Islamitische terreur in RI

Subforum Geloof in Indonesië 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Robertvande
Gebruiker
spacer line

Kerken op java krijgen geen bouwvergunning, terreur en bedreigingen door belijders van de 'religie van de vrede', christenen raus is de boodschap.
Waarom lezen wij hier niets over op deze site??

Robertvande
Gebruiker
spacer line

O, pardon, op de blog is er wel aandacht aan besteed: 150.000 agenten waren er op de been voor een veilige kerst (!!!!!!) en de islamwijzen (sic) vinden kerst ostentatief.
Fijn, dan ook geen ramadan gezeik meer accepteren hier.

monyet_belanda
Gebruiker
spacer line

"Fijn, dan ook geen ramadan gezeik meer accepteren hier."

Ah, dus omdat ze aan de andere kant van de wereld de weg compleet kwijt zijn en debiel reageren, moeten wij dat dan dus ook maar doen? Rare gedachtenkronkel.

Fijne kerst, Robert.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Imagine there's no Heaven
It's easy if you try
No Hell below us
Above us only sky

Imagine all the people
Livin' for today
Aaa haa

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too

Imagine all the people
Livin' life in peace
Yoo hoo

(bron: Imagine, John Lennon)

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Geloof wat je wil, maar doe het a.u.. voor jezelf. Laat anderen met rust. Het maakt niet uit wat voor geloof je achteraan loopt, maar bedenk dat alles ooit verzonnen is en daarna is aangenomen als waarheid. Zodra het onder dwang aangenomen moet worden gaat alles fout en draait daardoor de wapeneconomie op volle toeren. Ik ga niet weer uitleggen dat dit gecreeerd wordt door belanghebbenden en dat de slachtoffers steeds weer de analfabeten zijn, of in ons geval de geblondeerde volgers van de populisten.
Bijna carnaval, lachen, iedereen met een blonde pruik.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 25-12-2010 17:05 Robertvande wrote:
Kerken op java krijgen geen bouwvergunning, terreur en bedreigingen door belijders van de 'religie van de vrede', christenen raus is de boodschap.
Waarom lezen wij hier niets over op deze site??
pardon, geen aandacht? Dan wil ik je eens goed adviseren om onder meer hier te kijken. Verder kun je natuurlijk altijd berichten aanmelden zodat ze geplaatst kunnen worden. Dit kan eenvoudig via het blog, er zit daar een speciale aanmeld-pagina voor nieuwsberichten.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar 'Geloof in Indonesië'

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Hardliners vragen om een ​​verbod op Valentijnsdag vieringen in Sukabumi
http://www.thejakartapost.com/(...)ations-sukabumi.html

Hardliners call for a ban on Valentine's Day celebrations in Sukabumi

The Jakarta Post, Jakarta | Sun, 02/12/2012 6:37 PM
A | A | A |

Dozens of Hizbut Tahrir Indonesia (HTI), Sukabumi branch members rallied at Sukabumi City Square on Sunday to protest the celebration of Valentine’s Day that falls on Feb. 14.

“Valentine’s Day is against Islamic tradition hence we must reject it. I hope the local administration will issue a ban on any activity related to Valentine’s Day celebrations,” HTI Sukabumi spokesman Dadun Abdul Manaf said on Sunday as quoted by kompas.com.

Dadun said Valentine’s Day was often used by unmarried couples to commit immoral acts.

“On that day, many people celebrate it by having casual sex or drinking alcohol,” said Dadun.

They also called on all Muslim youth to do everything in accordance with Islamic teachings, such as preaching and programs to develop communities. (iwa

Zo ze hebben er weerl zin in, om dat ook om zeep te helpen.
Nou ben ik ook geen liefhebber van zo feest als Valentijnsdag.
Maar dit mag niet lijden naar een plaatselijk verbod.
Ieder moet zijn eigen vrijheid hebben en zich niet iets laten verbieden........... Emoticon: Stupid Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hoewel het de conservatieven en outlaws zijn die al deze gekke praat verkondigen, is het doorgaans opvallend stil van de kant van de gewone gelovigen. Daarom heeft dit geloof voor mij elk bestaansrecht al verloren en wens ik het een snelle teloorgang toe.
Zelden vernomen dat christenen, boeddhisten of hindoes elkaar in de haren vliegen (hoewel dat ook wel zal gebeuren). Maar waar de islam is, is het bijkans altijd raak.

