Merapi voorspelling gigantische eruptie 8 - 14 november

Subforum In het nieuws 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Op website http://www.abovetopsecret.com/(...)rum/thread627347/pg1
staat de voorspelling, onderbouwd door experts dat er een gigantische uitbarsting
komt van Merapi tussen 8 - 14 November.

In kracht tot 3 x sterker als een uitbarsting in 1815 die zorgde voor een tijdelijke klimaatwisseling en verduistering van de lucht van ca. 6 maanden.

Ook in Yogja wordt hier reeds over gesproken en velen beginnen te twijfelen
of ze niet beter kunnen vertrekken, geruchten over extra militairen die richting Yogja worden gestuurd zorgen voor paniekerige reacties.
Een voorbode van een "grote uittocht" op komst ???

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ben sinds gisteren dus in Yogya en heb deze 'onzin' nog niet gehoord. Natuurlijk zijn er altijd geruchten, maar dergelijke roddels moeten toch echt niet de overhand krijgen. Paniekzaaierij is het.

De feiten zijn dat amper te voorspellen is wat er gaat gebeuren en op dit moment groepen mensen Yogya verlaten uit voorzorg. Enkele universiteiten zijn bijvoorbeeld dicht, dus studenten kiezen er voor om naar hun familie te gaan tot alles weer open is.

En verder? Afwachten, net als miljoenen anderen doen.

Ho Lee Fuk

pierre
Gebruiker
spacer line

Er is door een "deskundige" ook een voorspelling gedaan dat er tussen nu en 11 november een gigantische aardbeving plaatst zal gaan vinden voor de kust van Padang met tot gevolg een tsunami die nog nooit eerder op aarde heeft plaatst gevonden.
Deze verwoestende aardbeving/ tsunami zal zo een kracht hebben dat van Padang niets meer overblijft dan alleen puinhopen.

Laten we hopen dat we ook deze "voorspelling" naar het boek der fabelen kunnen verplaatsten.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Overigens is het leger hier gewoon goed ontvangen. Brimob, Satgasus en wat al niet meer is hard nodig om bepaalde dingen een beetje in goede banen te leiden. Ben net terug uit Muntilan en ja.. dat lijkt op een oorlogszone. Foto's komen nog.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-11-2010 07:07 Yerun wrote:
Ben net terug uit Muntilan en ja.. dat lijkt op een oorlogszone. Foto's komen nog.
Ja, dat zeg je precies goed, de omgeving van de Merapi begint op een spookgebied te lijken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 07-11-2010 07:39 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ja, dat zeg je precies goed, de omgeving van de Merapi begint op een spookgebied te lijken.
Ja, spookgebied, en dan ben ik nog niet eens de hoofdweg tussen Magelang en Yogya afgeweest, dat vond ik toch niet echt handig voor de eerste keer. Morgen wil ik dat wel doen, dan zoek ik de drukste weg uit, zodat ik zeker niet alleen achter kan blijven als er zich iets voordoet.

Ho Lee Fuk

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Yerun wordt onze correspodent hierzo. Hulde Emoticon: Yes!

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Pak Ronald,

Ik kan wel een beetje verslag uitbrengen, en zal dit dan ook zeker doen, maar wel is mijn informatie beperkt en bericht ik wat ik zie. Vooralsnog is dat de stad prima te doen is, maar Muntilan rampgebied is. Foto's komen er aan, ben er mee bezig op dit moment, met zere ogen van de as.. maar ja.. dat is mijn eigen schuld. Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Wellicht dat ik andere mensen in Yogja spreek als jij Yerun.
Ik merk wel dat in Solo het drukker wordt. (niet alleen studenten)
Er wordt volop gesproken over meletus,gempa bumi,banjir en ramalan.
Of alles ngaco is dat zullen we zo merken want 8-14 november is dichtbij.
Overigens ook in India zijn experts zich al volop aan het uitspreken over
de "ondergrondse" gebeurtenissen en de "impact" op de regio die dit kan
veroorzaken.
Laten we hopen dat al die wetenschappers het verkeerd hebben.
Ik volg het voor mij is het niet allemaal ngeyel en ngaco.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Typisch weer zo'n Indonesisch broodje aap verhaal, je kan ze heel wat wijsmaken, is niet voor niets dat de Islam zo'n aanhang heeft daar Emoticon: Wink Ik geloof er niets van

