Waarmee moet ik betalen?

Subforum Bali, het godeneiland 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Robertdehoop
Gebruiker
spacer line

Ik lees op meerdere plekken dat ik Hotels met dollars moet betalen, maar zou graag weten of er ook met euro's of met lokaal geld betaald kan worden.

Weet iemand misschien ook hoe dit op Gili en Lombok zit?

alvast bedankt.

jessie
Gebruiker
spacer line

mas' in indonesia betaal je gewoon met rupia's, en als je die niet hebt dan moet je maar even wisselen tegen een goeje koers 1 euro is onegeveer 12500 , dus reken maar uit jewinst,je kan dus ook met euro's betalen of dollers maar dat lijkt me niet zo slim, Emoticon: Confused ??

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Je verblijf in een hotel wordt afgerekend in de munt-eenheid die het hotel bij de "published rate" gebruikt. Als dat nou net in US $ of Euro is en jij wilt toch in IDR's betalen, dan rekent men dat - tegen een voor jou altijd slechte koers - voor je om naar die IDR's. Idem dito natuurlijk de andere kant op, als de kamerprijs in IDR vermeld is en jij wilt uitgerekend met US$ of Euro betalen. Je krijgt ook dan een slechtere koers dan bij een geld-wisselaar.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

De meeste hotels en resorts waar ik geweest ben(numpang liwat) gebruiken hanteren soms een andere munteenheid naast de rupiah.

Als gast kan je altijd met de rrupiah betalen , het is wettig betaalmiddel in Indonesia.

Uiteraard je zou gek of naief zijn om je rupiah bij de receptie van een hotel/resort gaat inkopen.
Je gaat gewoon pinnen bij een ATM (Pin automaat)

bisa dicek of makemyday .

Robertdehoop
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de info,

Kunnen jullie mij ook vertellen of ik in hotels met credit card kan betalen? We gaan altijd wel naar de wat duurdere hotels.

Rob.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 10-11-2010 08:01 Robertdehoop wrote:
Bedankt voor de info,

Kunnen jullie mij ook vertellen of ik in hotels met credit card kan betalen? We gaan altijd wel naar de wat duurdere hotels.

Rob.

YES , you can.
4-5* zeker weten.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

On 10-11-2010 08:01 Robertdehoop wrote:
Bedankt voor de info,

Rob.

Dat kan je bijna overal,alleen rekenen veel hotel dan 3% extra wat eigenlijk verboden is.
Met cash geld ( lees zwart ) kunnen ze weg, met gestort niet.
Ik lees dat je naar duurdere hotels gaat.
De rekening kan oplopen 80Ä x 5 nachten = 400Ä
In totaal betaal je 12 Ä meer.
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Ach, zelfs bij ons kunnen de gasten betalen met een credit-card, en bovendien zonder "opslag" van 3%.

Waar veel Nederlanders helaas te laat achterkomen is dat ze voor veel credit card transacties in Indonesie de pincode dienen te weten die (sinds enige tijd, schijnt iedereen over geinformeerd te zijn) gekoppeld is aan de chip op hun credit-card. Tsja, en dan lukt betalen in ene niet.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

De hotels op de grotere eilanden betalen wij altijd met Visa, op de kleine eilanden betalen we meestal met contant geld (rupiahs).

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Amed

Ik heb het niet over uw hotel,maar zoals je zeker weet doen vele hotels deze praktijken.
In uw hotel mocht ik zelfs van het toilet gebruik maken door je vriendelijke staf !!
Ik kreeg nog uitleg van de dames en kon je kamers bekijken ..top

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 10-11-2010 07:13 Robertdehoop wrote:
Ik lees op meerdere plekken dat ik Hotels met dollars moet betalen, maar zou graag weten of er ook met euro's of met lokaal geld betaald kan worden.

Weet iemand misschien ook hoe dit op Gili en Lombok zit?

alvast bedankt.
Ik ben wel benieuwd waar je dat gelezen hebt trouwens, iedereen die in Indonesie is geweest en zelf zijn rekening eens betaald heeft in een hotel weet dat je gewoon met Rupiah's kan betalen en in de meeste gevallen direct een Rupiah-rekening krijgt.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 10-11-2010 08:36 Pascal.F wrote:

[quote removed]

Dat kan je bijna overal,alleen rekenen veel hotel dan 3% extra wat eigenlijk verboden is.
Met cash geld ( lees zwart ) kunnen ze weg, met gestort niet.
Ik lees dat je naar duurdere hotels gaat.
De rekening kan oplopen 80� x 5 nachten = 400�
In totaal betaal je 12 � meer.
Verboden ja? Dat kan ik me niet voorstellen, aangezien die kosten toch echt gemaakt worden door het hotel om een credit-card betaling aan te nemen. Die zou men dan niet mogen doorberekenen? Vreemde praktijk, want dat leidt ertoe dat de prijzen gewoon verhoogd worden voor iedere gast, ook niet eerlijk als ik cash betaal.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ik zie een nieuwe trend in Indonesia.
Eigenlijk al jaren als ik zie dat men vaak adverteerde als je met een Indonesische credit card je hotel/resort rekening betaalde krijg je tot 30% diskon.

Nu ( 2 weken geleden ) zag ik in verschillende grote Malls in Jakarta dat men adverrteerde DISKON van X procent als men inkopen doet met de credit card van bepaalde bank..
Zelfs aankopen doen zonder rente.