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Op 13-02-2012 11:03 schreef Yogya-Bali:
Hoewel het de conservatieven en outlaws zijn die al deze gekke praat verkondigen, is het doorgaans opvallend stil van de kant van de gewone gelovigen. Daarom heeft dit geloof voor mij elk bestaansrecht al verloren en wens ik het een snelle teloorgang toe.
Zelden vernomen dat christenen, boeddhisten of hindoes elkaar in de haren vliegen (hoewel dat ook wel zal gebeuren). Maar waar de islam is, is het bijkans altijd raak.

Ik ben groot gebracht met beelden van Noord-Ierland ... kwam geen moslim aan te pas.

Voor de rest ben ik het volledig met je eens, ik merk veel te weinig verzet tegen extremisme vanuit de moslimgemeenschap, een gemiste kans volgens mij. En dat is niet alleen in Indonesië zo, maar overal op de wereld.

"Bhinneka Tunggal Ika"

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dat verzet is er weldegelijk. En dan refereer ik alleen als voorbeeld waar de heren recent het vliegtuig niet uit konden. Ik denk dat de kracht hem daar in zit om van dit succesvolle gebeuren niet breed uit in de media te brengen. En stevig door te pakken met de soort akties. Noord Ierland? De beelden hebben overeenkomsten, Maar is volslagen iets anders dan moslim fundamentalisten terug in hun hol te brengen.

En niet meer de kans hebben om via scholen bij jonge kinderen de doctrine er van jongs afaan in te rammen desnoods. Als je een beetje de taal verstaat hoor je met enige regelmaat taal uit de speaker van de moskee komen waarvan ze dat in Nederland onmiddelijk afstraffen met de toko sluiten, en terecht.En de omroeper deporteren. Dat laatste zal slecht gaan begrijp ik wel.

Maar zoals altijd, het zijn niet de Soenieten die het probleem zijn, ze zouden het witjurken tuig in Jakarta een voetbal stadium moeten verzamelen, ontkleden en in hun blote reet de straat op trappen en dat op alle lokale zenders hoepsa op TV. Dan is het weer even rustig denk ik. Het duurt even bij de gemiddelde Indonesier om goed kwaad te worden, maar..............blijf ver weg als ze los gaan !

It's only kinky the first time.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Gelukkig merk ik in de puncak dat ze exstreem niet meer snel accepteren.

Dit komt ook door de Internet corners

Voorheen verboden een stel witjurken dat er bv geen bier verkocht mocht worden in de alpha en indo maret de kratten staan nu voor de koelkast met ram me dan kon ik gewoon een koud biertje kopen daar nog wel niet in alle . maar het kon

bij de meeste kleine tokos langs de weg volop verkrijgbaar.

Snij je nu het onderwerp aan een discotheek te open zeggen de imams die voorheen vel tegen waren

Nog even geduld Emoticon: Cooool

10 jaar geleden gingen ze nog de fik in maar daar de opstokers daarvan dood / of blut zijn

Hebben die bijna niks meer te vertellen.

Het nieuwe wat ik ook wel goed vind gaan en ook steun dat men tegen woordig een rt voor de jeugd aansteld

Ze komen er wel hoor Emoticon: Party!

Maar hoelang nog die ontwikkeling duurt Emoticon: Confused gaat wel wat in stroom versnelling nu Emoticon: Yes!

Doch het is een land waar het water troebel is en nog heel lang zal blijven Emoticon: Yes!

Toch tot op heden zou IK nooit op het paard wedden wat voor Indonesie loopt Emoticon: Worship Emoticon: Bye bye

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-02-2012 06:45 Macan Belanda wrote: Ik ben groot gebracht met beelden van Noord-Ierland ... kwam geen moslim aan te pas.
Klopt MB, maar daarom schreef ik ook
Zelden vernomen dat christenen, boeddhisten of hindoes elkaar in de haren vliegen ( hoewel dat ook wel zal gebeuren ).
Dus geen uitsluiting van christelijke broederhaat o.i.d. Tevens is mijn mening dat de Ierse kwestie een politieke kwestie is waarbij het verschil in geloof is misbruikt (en het klootjesvolk trapte er weer in).

