Visum 60+ dagen indonesie

Subforum Het visumgebeuren 
42 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yvette
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Er is bij mij enige onduidelijkheid over een visum voor Indonesie, hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven over de opties.
Mijn vriend en ik gaan vanaf januari 6 maanden reizen door Azie. Op dit moment staat onze terugvlucht naar NL gepland op 30 juni vanaf Jakarta. We willen graag 3 maanden reizen door Indonesie en komen dan aan op 1 april.

Kan ik een 60 dagen visum aanvragen op de ambassade in Den Haag en die vervolgens verlengen in Indonesie met nog eens 30 dagen?
Hoe lang is het visum geldig na afgifte van de ambassade in Den Haag?

Bedankt alvast!
Yvette

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

1. Ja, dat kan
2. 90 dagen

Boefje
Gebruiker
spacer line

Wat Yerun zegt klopt inderdaad.

Zelf heb ik ook net een visum geregeld voor langere tijd. Heb zelf de hulp van het CIBT ingeschakeld omdat ik een social cultural heb aangevraagd, en dat kan erg ingewikkeld zijn. Die mensen hebben mij wel prima geholpen en kun je ook gewoon bellen voor vragen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ivette alle informatie is te vinden op de site van de visumdienst. http://www.cibt.nl/ houd er rekening mee dat als je een visum aanvraagt voor 60 dagen die je in Indonesie voor 30 dagen wil verlengen dat dit in Indonesie dezelfde procedure is als bij een social cultureel visum, dan heb je een sponsorbrief nodig

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-11-2010 12:08 Boefje wrote:
Wat Yerun zegt klopt inderdaad.

Zelf heb ik ook net een visum geregeld voor langere tijd. Heb zelf de hulp van het CIBT ingeschakeld omdat ik een social cultural heb aangevraagd, en dat kan erg ingewikkeld zijn. Die mensen hebben mij wel prima geholpen en kun je ook gewoon bellen voor vragen.
erg ingewikkeld? Je paspoort, ingevulde formulieren, boekingsbevestiging/ticket, pasfoto's, geld (PIN), sponsorbrief inleveren en zoveel dagen later weer ophalen.

Wat wel zo is, dat velen gebruik maken van een visumdienst omdat ze niet twee keer naar de ambassade kunnen/willen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Yvette,

Alternatief is na 60 dagen het land uit bv Kuala lumpur of Singapore en met de kerende vlucht een VOA kopen op een van de internationale luchthavens.
Ik stel deze mogelijkheid ovoor mdat ik begrijp dat jullie echt gaan reizen. Het verlengen van een visum kan soms enige dagen tot 1 a 2 weken duren, maar net hoeveel pech of geluk je hebt en hoe de " hoedjes" staan. je bent dan sneller klaar met even het land uit te gaan. Als je een beetje puzzelt (reisschema, mogelijkheden en vervolg van je reis) en goedkope vluchten zoekt (en op tijd boekt bv Air Asia) dan hoeft het niet zoveel te kosten.
Maar idd lees maar eens alles door hier, er is al veel over geschreven.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

AM; je bent altijd sneller klaar door even het land uit te gaan; kost minimaal enkele uren reizen en je kunt direct weer terug zoals je weet. Mocht het sneller dan dit kunnen (en dat kan, kennis van me heeft afgelopen vrijdag zijn sosbud opp 1 werkdag verlengd), dan betaal je hier de hoofdprijs voor (1 miljoen Rupiah), en is vliegen wellicht weer een goedkoper en aangenamer.

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste Yvette,

U kunt inderdaad in de Indonesische Ambassade een visum vragen dat u het recht geeft om 60 dagen ( geen twee maand ) in Indonesia te verblijven.

Het kost u Eur 45.

Uw paspoort moet nog zes maanden geldig zijn na uw vermoedelijk vertrek uit Indonesia.
U dient een onwards ticket te tonen. Het is te zeggen een ticket waaruit blijkt dat u Indonesia zult verlaten.
U dient een formulier in te vullen.
Na drie werkdagen kunt uw paspoort afhalen.
Het visum dient te worden aangewend binnen de 60 dagen na uitgifte.