Gracias. Sama sama

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Geen mens ter wereld kan zoiets voorspellen, ook al die zogenaamde wetenschappers / experts niet. Het blijft koffiedik kijken en afwachten en hopen dat het allemaal weer snel voorbij is.
Maar waarom er nou weer zonodig de islam bijgehaald moet worden...slaat ook nergens op.

hati hati, pelan pelan

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

De broodjes aap komen deze keer niet uit indonesie, maar van wetenschappers uit USA,UK,duitsland,belgie,nederland en India.
Heeft niks met islam te maken.

De aswolken zijn niet alleen in Muntilan maar komen veel verder.
Of het broodjes aap zijn dat weten we binnenkort.
In iedergeval merk ik dat de "onverschilligheid" in de omgeving plaats begint te maken
voor realistische zorgen, nog geen paniek maar het is niet meer de gewoonlijke "3 aapjes mentaliteit" die er nu heerst hier en als je hier zelf zit en je ogen en oren openhoudt dan ga je vanzelf ook meer nadenken over de logica die er achter de ramalan zit. temperatuursstijgingen tot 800 C en verdrievoudiging van de hoeveelheid magma zoals dit ook wordt gemeldt op officiele sites van vulkanologen zijn geen broodjes aap. Maar ja je kunt natuurlijk ook gewoon de realiteit niet willen zien.
Ongelovige thomassen zijn er altijd. Time will tell.........................

Vlgs mij moeten mensen voordat ze commentaar geven eerst even kijken naar de bronnen waar de informatie vandaan komt voordat men met broodjes aap/islam gaan strooien.
Je kunt zelf met eigen ogen zien wat er bovengronds te zien valt, maar ik ben nu even meer geinteresseerd in de "fotoos" van wat er ondergronds gebeurd.
De "stoomkraan" van Merapi is nog niet dicht, dat gaat lekker door.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

sabar, natuurlijk niet muntilan alleen. ben vandaag in Cangkringan geweest, op een paar kilometer van zo'n hete aswolk. niet prettig en angstaanjagend. ik snap waar de geruchten vandaan komen ook.

wat is 800 graden warmer? je leest verkeerd, want ik weet nu al wat er bedoeld wordt: die hete aswolken zijn zo warm, en dat is altijd het geval, ook bij andere vulkanen. ja, goed lezen is moeilijk, maar dergelijke info is juist heel makkelijk te lezen, dat zijn feiten.

Verdrievoudiging magma? Nee, er is tot nu toe 3x zoveel materiaal vrijgekomen dan bij een eerdere uitbarsting die als vergelijking gebruikt werd (weet zo niet welk jaar). Inmiddels is dit getal al hoger dan 3x. Goed lezen dus inderdaad, en helaas begint dat niet bij jou, jij doe lekker mee met de hype. dat mag van mij natuurlijk, maar wel even de aangehaalde feiten op zijn plaats zetten dan (en dus theorien onderuit halen).

Wat er gaat gebeuren weet niemand, dus we wachten met zijn allen af, wel is het kennelijk zo dat er nog veel energie in de vulkaan zit die er mogelijk spoedig uit zal komen. Maar dat is geen zekerheid. Kan ook over 4 jaar weer zijn. Want zo is de Merapi, onvoorspelbaar maar toch redelijk regelmatig.

