Rondreis indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Guidowater
Gebruiker
spacer line

Hallo Allemaal,

Wij zijn nieuw op dit forum en hoe kan het ook anders... we zijn van plan om naar indonesie te gaan voor vakantie. We hebben totaal nog geen planning voor wanneer we willen gaan en hoelang.

Gezien onze eerder reis ervaringen zijn we wel wat actievere vakantie gangers. We willen dan ook het liefst een rondreis maken met prive chaufeur.

Er zijn natuurlijk tal van bezienswaardigheden en prachtige plekken waar jullie ons mee kunnen helpen maar voor nu hou ik het even kort.

We zouden tijdens onze reis graag ergens orang oetangs willen zien en ergens willen snorkelen (liefst wel een mooi rif)

Alleen ik vind het moeilijk te vinden waar dit kan.

We zitten nu te denken aan een reis van Sumatra naar java en dan bali maar misschien kunnen we de eilanden aanpassen op wat we willen zien. De bedoeling is wel dat we ongeveer 3 weken weg gaan.

Nou als jullie idee'n hebben dan horen we het graag. We willen ons graag zoveel mogelijk verdiepen in het land en dan pas booeken dus alle adviezen en idee'n zijn welkom!

Groetjes Guido en Suzanne

www.guidosuzanne.tk

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Guido en Suzanne,

Selamat datang! Welkom hier!
Over de 3 eilanden die je noemt is hier al veel en recent geschreven. Ik denk echter dat 3 weken hiervoor wel heel erg weinig is. Alleen Sumatera al kun je gemakkelijk een maand wegreizen (om nog lang niet alles gezien te hebben).
Misschien moeten jullie de kaart van Sumatera er nog maar eens bijpakken. Sumatera is een lel van een eiland (een van de grootste ter wereld zelfs). Als je naar Java en ook nog Bali wilt dan hou je voor Sumatera ongeveer een week over en omdat jullie graag orang oetangs willen zien valt de keuze dan vanzelf op Noord Sumatera (Bukit Lawang/Berastagi/Tobameer) en daar blijft het dan ook bij en zul je al het andere moois aan je voorbij moeten laten. Als je naar Sumatera gaat is het echt zonde om bv niet naar West Sumatera te gaan. Hoewel ik graag "iedereen" naar Sumatera zou "sturen" zou je in combinatie met Java en Bali ook de keuze kunnen maken met Kalimantan om daar de oerang oetangs te zien.

Een ander alternatief is om Java en Bali te laten voor wat het is en je alleen te concentreren op Sumatera.
Snorkelen kan op veel plekken in Indonesie oa. pulau Weh (Aceh/Sumatera), Bali maar ook Lombok, en nog beter, voor de westkust van Flores. Er zijn er nog veel meer maar wat verder uit de buurt zn op/rond Sulawesi, de Molukken.
Ik zou om te beginnen dit forum doorspitten en veel lezen. Best moeilijk om een keuze te maken.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Guidowater
Gebruiker
spacer line

Hoi Mieke,

Bedankt voor je reactie.

We begrijpen idd dat we niet alles kunnen zien binnen 3 weken en dat we bepaalde keuzes moeten maken. Als we een paar dagen op sumatra gaan en daarna de andere 2 eilanden dan kunnen we daar wel mee leven. We hebben in het verleden tijdens andere reizen (amerika, noorwegen en zuid-afrika) ook andere keuzen moeten maken en we kunnen goed leven met wat we wel zien tijdens deze reizen.

Daarom willen we ook vantevoren goed uitzoeken wat we allemaal wel en niet willen zien en op basis daarvan een reis boeken.

Heb je misschien wat specifieke goede plaatsen voor bali waar je zou kunnen snorkelen? We willen het liefst hier de laatste paar dagen op een plek blijven en ondertussen een beetje snorkelen en strand hangen Emoticon: Yes!

