visa lansia verlengen

Subforum Het visumgebeuren 
34 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 22-11-2010 03:46 Yerun wrote:
barubagus; je bent verkeerd voorgelicht vrees ik. Je kunt geen rekening openen met alleen een sosbud visum, je moet daar minimaal een KITAS (een KITAS lansia is prima, om een beetje ontopic te blijven) voor hebben. Ook het verschil tussen 'buitenlandse' en Indonesische banken zie ik niet. Beiden hebben namelijk dezelfde regelgeving om zich aan te houden, de Indonesische .

Yes indeed.(of zo ziets).
Peraturan Bank Indonesia .

Prachtig om te lezen dat iemand met nog niet eens 75 eurie inkomen garant kan stellen voor een rijke westerling ( in deze geval Orang Belanda) .
Het is een hiaat in de wet, als men de wet wil handhaven dan wordt je er uitgeschopt .
Dat imigrasi mensen dat niet doen is of incompetentie of minyak kelapa op hun kepala .(de zgn KKN ) .In Nederland heet het Roomboter op je kop .

Ben benieuwd wat de reactie van een betrokken petugas (ambtenaar) of KBRI zijn als ze deze soorten (des?) informatie lezen.
Dat het gebeurt weet bijna iedereen , maar het is niet wat de wet(gever) wilde.

bisa dicek of makemyday .

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 22-11-2010 03:46 Yerun wrote:
barubagus; je bent verkeerd voorgelicht vrees ik. Je kunt geen rekening openen met alleen een sosbud visum, je moet daar minimaal een KITAS (een KITAS lansia is prima, om een beetje ontopic te blijven) voor hebben. Ook het verschil tussen 'buitenlandse' en Indonesische banken zie ik niet. Beiden hebben namelijk dezelfde regelgeving om zich aan te houden, de Indonesische.

Dat een bediende garant kan staan is niets bijzonders, ook studenten (zonder inkomen zelfs) kunnen dat nog steeds. Jij noemt het een lachertje, een ander een handigheidje om 'drukke en overbezette familieleden' niet te storen of een agent te hoeven inschakelen.

Oleh-oleh heb ik nooit meegenomen naar het imigratiekantoor, in een ander topic stelde je dat mensen hier doorlopend om vroegen tijdens je verblijf. Het lijkt er dan ook meer op dat je houding verkeerd is. Mij wordt er ook om gevraagd als ik aan het reizen geweest ben, maar je moet je hier met een luchtige maar rake opmerking vanaf maken naar mijn mening. Als ik iets wil geven dan doe ik dat toch wel.

Wat voor luchtige of rake opmerking maak je dan ?

Becik ketitik olo Ketoro

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 23-11-2010 01:55 marcel70 wrote:

[quote removed]

Wat voor luchtige of rake opmerking maak je dan ?
Bedenk ze maar, alles wat af gaat op het niet geven van oleh-oleh is prima over het algemeen. Vorige week kwam ik terug van Yogyakarta, en ook toen zelfs vroeg de satpam om oleh-oleh. Ik zei dat ze een doosje vulkaan-as konden krijgen. Dat was lachen, gieren, brullen en dus was de zaak direct afgedaan. Wisten zij veel dat ik en tupper-ware doosje vulkanisch materiaal heb meegenomen. Overigens zie ik er het nut niet van om dit te delen met anderen, maar da's een ander verhaal.

Overigens krijgt de satpam met regelmaat een slof sigaretten of zakken koffie van me. Daar hoeven ze niet wakker van te liggen. En met het geven van sigaretten bedoel ik dan niet 'Ga eens even lekker snel dood'. Zo erg is nu het ook weer niet met de satpam hier.. Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

barubagus
Gebruiker
spacer line

Yerun. Ik kan je zo een kopie van mijn bankreking in jakarta laten zien dat het wel kan.
Je moet natuurlijk niet met een lullig bedragje komen...maar zeg te beginnen met Rp 1 M.
Het gaat trouwens alleen om het openen, daarna kun je gewoon het bedrag weer weg halen.

Ik had ook een BCA rekening met een KTP- kaart wat inmiddels verlopen is.
De lurah vroeg net nog of ik het wou verlengen natuurlijk voor oleh2.
Maar misschien omdat ik er Indonesisch uit zie, gaan ze er niet vanuit dat ik eigenlijk een NL paspoort heb. Ik kon je email niet vinden anders had ik het gescand.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik zou dergelijke dingen voor je houden en zeker niet op een openbaar forum gaan rondstrooien. Wat je hebt gedaan is namelijk strafbaar en ik zou niet opgepakt willen worden voor het overtreden van een immigratiewet (aanmaken KTP als niet-Indonesier) en de bankwet (openen rekening op basis van valse ID)... brr.. moet er niet aan denken.

De meeste mensen hier zullen echter dergelijke gevaarlijke spelletjes niet willen spelen, zeker de gemiddelde toerist niet, dus die kan dus geen rekening openen volgens de regeltjes. Daar was mijn schrijven dan ook voor bedoeld, hoe makkelijk het ook kan zijn om het wel voor elkaar te krijgen via andere wegen. Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

[quote] On 23-11-2010 03:24 Yerun wrote:
Ik zou dergelijke dingen voor je houden en zeker niet op een openbaar forum gaan rondstrooien. [ /quote]

Barubagus , als het kan moet je bepaalde passage weghalen , als het niet kan vraag of Jeroen(Moderator) dat voor je wil doen.

Er zijn mensen die dagelijks de topics van Indahnesia lezen en allerlei vreemde verhalen er van maken .Om mensen die ze niet eens kennen te beschadigen.

Ik ken verschillende mensen in Ollanda die met AsPal papieren in indosenia rondlopen .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Grappig:
Over garant verklaring.

Ik moet vandaag naar de stadhuis om zo'n kut garantverklaring(pardon Emoticon: Wink ) aanvragen , omdat er gasten komen die in mijn nederig stulpje een paar dagen willen logeren.

Vreemd dat ik geacht garant kan staan voor mensen die 3x meer verdienen dan onze gezinsinkomen.

Dezelfde zoals orang turis uit het westen iemand van de "straat"kan plukken om als hun sponsor te spelen.

barubagus
Gebruiker
spacer line

Ja Om Sid, het is vreemd. dat er soms dingen niet logisch lopen.
Ook hier blijkbaar, laat staan in de RI.
Ik moet ook garant staan voor mijn familie als die hier komen, terwijl die lebih kaya dari saya, zijn. De autoriteiten zijn blijkbaar bang dat ze niet teruggaan, terwijl ze liever daar zijn met hun pembantus.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

95,515,972 pageviews Een website van indahnesia.com