Internationale vluchten van/naar Jakarta ivm aswolken.

Subforum In het nieuws 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een half uur geleden net na aankomst in het hotel in Semarang hoorde en zag ik op het nieuws dat vluchten van Singapore Airlines en Emirates zouden zijn gecanceld.
Ik heb zojuist de website van de luchthaven van Jakarta gecheckt en vond inderdaad gecancelde vluchten naar Dubai vanmiddag met Emirates en naar Singapore met SQ en Air Asia.
Ik vlieg zelf volgens plan morgenavond vanuit Jakarta via Singapore terug naar Amsterdam maar dat is nu misschien nog maar de vraag.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Puputan
Gebruiker
spacer line

Ik las dat de anak Krakatau inmiddels ook weer op stoom is gekomen, misschien is de RI binnenkort wel voltooid verleden tijd, het nieuwe Atlantis.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Geen eenduidigheid in te ontdekken. Ik ben om 12:00 vanmiddag vertrokken vanuit Jakarta en landde net na 13 uur op Solo, via Yogya gevlogen inderdaad... hier in de stad yogya is het geen drama, morgen eens een tour maken naar Muntilan en Kaliurang.. althans in de richting komen als het weer en de Merapi het toelaten.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zojuist opnieuw wat sites gecheckt.
Ook vluchten van Turkish Airlines, Lufthansa, Tiger Airways, Japan Airlines zijn vanavond geannuleerd.
Op de site van SQ staan voor morgen alle vluchten van Jakarta naar Singapore tot 12.00 uur gecanceld. Het wordt voor mij dus nog spannend. Garuda vliegt nog lekker door...

Puputan:
Niet alleen de Krakatau en Merapi maar ook de Bromo is aan het rommelen en daarstraks op het nieuws ook de Kerinci op Sumatera.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Er wordt volgens het laatste nieuws NIET meer gevlogen op JKT voor internationale vluchten. Tot nader order. Het betreft hier as van de Merapi.

Tikus
Gebruiker
User icon of Tikus
spacer line

http://www.nu.nl/binnenland/23(...)anwege-aswolken.html" REL="nofollow">http://www.nu.nl/binnenland/2372858/klm-vliegt-niet-jakarta-vanwege-aswolken.html

Bae sonde bae, tanah timor lebe bae

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Niet alleen KLM dus. Ben benieuwd hoeveel mensen er stranden daar.. echt prettig kan het niet zijn, verplicht in/bij Jakarta moeten verblijven.

pierre
Gebruiker
spacer line

Het is dan wel geen internationale vlucht, maar wij konden zaterdagmiddag om 15.00 uur ( wel met een uur vertraging) gewoon vliegen vanaf Jakarta naar Medan. ( met Lionair)
Vanmiddag ( 14.00 uur) gaat een kennis van ons richting Jakarta en tot nu toe nog geen berichten dat die vlucht gecanceld is. ( met Garuda).
Beetje vreemd dat ze internationale vluchten naar Jakarta annuleren en domestic vluchten laten ze gewoon doorgaan?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-11-2010 06:39 pierre wrote:
Beetje vreemd dat ze internationale vluchten naar Jakarta annuleren en domestic vluchten laten ze gewoon doorgaan?
Dat is nog zachtjes uitgedrukt. Ik heb weinig andere keuze meer vanmiddag, anders...

Pierre als je online bent, check je mail even aub.

Mijn vlucht voor vanavond staat er nog niet op. Dwz deze zou vooralsnog doorgaan maar ik zie veel vluchten van SQ die geresceduled zijn. Ik hoop toch niet dat ik in Jakarta moet blijven, dat zou wel een grote straf zijn (Ivoor mij dan...)
Iemand een idee hoe dit eventueel gaat met visa? Die van mij loopt vandaag af nl.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

AM; ik denk niet dat je je echt druk hoeft te maken over je visum. Ze weten wel wat er speelt, en als je pech hebt moet je toch betalen en gaat het geld de zakken in, en heb je dus geen aantekening in je paspoort of iets dergelijks.

Succes toegewenst in ieder geval. Langer blijven als dit niet geplanned is, is vaak geen pretje... mijn ouders kunnen erover meepraten sinds eerder dit jaar...

