Java/Bali/Gili in december/januari

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Op 17 december vertrek ik, met mijn vriendin, voor 3 weken naar indonesie.
De verdeling staat nog niet helemaal vast, maar mijn idee het volgende: 9 dagen java, 6 dagen bali en dan nog een aantal dagen gili.
Ik weet dat 3 weken aan de korte kant is en daarom heb ik ook het idee om west Java over te slaan. Ik hoor verhalen dat midden/oost Java mooier zijn??
Dit houdt dus in dat ik vanaf jakarta gelijk naar yogya wil. Wij landen in de ochtend op jakarta (rond 8 uur) en mijn eerste vraag is dan ook of het dan nog mogelijk is om een trein(heeft de voorkeur) /vliegtuig naar Yogya te nemen??
Aangekomen in Yogya is het idee om daar rustig een paar dagen rond te kijken en daarna ook rustig naar het oosten van Java te gaan om daar eventueel nog de Ijen te beklimmen. Daar zullen wij dus net voor of tijdens kerst zijn (iemand goede ideeen om kerst te vieren, beter of java of al op bali?)
daarna gaan wij in ieder geval naar bali( wat is de beste manier?). van bali weet ik nog niet zoveel behalve dat ik niet in kuta wil zitten en dat seminyak leuk schijnt te zijn. een logisch gevolg is dus dat wij oud en nieuw op bali zullen vieren, ook hiervoor zijn tips altijd welkom. we zijn niet op zoek naar de meest toeristische manier om oud en nieuw te vieren maar een beetje gezelligheid zou toch wel leuk zijn. Is het nodig om nu al te reserveren voor hotels op Bali (en Gili) of is dat ook nog goed te doen als we daar zijn?

overige vragen:

- wat is jullie advies met betrekking tot het slikken van malarone op de Gili eilanden (regenseizoen)?
- Alle tips/bezienswaardigheden/mooie plekjes op onze route zijn heel erg welkom?

Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Ruurd

jessie
Gebruiker
spacer line

beste ruurbkker. ik gun jouw met alle plezier die reis toemaar lees eerst maar eens de berichte wat er gaande is jawa barat omgeving magelang en jokyakarta bandung etc etc
jawa timur is wel mogelijk . dus surabya en van daar uit naar bali dat is wel mogelijk.op dit moment zou ik het jouw niet aanraden.inverband de vulkaan Merapie , denk daar eerst maar eens over na. voor dat jij een beslising maakt. grtjes jessie

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Ruurdbakker,
Ivm de Merapi zou ik mijn planning wijzigen.Je weet nooit wat er gaat gebeuren. Emoticon:
Ik zou Yogyakarta overslaan omdat je maar 3 weken hebt en er misschien transport problemen zijn als de grote uitocht moest beginnen ( hopelijk niet )

Ik zou vliegen vanaf Jakarta naar Denpasar, vandaar naar Oost Java met de bus ( 6 uur ) tot aan de ferry.
Ijen vulkaan - Kalibaru en Bromo vulkaan en dan via noord -oost Java terug naar de ferry.
Pemetaran - lovina beach - Amed.
dan naar de Gili eilanden in Pandanbai of naar Centraal Bali ( Ubud ).

Veel minder kopzorgen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hoe moet iemand een beslissing nemen op grond van natuurverschijnselen? We mogen er toch wel vanuit gaan dat de Merapi binnenkort voorlopig stil is toch? Buiten dat het rommelt overal in Indonesie, ook op Java, letterlijk en figuurlijk. Het is niet meer bij te houden.
Wat natuur betreft zijn er overal op Java mooie plekken, het groene westen, in elk geval rond Bandung. Idd Merapi bij Yogya en voor Bromo naar het oosten. Iedereen deel van Java heeft zijn eigen charme.
Ruurd: mbt malaria zie daarvoor de vele volgeschreven topics. In tegenstelling tot wat er vaak gezegd wordt: malaria is OVERAL in Indonesie en zeker niet alleen op de Gili-eilanden. lees alles goed door voordat je een beslissing neemt om tabletten te slikken.
En ook over bezienswaardigheden op zowel Java, Bali als Lombok is al veel geschreven.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tja, iedereen hoopt dat de Merapi nu stopt, maar die kans is klein. Ik zou - als ik toerist was - Yogyakarta en omgeving ook even goed overdenken en in het achterhoofd houden dat vliegen door delen van Indonesie mogelijk een probleem kan zijn in verband met asregens.

