Visa voor Indonesia

Subforum Bali, het godeneiland 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Indoboy20
Gebruiker
spacer line

On 24-02-2012 21:02 erwin wrote:
Waarom een visum aanvragen als je in het bezit bent van een Indonesisch paspoort?

Wat denk je zelf? IndonesiŽ laat geen 2 paspoorten toe. Ik kan niet Nederland uitreizen op mijn Indonesische paspoort want ik heb geen verblijfsvergunning meer. Wel kan ik Nederland uitreizen op mijn Nederlands paspoort maar bij het tonen van mijn Indonesische paspoort bij de imigrasi in IndonesiŽ zal ik een 'departure' stempel van schiphol missen.

Waar het om gaat is, het kan niet en het mag niet. Ik wil gewoon een visum voor 60 dagen zonder gedoe.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 24-02-2012 21:12 Indoboy20 wrote:

[quote removed]

Wat denk je zelf? IndonesiŽ laat geen 2 paspoorten toe. Ik kan niet Nederland uitreizen op mijn Indonesische paspoort want ik heb geen verblijfsvergunning meer. Wel kan ik Nederland uitreizen op mijn Nederlands paspoort maar bij het tonen van mijn Indonesische paspoort bij de imigrasi in IndonesiŽ zal ik een 'departure' stempel van schiphol missen.

Waar het om gaat is, het kan niet en het mag niet. Ik wil gewoon een visum voor 60 dagen zonder gedoe.

OEPS , of je krijgt grote problemen/en moet schikken of je gaat de bak in als ze de wet toepassen
OPMERKING BEHEERDER

Voor de goede orde Om Sid, jouw opmerking gaat nergens over. Indoboy gaf zelf al aan dat het geen optie was. Effe 3 keer tellen voor je de submitknop indrukt. Ik weet niet wat je in gedachte hebt te bereiken met zo'n opmerking? Gewaardeerd werd het niet! Jouw reaktie op de moderatorbreak in dit topic worden verwijderd.

Geplaatst door oyibo @ 25-02-2012 03:48

bisa dicek of makemyday .

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

On 24-02-2012 21:08 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Je kan zelf opgepakt worden , als je naast de Nederlandse paspoort ook de Indonesische paspoort heb.
Bij naturalisatie wordt je paspoort ingenomen of ingeknipt /ongeldig gemaakt

NL heeft niks te maken met mijn Indo paspoort. Die mogen daar helemaal niet in knippen. Het moment dat ik genaturaliseerd werd is mijn WNI vervallen.

Dat ik toevallig nog een Indonesisch reisdocument heb als kenangan dat is toch logisch. Wat moet ik dan doen, Indo paspoort in de kliko gooien?

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

On 24-02-2012 21:16 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

OEPS , of je krijgt grote problemen/en moet schikken of je gaat de bak in als ze de wet toepassen

Ik zeg toch dat het niet mag. Ik wil gewoon alles volgens de regels doen. Het is nu eenmaal zo dat als je naturaliseert je nog je oude Indonesische reisdocument hebt. Dat is logisch. Die verdwijnt niet vanzelf.

Je kan en mag 'm niet gebruiken. Daar gaat het om.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 24-02-2012 21:16 Indoboy20 wrote:

[quote removed]

NL heeft niks te maken met mijn Indo paspoort. Die mogen daar helemaal niet in knippen . Het moment dat ik genaturaliseerd werd is mijn WNI vervallen.

Dat ik toevallig nog een Indonesisch reisdocument heb als kenangan dat is toch logisch. Wat moet ik dan doen, Indo paspoort in de kliko gooien?

Dat doet de KBRI.
Jou vervallen R.I paspoort kan je thuis inlijsten voor kenang2-an.
Meer niet.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 24-02-2012 21:18 Indoboy20 wrote:

[quote removed]

Ik zeg toch dat het niet mag. Ik wil gewoon alles volgens de regels doen. Het is nu eenmaal zo dat als je naturaliseert je nog je oude Indonesische reisdocument hebt. Dat is logisch. Die verdwijnt niet vanzelf.

Waarom schrijf je dit dan ?

maar bij het tonen van mijn Indonesische paspoort bij de imigrasi in IndonesiŽ zal ik een 'departure' stempel van schiphol missen.

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

On 24-02-2012 21:20 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Waarom schrijf je dit dan ?

maar bij het tonen van mijn Indonesische paspoort bij de imigrasi in IndonesiŽ zal ik een 'departure' stempel van schiphol missen.

Ik geef die erwin een voorbeeld dat het niet kan en ook niet mag. Want ik denk dat hij best weet dat je geen gebruik mag maken van 2 paspoorten icm met IndonesiŽ.