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Groetjes guido en suzanne

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Guido en suzanne,
Welkom op dit forum. Zoals Anne Mieke al zegt: "Zoek goed op dit forum". Er is al zoveel geschreven over hotels, stranden, duik- en snorkelplekken. Haal ook eens reisgidsen bv. van Fox, Djoser etc. Die organiseren reizen door Indonesie en daar kun je ook een goede indruk krijgen.
Orangs tref je op Sumatra (Bohorok) en Kalimantan (Tanjung Puting). Duik- en snorkelplekken voldoende. Kom je er echt niet uit dan horen we dat wel weer.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 30-11-2010 21:23 Guidowater wrote:

Gezien onze eerder reis ervaringen zijn we wel wat actievere vakantie gangers. We willen dan ook het liefst een rondreis maken met prive chaufeur.

21 dagen rondreis maken in" Indonesia" , van af Westkant ( Noord Sumatra) naar Padang , vliegen Padang- Jkt en dan vanaf Jkt richting Oosten ( Bali) kan je met gemak halen.

Alleen moet je een keuze maken , in Sumatra de platgereden "Trans Sumatra Highway" ( dus de Oostelijke route voor andere keer) , de Zuidelijke route vanaf Jkt-Bdg - (Pangandaran) - Baturaden-YgY en verder richting Bali.
Dan zie je de Noordelijke route niet (Jakarta-Cirebon-Semarang) .

Met een "strakke"schema kan je de highlights makkelijk zien.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

SA,

Met het plan dat je voorstelt dus Noord- en West Sumatera zijn minimaal 10 dagen nodig en daarvan toch al gauw een stuk of 4 een hele dag in de auto/bus. Dan is het schema wel heel "strak". En nog 10 dagen over voor Java EN Bali. Ik weet dat er reisorganisaties zijn die dit zo doen maar mensen die nog nooit in Indonesie zijn geweest verkijken zich vaak op de afstanden of betergezegd de reistijden.
Ik heb de website van Guido en Suzanne eens bekeken maar staan voornamelijk reizen op in landen met een goed wegennet en dat laatste kun je in elk geval van Sumatera niet zeggen.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

"Sumatra" (de highlight ) kan men wel met gemak halen , kwestie van strak regelen en met dagen schuiven. .Ik heb in 2009 op mijn dooie gemak 9 dagen er over gedaan van Padang naar Medan met veel tussenstops .
2 nachten Padang , 2 nachten Bukittinggi, 1 nacht Padang Sidempuan , 1 nacht Sipirok , 1 nacht Parapat, 2 nachten Medan.
Van die 9 dagen kan ik 3 dagen afhalen (Padang-Padang Sidempuan -Sipirok) , die men kan gebruiken om de orang utan te bekijken ( of wil men ook een jungletocht maken? ).

TRANS SUMATRA HIGHWAY is ook een kleine provinciale weg , slecht onderhouden , langs kampungs met overstekende wild soms ook mensen , ravijnen (De Bukit Barisan) etc , vanaf Parapat kan men met gemak 60-70 km per uur rijden , binnen 4 uur sta je aan de grens van Medan.

Ik ben de jongste niet meer , behoor al tot de jonge ouderen Emoticon: Wink ,
maar vind dat het nog te doen is om met auto/chauffeur te crossen in Sumatra .
Zorg wel voor de comfortabele versie van Kijang .
Voor de duidelijkheid , de orang nutan heb ik niet gezien , vroeger ging ik vaak naar de artis met mijn zoon om naar de orang utan te kijken.
Nu ga ik naar Centrum van Amsterdam ,als je geluk hebt zie je soms loslopende orang utan.

