pinnen met ING

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
106 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
baliman
Gebruiker
spacer line

Hi,

Misschien al eerder gepost op dit forum maar kun je met je ING kaart ook pinnen bij pinautomaten op java en/of bali ?

scheelt een hoop kosten want met western union is duur

alvast bedankt

Johan

pierre
Gebruiker
spacer line

Johan,

Helemaal geen probleem, ik heb regelmatig gebruikt gemaakt van de ATM met mijn ING pinpas. ( welliswaar op Sumatra)

bambang
Gebruiker
spacer line

Bij de meeste ATM´s kun je maximaal Rp 1.500.000 pinnen (in mijn geval); heel soms Rp 1.000.000.

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

On 08-12-2010 19:45 bambang wrote:
Bij de meeste ATM´s kun je maximaal Rp 1.500.000 pinnen (in mijn geval); heel soms Rp 1.000.000.

Begin gewoon met 2,5 Juta. Als het bedrag te hoog is zak je steeds verder, zo kun je zoveel mogelijk pinnen in één keer.
Check of de ATM briefjes van 100.000 geeft, dan is het max. bedrag wat je kun pinnen ook hoger

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

De ATM's in Indonesie staan afgesteld om 25 biljetten van hetzij Rp 50.000,- danwel 100.000,- uit te geven, dus 1.250.000,- of 2.500.000,- per keer. Dit wordt ook aangegeven in het keuzemenu in het apparaat. Welke biljetten de ATM uitgeeft staat middels een sticker op de bovenzijde van het apparaat aangegeven.

Standaard kun je met een ING bankpas per dag in het buitenland de lokale valuta t.w. van Euro 500,- uit een ATM trekken. Per keer geld trekken betaal je een opnamebedrag aan de ING, iets van Euro 2,50. Je dagelijkse buitenlandse opnamelimiet kun je tijdelijk verhogen (verdubbelen) via de website van de bank.

If you have nothing to loose, you can risk everything

jessie
Gebruiker
spacer line

2.500.000. is alleen mogelijk bij BCA atm. of BNI atm Emoticon: Nice

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 11-12-2010 06:19 jessie wrote:
2.500.000. is alleen mogelijk bij BCA atm. of BNI atm Emoticon: Nice
BII doet het ook, tot 3 miljoen in 1 keer zelfs (30 biljetten dus inderdaad). Maar dit is een herhaalde discussie vrees ik.

Die Jaguar staat overigens nog niet voor mijn deur. Emoticon: Talk to the hand

paulana
Gebruiker
spacer line

Cimbniaga geeft ook 3 juta per keer.

Een Avanza is ook leuk om te beginnen Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

bambang
Gebruiker
spacer line

Je moet maar weten waar je Rp 3.000.000 kan pinnen. Als je reist en je gaat een dorpsgat in, dan heb je weinig keus. Je hebt Rp nodig om te eten.

paulana
Gebruiker
spacer line

Een dorpsgat heeft waarschijnlijk niet eens ATM, zal je vantevoren moeten pinnen

Om Swastiastu

kuncitan
Gebruiker
spacer line

Standaard kun je met een ING bankpas per dag in het buitenland de lokale valuta t.w. van Euro 500,- uit een ATM trekken. Per keer geld trekken betaal je een opnamebedrag aan de ING, iets van Euro 2,50. Je dagelijkse buitenlandse opnamelimiet kun je tijdelijk verhogen (verdubbelen) via de website van de bank.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AEB
Heb op de website van ING gekeken maar er staat nergens dat je je limiet tijdelijk kunt verhogen/ verdubbelen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 11-12-2010 07:55 bambang wrote:
Je moet maar weten waar je Rp 3.000.000 kan pinnen. Als je reist en je gaat een dorpsgat in, dan heb je weinig keus. Je hebt Rp nodig om te eten.
Nooit wachten met pinnen in een dorp. Als er een automaat is, is het nog maar de vraag of er wel iedere dag geld in zit. Gewoon pinnen in de stad, je moet het niet moeilijker maken dan het al is natuurlijk.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Kun je niet de bank in lopen en dan het gewenste bedrag aan de balie pinnen of hebben ze daar geen kaartlezer staan?
Ga het de volgende keer eens vragen.
Het is trouwens beter cash geld mee te nemen want daar krijg je een veel betere koers voor maar wel uitkijken met wisselen het beste bij een bekend wisselkantoor of bij de bank.
Ja en je moet het niet kwijtraken natuurlijk.

paulana
Gebruiker
spacer line

Hoi Willem weer terug van weggeweest. Ik heb een rupiah rekening dat houdt in geen gezeur met opname bedrag. Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