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Maar even ontopic, wat moet ik met die vragen. Ik ben natuurlijk in IndonesiŽ geweest maar heb nog nooit een visum gehad voor IndonesiŽ. Ik weet niet of die gasten van de visums dat snappen. Of moet ik gewoon antwoord geven nu ik Nederlander ben en dus als Nederlander zijnde nooit in IndonesiŽ ben geweest.

Ligt er aan hoe je interpreteert?

Anders is er een beetje een vage discrepantie toch tussen wel in IndonesiŽ geweest en nooit een visum gehad te hebben.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-02-2012 21:29 Indoboy20 wrote:
Maar even ontopic, wat moet ik met die vragen. Ik ben natuurlijk in IndonesiŽ geweest maar heb nog nooit een visum gehad voor IndonesiŽ. Ik weet niet of die gasten van de visums dat snappen. Of moet ik gewoon antwoord geven nu ik Nederlander ben en dus als Nederlander zijnde nooit in IndonesiŽ ben geweest.
Ik heb je het antwoord al gegeven om 21.11 uur!

Zie mijn posting van 21.11 uur! Je bent zowel voor Nederland als voor Indonesie gewoon een Nederlander. Nogmaals niet moeilijker maken dan het is.

Alle andere vragen zijn toch gemakkelijk te beantwoorden lijkt me.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Klopt alleen de eerste, of je ooit naar IndonesiŽ bent geweest is lastig. Want de 3e vraag is of je ooit een visum hebt gehad. Dus 1e is ja en 3e is nee. Dat zouden ze kunnen interpreteren als, hij is in IndonesiŽ geweest maar heeft nooit een visum gehad. Dat is een contradictie?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is helemaal niet lastig.
Vraag 1 (ja) en 3 (nee) hoeven helemaal niet tegenstrijdig te zijn. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Je aanvraag gaat over NU! Je bent echt niet de enige in deze situatie.
En op vraag 2, nogmaals antwoordt je nee want zoals SA al zegt, die hoort ergens ingelijst aan de muur te hangen of in een schoenendoos te liggen.
Neem dat Indonesische paspoort dan ook in geen geval mee, tenzij het met gaten gestanst is. Het kan wel zijn dat je dat paspoort nog hebt maar je kunt in dit geval maar een nationaliteit hebben.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Nee mijn oude paspoort is inderdaad ingelijst en opgeborgen. Ik neem alleen mijn NL paspoort op reis, dat is logisch. Ik vraag me trouwens af of kopietjes van je oude Indonesische paspoort wel bij je mag hebben. Geen idee waar precies voor maar ik neem altijd kopietjes van alle soorten documenten mee.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 24-02-2012 22:21 Anne Mieke wrote:
Het is helemaal niet lastig.
Vraag 1 (ja) en 3 (nee) hoeven helemaal niet tegenstrijdig te zijn. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Je aanvraag gaat over NU! Je bent echt niet de enige in deze situatie.
En op vraag 2, nogmaals antwoordt je nee want zoals SA al zegt, die hoort ergens ingelijst aan de muur te hangen of in een schoenendoos te liggen.

Juist en precies zoals Anne Mieke zegt.
Mocht het voor de ambassade onduidelijk zijn dan zullen ze zeker vragen stellen.
Om moeilijkheden te voorkomen zou ik je het advies willen geven het deze keer toch via de visumdienst te doen en hun uit te leggen hoe de vork in de steel zit.
Visumdienst CIBT geeft een geweldige service.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 24-02-2012 22:27 Indoboy20 wrote:
Nee mijn oude paspoort is inderdaad ingelijst en opgeborgen. Ik neem alleen mijn NL paspoort op reis, dat is logisch. Ik vraag me trouwens af of kopietjes van je oude Indonesische paspoort wel bij je mag hebben . Geen idee waar precies voor maar ik neem altijd kopietjes van alle soorten documenten mee.

Tuurlijk wel .
Zo lang je geen reden geeft om overbodig /moeilijke vragen vanuit de kant van de imigrasi, moet je vermijden.

En over het bezit zijn van dubbele paspoort , dat gebeurt , heb een paar mensen ontmoet die 2 paspoorten hebben, en dat weet de imigrasi(R.I) ook.

Als het goed is zal de Indonesische ambassade geen exyta vragen stellen, is ook niet gebeurd met mijn zoon .Tot zijn 18de Indonesier en Nederlander tegelijk.De laatste is volgens Nederland.