Ho Lee Fuk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Overigens heb ik de link die je gaf eens bekeken. Daar wordt met een kort stukje tekst gesteld dat een webbot (geautomatiseerd systeem!!!) aangeeft dat er iets gaat gebeuren met de Merapi tussen 8 en 14 november.. Nou nou nou... hoe kan een automatisch systeem dat geen directe gegevens ontvangt van de Merapi dat nu stellen? Wat een onzin!

Ho Lee Fuk

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 08-11-2010 12:52 Yerun wrote:
Overigens heb ik de link die je gaf eens bekeken. Daar wordt met een kort stukje tekst gesteld dat een webbot (geautomatiseerd systeem!!!) aangeeft dat er iets gaat gebeuren met de Merapi tussen 8 en 14 november.. Nou nou nou... hoe kan een automatisch systeem dat geen directe gegevens ontvangt van de Merapi dat nu stellen? Wat een onzin!

Goed he, zo'n bot. Voor je het weet heb je weer een hype. Als er dan niets gebeurd hoor je niemand meer, maar als het wel gebeurd heb je er een nieuw geloof bij: het bottisme. Emoticon: Frustrated

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 08-11-2010 13:24 pak ronald wrote:

[quote removed]

Goed he, zo'n bot. Voor je het weet heb je weer een hype. Als er dan niets gebeurd hoor je niemand meer, maar als het wel gebeurd heb je er een nieuw geloof bij: het bottisme. Emoticon: Frustrated
En al komt er maar 1 ding uit van de 100 die verwacht zijn, dan zegt men toch wel "Zie je nu wel!"... tja, zo kan ik ook winnen.

Ho Lee Fuk

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 08-11-2010 12:52 Yerun wrote:

Ik heb in 2005 een uitgebreidde rondleiding gehad in Yogjakarta bij het vulkanisch instituut wat daar de zaken in de peiling houdt, zeer interresant.
Dagelijks worden er door vulkanologen metingen gedaan en die worden ingevoerd
in een databank waarmee diverse berekeningen worden gemaakt en als "waarschuwing" genereert dat systeem via een "bot" gegevens.
Een soortgelijk systeem bestaat er ook voor tsunami-waarschuwingen.
Het is een wetenschappelijk hulpmiddel, niets staat met zekerheid vast.

Wanneer echter onafhankelijke systemen soortgelijke waarschuwingen geven
dan is waakzaamheid op zijn plaats. In nederland hebben we ook zoiets; het dijkbewakingssysteem. Ook dat wordt niet als onzin betiteld.

Feit is dat de temperaturen toenemen (inmiddels al zo'n 1000 c) en ook de hoeveelheid magma, of dat heb ik ook weer verkeerd gelezen wellicht.

Mijn huisje ligt 50-60 km van merapi vandaan, voor een eruptie ben ik niet meteen bang
maar wat zware trillingen of water/modderoverlast is wel een zorg.
Iedere dag horen we weer nieuw verontrustend nieuws wellicht dat de kans op direct
gevaar net zoals in de staatsloterij ligt, maar er vallen toch iedere maand weer mensen in de prijzen en vlgs mij zijn er inmiddels al diverse "prijzen" gevallen bij de merapi-loterij, de hoofdprijs hoef ik in dit geval niet te hebben, maar de ogen en oren sluiten
dat gaat niet meer daarvoor is het te realistisch nu.

En ja ik doe ook mee met de hype, ik zoek naar meer wetenschappelijke info, jij kiest ervoor om fotoos te gaan maken, mijn schoonbroer zet zich in als vrijwilliger.
Het feit dat ik een stukje vind en dit in "nieuws" plaats wil nog niet zeggen dat ik de voorspelling onderschrijf, ik hoop dat het overwaait. Maar het is wel nieuws.
Wanneer je via google merapi + datum intikt dan komt er nog veel meer informatie en onzin te voorschijn. We zullen zien en afwachten wat er daadwerkelijk gebeuren gaat.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

We zitten nu op de helft van de 8e tot en met de 14e en de activiteit is juist afgenomen in vergelijking met de periode 3 tot en met 6 november. Geen garanties, maar een veeg teken dat die 'webbot' toch wel erg veel onzin is.. voor als dat nog niet duidelijk was.

