De TransJakarta Busway als fout voorbeeld

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

De TransJakarta Busway als fout voorbeeld
Gepubliceerd op 12 december 2010 12:13
Met inmiddels zeker tien routes door geheel Jakarta kun je inderdaad voor een prikkie, 3.500 Rupiah per persoon, ongeacht het aantal overstappen dat je maakt, van de ene naar de andere kant van Jakarta. Op de oudste trajecten kan dit op een aparte busbaan, maar elders in de stad moet de bus de weg delen met een paar miljoen andere weggebruikers.
Lees verder , klik op de titel

bambang
Gebruiker
spacer line

Het is inderdaad een belevenis om met de Busway te rijden. Op sommige trajecten ben je sneller. De mensen kijken voor zich uit net als in NL. Of druk bezig met de Blackberry (wel made in China).

pierre
Gebruiker
spacer line

Ik ben enkele keren met de busway onderweg geweest, maar een pretje is het niet echt. ( Dus ik doe het de volgende keren dan ook niet meer)
Inderdaad zitten in de bus is zelden mogelijk.
Daarbij rijden sommige chauffeurs als kamikazie piloten.
Dus dien je je heel goed vast te houden.
Zolang de bus (als die heel blijft) op de busbaan blijft ben je redelijk snel.
Maar die vreugde houd snel op, zodra de bus zich in het overige verkeer moet mengen.
Wat mij ook inderdaad opviel ( en ook meegemaakt) de drukte en het gedrang in sommige haltes.
Een anakdote: Wij (mijn vrouw en ik) stonden dus ook opeengepakt te wachten.
Mijn vrouw zegt opeens, ik wordt geknepen in mijn billen, ik kijk achterom en zie een opgeschoten knul met een big smile op zijn gezicht.
Die smile duurde niet echt lang, doordat ik nogal lang ben zat mijn elleboog op gelijke hoogte met zijn neus.
Kom dus niet aan mijn vrouw.....
Een korte uithaal naar achteren was genoeg,
Tegelijkertijd riep mijn vrouw, Mensen hij betast mijn billen... het lachen verging die knul heel erg snel... hij had het echt niet best......

Ach, je maakt wat mee zo hier en daar

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind het wel een goed transportmiddel in Jakarta om snel van noord naar zuid te kunnen of omgekeerd.
Sommig haltes zijn inderdaad druk zeker op bepaalde tijdstippen.
Als het druk is vind ik zelf een beetje eng de overstap van "het perron" naar de bus zelf. Indonesiers hebben voor geen meter geduld, snappen niet dat je beter mensen eerst uit kunt laten en dan pas zelf instappen maar zeker als er veel mensen staan dan wordt je de bus ingeduwd als je niet oppast.
En idd onderweg abrupt optrekken en stoppen van de chauffeur is ook niet handig. Voordeel is dat je in een overvolle bus niet gemakkelijk omvalt.... WEL HEEL GOED OP JE SPULLEN LETTEN!

Er is ook geen goed alternatief in Jakarta met name in de spitstijden. Met een Blue Bird doet je er nog vele malen langer over dan met de Busway.

Al met al, veel ongemak maar tegen een absurd laag tarief en met geen ander vervoermiddel ben je ergens sneller.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Boefje
Gebruiker
spacer line

De transjakarta werkt prima, zeker buiten de spitsuren. Je moet wel een goed overzicht hebben van de haltes en de richtingen. Je kunt inderdaad voor 3.500 rupiah een hele dag doorbrengen in de transjakarta. Ik zit er over te denken om dat gewoon een keer te gaan doen en zo de stad een beetje beter te leren kennen.

Overigens is het niet de snelste manier. Ojek (achterop de motor) is zeker sneller en meer flexibel, moet je wel een goed idee hebben van wat je zou moeten betalen en goed kunnen onderhandelen over de prijs. (en niet bang zijn!)

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Spreekwoorden, gezegden:

Dat laatste is natuurlijk verre van optimaal omdat IndonesiŽrs, eenmaal op de weg, veranderen in apatische monsters zonder enige aandacht voor overige weggebruikers.
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke!

