid).Vooral bij de toenmalige Hotel Indonesia , nu Grand Indonesia Kempinski .

Tegenwoordig gaan de many few ,/happy few naar Internationale hotels .
Je kan daar speciale arrangementen boeken voor je gezin.
Harga murah meriah ( voor die mensen dan)

Dinsdag moest ik naar Bandung om (ada deh Emoticon: Wink ) .
Met mijn naaste familie.
We logeren bij Savoy Homan.(pake diskon besar) .
Voor dezelfde prijs had je ook aanbiedingen bij Sheraton , Hyatt etc .
Gebeld , alle kamers zijn tjokvol tot de jaarwisseling .
Wel zijn er nog vrije kamers bij de jut klasseprijs.
Dus zijn we toch bij S.H gebleven. Kon alleen de Jr suite naar boven krijgen.
Hot perdom , daar kan ik voor een week inkopen doen bij mijn geliefde Lidl.

Vanavond ga ik gesellig Emoticon: Wink thuis vieren , met oliebollen en appelflap.
Moet straks nog halen .

http://www.kempinski.com/en/ja(...)a/Pages/Welcome.aspx

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik moet zo even een nieuwe lens voor mijn camera halen (ja, nog steeds) zodat ik in de vroege avond richting Jakarta kan. Denk dat ik lekker tussen het plebs bij Monas mijn nieuwjaar ga vieren. Emoticon: Smile

paulana
Gebruiker
spacer line

Nou gewoon thuis, beetje TV zappen- muziek luisteren en om 12 uur middernacht
naar buiten om gezamelijk met de buurt een skoll-salut- toast op het nieuwe jaar te brengen, met sate-loempia en nog meer kleine hapjes.
Geen oliebollen ed. wel veel geknal, dus dieren blijven binnen!! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Vorig jaar had de buurt een bufet georganiseerd, het was toen ook droog en ogoh ogoh
vanaf 1am. Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 31-12-2010 08:18 Yerun wrote:
Ik moet zo even een nieuwe lens voor mijn camera halen (ja, nog steeds) zodat ik in de vroege avond richting Jakarta kan. Denk dat ik lekker tussen het plebs bij Monas mijn nieuwjaar ga vieren. Emoticon: Smile

Waarom niet bij de BHI( Bunderan H.I)
Daar ging Ome Sid en c.s jaren geleden (vorige eeuw) nog aan het straatracen.

Hier een impressie van Malam Tahun Baru bij BHI.

http://www.youtube.com/watch?v(...)IlNk&feature=related

PS : Dat zijn bijna allemaal Moslims en Moslima's , vandaar dat de MUI jongens bepaalde bedenkingen hebben regen te uitbundige feestviering.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tja, de MUI heeft wel meer van die vreemde gedachtenkronkels die niet bij Indonesie passen, maar dat is niet echt van belang. Voordeel is dat Monas redelijk dichtbij HI is, en de rit (ojek) zo gemaakt is.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Laatste keer dat ik in Indonesie oudjaar heb gevierd (1992), was ook bij Monas.
Samen met mijn moeder (toen 62) en mijn 2 zussen. Het viel me op dat we vrijwel de enige niet Indonesiers waren, die zaten natuurlijk allemaal in die dure hotels.
We hebben vreselijk veel lol gehad, gezongen, gedanst, met veel mensen gepraat.
Ik zou het zo weer doen, ware het niet dat het nu een beetje uit de richting is..

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hier wordt het ook gezellig.
In
de avond komen de buren bijeen en de jaarwisseling vieren we gezamelijk.
Hindu, Moslim,NL, iedereen bijelkaar en ieder neemt wat mee.
Ben bezig met heerlijke appelbeignets van bladerdeeg. en risollesmmmm
Ja Paulana, ik heb de katten ook natuurlijk binnengehouden.
Vorig jaar gaf de dierenarts wat tabletjes om ze rustig te houden; 2 dagen later liepen ze nog te waggelen..doe ik niet meer.
Fijne jaarwisseling
Lieve groet van Merapi/Wil

paulana
Gebruiker
spacer line

Wij hadden banjir in de straat, alle machtig het leek wel een rivier die uit Tenganan kwam. Emoticon: Shut up! wild water Emoticon: Stupid

Bintang probeer een roeibootje te versieren, want je zal moeten roeien met die riemen die je hebt hier. Ook van Manggis naar hier moet het niet best zijn.
Kan je wel zwemmen of heb je zwemvessies nodig, laat het effe weten, voordat je naar hier komt drijven. En denk aan het teentje van Mw Bing mag niet nat worre die tape Emoticon: Yeah right!

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 01-01-2011 08:28 schreef paulana:

Wij hadden banjir in de straat, alle machtig het leek wel een rivier die uit Tenganan kwam. Emoticon: Shut up! wild water Emoticon: Stupid

Bintang probeer een roeibootje te versieren, want je zal moeten roeien met die riemen die je hebt hier. Ook van Manggis naar hier moet het niet best zijn.
Kan je wel zwemmen of heb je zwemvessies nodig, laat het effe weten, voordat je naar hier komt drijven. En denk aan het teentje van Mw Bing mag niet nat worre die tape Emoticon: Yeah right!

