Hoe lang kan je met een paspoort in en uit Indonesie?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Ik heb een vraagje. Ik ga op 13 december naar Jakarta met Garuda.

Ik wil daar iedere maand even het land uit en terug. Dan krijg ik een toeristen visa voor 20 us dollar. Hoelang kan ik aan een stuk door dit volhouden.In het paspoort staan 30 pagina 's, waarvan de eerste 2 niet gebruikt kunnen worden (dus 28 over). Betekent elke pagina 1 visum?
Of slaan ze pagina 's over soms?Als ik het goed begrijp kan ik dus met een leeg paspoort 28 maanden in Indonesie verblijven. (tot al de pagina s vol zijn?)

Ik hoor vaak verhalen hier van mensen die ook iedere maand het land uitgaan en terug.
Somige zeggen een keer per 4,5 jaar terug naar Nederland te hoeven gaan. Hoe doen jullie dit?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Zo eenvoudig zal het niet zijn op die manier.

Maar goed, op die manier gedaan?
VOA bij binnenkomst en bij immigratie verlengen

Je kan een paspoort halen in Jakarta alstie vol is.
Net als bij elke andere Nederlandse Ambassade.

Succes !

It's only kinky the first time.

Puputan
Gebruiker
spacer line

Als je het via deze omslachtige weg wilt doen vraag dan in ieder geval een zakenpaspoort aan met het dubbele aantal pagina's aangezien je ook een aantal pagina's kwijt bent met stempels.

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Hoe doen jullie het dan?

Allemaal met een sponsor?

Ik had een sponsor. Maar dan moest ik een half jaar ticket kopen...erg duur.
1304 euro. Nu betaal ik 800 euro ticket voor een maand.

Ik betaal nu per maand 20 Us dollar + eenmalig dubbel ticket enkel en retour.

Daarna dus 20 us Dollar (visum) en ongeveer 80 euro retour goedkope vliegmaatschapij is ,minder dan 100 euro per maand toch?
Dus 1200 euro per jaar?

Zonder gezeur elke maand bij kantor imigratrie in jakarta? Of sponsors die halvewege zich terugtrekken?

Of zit ik er helemaal naast nu?

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Oyobo,

Ik kan dus mijn volle Paspoort omruilen bij de NL ambasade in Jakarta.
Maar de datum van geldigheid van het paspoort blijft natuurlijk hetzelfde lijkt me.

Dus zoiezo elke 4,5 jaar naar NL terug mijn paspoort daar verlengen?
(moet 6 mnd geldig zijn bij terugkomst).

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-12-2010 15:50 hollandmanis38 wrote:
Dan krijg ik een toeristen visa voor 20 us dollar. Hoelang kan ik aan een stuk door dit volhouden.In het paspoort staan 30 pagina 's, waarvan de eerste 2 niet gebruikt kunnen worden (dus 28 over). Betekent elke pagina 1 visum?
Of slaan ze pagina 's over soms?Als ik het goed begrijp kan ik dus met een leeg paspoort 28 maanden in Indonesie verblijven. (tot al de pagina s vol zijn?)

Allereerst: een VOA Iis 25 US$ (het is 25 dollar of 20 euro!)

Ik heb bij mijn laatste reis van 9 oktober tot en met 7 november helemaal geen sticker/visum meer in mijn paspoort gekregen, alleen maar een stempel (Jakarta) dus dat scheelt weer in plaats Emoticon: Smile
Maar, kun je niet beter een 60 daags visum of SosBud (dan wordt het nu opschieten....) bij de ambassade regelen en dat verlengen? Dan ben jer per maand/jaar ook veel goedkoper uit....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Ik ben op mijn manier dus 25 euro + 50 euro ticket retour per maand kwijt?
Dus 70 euro totaal per maand...toch?

En als ik een sponsor heb ben ik gemiddeld de helft kwijt?
toch?
Maar wel betaal ik dan in Singapore een agent 90 euro elke 6 mnd.
en ik moet elke keer 3 dgen wachte op mijn nieuwe visum bij kantor imigratie..
En dat allemaal voor 35 euro per maand te besparen?

klopt dit wat ik zeg?

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

En ik kan toch altijd nog in Jakarta een sponsor zoeken en dan naar Singapore gaan met de sponsorbrief en dan krijg ik toch daar een Social Budaya visum?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-12-2010 16:42 hollandmanis38 wrote:

klopt dit wat ik zeg?
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Het lijkt me alleen zo'n gedoe dat elke maand op en neer vliegen...
On 04-12-2010 16:54 hollandmanis38 wrote:
En ik kan toch altijd nog in Jakarta een sponsor zoeken en dan naar Singapore gaan met de sponsorbrief en dan krijg ik toch daar een Social Budaya visum?
Ja natuurlijk kan dat. Er zijn vast ook genoeg visumbureaus in Jakarta die een sponsor voor je regelen. Je betaalt dan wel de bureauprijs....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