Overigens is de Merapi geen Staatsloterij. Bij de Staatsloterij kan de hoofdprijs niet vallen, de Merapi barst zeker eens in de zovel tijd uit, dat is al sinds mensenheugenis zo, en zal ook wel zo blijven (geen zekerheid nee, ook hier niet, maar wel een waarschijnlikheid grenzend aan zekerheid)

Ho Lee Fuk

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Hopen maar dat de vulkaan zich even rustig houdt. ik vind wel dat er weinig nieuws over te vinden is. Fijn dat je via het forum op de hoogte kan blijven. Iemand enig idee hoe groot de schade aan de omgeving is? Is Yogyakarta al weer goed bereikbaar? Is het daar nu extra druk of gaan mensen al weer terug naar hun eigen dorpen? Hoe lang duurt het ongeveer voordat alle as weer verdwenen is??

Groet

Ruurd

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Yogya is - rechtstreeks - alleen over land bereikbaar, het vliegveld is zeker nog enkele dagen dicht. De schade aan de directe omgeving (Yogya hoort daar NIET bij) is enorm, vele honderden hectare bos zijn compleet weggevaagd, duizenden hectares meer zijn afgestorven, dan hebben we het nog niet over van de kaart geveegde dorpen en dergelijke.

Hier in Yogya is het iets rustiger als normaal als ik de meeste mensen moet geloven. Ikzelf vind het niet extra rustig of druk, maar ik woon hier al bijna 2 jaar niet meer, dus ben niet het beste vergelijkingsmateriaal.

Voordat alle as weg is? Dat duurt jaren, zeker in gebieden waar tot meer dan 50 cm (ja, centimeter) as gevallen is. Echter dat is in gebieden waar vrij weinig mensen wonen, de bewoonde wereld heeft minder asval gehad tot op heden, maar in sommige steden (Muntilan, direct ten westen van de vulkaan) lijkt een oorlogsgebied. Opruimen en herstel zal wel weken tot maanden gaan duren.

Hier in de stad Yogya heeft het de afgelopen dagen flink geregend en is de meeste as wel verdwenen nu gelukkig. Het blijft wel stoffig natuurlijk.. en voor hetzelfde geld staat de wind over een uurtje weer deze kant op, zitten we weer onder het as. De vulkaan is namelijk nog atlijd erg actief met een fikse aspluim richting het westen.

Ho Lee Fuk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Op dit moment hangt er weer een lichte sluier over de stad, as van de Merapi. De intensiteit van de uitbarstingen is nog altijd groot, maar de activiteit is lichtelijk afgenomen. Geen teken dat de wereld vandaag of morgen tot zijn einde komt vooralsnog.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-11-2010 08:32 Yerun wrote:
Op dit moment hangt er weer een lichte sluier over de stad, as van de Merapi. De intensiteit van de uitbarstingen is nog altijd groot, maar de activiteit is lichtelijk afgenomen. Geen teken dat de wereld vandaag of morgen tot zijn einde komt vooralsnog.
En toch heb ik geen goed gevoel hierover. Ik heb afgelopen nacht heel onrustig geslapen en werd ook steeds wakker met beelden over de Merapi. Er is ook nog zoiets als "stilte voor de storm" ....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Laten we hopen dat de voorspelling(en) niet uitkomen en dat de Merapi weer in de ruststand komt.
Merapi is echter onvoorspelbaar in 2006 dacht men in mei ook dat het voorbij was en in juni ging het gewoon weer verder. het normale leven is nog niet begonnen want velen blijven nog op hun hoede.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Pak , hoe is de situatie in Solo e.o ?

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,330,906 pageviews Een website van indahnesia.com