Foto's: Uitbarsting Merapi vulkaan 2010

Subforum Java 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Uitbarsting Merapi vulkaan 2010
Oktober 2010 - De uitbarsting van de Merapi vulkaan, die op 26 oktober 2010 begon met enkele zware explosies, zorgde onder meer voor hete pyroclastische wolken, asregens in de regio en ander leed, maar ook voor - soms - mooie foto's.
Uitbarsting Merapi vulkaan 2010

mmeeuwesennl
Gebruiker
spacer line

Hallo Yerun,
Kun je mij e-mailen svp? Ik heb een verzoek.

Groeten,
Michael

acufjo
Gebruiker
User icon of acufjo
spacer line

Mooie foto's Yerun,

Ik heb een link gevonden met nog meer indrukwekkende foto's gevonden. Pas op sommige foto's zijn schokkend!! http://www.boston.com/bigpictu(...)rapis_eruptions.html

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Acufjo,

Het is maar wat je mooi vindt. Ik vind de foto's afschuwelijk.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

acufjo
Gebruiker
User icon of acufjo
spacer line

Bintang Jan,

Het is zonder meer afschuwelijk. De gevolgen zijn voor veel mensen rampzalig. Indrukwekkend is een beter woord. Een paar foto's van alleen de vulkaan met rookpluim en dan vooral die met bliksem vind ik erg mooi.

paulana
Gebruiker
spacer line

het zijn verwoestende beelden, daar heb je toch geen foto,s voor nodig.
Die beelden blijven wel in het geheugen.

Om Swastiastu

Puputan
Gebruiker
spacer line

Ik vind het uitstekende foto's die een goed beeld geven van de gebeurtenissen rond de uitbarsting van de Merapi en de werkelijkheid is nou eenmaal niet mooier. Vooral de foto van die plunderaar is typerend voor hoe er lokaal met dieven en ander uitschot wordt afgerekend, ik heb wel eens gezien dat de dief van een enkele kip met benzine werd overgoten en vervolgens levend werd verbrand, iets wat nog steeds usance is buiten de grote steden.

paulana
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 09-11-2010 16:50 schreef Puputan:
Ik vind het uitstekende fotos die een goed beeld geven van de gebeurtenissen rond de uitbarsting van de Merapi en de werkelijkheid is nou eenmaal niet mooier. Vooral de foto van die plunderaar is typerend voor hoe er lokaal met dieven en ander uitschot wordt afgerekend, ik heb wel eens gezien dat de dief van een enkele kip met benzine werd overgoten en vervolgens levend werd verbrand, iets wat nog steeds usance is buiten de grote steden.

Van u verwacht men dat ook, plunderingen zijn mooier! vooral die foto..........
Die Merapi maakt veel slachtoffers, maar dat is voor u minder interessant

Om Swastiastu

Puputan
Gebruiker
spacer line

[quote] On 09-11-2010 17:34 paulana wrote:
[quote] Op 09-11-2010 16:50 schreef Puputan:
Ik vind het uitstekende fotos die een goed beeld geven van de gebeurtenissen rond de uitbarsting van de Merapi en de werkelijkheid is nou eenmaal niet mooier. Vooral de foto van die plunderaar is typerend voor hoe er lokaal met dieven en ander uitschot wordt afgerekend, ik heb wel eens gezien dat de dief van een enkele kip met benzine werd overgoten en vervolgens levend werd verbrand, iets wat nog steeds usance is buiten de grote steden.

Van u verwacht men dat ook, plunderingen zijn mooier! vooral die foto..........
Die Merapi maakt veel slachtoffers, maar dat is voor u minder interessant [/quote]

Als u niet weet wat u moet schrijven, schrijf dan niets, ik geef in bovenstaande alleen feiten en geen enkel waardeoordeel wat betreft plunderingen en bovendien wat heeft Europa hier mee te maken, het gaat hier over IndonesiŽ gekkie. U bent het stereotiep van iemand die langzaamaan gek wordt van verveling.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Vreemde reactie inderdaad. Lijkt me niet dat Puputan hier ťťn onvertogen woord zegt.
Sterker nog, ik ben het met hem eens. Technisch gezien zijn het natuurlijk steengoede foto's. Daarnaast geven ze heel goed de chaos en de wanhoop weer.
Daar hoort ook die plunderaar bij.
Of je er met plezier naar kijkt of met enige gene is een ander iets.

paulana
Gebruiker
spacer line

"Geachte" heer Puputan uw mensenkennis is bewonderenswaardig,
als dergelijke foto,s u opwinden spreekt dat voor u "gek". Geen verklein -woordjes geacht heerschap, zoek een ander om uw frustratie op te botvieren en dat was het wat mij aangaat!! U bent met tussenpozen van een vacantie, er alleen op uit om anderen te kwetsen., dat is een form van langzaamaan wegglijden uit de realiteit. In de zorg heeft men daar 2 woorden voor, zoek zelf uit wat bij u past ..als u daar voor u zelf nog toe instaat bent.PUNT

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 09-11-2010 18:02 schreef elsbeth:
Vreemde reactie inderdaad. Lijkt me niet dat Puputan hier ťťn onvertogen woord zegt.
Sterker nog, ik ben het met hem eens. Technisch gezien zijn het natuurlijk steengoede fotos. Daarnaast geven ze heel goed de chaos en de wanhoop weer.
Daar hoort ook die plunderaar bij.
Of je er met plezier naar kijkt of met enige gene is een ander iets.

