Vanaf januari Belgische bankkaart buiten Europa geblokkeerd

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Puputan
Gebruiker
spacer line

Slecht nieuws voor onze Belgische vrienden, vanaf januari geen gebruik meer mogelijk van maestro via de gewone bankkaart, dus alleen nog via de creditcard geld opnemen.
www.spaargids.be/sparen/algeme(...)o-buiten-europa.html

jessie
Gebruiker
spacer line

ik wis niet dat er in Belgie een maestro' was'zeker nieuw???/ Emoticon: Confused Emoticon: Confused

jannicka
Gebruiker
spacer line

een rekening bij een bank in ind. en altijd contant geld ipv cards enz.
maar dat weten de meesten hier wel denk ik ? simpel en geen gepieker .gr..jannicka.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-11-2010 13:32 jannicka wrote:
maar dat weten de meesten hier wel denk ik ? simpel en geen gepieker .gr..jannicka.
Zo simpel is dat niet. Een vakantieganger kan nl. geen bankrekening openen in Indonesie....!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Puputan
Gebruiker
spacer line

Altijd contant geld? En wat als je twee maanden wilt rondreizen moet je dan maar met vijf a tienduizend euro in contanten gaan rondsjouwen?

jannicka
Gebruiker
spacer line

On 10-11-2010 13:48 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Zo simpel is dat niet. Een vakantieganger kan nl. geen bankrekening openen in Indonesie....!

ik zou niet weten ,wat wel en niet kan,maar inderdaad ,ben een beetje te voorbarig geweest want na wat ik hier op dit forum gelezen heb de laatste dagen ,word ik een beetje verlegen van de hoeveelheid kennis over van alles en nog wat in Indonesia.
Mijn berichtje was dus overbodig,sorry en succes.jannicka.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Een rekening openen kan hier niet zomaar, daar voor moet je minimaal een tijdelijke verblijfsvergunning hebben (net als in vrijwel alle landen in de wereld tegenwoordig, anti-terrorisme of hoe je het ook wil noemen).

Desgewenst kun je 1 van mijn rekeningen 'lenen' voor de tijd dat je in Indonesie bent, bedrag hiervoor is natuurlijk nader overeen te komen Emoticon: Wink

marcel70
Gebruiker
spacer line

Van al die extra overboekingen(lrekening uitlenen) (inkomsten voor kantoor pajak gezien)? Moet je daar geen inkomsten over betalen Jeroen?
Emoticon: Talk to the hand

Becik ketitik olo Ketoro

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Om , in principe worden alle inkomsten ( niet alleen uit arbeid) belast.
Alleen geldt daar bepaalde vrijstelling (drempel) .

Kijk even na bij de site van de Pajak .

bisa dicek of makemyday .

marcel70
Gebruiker
spacer line

yes Emoticon: Party! Everthing will be Oooke

Becik ketitik olo Ketoro

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 11-11-2010 06:29 marcel70 wrote:
Van al die extra overboekingen(lrekening uitlenen) (inkomsten voor kantoor pajak gezien)? Moet je daar geen inkomsten over betalen Jeroen?
Emoticon: Talk to the hand
Als ik dat al zou doen, zou ik daar belasting over moeten betalen ja. Maar je bent natuurlijk een druif van de bovenste plank als je je rekening aan een ander uitleent he.. als die persoon toevallig opgepakt wordt wegens witwaspraktijken o.i.d., dan ga jij ook de bak in voor het faciliteren hiervan. En hoewel ik lang in Indonesie wil blijven, wil ik wel de vrijheid behouden om zelf de bepalen waar ik ga en sta...

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 11-11-2010 09:49 Yerun wrote:

[quote removed]
Als ik dat al zou doen, zou ik daar belasting over moeten betalen ja. Maar je bent natuurlijk een druif van de bovenste plank als je je rekening aan een ander uitleent he.. als die persoon toevallig opgepakt wordt wegens witwaspraktijken o.i.d., dan ga jij ook de bak in voor het faciliteren hiervan. En hoewel ik lang in Indonesie wil blijven, wil ik wel de vrijheid behouden om zelf de bepalen waar ik ga en sta...

Betul betull betul Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

jannicka
Gebruiker
spacer line

Een rekening openen kan hier niet zomaar, daar voor moet je minimaal een tijdelijke verblijfsvergunning hebben (net als in vrijwel alle landen in de wereld tegenwoordig, anti-terrorisme of hoe je het ook wil noemen).

Desgewenst kun je 1 van mijn rekeningen 'lenen' voor de tijd dat je in Indonesie bent, bedrag hiervoor is natuurlijk nader overeen te komen Emoticon: Wink [/quote]

bedankt voor het aanbod , maar we hebben daar gelukkig al erg lang een rekening.
ligt misschien aan het paspoort ....? scheelt veel ongemakken .Gr. jannicka

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-11-2010 14:14 jannicka wrote:
ligt misschien aan het paspoort ....? scheelt veel ongemakken .Gr. jannicka
Nee, dat ligt niet aan het paspoort maar waarschijnlijk aan het feit dat je die rekening al lang hebt, voordat hier meer strikte regels van toepassing waren. Tegenwoordig kan dat niet zomaar meer, er moet aan bepaalde voorwaarden worden voldaan. De gewone vakantieganger voldoet hier niet aan.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jannicka
Gebruiker
spacer line

Begin dit jaar heeft fam.ook met I.pasp.zonder problemen een rekening,
geopend .Ze wonen net als wij,een gedeelte van het jaar in nl.Grappig ,de een wel de ,
ander niet ...?Gr.Jannicka.

Puputan
Gebruiker
spacer line

Mijn openingsbericht was erop gericht Belgische toeristen te waarschuwen dat ze vanaf januari 2011 niet meer kunnen pinnen met hun bankpas en niet of ze nu wel of niet een rekening kunnen openen, iets dat totaal niet opportuun is voor de gemiddelde toerist.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met een Indonesisch paspoort...? Ja dat lijkt me logisch.
Ik heb zelf het afgelopen jaar diverse banken (waar ik een rekening zou willen hebben gecheckt) maar het is niet mogelijk. Tenminste, niet legaal!

jannicka
Gebruiker
spacer line

Dank U allen voor Uw info.Heb voldoende over dit onderwerp gelezen .Gr.Jannicka

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,292 pageviews Een website van indahnesia.com