Maar waar de islam is, is het bijkans altijd raak.
Daar blijf ik bij. Zelfs mijn islamitische schoonfamilie kan dit niet ontkennen. De slechte naam hebben de moslims aan zichzelf te danken door apatisch en passief te blijven bij vervelende uitwerkingen van het fundamentalisme en het extremisme. Ik citeer MB:
ik merk veel te weinig verzet tegen extremisme vanuit de moslimgemeenschap, een gemiste kans volgens mij.
Dat mag de internationale moslimgemeenschap best eens onder de neus worden gewreven. Als ze zelf nou eens de straat zouden op gaan en protesteren tegen de wan- en misdaden van hun extremistische broeders, dan zou ook een PVV geen enkele kans maken. Voor een groot deel is de aversie tegen de islam te wijten aan de passiviteit en defensieve houding van de eigen gelovigen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nou dat roep ik al jaren (roepende in de woestijn)dat die gemeenschap eens rekening moet houden van dat verschrikkelijk gedoe.
Maar dan kom je hier in dit land tegen, velen jaren van ontkenning,zo mag je niet met mensen omgaan, dan roepen ze je bent aan het generaliseren en discrimineren, dat schrijven en zeggen die linkse theedrinkers, maar al te graag.

Hen als mens accepteren, hoe kan je dat schrijven, dat is best moeilijk, als je van hen niets hoor, van die slachtingen, maar bezig zijn het te idealiseren, die ze onder elkaar aan praten en plegen te doen, of het uit liefde de koran bestaat
Die gehele sahara en alles wat met Arabieren te maken heeft, mogen ze van mij op de landkaart weg vagen.
Ja en dan!!!! ja dan is het gemakkelijk hen dit voor te houden dat men fanatisme niet op deze wereld thuis horen.
Zoals ze Duitsland en Japan hebben afgestraft zo moet dat ook met die Arabieren gebeuren.
Helaas zo ben ik er over gaan denken het is niet anders, zij zijn aan de beurt om aan dat ideologie een einde te maken en afstand te nemen, dan pas zal de wereld weer rustiger worden............ Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Trouw heeft een heel grote reportage van de in Indonesië opkomst van radicale islam.
https://www.trouw.nl/religie-e(...)t-verovert~a35e8939/
En zo ook reacties op die reportage
https://www.nieuwskoerier.nl/n(...)-meer-macht-verovert

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Goed stuk, bedankt voor de link Ziel.
Het enige wat in het stuk onderbelicht blijft, is dat na de decentralisatie 34 provincies, 415 regentschappen en 93 steden naar hartenlust hun eigen bijwetten kunnen maken.
Deze Peraturan Daerah (Perda) kan van toepassing zijn op alles en nog wat, zoals bijvoorbeeld Islamitische regels als een drankverbod of verplichten van het dragen van hoofddoeken.

Dat staat trouwens nu ter discussie met een gekrakeel van jewelste, de voorzitter van de nieuwe jongerenpartij PSI Grace Natalie verklaarde afgelopen week in een toespraak dat de PSI de perda's op basis van religie verwerpt. Emoticon: Talk to the hand
Waardoor Grace op slag de nieuwe kop van Jut is geworden en een dag erna al een aanklacht wegens godslastering aan haar string had, met de opmerking van de radicalen dat Grace met haar godslastering een stap verder als Ahok is gegaan. Emoticon: Blush

Grace Natalie met haar PSI staan voor een Indonesië zonder discriminatie op basis van religie en afkomst, ze is helaas een dorstige roepende in de woestijn, Indonesië is de definitieve grens al voorbij, er is geen terugweg meer mogelijk.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 19-11-2018 01:20 schreef Malam:
Indonesië is de definitieve grens al voorbij, er is geen terugweg meer mogelijk.

Laat vooral deze zin elke lezer nog maar eens goed tot nadenken zetten.

Triest. In en in triest.