Dit laatste zou een probleem kunnen betekenen daar u eerst een tijd doorbrengt in Asia.
Mogelijkerwijze kan de Indonesische ambassade de gebruikstijd verlengen.
Indien niet, kunt u alvorens naar Indonesia te vliegen in elke Indonesische ambassade van de landen waar u verblijft alsnogmaar een visum aanvragen.
Een aanvraag van een visum in een ambassade welke niet in Nederland brengt geen problemen mee. Dit kan zoals bijvoorbeeld in Singapore, Kuala Lumpur, Bangkok, Phnom Penh en zo voort.

Het visum waarvan sprake heet Visa Kujungan ( bezoek ), het wordt ook Visa Budaya of Social Visa genoemd.

Opgepast bij uw aankomst in Indonesia gaat u zo vlug mogelijk naar een Kantor Imigrasi om uw komst te melden. Dit Kantor is dat van uw verblijfplaats. Trekt u rond dan kiest u best het Kantor Imigrasi van Jakarta of dat van Denpasar ( Bali ).

Gedurende zestig dagen mag u nu in Indonesia verblijven.

Gedurende die zestig dagen dient u een sponsor te zoeken. Een sponsor moet de Indonesische nationaliteit bezitten of zelf een verblijfsvergunnigen te hebben indien deze de Indonesische nationaliteit niet bezit.

In theorie moet hij een bankuittreksel kunnen tonen waaruit een minimumsom van 2,5 miljoen Rupiah blijkt...in theorie...

De sponsor wordt door de Indonesche Staat aangesproken in geval u financiële problemen veroorzaakt.

Normaal gesproken is het niet moeilijk een sponsor te vinden die het doet voor de eer en niet voor geld...normaal gesproken.

Minstens één week voor het verval van uw verblijfsvergunning gaat u met uw sponsor naar het Kantor Imigrasi van ZIJN woonplaats.

Fotocopies passpoort, Identiteitsbewijs sponsor, formulieren invullen, betalen...Indien ik me niet vergis 250.000 rupiah.

Na drie werkdagen mag u uw paspoort afhalen.

Vanaf nu kunt u uw vergunning telkens met één maand verlengen totdat u een maximum bereikt van zes maand en dan is een verdere verlenging niet meer mogelijk.

De eerste twee verlengingen dienen in het Kantor Imigrasi te gebeuren van de woonplaats van de sponsor; de twee laatste in de hoofdstad van de provincie van de woonplaats van de sponsor ( in het geval dat de sponsor al dan niet in een hoofdstad woont. )

Telkens is de procedure dezelfde...

Nu zijn er nog andere stappen te ondernemen, zoals het feit dat degene die u onderdak verleent ( hotel, vriend, echtgenote...) u moet melden aan de politie van de regency of de stad waar u verblijft. Reist u rond moet dit steeds gebeuren.

Ik ga hier niet verder over dit alles uitbreiden, want ik wil niet dat u de moed verliest om Indonesia te bezoeken. Maar iedereen weet dat het adminstratief veblijf in Indonenesia migraine geeft ...

Meer inlichtingen : walterpoupaertEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

087859966478

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Nota : voor alle duidelijkheid een Visa Kunjungan of Visa Soc/Bud geeft een maximumverbijf van 30 X 6 dagen - 180 dagen -van af uw aankomst in Indonesia ( géén zes maanden ).

De melding aan de politie van uw verblijf in een hotel of soortsgelijk dient te gebeuren door de directie van het hotel. Bij niet-melding treft u geen verantwoordlijkheid, maar wordt het hotel beboet.

Pas op echter : logeert u bij een privé-persoon dan is deze verplicht de melding te doen bij de POLRES : het politiekantoor van de Stad of Regency.

Velen vergeten dit ( diegenen die u logeren ) en lopen de kans op een boete van 5 miljoen rupiah of een jaar bak, naar keuze. In touristische streken valt u niet op en glipt u door de mazen van het net, maar in sommige streken ligt de politie op de loer om wat bij te verdienen.

Reist u van vriend tot vriend dient deze procedure telkens hernomen te worden !

Eénmaal, bij het eerste verblijft moet er 300.000 rupiah - slechts éénmaal - hou kwitantie goed bij.

En om de zaak rond te maken, dient uw vriend u te melden aan de Rukun Tetengah en de Rukun Warga = buurtgemeenschappen.

087859966478

paulana
Gebruiker
spacer line

Een sponsor die garant staat met 2.5 juta ? indien er financiele problemen ontstaan...

Dat lijkt me geen juiste informatie, of heeft u een paar nullen vergeten..

Bovendien alle copieen kan je zelf maken, ik heb het dan wel over Bali.