En de hoofdprijs. Ik ben hier gewoon op een workpermit. Ik ben resident expat engineer. Heb dus die problemen niet. Dat is dus de verblijfstitel. Niet vreemd op dit forum, dat ben ik al 3 jaar. Alvorens ik op Bali woonde overigens. Dat is iets anders. Ook in jouw geval gaat het om de verblijfstitel. Wil je een workpermit? Dat kan hoor, geen probleem, ben je minimaal 4000 Euro per jaar kwijt. Maarja, dat is wat de meesten hier op een legale manier niet willen betalen. Dat kan overigens alleen als je belasting hier voldoet, want met zoveel verlengen ben je hier dus meer als 181 dagen per maand. Daarbij, zal een meestal internationaal georeinteerd bedrijf je een baan moeten verschaffen en een expat quota moeten hebben. Dus zo 1,2,3, niet voormekaar. Op basis van workpermit. Er zijn andere wegen, social budaya, en nog een paar andere vormen van een legale verblijfstitel. Ik hamer op de legale verblijfstitel. Daar krijg in welke vorm van binnenkomst toch mee te maken. Ik ken je persoonlijke omstandigheden niet. Dat hoeft ook niet. Mijn enige doch simpele advies is..................................

Doe het op en legale manier.

Welke je ook kiest.
En dat is meestal niet betalen aan een welwillende Medelander op Bali.
Die hebben we hier ook gehad op dit forum. Regelt ook een koopwoning op Bali.
Pas op voor dat soort figuren !

En genoeg info doormiddel van de zoek functie.

Succes !

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Opmerking over het volle paspoort.

Die opmerking is valide. Het paspoort is geldig, alleen vol.
De verstrekkende Ambassade in dat geval maakt een aantekening in het nieuwe paspoort, een nieuwe paspoort afgegeven *oude nummer* en geldiheidsdatum. Dat zal in veel gevallen moeten. Men kan een vol paspoort met geldige visa niet aan schroot helpen Emoticon: Wink

Ik reis dus met 2, de oude en de nieuwe, de oude met nog steeds geldige visa.

Je kunt een 2e paspoort aanvragen.

Een zaken paspoort, voor wie veel reist en visa nodig heeft, werkelijk een uitkomst.

Werkt geweldig !

48 pagina's boven op de 24 van het eerste paspoort.

De prijs? Geen idee, zal per Ambassade verschillende zijn?
Kijk op internet per ambassade Emoticon: Wink
Ik heb de mijne in april in ** ** ****** laten vernieuwen !
Kreeg het oude paspoort terug, met aantekening.
Kosten? rond de 80 euro.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 04-12-2010 16:15 hollandmanis38 wrote:
Hoe doen jullie het dan?

Allemaal met een sponsor?

Ik had een sponsor. Maar dan moest ik een half jaar ticket kopen...erg duur.
1304 euro. Nu betaal ik 800 euro ticket voor een maand.

Ik betaal nu per maand 20 Us dollar + eenmalig dubbel ticket enkel en retour.

Daarna dus 20 us Dollar (visum) en ongeveer 80 euro retour goedkope vliegmaatschapij is ,minder dan 100 euro per maand toch?
Dus 1200 euro per jaar?

Zonder gezeur elke maand bij kantor imigratrie in jakarta? Of sponsors die halvewege zich terugtrekken?

Of zit ik er helemaal naast nu?

Koop dan een enkeltje naar Indonesie, of gebruik de retourreis niet.. ben je van het gezeik van die dure tickets af.

Ga er maar niet van uit dat je voor 100 euro per maand een nieuw visum kunt halen. Vluchten zijn echt niet altijd goedkoop, en je zult zien dat je 2/3 x per jaar flink meer betaald omdat er weer een feestdag is/bijna is. Ook moet je van en naar het vliegveld reizen, vertrekbelasting betalen en onderweg wil je vast wat eten of drinken.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 04-12-2010 16:42 hollandmanis38 wrote:
Ik ben op mijn manier dus 25 euro + 50 euro ticket retour per maand kwijt?
Dus 70 euro totaal per maand...toch?

En als ik een sponsor heb ben ik gemiddeld de helft kwijt?
toch?
Maar wel betaal ik dan in Singapore een agent 90 euro elke 6 mnd.
en ik moet elke keer 3 dgen wachte op mijn nieuwe visum bij kantor imigratie..

klopt dit wat ik zeg?
nu 70 euro? Sorry, als je zo op de centen moet zijn, dan moet je niet naar Indonesie gaan. Het mag goedkoop zijn, zo goedkoop is het niet en je bedriegt jezelf op deze manier gruwelijk.

Regel op zijn minst een fatsoenlijk toch alsjeblieft een toeristenvisum van 60 dagen, dat kun je dan verlengen als je een sponsor hebt. Vind je die niet, dan zie je weer wel, maar daarvoor heb je dan 2 maanden... tijd genoeg om 'iemand van de straat te plukken' die je wil helpen.

jessie
Gebruiker
spacer line

mr holland. waarom moeilijk doen terwijl het makelijk kan en gaat'ik neem aan dat niet de
eerste keer is dat je in indonesia komt,of zie ik dat soms verkeerd,de goeije informatie
is zeker de moeite waard om naar te luisteren,het lijkt mij beter in jouw geval een 211
te nemen.als jij niet weet wat dat is .neem dan maar een 90,maar je zal wel een sponser moeten nemen,als je daar niet de enege moeite wild voor doen,dan kan je beter terug naar holland gaan,daar woord je meschien wel geholpen Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Stupid

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Ik heb iemand die mijn sponsor kan zijn in Jakarta. Ik wil dus in january vanuit Jakarta met de sponsorbrief een sosial budaya (cultuur) visum aanvragen in Singapore.

