ervaringen wings air

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
maria
Gebruiker
spacer line

Ik wil vanuit Semarang (Java) naar Bali vliegen. De enige maatschappij voor zover ik kan vinden die rechtstreekse vluchten heeft is Wings air. Wie heeft hier ervaring mee en is deze ervaring positief of negatief.
Iemand nog andere ideeen om van Semarang naar Bali te gaan?

barubagus
Gebruiker
spacer line

Volgens mij staat Wingsair nog op de zwarte lijst van slechte maatschappijen.
Ik vlieg zelf in principe nooit met Wingsair.
Maar soms moet je wel als er geen verbindingen zijn.
Als je met de trein een flink stuk naar of Yojya en daarna met Mandala of garuda
verder gaat is misschien veiliger. Maar ik geef toe het neemt wel een heleboel tijd in beslag. Overigens er zijn al een hele tijd geen ongelukken gebeurd met de airlines.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wings Air is, net als moederbedrijf Lion Air, aan het wachten op de levering van meer en meer nieuwe vliegtuigen. Het vervelende van Wings Air is dat enkele hele oude toestellen (bouwjaar begin jaren '80) klaarblijkelijk met opzet nog in dienst gehouden worden. Het betreft hier slechts vier of zes MD-80 toestellen die een dagelijkse dienstregeling uitvoeren. Verder maakt Wings Air gebruik van nieuwe ATR-72 toestellen met plaats voor ruim 90 passagiers.

Veiligheid? Ze vliegen na bijna 30 jaar nog. Ik zou er niet mee vliegen echter, zeker niet beseffende dat het onderhoud altijd een groot probleem is geweest hier (ben wel van mening dat dit verbeterd is, maar hoe zit het dan met die oude 'zooi'?). Dan maar een langere reis. Lang niet iedereen heeft die keuze natuurlijk, zeker niet tijdens een vakantie. En zoals gezegd vliegen ze nog altijd...

leomanado
Gebruiker
spacer line

Wanneer is het laatste (bijna) ongeluk geweest met Wings Air?

Ik vlieg regelmatig Manado-Sorong-Ambon vv....niks mis mee.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

leomanado; het zit dan ook voornamelijk tussen de oren. Ik stap niet in een sigaar van een MD-80, maar ga wel op de motor overal naar toe en stap ook gerust in de meest afgetrapte treinen en bussen. Tja..

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Dit jaar hebben we met Wings Air gevlogen en het was een splinternieuw toestel. We hebben geen klachten wat betreft Wings Air.

leomanado
Gebruiker
spacer line

tja Jeroen

Als je in een bus durft te stappen, of erger nog op een veerboot, dan is Wings Air hartstikke veilig......

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ben ik helemaal met je eens, Leo. Maar de meeste mensen houden niet zo van statistieken.

barubagus
Gebruiker
spacer line

In de RI gaat het ook niet om die nieuwe toestellen, dat hebben ze wel zoīn beetje.allemaal. Trouwens een vliegtuig mag best oud zijn, als het maar goed is onderhouden, en dat is duur.
Het onderhoud en het manegement is essentieel.
Krijgen de piloten wel hun rusttijden, worden er op tijd dingen vervangen.komen er geen
namaakonderdelen erin , komen de technici uit de RI of zijn het degelijke Duitse of westerse vliegtuig engineers, is er corruptie bij het inchechken ( er wordt stiekem extra kilo ingeladen) zodat de toestellen overloaded zijn, enz enz
Zo heeft Mandala een Brit als hoofd en ook nieuwe toestellen (A320).
Garuda toestellen worden geloof ik nu onderhouden door de KLM.
Die staan dan ook niet meer op die beruchte zwarte EU lijst.
Zo is Air Asia Malaysia o.k., maar Air Asia Indonesia NIET.
Komt allemaal doordat die op veiligheidskosten besparen. Zie je trouwens veel in de RI,
het onderhoud van gebouwen wordt verwaarloosd,maar ze kunnen nieuwe gebouwen zetten als een raket. Langzaam zeer langzaam worden oude gebouwen eindelijk gerenioveerd, vroeger werden die gewoon tegen de vlakte gegooid.
We kunnen nu veel oud hollandse gebouwen bewonderen. Jammer van die gebouwen die erniet meer staan,