Om Swastiastu

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste Paulana,

U moet een onderscheid maken tussen het feit dat een sponsor garant staat de vreemdeling en de procedure die dient gevolgd te worden bij de administratie.

Een sponsor staat garant met al zijn huidig en toekomstig vermogen voor de mogelijke financiële tekortkomingen van de vreemdeling. Op die manier overschrijdt dus zijn verantwoordelijkheid duidelijk de 2,5 juta.

Nu wat betreft de procedure bij de administratie wil ik er de nadruk op leggen dat het bekomen van een visum géén recht is, maar slechts een gunst vanwege de Indonesische Republiek.

Zelfs als alle voorwaarden vervuld zijn dan kan nog steeds een visum worden geweigerd en dient de administratie geenszins een verantwoording af te leggen.

Dit is zo inzonderheid met de gegeven termijnen : bijvoorbeeld kan de Indonesische ambassade u slechts dertig dagen toekennen in plaatst van zestig.

Om verder te gaan over de fotokopie van het rekeninguittreksel van de sponsor : nergens staat er in de wetten over de Immigratie in Indonesia een artikel over de som die een sponsor op zijn bankrekening zou moeten hebben.

Maar in de voorschriften gegeven aan de adminstratie :

" Foto Copy Rekening Bank Sponsor minimal Rp 2,5 juta / Rp 5 jutu "

Zie : Direktorat Jenderal Imigrasi / Syarat-syarat / Visa Tinggal Terbatas / Visa Kunjungan / Multipel Visa / Visa Pelajar.

Dit brochuurtje ligt in de meeste Kantor Imigrasi ter beschikking van het publiek.

Er komt nog bij dat de sommen in kwestie drie maanden op de rekening van de sponsor moeten staan.

Ik kom erop terug dat het bekomen van een visum een gunst is welke kan worden gegund aan de vreemdelingen volgens het goedvinden van het personeel van de ambassades en de kantor imigrasi.

Vandaar dat het mogelijk is dat het personeel inderdaad een kopie vraagt van een bankuittreksel.

Indien zulke kopie niet kan worden vertoond kan het personeel alsmaarnog de verblijfsvergunning uitreiken.

Ik ken het geval van een Belg die een visumaanvraag deed in de Indonesische ambassade in Ottawa. Ze werd hem geweigerd. Ik telefoneerde vanuit Indonesia naar Canada voor uitleg; de weigering was louter en alleen gebaseerd op het feit dat de Belg zich enigszins wat arrogant had gedragen. Nogmaals een visum is een gunst en geen recht !

Tenslotte, beste Paulana,

Natuurlijk staat het iedereen vrij zelf kopieën te maken.

087859966478

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste Hr. Walterpoupaert,

Ik heb toch een beetje de indruk dat u de zaken moeilijker maakt als dat ze zijn.
U geeft een vrij afschrikkend beeld van het verkrijgen van een visum, zeker zal u in de theorie gelijk hebben maar de werkelijkheid ligt echt iets anders, althans dat is mijn ervaring na 15 jaar.
Ben naar indonesie geweest met drie verschillende soorten visa, t.w. VOA, Soc. Bud en workpermit.
Ik heb nooit problemen gehad, integendeel zelfs.
Wel verstandig om het door een bureau te laten regelen (Soc. Bud. en workpermit) maar eenmaal terplaatse is het vrij goed te doen om een Soc. Bud. visa te verlengen.
Mijn ervaringen zijn dat zowel in Nederland als in Singapore een Soc. Bud. visum zonder meer wordt gegeven, mits de gevraagde papieren in orde zijn.
Verlengen in Indonesië is helemaal een eitje (voor mij althans) alles netjes ingevuld en compleet in de ochtend inleveren en in de middag ophalen.
Moet bij de laatste twee verlengingen het hele spul naar Bandung zoals in mijn geval, dan krijg ik een keurig telefoontje als het spul klaar is.
Haal het spul op en geef de man een vette reep chocolade uit Nederland en klaar is Kees.
Uiteraard niet met een grote arrogante bek binnenkomen, je gewoon aanpassen dan werkt het perfect.
Ik heb de indruk dat u de mensen angst aan wil jagen om uw eigen toko te promoten, dat is niet zo netjes.
Maak het niet moeilijker als dat het is, éénmaal ter plaatse bij de RT melden dat je er bent, geef die man ook een vette reep en niemand maar dan ook niemand zal je ooit een strobreed in de weg leggen.
Ik zit inmiddels al haast 3 jaar continue in Indonesië, heb ook met de politie te maken gehad, maar ik heb nog nooit problemen gehad.
Dus mensen niet bang maken de praktijk is anders.

paulana
Gebruiker
spacer line

Hallo meneer walterpoupaard,

Waarom maakt u het zo moeilijk ? wij wonen nu 8.5 jaar op het eiland Bali.
problemen hebben we niet en nooit gehad met visum en kitas lansia.
Nu gaan we na 6 kitas voor Kitap.