Samasama
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Indoboy - bel even met visumburo Breda , die hebben mij ook geweldig geholpen - zij weten precies wat je wel en niet moet invullen.
Zelfs als je niet je aanvraag via hen laat lopen kunnen ze je sowieso advies geven - al beveel ik wel aan het via een visumburo te doen, scheelt een hoop tijd en is dus uiteindelijk niet zo heel duur.

robvanbennekom
Gebruiker
spacer line

Samasama

Ik wil toch even terug keren naar onze topic, waar ik heb aangekaart dat ik niet mocht vliegen met de klm met een 60 dagen visa dit verlengd word in indonesie.
Terwijl ik een 5 maanden ticket had
Nu zeg jij dat alles is opgelost. nou vergeet het maar Samsama
Heb zojuist hier vanuit indonesie even customer service gebeld van de klm.
Heb daar gesproken met de heer Gilbert Tirion. Hij zegt dat het niet toegestaan is om met een visum van 60 dagen een ticket te hebben van 3 of meer maanden.
Ik was verbaasd dat jij zei dat alles in orde was, denk ga ik effe bellen, toch?
Meneer Torion stelde dat als u visum nou niet verlengd word in indonesie, wat dan?
Dan zit u met een ticket van 5 maanden en moet een nieuwe kopen om terug te vliegen
Het komt dus hier op neer datt je waarschijnlijk toch gelaaser krijgt als je wilt vertrekken.
ik wil alleen maar zeggen dat ze bij de KLM met een heeeeeeeeeel groot betonnen
bord voor hun kop lopen.
ik kom 28 maart terug met mijn omgeboekte ticket ,wat de klm hier heeft gedaan voor me en gratis,zoals je weet, en ga zeker hierover met Radar of een ander programma hier contact over op nemen
Zijn ze helemaal van de pot gerukt bij de KLM
Een ander zei trouwens bij de klm dat ze een boete kunne krijgen van 5000 euri als ze zien dat ik vlieg met en visa van 60dagen en een ticket van 5 maanden
Wilde dit toch weer even kwijt en zie ook dat het een hoop tongen hier heeft los gemaakt hier .

zeg maar zo

schiet mij maar lek

Samasama
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Rob - heb meteen de KLM hierover gebeld - en mijn contact gaat Gilbert hierover aanspreken - hij blijft bij zijn verhaal dat er geen probleem is en je gewoon kunt vliegen met een 3 mnd ticket en een 2 mnd verlengbaar visum ; en hij gaat ff na wat er gebeurd is dat jij blijkbaar een tegenstrijdig bericht hebt gekregen - morgen meer.........

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als IndonesiŽ ganger volg ik deze soap op de voet.
KLM is van God los, de linkerklauw weet niet wat de rechterklauw doet.
Het zou geen onaardige zaak zijn om met een aantal mensen op de facebook site te vermelden dat ze het kunnen schudden met hun tickets. Emoticon: Yes!

Ongetwijfeld zal er weer een Pak Pupyes komen met ze hebben gelijk en staan in hun recht sla dat maar in de wind, die zit inmiddels al zo lang in IndonesiŽ dat ie op ene SA gaat lijken, de weg kwijt dus Emoticon: Yes!

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 27-02-2012 17:31 Malam wrote: die zit inmiddels al zo lang in IndonesiŽ dat ie op ene SA gaat lijken, de weg kwijt dus

Al zit ik 20 generaties in IndonesiŽ, dan nog kan ik beter denken dan jij. Dit heeft namelijk niets met IndonesiŽ te maken, maar met het interpreteren van wetten en regelingen. En nou weer in je hok.