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ok, thx Jeroen.
Niks pech hebben straks. Zou een mooi grap zijn.
Ik wil nu idd gewoon naar huis. Ik ben geen echte Jakarta/Java fan zoals iedereen wel weet dus dat zie ik niet zo zitten. Maar goed, weinig aan te doen. Ik ben niet de enige.
Over een half uurtje op weg naar de airport.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die pech ligt niet in jou handen vrees ik, en als je eenmaal weg wil zal het allemaal weinig uitmaken vermoed ik zo. Je bent niet de enige, dat maakt het weer een stuk handiger, daarom ook vermoed ik dat je weinig problemen zal ondervinden. Vertraging, dat is een andere zaak. Hoop voor je zo min mogelijk.

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Sterkte allemaal die last hebben van de as en de op handen zijnde ellende.We willen zelf volgend jaar weer eens de kant van de familie op,ik hoop dat de ellende niet doorzet,is nu toch beetje in handen van Moeder Natuur he Emoticon: Nooo

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Enige dagen geleden schreef Jeroen een artikel "to Yogya with a little detour"
Deel 2 hiervan zou kunnen zijn "to Amsterdam with a little detour"........
Ik ben zondagavond met SQ vanuit jakarta vertrokken. Het vliegtuig was op tijd maar vertrok niet op tijd. Geplande schedule Jakarta v 20.20 a Sin 22.55.
Het vliegtuig naar Singapore vertrok met vertraging en kwam om 23.30 aan. De vlucht naar Amsterdam zou om 23.50 vertrekken. Dat SQ nu haar eigen aansluiting niet garandeerde bleek bij aankomst. De gate was al gesloten. Het leek mij voorbedachte rade, de nieuwe instapkaarten lagen nl. al klaar. De vlucht was omgeboekt via Zurich vertrek 1.20 uur a 6.50 uur met een "aansluitende"vlucht naar Amsterdam om 12.35 uur gistermiddag. Iedereen weet dat op deze lange afstandsvluchten een marge van een uur zit, maw als de vlucht een uur later zou vertrekken dan nog zou deze op de geplande aankomsttijd op Schiphol zijn. Ik kan het niet bewijzen maar het lijkt mij dat de vlucht uit Jakarta bewust is vertraagd om andere passagiers van de dag ervoor (6 november toen veel vluchten zijn geannuleerd) met de SQ 324 naar Amsterdam te laten vertrekken.
Aankomst in Zurich gisterochtend idd 6.50 uur, een vliegveld zonder enige infomatie ca onvindbaar personeel. Bij navraag bij SQ waarom de vluchtomgeboekt was een onduidelijk verhaal (aswolk...!) Omdat v o o r 12.35 nog 3 andere vluchten naar Amsterdam zouden vertrekken heb ik hierover uitleg gevraagd. Uiteindelijk werd een alternatieve vlucht met KLM om 10.15 uur aangeboden, aankomst Amsterdam 11.45 uur.
In Amsterdam bleek na ruim 1 uur mijn bagage niet meegekomen te zijn. Er is een formulier opgemaakt maar vanochtend bleek dat in het systeem niet alle informatie stond die ik gisteren heb aangegeven. Bij navraag is gebleken dat de bagage op geen enkele luchthaven, niet in Jakarta, Singapore, Zurich of Amsterdam staat.
Tot op heden heb ik de bagageafhandeling van SQ zelf na tientallen keren bellen nog niet te pakken kunnen krijgen.

gr
AM

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; vreemd dat je SQ niet te pakken krijgt, de juiste afdeling in ieder geval dan. Dat vliegen een puinhoop wordt als je meer dan 1 vlucht hebt is geen uitzondering, zeker als andere maatschappijen ook nog eens gaan schuiven met hun tijden. Hopelijk staat je koffer gewoon ergens in een hoekje te wachten op de schoonmaakploeg...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Cathay Pacific vliegt vandaag en morgen NIET op Jakarta vanuit Hong Kong...

mathias
Gebruiker
spacer line

Straf.....? Er zijn toch wel ergere dingen te verzinnen als een paar dagen in jkt te moeten blijven: voor weinig geld een goed hotel, beetje winkelen, prima eten en aan het zwembad liggen. Beter als vastzitten in Bangkok tijdens een halve burgeroorlog of in Amsterdam tegen Ä 300 per nacht tijdens de IJslandse aswolk.