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Guido en Suzanne,

Ik ben het wel met AnneMieke eens hoor. Het is maar net waar je van houdt. Met een orang hutan trip, Lake Toba en West Sumatera zou ik echt wel 10 dagen uittrekken.
Dan vliegen naar Yogyakarta, daar een dag of 5 blijven en dan nog 6 dagen (evt.) Bali, om te snorkelen bij Menjangan (volgens kenners op Bali de mooiste plek om te snorkelen.
Ik houd zelf niet zo van iedere dag reizen, splits het liever in 3 stukken.
Mijn idee zou dus zijn: 10 dagen Noord en West Sumatera, 5 dagen Midden Java, vanuit Yogyakarta, 5 dagen Bali. Ben benieuwd wat je gaat doen.

Guidowater
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor jullie reacties.

Het is inderdaad heel wat reizen en naast het feit dat er misschien teweinig tijd is zitten er ook flinke prijs kaartjes overal aan vast.

We hadden een reis op het oog maar die valt toch wel wat buiten ons budget dus misschien moeten we puur om die reden wel besluiten om 1 van de eilanden te skippen.

Hoe gaan jullie eigenlijk die kant op? Alles zelf regelen en boeken of echt compleet voorbereid via een reis organisatie?

Ik zag dat losse tickets met emirates al rond de 650 euro zitten wat mij niet duur lijkt alleen ik weet niet of zelf boeken erg lastig is...

Groetjes Guido

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik boek alles zelf, dwz. de tickets heb ik de laatste keer via van Verre geregeld (zie advertentie op deze pagina), de rest doe ik zelf. Of je vanuit NL wat hotels boekt, hangt af (wat mij betreft) of je met kinderen reist. De keren dat ik zonder kinderen reisde, boekte ik helemaal niks vooraf, de vakantie in 2009 met 4 kinderen heb ik van huis uit via internet een aantal hotels geboekt (bij voorkeur die waar je kort van tevoren nog kunt annuleren). Ik mail altijd rechtstreeks naar de hotels. de route probeer je een beetje uit te stippelen, de binnenlandse vluchten boek je kort van tevoren, in Indonesie zelf.
Zo ben je volkomen vrij om ergens langer te blijven of juist eerder weg te gaan.
Wat heb je voor budget voor ogen?

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

Als ik hier nog even op aan mag haken?

Mijn vriendin en ik vertrekken over 2 weken voor 3 weken naar java en bali. Wij hebben alleen ons vliegticket naar jakarta (en weer terug geboekt). wij hebben verhalen gehoord dat het goed te doen is om hotels en dergelijke ter plekken te boeken. Ons lijkt dit ideaal in verband met de flexibiliteit om ergens langer/korter te blijven.
ons budget voor slapen is max 50 euro per nacht (dit geldt zeker niet voor elke nacht). is dit goed te doen met zoeken om dat elke dag te regelen?

Wat kunnen wij verder verwachten met de 2 actieve vulkanen op Java op het moment?
Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Alvast bedankt,

Ruurd

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor 50 euro per nacht kun je lekker slapen op Java en Bali. (en voor de helft ook nog wel) Rond de jaarwisseling is het wel slim om, vooral op Bali iets vooraf te reserveren.
Vulkanen zijn onsvoorspelbaar gebleken, we gaan er maar vanuit dat ze nu weer even stil zijn maar zeker is dat nooit.

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

Kan iemand mij vertellen wat de status is van de borobudur?
Is die binnen afzienbare tijd weer te betreden?

thanks

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 03-12-2010 12:03 Ruurdbakker wrote:
Kan iemand mij vertellen wat de status is van de borobudur?
Is die binnen afzienbare tijd weer te betreden?

thanks
Volgens het laatste nieuws (van vorige week) zou deze begin 2011 weer open moeten gaan, maar of dat in januari is? Afwachten... maar als je in Yogya/Magelang bent, kan men je vast vertellen of het zin heeft er heen te gaan of niet.

Ho Lee Fuk

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

bedankt voor je snelle reactie

Ik ben er over 3 weken! zonde dat te moeten missen op onze reis. maar niets aan te doen. Wat zijn andere tempels die erg bijzonder/mooi zijn? mssn daar in de omgeving?

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

prambanan?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,331,423 pageviews Een website van indahnesia.com