Moet ik van te voren net als in NL een formulier invullen en meenemen naar de Indo-ambasade in Singapore?

Ik wil dujs een half jaar van dit visum gebruik maken. en dan elk half jaar overnieuw weer een sosial budaya visum aanvragen in Singapore.

Moet ik in die sponsorbrief aangeven dat ik een halfjaar blijf, dus begin en einddatum.
Zo ja, moet mijn uitweg ticket dan ook een datum hebben van een half jaar? (extra duur ticket dus).

Dus ik kan i. p een retour Jakarta- Singapore kopen + een enkele reis als uit weg van Jakarta naar SIngapore (datum half jaar later).

De naam Ismael Hamdan heeft iemand mij aangeraden om als visa consulant (agent) te nemen.

simpati
Gebruiker
spacer line

Kijk eens even op:
http://forum.indonesiepagina.n(...)ultant_singapore.php
Succes,
Jan
Malang

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Ik had trouwens al eerder een sponsor, en een ticket geboekt. Alleen moest ik dan vawege mijn sosial budaya visum een halfjaarticket boeken. Dat zou mij dan 1304 euro kosten. Dus nam ik na aanraden van anderen op forums een toeristenvisum bij aankost van 30 dagen. Nu heb ik dus een ticket van 800 euro. Dit scheelt mij dis 500 euro.En in Jakarta vraag ik zolas ik hierboven al beschreven heb opnieuw via dezelfde sponsor een social budaya visum aan in Singapore.

Dus het was zoiezo een goede beslissing die mij 500 euro scheelt.

en ik kan er ook weinig aan doen als iedereen uiteenlopende informatie verstrekt!

Ik zie dat nu dat julie nu zeggen dat die Ismael niet zo betrouwbaar meer is.
Toen ik dit aangaf aan kreeg ik dit antwoordt van Jan:

De kosten bij de agent waar ik ga is wat goedkoper, uit het hoofd SGD 140 het bang zijn voor het afgeven van paspoort aan de agent die Simpati en ik aangeven is inderdaad paranoide, aangezien zowel Simpati als ik al vele malen van deze agenten gebruik hebben gemaakt.

simpati
Gebruiker
spacer line

Dat zou mij dan 1304 euro kosten.
Ik heb daarvoor bij Air Asia een vlucht van Jakarta naar Singapore geboekt, kosten IDR 308.200 inclusief een maaltijd en een stoel op de eerste rij.
Gebruik ik dat ticket niet is er nog niets aan de hand.
Met een beetje fantasie is veel mogelijk.
Succes,
Jan
Malang

simpati
Gebruiker
spacer line

en ik kan er ook weinig aan doen als iedereen uiteenlopende informatie verstrekt!
Ik denk dat je bij teveel personen om info vraagt, op dit forum krijg je in de regel eerlijke antwoorden, ik heb er tenminste geen belang bij en geniet er ook niet van om mensen vals voor te lichten.
Jan
Malang

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Ik krijg helaas nooit antwoordt op mijn vragen die ik om 12.08 vandaag gesteld heb en vele malen eerder op deze website.

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Ik denk dat het in chat op facebook makkelijker cominuseren is met je Jan.

utrecht1971Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Ik hoop dat je mij wilt toevoegen.

welkom

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

hier nogmaals de vragen waar ik nooit antwoord op krijg!

Ik heb iemand die mijn sponsor kan zijn in Jakarta. Ik wil dus in january vanuit Jakarta met de sponsorbrief een sosial budaya (cultuur) visum aanvragen in Singapore.

Moet ik van te voren net als in NL een formulier invullen en meenemen naar de Indo-ambasade in Singapore?

Ik wil dujs een half jaar van dit visum gebruik maken. en dan elk half jaar overnieuw weer een sosial budaya visum aanvragen in Singapore.

Moet ik in die sponsorbrief aangeven dat ik een halfjaar blijf, dus begin en einddatum.
Zo ja, moet mijn uitweg ticket dan ook een datum hebben van een half jaar? (extra duur ticket dus).

Dus ik kan i. p een retour Jakarta- Singapore kopen + een enkele reis als uit weg van Jakarta naar SIngapore (datum half jaar later).

simpati
Gebruiker
spacer line

Dat is mogelijk, ik heb jouw emailadres toegevoegd.
Ik blijf meestal tot ongeveer 19:30 online, tenmiste als het niet gaat onweren.
Jan
Malang

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

hm, ik zie je nog niet niet op mijn facebook. Kan je me nogmaals toevoegen op e-mail adres

utrecht1971Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik ben nog niet toe aan facebook.
Verder gaan we weer ontopic.
Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,302 pageviews Een website van indahnesia.com