Java Post

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
48 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bandarpeteh
Gebruiker
spacer line

Een nieuw magazine over Nederlands-Indië:
de Java Post:
http://www.javapost.nl

Bezoek en berichten zijn welkom!

Robertvande
Gebruiker
spacer line

Ik vind die javaanse zakkendrager rechts op de foto wel typerend.

bandarpeteh
Gebruiker
spacer line

Typerend waarvoor?

larisse
Gebruiker
spacer line

Bandarpeteh,

Echt een goed magazine .!! Top !!

Larisse

bandarpeteh
Gebruiker
spacer line

Dank je, Larisse! Emoticon: Smile

bandarpeteh
Gebruiker
spacer line

Nog even ter aanvulling:
Ik zal proberen de komende tijd minimaal één keer per week een artikel toe te voegen. Of me dat altijd lukt, weet ik niet. Kost veel tijd, en ik wat ik schrijf gaat niet zó maar de deur uit.
Voor degene die dit alles interessant vindt, zou ik zeggen: kom terug!

larisse
Gebruiker
spacer line

Bandarpeteh,

sama sama

Larisse Emoticon: Smile

bandarpeteh
Gebruiker
spacer line

Nu ik er nog eens over nadenk, Robert, je hebt gelijk. Die zakkendrager ben ik. Mijn last is het steeds opnieuw een zinvol informatief stuk te schrijven over Nederlands-Indië, terwijl de mogelijke lezers voorbijrijden in de tram en mij dus niet altijd zien.
Als ik die zak met al die artikelen nou eens....... Emoticon: Devil

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

JA wat moet je hier mee.
terug te kijken waar ze toen zo mooie op hun leven bezig waren, en waar ze nu staan.
Want het is gewoon triest te noemen, hoe de infrastructuur er uit ziet.
Zowel van de dagelijkse verkeer als het Internet/telefoon.
Maar ja men heeft totaal niets gedaan aan beperkingen, en hebben de mensen maar aan laten klooien.
Dat ze nu een overvol land zijn, waar totaal chaos heerst…..
Waar ze 3 uur reizen om van Bandung naar Chimahi te gaan!!!!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bandarpeteh
Gebruiker
spacer line

Beste Zieleffe,
De Java Post is niet bedoeld om te zien hoe mooi het vroeger was. Het is geen tempoe doeloe krantje.
Maar dat je tegenwoordig 3 uur nodig hebt om van Bandung naar Cimahi te gaan, tja, da´s natuurlijk triest. Emoticon: Nooo

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 27-11-2010 09:06 bandarpeteh wrote:
Beste Zieleffe,

Maar dat je tegenwoordig 3 uur nodig hebt om van Bandung naar Cimahi te gaan, tja, da´s natuurlijk triest. Emoticon: Nooo

Lopend ?
Of met de gerobak sapi, delman ( van Deleman) of Sado ( niet die van S.M Emoticon: Wink ), of met de sepeda ?

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 27-11-2010 09:06 schreef bandarpeteh:
Beste Zieleffe,
De Java Post is niet bedoeld om te zien hoe mooi het vroeger was. Het is geen tempoe doeloe krantje.

Ja dan zal het aan mij liggen, maar wat doet dan die foto van Soerabaya van vroeger tempo doeloe op die site.
Zal nog eens zeer laten weten dat het hopeloos is om fatsoenlijk contact te maken naar Indonesië.
Telefoon GSM (Handfhone) krijg een vrouwelijke computerstem die wat bicarra in de ruimte laat weten.
Neen de gehele infrastructuur is en zal slecht blijven.
En dat kan ik wel begrijpen want de doorsnee Indonesiër zijn slordig met hun prestaties.
Ik maak het nu dagelijks mee want mijn vriendin zit in Indonesië

Op 27-11-2010 09:09 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Lopend ?
Of met de gerobak sapi, delman ( van Deleman) of Sado ( niet die van S.M Emoticon: Wink ), of met de sepeda ?