ING heeft bij nog nimmer een bedrag ivm opname Rp eraf gehaald. Dit hangt waarschijnlijk af welk pakket je hebt. De Rabo doet dit wel, maar dan per maand 2 euro ongeacht hoe vaak je pint

danil
Gebruiker
User icon of danil
spacer line

On 12-12-2010 11:40 Albert H wrote:
ING heeft bij nog nimmer een bedrag ivm opname Rp eraf gehaald. Dit hangt waarschijnlijk af welk pakket je hebt. De Rabo doet dit wel, maar dan per maand 2 euro ongeacht hoe vaak je pint

rabo berekent geen 2 euro

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Bij mij dus wel. Dan zal het bij de rabo ook afhankelijk zijn welk pakket je hebt.

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

Ik vind het een lastige keuze,

Met een groot cash bedrag over straat lijkt me ook niet ideaal, maar als er geen andere oplossing is moet je wel.
Is het op oost java bij hotels mogelijk te pinnen of met CC te betalen of is dit onmogelijk? wij gaan naar yogya en proberen daarna de steden te onwijken.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zo lastig hoeft het niet te zijn:

1. Je kunt met een buitenlandse bankpas NIET pinnen in Indonesie.
2. Betaal NIET met een credit-card als het even kan, gebruik dit ding in uiterste nood. Fraude is hier namelijk schering en inslag.

Oplossing? Haal geld uit de muur bij daarvoor bestemde automaten en doe dit zoveel mogelijk met je betaalpas, niet je credit-card dus. Er zijn voldoende automaten te vinden in gebieden waar veel mensen wonen. Lukt het niet direct dan check je eerst in in het hotel, vraag je daarna de weg naar de automaat en ga je geld halen. Voordeel is dan ook nog eens dat je niet al je spullen hoeft mee te zeulen.

De grote steden ontwijken op Java? Je zult teleurgesteld na de 1e dag besluiten dat dit haast een onmogelijkheid is op Java, waar 140 miljoen mensen wonen, ruim 800 mensen per vierkante kilometer. En dat is een aantal dat 2x zo hoog ligt als Nederland gemiddeld, namelijk 400 mensen/km2.

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

alle hotels op bali/gili vragen creditcard betaling van tevoren!
kan je dit wel doen?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik kom al jaren met regelmaat op Bali en heb al die jaren nog nooit mijn credit-card hoeven gebruiken, niet voor hotels en niet voor andere zaken.

danil
Gebruiker
User icon of danil
spacer line

On 15-12-2010 11:41 Albert H wrote:
Bij mij dus wel. Dan zal het bij de rabo ook afhankelijk zijn welk pakket je hebt.

rabo totaal voor 5,5 euro per kwartaal of 10.10 euro inclusief creditcard Emoticon: Talk to the hand

Hoeveel u betaalt voor een geldopname of betaling in het buitenland, hangt ervan af of het euro's zijn of andere, vreemde valuta. Ook hangt het ervan af of u geld opneemt met uw Rabo WereldPas of met uw creditcard.

Toeslag en koersopslag bij vreemde valuta.Als u vreemde valuta opneemt met uw Rabo WereldPas, betaalt u € 2 per geldopname. Als u een Rabo TotaalPakket of Rabo RiantPakket heeft, betaalt u deze € 2 niet. Voor opname met uw creditcard betaalt u € 4,50 per keer. Als u opneemt of betaalt in vreemde valuta, betaalt u ook een zogenoemde 'koersopslag'. Dat betekent dat bij de omrekening van vreemde valuta naar euro de wisselkoers wordt verhoogd met een bepaald percentage. Gebruikt u uw Rabo WereldPas, dan is de koersopslag 1%. Gebruikt u uw creditcard, dan is de koersopslag 1,5%.

Kosten bij pinnen in binnen- en buitenland in euro's in vreemde valuta
Betalen met uw Rabo WereldPas gratis 1% koersopslag
Betalen met uw creditcard gratis 1,5% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat
met uw Rabo WereldPas* gratis € 2** + 1% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat
met uw creditcard* € 4,50 € 4,50 + 1,5% koersopslag

* Bij een buitenlandse geldautomaat kan het voorkomen dat die bank kosten in rekening brengt voor het gebruik van de geldautomaat. U wordt hierover tijdens de geldopname geïnformeerd.
** Heeft u een Rabo TotaalPakket of Rabo RiantPakket heeft, dan betaalt u deze € 2 niet.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,215,763 pageviews Een website van indahnesia.com