Heldere ziende

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja ze beseffen niet dat ze hun ontwikkeling naar de toekomst blokkeren en zo lopen ze eeuwen achter op de toekomst van het land.
Het is net of ze het er om doen, die mensen aan zich te binden,zo hebben ze zelf zo veel vrijheid om zich te verrijken over het domste volk dat moslim is.
De mensen moesten eens weten waarom er zo veel corruptie heerst in dit land .
Maar ergens komt er een eind aan dat zal ook wel dan met een revolutie gepaard moeten gaan, maar dan zullen ze daarna hun toekomst beter in de hand gaan houden.... Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-11-2018 21:21 zieleffe wrote:
En zo ook reacties op die reportage
https://www.nieuwskoerier.nl/n(...)-meer-macht-verovert

Click to see original image
Dat zijn geen reacties. Ik lees vooral een hoop anti islam onzin, mensen die als een kip zonder kop maar wat roepen.

Ik heb er eentje uitgepikt

“Kan er niet een deal met Nederland gesloten worden?
Alle moslims uit Nederland (en in ieder geval alle Marokkanen) worden verplicht naar indonesie gedeporteerd.
En in ruil nemen wij alle christenen, boeddhisten en Hindi uit Indonesie op.
Goede deal toch?”

Hoewel het percentage niet exact bekend is zijn er tussen de 85% en 90% moslims in Indonesie. Laten we ervan uitgaan gaan dat er max 10% overblijft aan anders gelovigen, dat is met de hudige bevolking van Indonesie nog altijd 26 miljoen….

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dit artikel in de Jakarta Post van vandaag sluit op het artikel in Trouw aan en geeft aan hoe ver het al gaat.

http://www.thejakartapost.com/(...)orkers-official.html

Net als deze discussie, die de conservatieven 20 jaar geleden op hun buik konden schrijven, toen haalde geen één regio bestuurder het in zijn paasei om een op de sharia gebaseerde bijwet te implementeren. Emoticon: Talk to the hand

http://www.thejakartapost.com/(...)ia-based-bylaws.html

Volgens het artikel in Trouw waarschuwen experts voor al te dramatische conclusies, slechts een vijfde deel (108 zetels) van de partijen willen een Islamitische staat vestigen.
Deze experts gaan wel voorbij aan het feit dat sharia wetgevingen die door bestuurders te pas en onpas worden ingevoerd niet in een seculiere staat thuis horen en dat alle met de nadruk op alle partijen (behalve de PSI) het gebruik van sharia wetten toestaan, deels uit geloofswaanzin en deels om hun politieke doelen te bereiken. Emoticon: Angry
Als je kijk wat de conservatieve moslims in de afgelopen 20 jaar hebben bereikt en hoe moderate moslims nu in een conservatief keurslijf worden geperst/gedwongen, dan hoef je geen rekenwonder te zijn om te voorspellen hoe de vlag er over 20 jaar voor staat. Emoticon: Blush

Let wel, als Widodo wordt herkozen dan heeft Indonesië een moslimgeestelijke van 76 jaar als vice president, die als voorzitter van de Islamitische raad (MUI) een fatwa uitvaardigde tegen de christelijke gouverneur van Jakarta Ahok. Emoticon: Worship
Heeft Widodo deze 76 jarige inmiddels half kindse ouwe baas die hij bij ieder openbaar optreden moet opwarmen in de magnetron omdat de lijkstijfheid al is ingetreden gekozen als zijn rechterhand vanwege zijn politieke kwaliteiten. Emoticon: Clown
Wat nou geen Islamitische staat, omdat er nog geen koppen en klauwen worden afgehakt Emoticon: Confused
Dat is dus nog het enige wat ontbreekt, een moslimgeestelijke als opperste leider hebben ze straks al en de pandora sharia doos is ook al wagenwijd geopend want alle andere sharia regels (buiten het hak werk) zijn in heel veel regio's van Indonesië al van toepassing. Emoticon: Shut up!

Hoe kan iemand nu zeggen dat Indonesië geen Islamitische staat is, maar een seculaire staat als je een moslimgeestelijke als vice president hebt en dit soort op religie gebaseerde middeleeuwse barbarij binnen je grenzen toestaat.
Het doet me pijn om dat fantastische land zo naar de kloten te zien gaan. Emoticon: Cry

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik zal me maar onthouden om commentaar te geven.... Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud

Vooral over die schitterende sharia-wet ingepakt in de Koran Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Tja.......de Islam hé ?