MAD

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-02-2012 17:31 Malam wrote: Ongetwijfeld zal er weer een Pak Pupyes komen met ze hebben gelijk en staan in hun recht sla dat maar in de wind, die zit inmiddels al zo lang in IndonesiŽ dat ie op ene SA gaat lijken, de weg kwijt dus Emoticon: Yes!
Een argument dat vaak wordt gebruikt vanuit NL om bijvoorbeeld kersverse baren aan te nemen voor een job in RI i.p.v. een doorgewinterde Indo-kenner want deze laatsten zijn al teveel going native . Deels klopt dat ook. Ik zie hier in Yogya vele medelanders die zich net zo gedragen als de autochtonen, m.n. als het gaat om materialisme en gengsi (= prestige, status). Echter, hun geestelijke bagage was doorgaans al niet zo sterk. En het gaat hier vaak ook nog om medelanders die hier niet eens zo lang zitten.
Daarentegen ben ik juist Nederlanders tegen gekomen die hier al decennia verblijven maar van wie de mind nog 100% westers is (ondanks redelijk goede integratie maar zonder op de materialistisch gerichte kant van de Indonesische cultuur te leunen) en waarbij het doorgaans gaat om iets meer intellectuele medelanders.
Het predicaat, dat iemand die hier al lang verblijft, overeenkomsten gaat vertonen met de lokale omgeving cq. going native gaat, is gedeeltelijk geldend voor een bepaalde groep bule , maar zeker niet voor allen. Laat men vooral eerst kijken naar het intellectuele vermogen van bepaalde individuen voordat men alle Nederlanders "in den vreemde" gaat beschouwen als zijnde te veel identificatie met de lokale bevolking en verwijdering van de Nederlandse manier van denken.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 28-02-2012 02:29 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Een argument dat vaak wordt gebruikt vanuit NL om bijvoorbeeld kersverse baren aan te nemen voor een job in RI i.p.v. een doorgewinterde Indo-kenner want deze laatsten zijn al teveel going native . Deels klopt dat ook. Ik zie hier in Yogya vele medelanders die zich net zo gedragen als de autochtonen, m.n. als het gaat om materialisme en gengsi (= prestige, status). Echter, hun geestelijke bagage was doorgaans al niet zo sterk. En het gaat hier vaak ook nog om medelanders die hier niet eens zo lang zitten.
Daarentegen ben ik juist Nederlanders tegen gekomen die hier al decennia verblijven maar van wie de mind nog 100% westers is (ondanks redelijk goede integratie maar zonder op de materialistisch gerichte kant van de Indonesische cultuur te leunen) en waarbij het doorgaans gaat om iets meer intellectuele medelanders.
Het predicaat, dat iemand die hier al lang verblijft, overeenkomsten gaat vertonen met de lokale omgeving cq. going native gaat, is gedeeltelijk geldend voor een bepaalde groep bule , maar zeker niet voor allen.
Laat men vooral eerst kijken naar het intellectuele vermogen van bepaalde individuen voordat men alle Nederlanders "in den vreemde" gaat beschouwen als zijnde te veel identificatie met de lokale bevolking en verwijdering van de Nederlandse manier van denken.

Kan alleen maar beamen.
Omgekeerd zie ik dezelfde situatie plaatsvinden met Indonesische migranten in Nederland.
Er is duidelijk verschil , mbt asal-usul, opleiding en vorming.

Samasama
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Rob, net gebeld door KLM , het verhaal blijft hetzelfde - zij laten mij gewoon instappen ; het is mijn eigen verantwoordelijkheid de juiste papieren te hebben - en aangezien de ambassade tegenwoordig zelfs op hun website aangeeft dat een 60 dagen visum verlengd kan worden is dat geen enkel probleem.
KLM staat natuurlijk niet garant voor de juiste papieren.

Men denkt dat jij Gilbert verkeerd hebt begrepen en dat er een fout is gemaakt bij het inchecken - misschien is het dus slimmer om voor je dingen gaat doen als Radar benaderen je eerst met ze uitzoekt wat er misgegaan is destijds ? Dan geef je ze in elk geval de kans als ze een fout hebben gemaakt daar iets mee te doen.

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Heb al antwoord gekregen, zolang de barcode maar goed is.. We horen het wel. Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Barcode???????
Bedoel je zo'n ding ? ///////////////////////?

robvanbennekom
Gebruiker
spacer line

hallo allemall ik wil weer even terug komen op mijn topic wat betreft mijn visa en de KLM
De klm heeft nog niks geleerd.
Zoalso vorig jaar ga ik weer voor 5 maanden naar indonesie met mijn vrouw, die een indonesies paspoort heeft
Heb een ticket van 29 nov 2012 tot 21 maart 2013
Ben van daag bij de klm geweest op schiphol
Ik krijg een visum social cultureel. voor 2 maanden en dan verleng ik die in Indonesie
Weer het zelfde probleem bij de KLM??????????????
Zij acepteren geen ticket voor 5 maanden naar indonesie met een visum van 2 maanden in mijn paspoort
Sta ik weer mooi voor lul op de luchthaven en gaan ze dit visum weer terug boeken naar 28 januari 2012
Terijl ik daar mijn visum kan verlengen
Er is dus niks veranderd met dit al
Heb de ambasade gebeld hier over en die zeggen laat de KLM ons maar bellen hier over.
Doet KLM niet die zegt , als er andere regels zijn kunne ze ons bellen
Schiet mij maar lek
Ik kan volgens de ambasade meet een ticket van 5 maanden naar indonesie op en visum van 2 maanden omdat het daar verlengd kan worden
Maar KLM zegt onze regels zijn 2 maanden visum ticket ook 2 maanden
Wij nemen geen verantwoordelijkheid
Weer een hoop gezeur, en wat nou?????????????????????

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,721,819 pageviews Een website van indahnesia.com