Ja Elsbeth, ik weet dat je het met de heer Puputan eens bent, dat heb je duidelijk laten blijken de laatste tijd.

Als het over mij gaat ben je er als de kippen bij om te reageren.,ook verveling misschien ?

Vreemde reactie ? het is maar net wat je normaal vindt, die foto,s zijn afschuwelijk en niet alleen in mijn optiek.

Om Swastiastu

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Paulana, het interesseert me totaal niet wie die opmerking maakte, daar let ik ook niet op. Het gaat me om de inhoud van de opmerking, en die vind ik zwaar overtrokken.
Interesseert me ook niet dat jouw opmerking tegen Puputan gericht was.
Die hoef ik echt niet te beschermen. Tja, dat ik het wel eens met hem eens ben, wat is daar in godsnaam mis mee?
Terug naar de foto's: ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om dit soort foto's te maken. Maar dat heb ik sowieso een beetje met foto's. Je plaatst een soort schild tussen jezelf en de persoon die je fotografeert. daar ben ik erg terughoudend in, zeker als het om leed gaat. Neemt niet weg dat de foto's "gewoon" weergeven wat er daar aan de hand is.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 09-11-2010 15:54 schreef acufjo:
Bintang Jan,

Het is zonder meer afschuwelijk. De gevolgen zijn voor veel mensen rampzalig. Indrukwekkend is een beter woord. Een paar fotos van alleen de vulkaan met rookpluim en dan vooral die met bliksem vind ik erg mooi.

Acufjo,
Daar kan ik het mee eens zijn. Indrukwekkend. Het natuurgeweld op zich is indrukwekkend. Prachtige beelden van vuur en enorme stoom/wolkenmassa's die omhoog gespuwd worden. De beelden van dood en verderf moeten en mogen ook vertoond worden, maar mooi zijn ze niet. De tranen schieten me in de ogen als ik deze verschrikkelijke beelden zie.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 09-11-2010 16:38 schreef paulana:
het zijn verwoestende beelden, daar heb je toch geen foto,s voor nodig.
Die beelden blijven wel in het geheugen.

Paulana,
Zoals ik al meldde vind ik de beelden afschuwelijk en schokkend.
Maar als dit soort dramatische zaken in je geheugen moeten staan, moet je er wel beelden bij hebben. Zonder beelden geen geheugen/geen herinnering.

Puputan
Gebruiker
spacer line

On 09-11-2010 18:04 paulana wrote:
"Geachte" heer Puputan uw mensenkennis is bewonderenswaardig,
als dergelijke foto,s u opwinden spreekt dat voor u "gek".

In een woord onsmakelijk om te suggereren dat dergelijke foto's mij zouden opwinden.

Hier nog meer foto's van de Merapi:
totallycoolpix.com/2010/11/the(...)unt-merapi-eruption/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Inderdaad mooie foto's kwalitatief, geven goed weer hoe de situatie is.
Je ziet wat beelden op de tv en je hebt er een bepaalde voorstelling van, schrok me werkelijk lam toen ik de foto's zag, dan zie je pas de werkelijke omvang van deze tragedie.
Heel triest allemaal, zeker als je weet hoe de medische zorg voor de slachtoffers is die geen geld hebben en wat er straks gaat gebeuren als de Merapi weer tot rust is gekomen, dan is bij toverslag het nieuwtje er af en gaan de Indonesische media weer over tot de orde van de dag.
Relletjes, demonstraties en kippendieven.
En al die sloebers die hun hele hebben en houden kwijt zijn mogen het dan zelf uitzoeken.
In en in triest.

paulana
Gebruiker
spacer line

Hoi Bintang,

Natuurlijk moet je beelden hebben voor het geheugen, de tv hier laat die beelden dan ook regelmatig zien, zo realistisch, precies zoals de foto,s, je kijkt ernaar en huilt erbij.
En dan die onzekerheid voor deze mensen, niet alleen hier, bv ook Haitie en alle andere landen waar Moeder Natuur nu te keer gaat. Je hart is aan het bloeden als je dat ziet.

Maar om dan gelijk de slachtoffers dieven en uitschot te noemen, zoals de geachte mede gebruiker : zoals de waard is .....het bekende spreekwoord

Zoals Malam ook al aangaf : die arme sloebers die alles kwijt zijn, mogen het zelf uitzoeken, te triest voor woorden.

groetjes paulana

Om Swastiastu

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Goed, zullen we het hier weer echt over foto's hebben? Mijn dank!

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Paulana; niemand noemde hier de slachtoffers dieven en dergelijke. Maar dit is wel gewoon de werkelijkheid. Ik kwam bij een motortocht borden tegen waarop gewaarschuwd werd voor dieven.. en die borden heb ik er echt niet neergezet hoor. Ik denk ook best dat je wee wat Puputan heeft gezegd, alleen wil je het niet zien. Deze discussie stopt dus hierbij dan ook.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Bewijsje voor Paulana; deze foto is twee dagen geleden genomen in het gebied van Cangkringan (een van de zwaarst getroffen gebieden).

Pas op! Terreur van de Merapi en dieven! Wees waakzaam

paulana
Gebruiker
spacer line

Terima kasih banyak Pak. Jeroen. Met je 2de posting kon je wel eens de spijker op zijn koppie slaan.

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,079 pageviews Een website van indahnesia.com