Neen Om Sid u klets uit u nek ook als een echte Indonesiër.
Met de Ancot natuurlijk, niet meer of minder niet jalanan of sepedah.
Ze pleegt geen zelf moord....... Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Blush dat hoop je dan
Als je niet oppast dan word je daar vermoord door die plaatselijk overheid die niet goed op de centjes passen....... Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Da's weer een rake foto.
Neen de gehele infrastructuur is en zal slecht blijven.
En dat kan ik wel begrijpen want de doorsnee Indonesiër zijn slordig met hun prestaties.
Onderhoud is een vies woord.

bandarpeteh
Gebruiker
spacer line

Zieleffe,

De Java Post gaat over Nederlands-Indië, oftewel over de geschiedenis van een kolonie die ophield te bestaan zo´n zestig jaar geleden. De illustraties die daar bij horen zijn dan natuurlijk ook van van die tijd. Meer kan ik daarover niet zeggen.

Dat het slechte wegonderhoud en - telefoonverkeer van het moderne Indonesië je dwars zit, dat kan ik begrijpen. Maar ik zie dat toch een beetje als off-topic....

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Barbapeteh,
Ik heb Java Post doorgespit en vind het heel leuk om die stukjes over het vroegere Indië te lezen. Ik ben daar weliswaar heel lang geleden geboren, maar weet er eigenlijk niet veel van af. Ik hoop dan ook dat u steeds een stukje toevoegt.
Met vriendelijke groet,
Pamela

karel
Gebruiker
spacer line

Bandarpeteh,

De site Java Post is een mooie site die velen,jong of oud zullen waarderen.

Er is veel aandacht besteedt aan historische feiten,wat mij erg aanspreekt.

Jammer van de reacties die op deze site te zien zijn .Maar ja,
het staat ook niet voor niks bekend als een zeer "bijzondere" site ,
waar elke punt en komma ,een item is.
Karel.
OPMERKING BEHEERDER

Zo karel, of jannicka gaan we lekker? Nou probeer hier nog eens te posten.

Geplaatst door oyibo @ 27-11-2010 20:39

bandarpeteh
Gebruiker
spacer line

Dank. Als jullie je inschrijven (Java Post, rechterkolom) krijgen jullie steeds bericht van nieuwe artikelen!

www.javapost.nl

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Leuke site bandarpeteh !

It's only kinky the first time.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Selamat Bandarpeteh!
Zeker leuke berichten!
Heel erg leuk om te lezen, en zeker omdat er nog mensen leven die Nederlands Indie hebben meegemaakt; zij zullen dit zeker op prijsstellen.
Voor hen zal jouw bijdrage zeer waardevol zijn.
Hartelijke groet van Merapi

paulana
Gebruiker
spacer line

Interessante site, als we nieuwe berichten willen, moeten we eerst onze Email-adressen doorgeven Java Post rechterkolom.... Emoticon: Shut up!

Paulana

Om Swastiastu

Robertvande
Gebruiker
spacer line

Op 26-11-2010 16:40 schreef bandarpeteh:
Typerend waarvoor?

Nou, dankzij hem en zijn collegae konden die fraaie panden, auto's en tram die men op de foto ziet, worden gefinancierd. Vandaar een zeer treffende foto.

bandarpeteh
Gebruiker
spacer line

Klopt, Robert. Het contrast dat uit deze foto spreekt sprak me aan, Vandaar dat ik hem heb gebruikt.

larisse
Gebruiker
spacer line

On 28-11-2010 14:25 Robertvande wrote:

[quote removed]

Nou, dankzij hem en zijn collegae konden die fraaie panden, auto's en tram die men op de foto ziet, worden gefinancierd. Vandaar een zeer treffende foto.

Robertvande,
Aan de basis van elke financiering (economie) staat de werkvrouw/man.
Sinds het ontstaan van deze wereld is deze situatie nog steeds zo.
Larisse

bandarpeteh
Gebruiker
spacer line

Nou is dit misschien niet iets waar ik over ga,
maar toch: de reactie van ´oyibo´ oftewel ´de beheerder´ op de post van ´karel´ begrijp ik niet. Wat zegt Karel hier fout? Zijn laatste woorden kunnen ook positief worden uitgelegd. De voorgeschiedenis van Karel ken ik niet, maar dít lijkt me zeker geen bericht om iemand te bannen.

Robertvande
Gebruiker
spacer line

Op 28-11-2010 16:09 schreef bandarpeteh:
Klopt, Robert. Het contrast dat uit deze foto spreekt sprak me aan, Vandaar dat ik hem heb gebruikt.

Als de nazaten van de kolonialen, internettend in Bloemendaal of Blaricum, nu maar niet pissig worden....(grapje).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,750,866 pageviews Een website van indahnesia.com