Overigens meneer poupaard, ben ik het met Malam eens, waarom mensen bang maken ? Arrogantie is nergens een optie om iets te bereiken.

Suc6 met uw bedrijfje

Groet Paulana

Om Swastiastu

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste Malam en Paulana,

Het is absoluut niet mijn bedoeling om tot een polemiek over te gaan.

Bovendien heb ik helemaal geen " toko " of bedrijfje.

Wanneer ik met mensen van verschillende nationaliteiten spreek - inbegrepen Nederlanders - vallen me drie dingen op.

Haast niemand kent de juiste procedure om in orde te zijn met de juiste wetgeving aangaande de immigratie, de politiereglementen en de fiscale verplichtingen.

De meesten vreemdelingen maken gebruik van tussenpersonen aan dewelken sommen worden betaald die een veelvoud zijn van de officiële tarieven. Velen schuiven ook een envelop onder de tafel.

Op enige uitzonderingen na heeft elke inwijkeling problemen met bekomen van een verblijfsvergunning.

Met deze bedoeling heb ik de theorie uitgelegd over het bekomen van een visa Soc/Bud.
Ik ben er van overtuigd dat de meeste Nederlanders mijn werkwijze waarderen omdat er op die manier geen cent méér moet worden uitgegeven dan nodig.

Bovendien kan ik u inderdaad mededelen dat Kantor Imigrasi Denpasar (Bali ) en Bandung ( Ibukota Propinsi Jawa Barat) door mij gekend zijn voor hun soepelheid.
Over andere kantoren kan ik stories vertellen die de haren ten berge doen rijzen.

Cobalah perpanjangan izin tinggal terbatas Anda di Kota Hujan !

Ik zal dan ook niet nalaten om hier de juiste procedure diets te maken over de andere verblijfsvergunningen zoals Visa on Arrival, Kitas en Kitap. ( later )

Voor dit alles kunt u Expat Forum Indonesia consulteren om te bevinden dat er enorm veel vragen zijn, moeilijkheden ondervonden worden en waanzinnige bedragen worden betaald.

En, waarom hou ik me nu met dit alles bezig ? Simpel : ik heb een cartesiaanse geest die er van houdt alles netjes op een rij te plaatsen en uit louter genot voor de eer - zonder enig geldelijk belang - mijn bevindingen aan anderen mede te delen tot spijt van wie het benijdt en tot vreugd van wie het verheugt !

Sampai bertemu lagi !

walterpoupaertEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Kota Batu, waar de lente eeuwig is. Dicht bij Malang Jawa Timur.

087859966478

paulana
Gebruiker
spacer line

Dan ben ik de uitzondering op de regels meneer poupaerd, bovendien zit het kantoor imigrasie waar ik kom om een handtekening te zetten als de boel klaar is in Singaraja,

En nee geen enveloppe onder of boven tafel, daar doe ik niet aan mee en is ook niet aangebracht. Voor 1 jaar kitas rp. 6000.000.- voor kitap 5 jaar rp. 30.000.000.- + 1 maal $ 80.- voor administratie kosten x 2 ben getrouwd.,het enige wat mij "stoorde" de vingerafdrukken iedere keer, maar al met al duurde de procedure nog geen 15 min.

Groet Paulana

Om Swastiastu

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 25-11-2010 16:32 paulana wrote:
Dan ben ik de uitzondering op de regel s meneer poupaerd,

En nee geen enveloppe onder of boven tafel, daar doe ik niet aan mee en is ook niet aangebracht.

Zou kunnen , hoewel de meeste mensen die aan de eisen voldoen en de juiste procedure volgen hebben meestal ook geen last.

De lijdensweg gebeurde omdat men vaak de verkeerde route neemt of verkeerde adviezen hadden opgevolgd.

bisa dicek of makemyday .

walterpoupaert
Gebruiker
spacer line

Beste Paulana,

Begrijp ik het goed dat u voor de verlenging voor één jaar voor uw verblijfsvergunning ( KITAS ) de som van zes miljoen rupiah hebt betaald ?

