nasi kuning

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

gevraagd door Merapi/Wil een lekker recept nasi kuning
Zeg het er gelijk bij: mij bij mislukt de rijst altijd!
ondanks de rijststomer,stoompan etc
Lieve sobats, kunnen jullie even helpen?
kunyit hoort erbij, en cocosmelk ook

maar verder?
Alvast terima kashi banyak Emoticon: Nice Emoticon: Nice Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

1 kg pandanrijst
Ĺ blok santen
3 tl. kunyit (of stukje kunyit)
4 daun salam
4 daun jerukpurut
1-1Ĺ el. Zout
1-1ľ liter water

20 tot 30 minuten op kleinste pit koken, en vooral niet weglopen en regelmatig roeren om de santen niet aan te laten branden. Pit uitzetten en met deksel erop verder laten uitstomen in schaal doen aandrukken en keren.

Als je 'm leuk wil opdienen en een een wat spitser toelopende schaal gebruikt en je keert 'm om op een plat bord dan heb je een "Merapi", kuiltje erin drukken (de krater) en een paar stokjes koudvuursterretjes aansteken. met een beetje fantasie kun je er nog veel meer mee. Je kunt ook een megaschaal gebruiken en daar de bijgerechten op serveren.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Merapi/Wilma,

Dit is mijn recept voor nasi kuning:

400 gram rijst
625 ml. santen/cocosmelk (blik)
200 ml. kippebouillon
kunjit
laos
salam
daun pandan
sereh

Dit alles op kookpunt brengen en daarna vuur lager zetten en regelmatig roeren, daarna doe ik het in een ouderwetse rijststomer en laat het nog even stomen. Voordeel van dit recept is dat je het al eerder kan koken en pas hoef te stomen als je het wil eten.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ja iedereen doet het anders Emoticon: Smile

Nadat ik de rijst heb gewassen bak ik de rijst lichtjes in oliie kujit komijn koreander en daarna kook ik de rijst met 2 vanillestokjes in kokosmelk en een beetje water.Currieblad niet vergeten bij het koken...
2 delen rijst op 3 delen vocht
Laagste stand koken tot het vocht bijna opgenomen is.
Daarna nog 15 min laten staan en smullen maar...
Vergeet de vanillestokjes er niet uit te halen ...

paulana
Gebruiker
spacer line

Je krijgt er zo maar trek van...
een vraagje : kunyit is dat saffraan

Om Swastiastu

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Paulana,

Saffraan: meeldraden en stamper van de bloem van een krokusachtige plant. Deze plant gedijt het best in zeer warm en zonnig weer.
Kunyit: geelwortel.

Ik gebruik saffraan voor de paŽlla en kunyit voor de nasi kuning. Kunyit heeft een bepaalde smaak wat heel lekker is voor de nasi kuning. Saffraan heeft deze smaak niet.

Groetjes,

Pamela

paulana
Gebruiker
spacer line

Dank je wel Pamela,

Ik gebruikte saffraan, maar haal gelijk morgen kunyit.

Groet Paulana

Om Swastiastu

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Annemiek e n Pamela,
Jullie recepten waren super!!De nasi kuning is erg gelukt, ook een blaadje djeruk perut is heerlijk
Vriend stelde voor bij de gekookte rijst een klein stukje djahe er bij te doen, lekker!
Saffraan is inderdaad heel anders, eigenlijk is het meer een kleurmiddel.
Kunyit kun je bij Surinaamse winkels en Toko"s vers krijgen.
Ben weer ff off topic, maar ook zoiets hemels:
Rudjak manis
Veel recepten, maar daarom juist de sobats advies voor een lekker recept
Bedankt alvast

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Oh ja nog even over de rudjak,
Ja , appel, mango, papaya[niet te krijgen hier - 6 euro] komkommer.
Er gaat toch ook wat terasi erbij?
Lekker hoor Rudjak

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,722,209 pageviews Een website van indahnesia.com