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

.Heb afgelopen maand de vlucht Semarang-DPS gemaakt met Wings rechtstreeks 's morgens om half 7, de vlucht was geboekt via Lion Air en uitgevoerd door Wings.
Heb geen problemen ondervonden en het vliegtuig zag er goed uit. Had niet veel keus moest die dag terug en er was geen andere vlucht maar zou er zo weer instappen.
Heen de vlucht gemaakt van DPS naar Jakarta met Garuda en door naar Semarang met Batavia air, de hoofdprijs betaald bij Garuda en een in uren veel langere reis gemaakt.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vanuit Semarang kun je ook met Sriwijaya eerst naar Surabaya en daar een aansluitende vlucht naar Denpasar. Maar ik zou zelf gewoon in dat Wings toestel stappen. Gewoon de normen in Nederland laten, anders kom je hier "nergens". Ik heb er diverse keren mee gevlogen met name in Maluku.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Puputan
Gebruiker
spacer line

On 30-12-2010 22:02 maria wrote:
Ik wil vanuit Semarang (Java) naar Bali vliegen. De enige maatschappij voor zover ik kan vinden die rechtstreekse vluchten heeft is Wings air. Wie heeft hier ervaring mee en is deze ervaring positief of negatief.
Iemand nog andere ideeen om van Semarang naar Bali te gaan?

Iemand die Maria heet hoeft zich nergens bang voor te maken.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Bijna 2 jaar terug stond ik in Jakarta met de mededeling dat er geen business class was op de komende vlucht. Kreeg geld terug. Bij boarden kregen ik wel een stoeltje vooraan, doe het blinderings schuif van het raam omhoog, en wat denkje?

Ducktape !

Ik was klaar, want dit was geen Lion Air maar een Wings air toestel, vliegend schroot.
Niet zeggen valt wel mee, recent ging er zo'n vliegend wrak hier door zijn hoeven tijdens de landing. Ook een Lion Air vlucht, uitgevoerd door wings air. Dat schroot moet echt aan de grond. Schandalig dat ze die oude MD's nog steeds inzetten.

It's only kinky the first time.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

het is uiteindelijk gewoon afwachten wat voor toestel er vliegt, ga morgen van DPS naar Yogya met Lion air ben dus benieuwd wat voor vliegtuig er klaar staat.
Volgens het ticket vliegt Lion Air.
Oyibo er zijn wel meer maatschappijen die problemen geven maar ik heb deze keer, de eerste keer een wings vlucht, geen problemen gehad, het was inderdaad een propeller toestel zonder business class, maar ja ik vlieg toch economy class, kan ik me nog net veroorloven en dus moet je soms wel genoegen nemen met de mij. die dan vliegt.
Had trouwens op de heenvlucht me Garuda vertraging, kan dus ook voorkomen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Yoke; als je een propellor-vliegtuig had, dan was dit wellicht een (hele) nieuwe, aangezien Wings Air deze enkele tientallen heeft aangekocht vorig jaar.

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik ben vorig jaar met Wings Air met zo'n nieuwe ATR-72 gevlogen van Medan naar Penang, niets mis mee voor een korte vlucht.
Voor info van de ATR-72 kijk eens op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/ATR_72
Salam,
Jan
Malang

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 03-01-2011 08:03 Yerun wrote:
Yoke; als je een propellor-vliegtuig had, dan was dit wellicht een (hele) nieuwe, aangezien Wings Air deze enkele tientallen heeft aangekocht vorig jaar.

Dat zal het dan geweest zijn, hij zag er te nieuw uit om voor oude bak versleten te worden.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Juist die ouwe lijkkisten zijn straalvliegtuigen. De nieuwe zijn hierom eenvoudig te onderscheiden van de oude, zelfs voor iemand die het vliegtuig alleen pakt om te reizen en niet om te kunnen zeggen ik heb met dit en dat vliegtuig gevlogen. Emoticon: Wink

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,345 pageviews Een website van indahnesia.com