Ik heb hier mijn betalingsbewijs in mijn hand waaruit blijkt dat ik voor één jaar verlenging 700.000 rupiah betaalde, verhoogd met 55.000 rupiah voor nieuwe foto's.

Ja, en ongeveer 100.000 rupiah voor menige fotokopie, formulieren, fiskale zegels en verplaatsingskosten.

Dus mijn totale kost was ongeveer 855.000 rupiah.

Dat maakt dus een verschil uit tussen u en mij van 5.145.000 rupiah of ongeveer Euro 430. Ik vind dat veel geld !

Vandaar dat ik dus volhou dat mijn uitleg hier in dit forum veel geld kan besparen voor de alerte Nederlander. Men zegge het voort !

087859966478

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Walter,

Ik had tot voor vanavond even geen tijd om de (lange) postings goed door te lezen maar ben toch wat opmerkelijke zaken tegengekomen die hier en daar niet kloppen.
Uw paspoort moet nog zes maanden geldig zijn na uw vermoedelijk vertrek uit Indonesia.
Potverdorie, je moet hier ook overal op letten. DIT IS NIET WAAR!!! Het paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn bij aankomst in Indonesie. (en daar zit ook een logica achter)
Het visum waarvan sprake heet Visa Kujungan ( bezoek ), het wordt ook Visa Budaya of Social Visa genoemd.

Opgepast bij uw aankomst in Indonesia gaat u zo vlug mogelijk naar een Kantor Imigrasi om uw komst te melden. Dit Kantor is dat van uw verblijfplaats. Trekt u rond dan kiest u best het Kantor Imigrasi van Jakarta of dat van Denpasar ( Bali ).

Gedurende zestig dagen mag u nu in Indonesia verblijven.

Gedurende die zestig dagen dient u een sponsor te zoeken. Een sponsor moet de Indonesische nationaliteit bezitten of zelf een verblijfsvergunnigen te hebben indien deze de Indonesische nationaliteit niet bezit.

In theorie moet hij een bankuittreksel kunnen tonen waaruit een minimumsom van 2,5 miljoen Rupiah blijkt...in theorie...

......................

Minstens één week voor het verval van uw verblijfsvergunning gaat u met uw sponsor naar het Kantor Imigrasi van ZIJN woonplaats.

Fotocopies passpoort, Identiteitsbewijs sponsor, formulieren invullen, betalen...Indien ik me niet vergis 250.000 rupiah.

Na drie werkdagen mag u uw paspoort afhalen.
Een Sosial Budaya heeft dezelfde code als een gewoon 60 daags visum nl. 211. Het enige verschil is dat bij een SosBud de sponsor al bekend is, staat ingevuld. In de praktijk (mijn praktijk) wordt niet naar een bankafschrift van de sponsor gevraagd. Overigens is dit wat de ambassade er zelf over schijft:
...........................
The length of stay for a Socio-Cultural Visa is 60 days, and can be extended in Indonesia.

Other than the required documentation below, applicants over the age 60 must also provide travel insurance and documents to verify their pension/income.

Applicants must provide the following documents:

An application form, completed and signed, one passport size photograph attached.
A passport with a validity date at least 6 months beyond the date of entry into Indonesia.
A copy of applicants return ticket or booking order (boekingsbewijs) from a travel agent.
An invitation letter from an institution in Indonesia, or applicants family member or friend in Indonesia with his/her ID (KTP) attached.

...........................
Het mag dan wel zo zijn dat dit in elk immigratiekantoor ter beschikking ligt, echter dit is niet de plek waar mensen een visum aanvragen....

Van minstens 1 week voor verlopen van het visum mag men gerust minsten 2 weken van maken. De tijd die men nodig heeft verschilt sterk van plaats tot plaats. Zo ook wanneer het paspoort weer afgehaald kan worden. Prijs wil inderdaad ook nog wel eens "wisselen"
Nota : voor alle duidelijkheid een Visa Kunjungan of Visa Soc/Bud geeft een maximumverbijf van 30 X 6 dagen - 180 dagen -van af uw aankomst in Indonesia ( géén zes maanden ).
De SosBud is 60 dagen geldig, daarna wordt dit telkens met 1 maand verlengd en niet met 30 dagen! Het totale aantal dagen zal dan afhankelijk van de gekozen periode tussen 180 (als er februari in een niet schrikkeljaar invalt) en 183 dagen liggen
On 23-11-2010 07:30 walterpoupaert wrote:
Pas op echter : logeert u bij een privé-persoon dan is deze verplicht de melding te doen bij de POLRES : het politiekantoor van de Stad of Regency.