En wees in elk geval blij dat een maatschappij alle moeite doet om je keurig om te boeken naar Europa -zeker als je tegen overstay aanzit.

Mensen die hun hele hebben en houden kwijt zijn door de vulkaanas hebben reden tot klagen: een (verzekerde koffer) en een paar uur vertraging door een natuurramp is vervelend doch slechts gezeur in de marge naar mijn bescheiden mening....

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is maar hoe je tegen de dingen aankijkt. Voor mij zijn een paar dagen Jakarta idd een straf, ook al (of juist) zou dit in een 4 **** hotel met alles erop en eraan zijn. " beetje winkelen en aan een zwembad liggen is het wel de laatste tijdsbesteding die ik zou willen.
Verder bevat een koffer niet altijd alleen maar materiele dingen, er zijn ook nog andere waarden behalve materiele. Ik denk in elk geval niet in termen van " hij is toch verzekerd" Het gewoon terugkrijgen van mijn spullen is mij meer waard dan eventuele verzekeringsgelden die ik hierop zou kunnen aanspreken.
Het topic heb ik geopend ivm de (annuleringen) van internationale vluchten en in die verhouding heb ik ook eea weergegeven.

gr
Anne Mieke

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Erg vervelend van je koffer Anne Mieke, ik hoop dat hij snel weer boven water komt!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Straf.....? Er zijn toch wel ergere dingen te verzinnen als een paar dagen in jkt te moeten blijven: voor weinig geld een goed hotel, beetje winkelen, prima eten en aan het zwembad liggen.

Lijkt mij niet prettig, beter op tijd vertrekken dan in de onzekerheid verkeren wanneer je eindelijk eens vliegen mag.

En wees in elk geval blij dat een maatschappij alle moeite doet om je keurig om te boeken naar Europa -zeker als je tegen overstay aanzit.

Een maatschappij moet gewoon zijn verplichtingen nakomen.

Mensen die hun hele hebben en houden kwijt zijn door de vulkaanas hebben reden tot klagen: een (verzekerde koffer) en een paar uur vertraging door een natuurramp is vervelend doch slechts gezeur in de marge naar mijn bescheiden mening....

Natuurlijk is het erg wat er gebeurt in de omgeving van de Merapi maar er staat nergens te lezen in het verhaal van Anne Mieke dat ze dat niet erg vindt.
Ze doet gewoon een verslag van haar terugreis en de verloren koffer, die problemen kunnen in deze periode iedereen overkomen en dan is het beter om er maar op voorbereid te zijn en dat heeft niets met klagen te maken naar mijn bescheiden mening.

Dat jij de natuurramp een reden vind om nog een paar extra fijne dagen in een goed hotel door te brengen is profiteren van de toestand veroorzaakt door diezelfde natuurramp, zo kan je het ook bekijken.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mijn bagage is terecht!
Ik ben eens eerder mijn bagage kwijt geweest op een vlucht van Brussel naar Algiers. Hoewel de situatie niet geheel gelijk is de overeenkomst toch wel dat vluchttijden/instaptijden op het laatste moment gewijzigd zijn.
Dank voor de posters hierboven voor de steun. Het is een een heel raar gevoel als je zonder spullen terugkomt.

Voor het geval mbt de terugvlucht zaken verkeerd begrepen zijn: mijn vlucht van Jakarta van Singapore had een vertraging maar niet zodanig dat een aansluiting in Singapore niet meer mogelijk was. Zoals ik al eerder schreef, SQ heeft gekozen voor een exacte vertrektijd vanuit Singapore waarvan de reizigers uit Jakarta de dupe werden. Dus met "de moeite om me keurig om te boeken" valt het nogal mee. In Jakarta werd geen verklaring gegeven voor de verlate vertrektijd. Alleen in Zurich de vage en weinigzeggende verklaring "vanwege de toestand van de Merapi op Java".

