Eindelijk weer naar Indonesie!!!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Een vriendin in Indonesie wil mijn sponsor zijn.

Kan iemand voor even een voorbeeld uitnodiging laten zien van een social budaya uitnodiging? Ook moet ze een kopie van haar paspoort of ktp bijvoegen en pasfoto ;s naar ik verneem?

ik wil over 3 of 4 weken al gaan, zodat ik voor kerst mijn kinderen na een jaar weer kan zien. Emoticon: Bye bye

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

It's only kinky the first time.

simpati
Gebruiker
spacer line

Beste ....
Ik geef jou het advies om een stop te maken in Singapore en daar het Social Budaya te laten verzorgen door een visaconsulent, bijvoorbeeld door http://hana-express.com.sg/
Heb je een voorbeeld sponsorbrief nodig kan ik die naar jouw opsturen, die heb ik gekregen van Hana Express.
Dit is wat Hana Express schreef naar mij:

This is the requirements for the sixty days social budaya visa.

1. Passport must be valid more than six months.
2. Two clean passport pages for visa stamping.
3. One recent passport size colour photograph. 3.5cm X 4.5cm. Scan and digital photo is not allowed.
4. Copy of the sponsor letter plus copy of the sponsor's KTP.
5. Visa will be done within a day and the fee is $Sgd160.00 nett

Alle benodigheden worden opgehaald bij het hotel en in de namiddag netjes weer terug gebracht.

Succes,
Jan
Malang

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Ik doe het toch liever in de Indo-ambasade in den Haag.

Ik ben al een aantal keer in Indonesie geweest. Mijn ex-schoonvader stuurde toen een uitnodiging voor een social-budaya visum. 2 maanden visum met de mogelijkheid tot 4 keer maandelijks verlengen bij het kantor imigratie in Jakarta. (dus een verblijf van 6 mnd totaal).

Aangezien mijn ex-vrouw dat toen voor mij regelde, moet ik dat nu zelf doen.
Dus als ik het goed begrijp moet mijn kennis in Jakarta dus een uitnodiging voor een social budaya sturen zodat ik mijn zoontjes in Jakarta weer kan zien..

- Een kopie van haar pasport of KTP.
- De uitnodiging laten bestempelen bij de locale autoritieiten.
- de sponsor moet 2 pasfoto s meesturen?
- de datum van aankomst in de sponsorbrief vermelden
- paspoortnummer vermelden en gegevens.
- BSN-nummer vermelden in de brief???

nog andere zaken die ze mij moet sturen? Emoticon: Worship

simpati
Gebruiker
spacer line

Sponsorbrief voorbeeld

Plaatsnaam sponsor , 27 November 2010

Kepada Yth
Kedutaan Besar Republik Indonesia
Tobias Asserlaan 8
2517 KC The Hague

Up: Kepala Bidang Imigrasi

Perihal: Permohonan Visa Kunjungan Sosial/Budaya

Dengan hormat,

Sehubungan dengan akan tibanya teman kami yang bernama :

Nama :
Kebangsaan : Belanda
Nomor Paspor :

Yang bersangkutan kami undang kedatangannya untuk suatu Kunjungan sosial. Maka sehubungan dengan hal tersebut diatas, dengan ini kami mohon kiranya dapat diterbitkan Visa Kunjungan Sosial Budaya kepada yang bersangkutan. Perlu kami jelaskan selama yang bersangkutan ada di Indonesia adalah menjadi tanggung jawab kami.

Demikianlah surat permohonan kami, atas perhatian serta bantuannya kami ucapkan terima kasih.

Hormat kami,

Naam en adres Sponsor

Ik heb een maand geleden deze sponsorbrief gebruikt in Singapore, uiteraard met het adres van de Ambassade in Singapore.
Voor de aanvraag in Nederland ga je even naar http://visa4indonesia.nl/
Succes,
Jan
Malang

simpati
Gebruiker
spacer line

Aanvulling
Pasfoto's van de sponsor zijn niet nodig.
De uitnodiging laten bestempelen bij de locale autoritieiten is niet nodig.
BSN-nummer vermelden in de brief is niet nodig.
Een kopie van haar KTP wordt gevraagd.
Succes,
Jan
Malang

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Ok, uitnodiging van sosial budaya visum (sponsorbrief) is onderweg.

Als ik in Jakarta ben moet ik me dan ergens melden (politie)?

Moet ik na 6 weken mijn eerste verlenging van mijn visum aanvragen? (of kan dit ook pas na 2 maanden?)

Moet mijn sponsor dan mee daarheen?
Kan mijn sponsor deze verlenging zonder mij regelen?

Wat kost een maand visum verlengen bij het Imigratiekantoor?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

nog een vraagje...kan ik mijn Sosial Budaya -visum in den Haag in de laatste 4 dagen nog aanvragen voor vertrek?

Ik vertrek op 20 december naar Jakarta!

Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Puputan
Gebruiker
spacer line

Hoelang van te voren moet ik mijn visum aanvragen.

Ik vertrek op 20 december naar Jakarta!

Nou dan zal ik maar opschieten met die aanvraag en de antwoorden op uw vragen staan allang elders op dit forum, gewoon de zoekfunctie gebruiken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,277 pageviews Een website van indahnesia.com