Eénmaal, bij het eerste verblijft moet er 300.000 rupiah - slechts éénmaal - hou kwitantie goed bij.
Ik denk niet dat de vraagsteller hiervan gebruik gaat maken maar dit onderwerp is vaker aan de orde geweest. De meeste Indonesiers echter weten dit niet en ik denk ook dat het vaak niet gedaan wordt. Dat van die Rp 300.000, waar gaat dit over?

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

paulana
Gebruiker
spacer line

Beste Poupaerd,

Ik heb het over kitas-lansia, en die zijn duurder zoals u wellicht met uw kennis van zaken wel weet. Het is all inn ik hoef het land niet uit, alles wordt gehaald en gebracht
Moet alleen naar Singaraja voor handtekening en vingerafdrukken.

Uw prijs heb ik ook gelezen,maar voor mensen die nog niet 55 jaar zijn en alles zelf verzorgen. Okay zullen we het hier bij laten? ik ben tevreden u bent tevreden!!.

Als u mij niet geloofd, kijk dan even op de site van de Indonesische Ambassade in Kuala Lumpur

Groet Paulana

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Wij kenden ook een landgenoot van mijn man , die een enveloppe met inhoud -1juta- in zijn paspoort had gedaan. Gevolg : zit nu in Keulen en komt Indonesia niet meer in.
Kantoor imigrasie was daar helemaal niet blij mee en de kennis geen visum meer.

Om Swastiastu

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 26-11-2010 05:40 paulana wrote:
Wij kenden ook een landgenoot van mijn man , die een enveloppe met inhoud -1juta- in zijn paspoort had gedaan . Gevolg : zit nu in Keulen en komt Indonesia niet meer in.
Kantoor imigrasie was daar helemaal niet blij mee en de kennis geen visum meer.

1 jut in de paspoort ( of X bedrag tussen in je rijbewijs ) ?
ECHT SUBTIEL .

Kennelijk had hij verkeerde adviezen gevolgd of verkeerde conclusies genomen na het lezen van een topic in een forum . Emoticon: Wink

Elke keer blijkt dat men niet op de hoogte is van de bestaande regels , of het niet wil weten.
Ideaalbeeld en praktijk kan verschillend zijn , ook de SIKON( situasi dan Kondisi).

Wel zou ik de legale route volgen.

bisa dicek of makemyday .

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja Pak. Surya, onze Michael dacht slim te zijn , en kwam het vol "trots" vertellen.
"mijn visum is geen probleem meer", nee idd het was geen probleem meer, alleen jammer dat hij een huisje had gehuurd en de huur of pacht al 15 jaar vooruit had betaald, en de renovatie....overigens was de huur bij vooruitbetaling rp. 500.000,- per maand en dat wilde hij niet laten lopen......stommerik

Om Swastiastu

Brenty
Gebruiker
spacer line

Mmmmm... ik wil even ingaan op het 30 en 60 dagen visum. Daar de wachtrij op de luchthaven in Jakarta vaak nogal lang is haal ik het 30 en 60 dagen visum altijd zelf in Den Haag op de Ambassade. Ik ga ongeveer 4 tot 5x op en neer per jaar en meestal voor 60 dagen. Beide Visums geven NOOIT een probleem. Netjes de aanvraag invullen, copy paspoort, ticket en pasfoto. Tegenwoordig kun je het de volgende dag weer ophalen. Van de week ga ik voor het eerst een 90 dagen visum halen... als extra werd een uitnodiging gevraagd, copy paspoort en KTP van degene die mij uitnodigd.
In dit geval mijn eigen echtgenote.

Zal jullie op de hoogte houden of dit ook werkelijk zo makkelijk gaat.

45havana
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam,ff een vraagje;wat heb je betaald voor de verlenging van je sosbud?

Brenty
Gebruiker
spacer line

Visum voor 30 dagen 25 euro en visum voor 60 dagen 45 euro. Telefonisch vertelde ze me dat een visum voor 90 dagen ook 45 euro kost. Als het goed is weet ik vrijdag hoe het afgelopen is met mijn 90 dagen visum.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

67,945,585 pageviews Een website van indahnesia.com