Dan even off topic maar ter reactie:
Mbt de toestand rondom de Merapi. Ik ben er vorige week dicht genoeg bij geweest om alle ellende in me op te nemen. Ik heb hierop in mijn posting van 2 dagen geleden bewust niet gereageerd omdat de hele toestand veel indruk op mij gemaakt heeft en omdat het niet direct iets te maken heeft met het wijzigen van mijn vlucht.
Jammer dat mijn verslag van de terugvlucht en het zoekraken van mijn bagage als gezeur bestempeld wordt.
Nee, dat is niet zo erg als de mensen die hun hele hebben en houden zijn kwijtgeraakt.
En levend verbranden is weer erger dan je hele hebben en houden kwijtraken. Alles is in verhouding.

Er zullen vast forumleden zijn die binnenkort ook naar Jakarta zullen vertrekken en waarvan dit vertrek nu niet zeker is. Ik spreek niet over mijzelf nu maar er zijn ook mensen die jarenlang sparen om hun droomreis naar Indonesie te maken. Je zult het dan maar meemaken dat je vertrek met onbekende vertraging wordt uitgesteld. Of dat je de Borobudur of Prambanan niet kunt bezoeken omdat de monumenten tijdelijk gesloten zijn. Het is begrijpelijk als mensen hun teleurstelling of frustatie dan uiten.

gr
Anne Mieke

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Fijn Anne Mieke dat je koffer terecht is.

Er zullen vast forumleden zijn die binnenkort ook naar Jakarta zullen vertrekken en waarvan dit vertrek nu niet zeker is.

Wij vliegen a.s. Maandag met Garuda naar Jakarta en dan door naar Bali en dus maar hopen dat het dan allemaal goed verloopt.
Tot nu toe zie ik dat de Garuda de internationale vluchten A'dam - Jakarta gewoon gevlogen heeft in tegenstelling tot een paar andere internationale maatschappijen.

Wie bepaald dat er wel of niet gevlogen mag worden op Jakarta ?
Ik mag toch aannemen dat de Garuda ook de veiligheids maatregelen in acht neemt en hopelijk stopt de vlucht niet in Dubai i.p.v. door te vliegen naar Jakarta of een andere luchthaven waarvandaan dan doorgevlogen kan worden naar Bali.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

paulana
Gebruiker
spacer line

Fijn Anne Mieke dat de bagage terecht is.

Je hebt hier al genoeg meegemaakt ivm de natuurrampen, en ook nog verslag gedaan van de situatie. Nu zelf nog verwerken.

Om Swastiastu

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-11-2010 15:01 4yoke4 wrote:
Tot nu toe zie ik dat de Garuda de internationale vluchten A'dam - Jakarta gewoon gevlogen heeft in tegenstelling tot een paar andere internationale maatschappijen.

Wie bepaald dat er wel of niet gevlogen mag worden op Jakarta ?
Ik mag toch aannemen dat de Garuda ook de veiligheids maatregelen in acht neemt en hopelijk stopt de vlucht niet in Dubai i.p.v. door te vliegen naar Jakarta of een andere luchthaven waarvandaan dan doorgevlogen kan worden naar Bali.
Ik denk dat zolang de luchthaven niet wordt gesloten Garuda het als nationale maatschappij niet kan maken om niet naar/van Jakarta te vliegen. Waarschijnlijk ligt het besluit dan bij de maatschappij zelf. Het is inderdaad vreemd dat de een wel en de ander niet vliegt misschien omdat andere maatschappij nog die hele toestand van Europa in hun hoofd hebben. Doorvliegen (of eigenlijk uitwijken) naar Bali zou betekenen dat ze daar hun Jakarta-passagiers laten uitstappen, die vervolgens dan hun binnenlandse vlucht alsnog met een andere maatschappij vliegen.....????
Maar al met al blijft het een raadsel dat internationale vluchten van/naar jakarta geannuleerd worden maar binnenlandse vluchten op Java gaan gewoon door, zij het naar/van andere luchthavens maar WEL via de gevarenzone.....

pierre
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke

Goed nieuws dat je bagage eindelijk boven water is gekomen, dit is in ieder geval 1 zorg minder.
Inderdaad een vreemde gewaarwording om vanuit schiphol zonder koffer naar huis te moeten vertrekken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,397,904 pageviews Een website van indahnesia.com