Ook de haltes staan dan vol met massa's mensen die van achteren beginnen te duwen zodra er een bus in aantocht is. Dit leidt regelmatig tot valpartij en mensen die tussen de bus en de halte terecht komen.
Na mij de zondvloed!

De gemiddelde zakkenroller in de Busway ziet eruit als zakenman, inclusief aktentas, waar de gestolen waar in verdwijnt.
Het is niet alles goud wat er blinkt!

Ook de haltes staan dan vol met massa's mensen die van achteren beginnen te duwen zodra er een bus in aantocht is. Dit leidt regelmatig tot valpartij en mensen die tussen de bus en de halte terecht komen. Dan is het natuurlijk paniek, maar een bus later staan diezelfde mensen weer te duwen.
Een ezel stoot zich in het gemeen, niet 2x aan dezelfde steen!

Het beperkte aantal stoelen wordt bezet door de eerste persoon die een stoel krijgt, ouderen en minder validen kunnen lekker blijven staan.
Wie het eerst komt, die het eerst maalt!

Ook de mooie plannen om van de Busway, zoals deze bekend staat, een modern middel van vervoer te maken zijn op niets uitgelopen.
Hoogmoed komt vůůr de val!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-12-2010 06:36 Boefje wrote: Ojek (achterop de motor) is zeker sneller en meer flexibel, moet je wel een goed idee hebben van wat je zou moeten betalen en goed kunnen onderhandelen over de prijs. (en niet bang zijn!)
En een mondmasker gebruiken anders lig je binnen enkele weken aan het zuurstofapparaat in het MMC.

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 18-12-2010 05:36 schreef Yogya-Bali:
Spreekwoorden, gezegden:

[quote verwijderd]
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke!

[quote verwijderd]
Na mij de zondvloed!

[quote verwijderd]
Het is niet alles goud wat er blinkt!

[quote verwijderd]
Een ezel stoot zich in het gemeen, niet 2x aan dezelfde steen!

[quote verwijderd]
Wie het eerst komt, die het eerst maalt!

[quote verwijderd]
Hoogmoed komt vůůr de val!

Dat klopt allemaal wel. Als je in RI woont, ontkom je er niet aan. Ook als je er op vakantie bent. Het kan je frustreren dat de mensen op steeds dezelfde manier gedragen jegens jezelf. Bijv. je bent rijk, je hebt geld ...
Maar het is ook belangrijk dat je uit deze bekrompen, frustrerende situatie kan ontsnappen. Als je in een huis met comfort leeft, af en toe kan uitgaan (restaurant, uitstapjes maken), zich geestelijk en intellectueel kan bezig houden met zaken die je interesseren, dan scheelt dat. Je wereld is niet klein. Je leeft niet in een misere zoals veel RI mensen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

God, Allah en Vishnu zij dank, is dat mogelijk. Maar er zijn genoeg die er aan onderdoor gaan; zowel autochtoon als allochtoon in dit land. De mentaliteit is van "lek mijn vestje". En daar wordt niets aan gedaan want men ziet het niet (of wil het niet zien). Een "never mind" houding die de samenleving geen goed doet. Jammer, het gaat met een noodgang bergafwaarts.

bambang
Gebruiker
spacer line

Op korte termijn worden 74 nieuwe bussen aangeschaft waarvan 2 verlengd zijn. Ook nieuwe trajecten worden geopend.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De route Kota-Blok M krijgt volgens mij binnenkort vrijwel allemaal nieuwe verlengde bussen. Ze zouden al test-rijden, maar natuurlijk niet als ik in Jakarta ben.. haha.. Ik zal het eens in de gaten houden. Beetje vernieuwing van de vloot kan geen kwaad zoals ik eerder al schreef.

Ho Lee Fuk

bambang
Gebruiker
spacer line

De tien trajecten van de Transjakarta Busway:

paoir.files.wordpress.com/2010/03/rute-busway.jpg

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,446,583 pageviews Een website van indahnesia.com