Achteraf érg dankbaar dat we naar Nederland zijn gegaan, hoe rottig wij hier zijn ontvangen én hebben gehad....Vooral voor de 1e generatie die hier zijn aangekomen. Ik mag niet klagen ....ik heb het prima gehad ondanks mijn jeugd in armoede hebt geleefd......maar ik ben nu dankbaar voor hetgeen wat ik nu hebt gedaan en hebt bereikt in mijn leven... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Maar ná de jaren vanaf 1960 heeft de Islam de macht gegrepen in Indonesië.....en kijkt hoe het die arme burgers is vergaan in de greep van die waanzinnige extremisten die het land al járen de afgrond hebben ingestampt.... Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Heeft Widodo deze 76 jarige inmiddels half kindse ouwe baas die hij bij ieder openbaar optreden moet opwarmen in de magnetron omdat de lijkstijfheid al is ingetreden gekozen als zijn rechterhand vanwege zijn politieke kwaliteiten. Emoticon: Clown

Hoe kom je nou weer op deze geniale zin, Malam..
Helemaal eens met het vervolg, ook met het voorafgaande trouwens Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 19-11-2018 14:09 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Dat zijn geen reacties. Ik lees vooral een hoop anti islam onzin, mensen die als een kip zonder kop maar wat roepen.

Ik heb er eentje uitgepikt

“Kan er niet een deal met Nederland gesloten worden?
Alle moslims uit Nederland (en in ieder geval alle Marokkanen) worden verplicht naar indonesie gedeporteerd.
En in ruil nemen wij alle christenen, boeddhisten en Hindi uit Indonesie op.
Goede deal toch?”

Hoewel het percentage niet exact bekend is zijn er tussen de 85% en 90% moslims in Indonesie. Laten we ervan uitgaan gaan dat er max 10% overblijft aan anders gelovigen, dat is met de hudige bevolking van Indonesie nog altijd 26 miljoen….

Natuurlijk is zo uitlating niet over nagedacht maar je moet zo iets zien als een uiting van bange mensen.
Toch zitten er reacties in van de gewone vrouw/man, die je niet zo maar kan afdoen als tokkies en wat je nog meer over de gewone mensen kan plakken.
Neen het leeft onder de mensen en wat het ergste is dat men weg kijkt en het gewoon laat gebeuren.
Politiek correctheid noem het dan zo, want het is verschrikkelijk dat het door de hogere mensen het nog steeds niet word begrepen dat ze zelf straks door hun weg kijken de dupe worden als Indonesië over het hele land de sharia zal afdwingen.. Emoticon: Angry
Dan is Indonesië verloren.en ben dan ook weg en kom dan niet meer terug.... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 19-11-2018 20:25 elsbeth wrote:

[quote removed]

Hoe kom je nou weer op deze geniale zin, Malam..
Helemaal eens met het vervolg, ook met het voorafgaande trouwens Emoticon: Wink

Haventaal Elsbeth. Emoticon: Blush
En geen woord van gejokt, kijk maar naar deze foto van de president-mantelzorger met het ouwe baasje. Emoticon: Laugh out loud
Over thuis hoeft Widodo zich geen zorgen te maken, daar wordt de mantelzorg overgenomen door de 32 jaar jongere huppelkut Wury waar de ouwe snoeper in 2014 mee is getrouwd. Emoticon: Yummie!
Overigens heeft het baasje nog geen kinderen met Wury, of hij gaat voor het preken de moskee uit of de haarlak is op. Emoticon: Devil
Het haarlak spuiten is op het baasje zijn leeftijd onvermijdelijk als hij een odol (Ontzettend Dikke Ochtend Lul) heeft en hij wil met het dingsie Wury temperaturen voor ie weer als een dood pas uit het ei gekomen kuikentje op zijn buik ligt. Emoticon: Cry

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Wat dát betreft lig ik altijd in een deuk in jouw bloemrijke taal Malam... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Altijd prettig om te lezen hoe jij je uitdrukt.... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,432,099 pageviews Een website van indahnesia.com