Dan sta je daar met de creditcard van DE BANK ( ABN).

marcel70
Gebruiker
spacer line

Waarom niet snel even een rekening in Indonesie open P Surya?
Emoticon: Talk to the hand

Becik ketitik olo Ketoro

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Heb niet nodig. Emoticon: Yes!
Weet ook niet of het kan, ben tenslotte formeel een pendul ( Penduduk Luar Negeri- Non Resident).

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 11-11-2010 04:58 Yerun wrote:

[quote removed]
Verboden ja? Dat kan ik me niet voorstellen, aangezien die kosten toch echt gemaakt worden door het hotel om een credit-card betaling aan te nemen. Die zou men dan niet mogen doorberekenen? Vreemde praktijk, want dat leidt ertoe dat de prijzen gewoon verhoogd worden voor iedere gast, ook niet eerlijk als ik cash betaal.

Het niet mogen doorbelasten van de credit-card commissie aan de klant / betaler wordt OVERDUIDELIJK vermeld in de gebruikersovereenkomst tussen betalings-organisatie en de ontvanger / de merchant.

Als het je niet zint dan meld je eenvoudig het bedrijf - met kopien van de rekening en wat je uiteindelijk betalen moest - dat jou 2,5 of 3% opslag berekend heeft over het transactiebedrag bij de betaal-organisatie (Visa / MasterCard, Amex, etc., etc.) aan. Kan hele leuke effecten geven Emoticon: Smile

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 11-11-2010 07:09 Surya Atmadja wrote:
Ik zie een nieuwe trend in Indonesia.
Eigenlijk al jaren als ik zie dat men vaak adverteerde als je met een Indonesische credit card je hotel/resort rekening betaalde krijg je tot 30% diskon.

Nu ( 2 weken geleden ) zag ik in verschillende grote Malls in Jakarta dat men adverrteerde DISKON van X procent als men inkopen doet met de credit card van bepaalde bank..
Zelfs aankopen doen zonder rente.

Dan sta je daar met de creditcard van DE BANK ( ABN).

Da's de reden dat iedere Indonesier die het kan doen, bij iedere bank een (gratis) credit-card aanvraagt en zodoende overal kan kijken waar hij welke promoties en kortingen kan pakken met welke bank- of credit-card. Ondergetekende en vrouw doen het ook, en het kan soms oplopen tot 50% korting op uit eten gaan, een hotel, tickets, etc., etc. Dus, waarom die korting laten lopen Emoticon: Smile

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 11-11-2010 09:57 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

Het niet mogen doorbelasten van de credit-card commissie aan de klant / betaler wordt OVERDUIDELIJK vermeld in de gebruikersovereenkomst tussen betalings-organisatie en de ontvanger / de merchant.

Als het je niet zint dan meld je eenvoudig het bedrijf - met kopien van de rekening en wat je uiteindelijk betalen moest - dat jou 2,5 of 3% opslag berekend heeft over het transactiebedrag bij de betaal-organisatie (Visa / MasterCard, Amex, etc., etc.) aan. Kan hele leuke effecten geven Emoticon: Smile
Ah ok, ik dacht te ver, ik dat dat er bedoeld werd dat het wettelijk zo was. Dat kon ik me niet voorstellen. Dat het contract het verbiedt is een ander verhaal (wat ik overigens ook niet begrijp)

Overigens betaal ik het meeste met direct debit (zeg maar PIN).. geldt daarvoor een een 'opslag-verbod' dat jij weet?

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Yep, indien mogelijk betalen wij ook het meeste met de "debit card" en PIN.

En ja, er mag geen opslag over het factuurbedrag berekend worden als dat betaalt wordt met een debit-card. De "merchant" betaalt een vast maandelijks bedrag voor de betalingsfaciliteit aan zijn bank en wordt vrijgesteld van die maandelijke kosten als hij over een bepaalde maand-omzet met transacties heen gaat.

Hij / de merchant betaalt dus feitelijk geen commissie aan de bank over de transacties, maar - in het slechtste geval - een klein, vast maandelijks bedrag.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

aah ok. en dat maandelijkse bedrag is kennelijk inderdaad heel klein. Hoorde van iemand 50.000 Rupiah voor de 'huur' van de machine.. en bij zoveel miljoen is dat ook niet meer van toepassing. Vreemd dat sommigen dan toch toeslagen berekenen.. moet er eens op letten hoe en wat, want normaal ben ik kennelijk te makkelijk.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 11-11-2010 13:08 Yerun wrote:
aah ok. en dat maandelijkse bedrag is kennelijk inderdaad heel klein. Hoorde van iemand 50.000 Rupiah voor de 'huur' van de machine.. en bij zoveel miljoen is dat ook niet meer van toepassing. Vreemd dat sommigen dan toch toeslagen berekenen.. moet er eens op letten hoe en wat, want normaal ben ik kennelijk te makkelijk.

Bij ons is de "regeling":

Transactie omzet minder dan 15 miljoen per maand = "huur" Rp. 250.000,- p.mnd
Transactie omzet tussen 15 en 30 miljoen per maand = "huur" Rp. 150.000,- p.mnd
Transactie omzet meer dan 30 miljoen per maand = geen "huur".

Over de credit-card transacties betalen wij gemiddeld 2,2% handling-fee aan de betaal-organisatie.
Over debit card transacties betalen wij niets.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,956,652 pageviews Een website van indahnesia.com