Over het overige is al meer dan voldoende geschreven, kwestie van zoeken. Emoticon: Smile

Ho Lee Fuk

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties.

Wij zullen jullie ideeen zeker meenemen (Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Pascal.F dit klinkt idd als een erg goed alternatief).

ik heb niet zoveel verstand van vulkanen maar hoopte eigenlijk dat het ergste over 5 weken wel voorbij is, afwachten maar.

Uiteraard heb ik al heel veel gelezen op het forum. Maar was benieuwd naar interessante adviezen met betrekking tot mijn specifieke route. Dit wordt mijn eerste reis naar Azie dus is allemaal erg nieuw.

Denken jullie dat het nodig is om voor Bali en Gili, met kerst en oud & nieuw, te reserveren? misschien alleen de eerste dag? Ik heb gehoord dat het goedkoper is om op locatie zelf te boeken aangezien je dan wat kan afdingen. Dit is natuurlijk nutteloos als heel veel hotels al volzitten.

Thanks,

paulana
Gebruiker
spacer line

Hallo ruurdbakker

Voor kerstviering is het leuker in het zuiden van Bali (hotels)
normaal wordt er hier met kerstmis niet gevierd.

En idd normaal kan je zonder reservering naar Bali komen, maar rond die tijd..kweet niet, ligt ook aan de omgeving waar je verblijft.
De zuidkust ? kan vol zijn.

Om Swastiastu

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Ruurdbakker,

Ik print per locatie altijd een 3 tal hotels uit die ik op het internet gevonden heb en die interessant zijn volgens beoordeling en dan zie ik ter plaatse.
Volgens mij hotels genoeg te vinden .
Als je reeds je volledige planning kent kan je boeken maar dan ben je tijds gebonden en dat is niet prettig.
Wat ik wel doe is de eerste dag boeken en dan wordt je meestal ook opgehaald aan de luchthaven.
Als ik ergens heel graag enkele dagen wil overnachten leg ik het ook vast vanuit BelgiŽ om zeker te zijn van een kamer.

Veel plezier

Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

joost
Gebruiker
spacer line

Hallo Ruurd,

Ik ben het niet eens met de route van Pascal F. Neemt veel tijd in beslag.
Jakarta, Den Pasar, OostJava en weer terug naar Bali. Als Yogja gesloten blijft vlieg op Surabaya. (ieder uur wel een vlucht). bezoek dan oost-java en Bali. 1 route.
Kom je in Bondowoso om naar de Ijen te gaan de koffie staat klaar.
Voor meer advies kun je me mailem.

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

Joost,

heb je mijn email gekregen?

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Ruurdbakker,
Ik ben vorig jaar met Joost zijn driver 2 dagen op stap geweest .
Kalibaru- Bromo en dan naar de ferry gebracht.
Bij Joost op bezoek geweest en het was prima geregeld.
Vliegen op Surabaya is inderdaad korter als dat mogelijk is.
Als je naar Bali en de Gili's wil zal je terugvlucht toch moeten vertrekken via Denpasar of Mataran.
Daarom dacht ik aan Jakarta -Denpasar- Denpasar- Jakarta

Veel plezier

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

Ok, goed om te weten.

Heb je mssn contact gegevens van deze driver en wat zijn de kosten ongeveer?
ik gok ongeveer hetzelfde als dat ik overal lees.

Heb jij de Ijen vulkaar overgeslagen en waarom?

thanks!

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Ruurdbakker,
Mail me maar.Driver kwam via Joost
Dan kan ik je mijn trip zenden.
Ijen heb ik gedaan en ook Sukamade.
Hier logerden wij http://www.rumahkita.info/

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

He pascal

bedankt voor je info!

ik kan geen mail adres van je vinden!!

ben erg benieuwd naar je trip!!

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Ik ook geen van u Ruurdbakker.
Zet het maar op het forum als je wil

Ruurdbakker
Gebruiker
spacer line

mijn email staat nu in mijn profiel!

thanks!

Ruurd

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,331,278 pageviews Een website van indahnesia.com