In Lovina werd behoorlijk geknald en niet alleen door vuurwerk. Ook Donar (de dondergod) liet zich van zijn goede kant zien. Guntur dan kilat, zeggen ze hier. Donder en bliksem Er viel zoveel regen dat de straten kniehoog blank stonden. Ik denk dat we over een paar dagen met de prauw jouw kant opkomen, Paulana. Of kan ik beter aan de locals vragen of ze nog gauw een Ark van Noach voor ons bouwen,

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wij zaten gisteren aan de jalan SM in Medan en hebben de laatste uren eerst gegeten Indiaas, toen door de menigte teruggeworsteld naar het hotel (Ibunda). Een hoop herrie overal met toeters en lepels en zo ongeveer alles wat geluid kon maken. Ook veel open becak motor met de hele familie die door de stad reden.
Terug in het hotel hebben we samen een hele durian opgegeten en om 24.00 uur (wat was ik blij dat het twaalf uur was want ik was kapot na die vluchten vanuit Nederland) aan de fles champagne begonnen, met kersenbonbons en marsepeinchocolade en ik heb via TV ? eea meegekregen van de festiviteiten in Jakarta en in Medan. We hadden gistermiddag al problemen met vervoer dus ik had geen berani om naar de Merdeka Walk te gaan. En een gat in de dag geslapen tot 11.00 uur....... Het was vandaag rustig in Medan, ik denk dat er meer hun roes aan het uitslapen waren dan ze willen toegeven Emoticon: Devil

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

DIt is gisteravond in Jakarta Monas waar Jeroen naar toe ging

Sorry krijg de foto niet groter en niet duidelijker

Heb twee keer mogen meemaken.
de eerste keer in Bandung naar plaza Braga rond twaalf uur, veel motoren met toeters en bellen.
Stinkende motoren een keer en nooit meer.
Toen was het ook de ramadan gelijk, en een week van te voren bar Noordzee gevraagd of hij open was, ja hij was open de man sprak van ondanks de ramadan ik heb goede connecties.
Nou vergeet het maar hij was dicht gemoeten door de plaatselijk autoriteit
De tweede keer hebben we de gehele familie uitgenodigd in Restaurant Venesia richting Lembang in Bandung, waar een bandje speelde en genoeg drank was om er een gezellig avond van te maken, dat was wel leuk.
Kon nog geen fotoís van vinden ergens nog in mijn fotoboek. Emoticon: Emoticon: Wink
Hier in Denpassar Bali

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja, Jeroen haal je er zo tussen uit, die laatste foto van Bali is niet zo scherp jammer Emoticon: Party!

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 01-01-2011 10:57 schreef BintangJan:

[quote verwijderd]

In Lovina werd behoorlijk geknald en niet alleen door vuurwerk. Ook Donar (de dondergod) liet zich van zijn goede kant zien. Guntur dan kilat, zeggen ze hier. Donder en bliksem Er viel zoveel regen dat de straten kniehoog blank stonden. Ik denk dat we over een paar dagen met de prauw jouw kant opkomen, Paulana. Of kan ik beter aan de locals vragen of ze nog gauw een Ark van Noach voor ons bouwen,

een ark van Bintang kan je nog lifters meenemen (goede daad) in 2011 Emoticon: Party!
Locals werken niet IN de regen moet je wat op verzinnen een tent of zo... Emoticon: Nice

Om Swastiastu

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hai Paulana, ik kon Jeroen niet ontdekken, zou wel leuk zijn om te zien wie om moderator is

paulana
Gebruiker
spacer line

Jeroen staat als altijd op de eerste rij Merapi, rechts vooraan met een glaasje sju en zo'n toeterje kan niet missen.

Om Swastiastu

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Goh Merapi wat vreemd dat je Jeroen niet kan ontdekken, heb je zo'n klein beeldschermpje?

Nou vooruit dan hier een fotootje hoe hij van huis is gegaan naar het jaarwisselingsfeest.

Dat hij gaat feesten is tot daar aan toe, maar de puinhoop die de moderator achter zich laat daar zet ik wel een vraagteken bij Emoticon: Wink

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

He, die eerste foto ben ik niet, dat was die albino-Javaan van de buren!

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja ja , en die tweede foto ??

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Paulana,

Dat is Jeroen ook. Maar dan met een blonde pruik en een witte bintanga, hahaha.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

Hoi Bintang,

Jij schrijft het en ik dacht het. En Jeroen maar denken hij kan ons voor de gek houden,
niet dus we vinden hem met pruik en witte bin-tanga hi hi hi.

Met veel dank aan onze razend snelle fotograaf : Malam Bagus.

Om Swastiastu

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zal Merapi het nu begrijpen???????
Die toeteraar en die blonde pruik, of moet ik het nog duidelijker maken Emoticon: Frustrated

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Maken we hier nu een joke topic van

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,698,144 pageviews Een website van indahnesia.com