"ons weeshuis"

Subforum Bali, het godeneiland 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,
sinds dit jaar hebben wij een weeshuis geadopteerd op Bali.
De website is www.yayasan bali.nl.
Als jullie tijd en zin hebben kijk eens op de site en lees hun verhaal.
Begin januari gaan we weer naar Bali en hopen dan in ieder geval 10 stapelbedden te laten maken en misschien nog iets meer.
Het adres van het weeshuis staat ook op "foto's."
Ook als je daar eens in de buurt bent ga kijken praat met de kinderen
en maak foto's en zet ze op de website of schrijf er een stukje op.
HELP ONS HELPEN.
Elke euro is welkom.
Alvast hartelijk bedankt dat je dit gelezen hebt.

Maam Diaan

Wij hebben een 3 maanden retour bij 333 travel geboekt met Garuda voor € 799.

Weet iemand of het mogelijk is om er op Bali een stichting van te maken?

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Wat een geweldig initiatief, mijn vrouw en ik hebben ook een retour bij 333 geboekt, zelfde prijs, helaas maar voor 1 maand......Wij vertrekken half december.

Maar, is de url naar die website wel correct? Er zit een spatie in, lijkt me niet goed.

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Dank je wel Pierre.

De website is www.yayasan-bali.nl.

Een tijdje de prijzen van vliegtickets gevolgd en dit bleef de goedkoopste voor ons.

paulana
Gebruiker
spacer line

Het is idd een heel mooi initiatief, maar denk je niet dat er nu op Java en Sumatera
meer hulp nodig is ? tig-duizenden die geen dak boven het hoofd hebben, om van eten en schoon drinkwater dan maar te zwijgen...ziekenhuizen overvol, verbrande en dode mensen groot en klein, hele dorpen branden weg door de hete vulkaan-as-dieren idem dito

Dan hebben de kinderen het hier op het moment toch iets beter, ook al is de regen onophoudelijk en er nu ook overal lekkage is en we doen wat we kunnen om die lekken te dichten
Maar kijk die beelden uit Java en Sumatera aan en je begrijpt wat ik bedoel, kinderen die hun dode ouders vinden en omgekeerd. Of helemaal niet meer herkenbaar zijn

Sorry maar dit moest ik even kwijt, het idee is okay maar er wordt op het moment veel gedaan voor de ouderen en kinderen hier op Bali, het is een druppel op een gloeiende plaat..dan ziet dat weeshuis er "luxe" uit op de andere eilanden dromen ze van een matrasje weten niet wat een stapelbed is, laat staan hoe het eruit ziet

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Hier op Bali zijn zoveel stichtingen bezig voor het wel en wee van grote en kleine mensen
een yayasan die mensen gratis opereren-staar-hazelip etc etc, er wordt dagelijks op TV Bali uitgezonden dat de orang miskin eten en geld krijgen, een nieuw huis wordt gebouwd met inrichting waar die mensen helemaal niets mee kunnen(wasmachine- stofzuiger noem maar op) goede bedden met matrassen, ze staan erbij en kijken er naar ze zijn het niet gewend en willen dat ook niet. Was gelegenheid ja 1x en dan toch weer de rivier. Eten Rijst dat is belangrijk schoon drinkwater, westers worden ze niet en willen ze niet, hier thuis zitten ze op stoelen maar in hun eigen huisje op een mat op de grond en zolang dat schoon is , is daar toch niets mis mee. Lands eer lands wijs

Om Swastiastu

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Dank je wel Paulana,

ja,op Java en Sumatra is zich op dit moment een ramp aan het ontwikkelen.
Ja, op Bali zijn veel goede initiatieven zoals o.a. het hazenlip projekt van Ibu Dantie.
Ja, in de wereld spelen zich op allerlei plekken verschrikkelijke dingen af kijk naar Haïti
maar, zoals je op onze website hebt gelezen zijn wij in het begin van dit jaar met "ons weeshuis" in aanraking gekomen en het heeft ons aangegrepen en daarom proberen wij hier iets voor te doen,zonder dat er één cent aan de strijkstok blijft hangen
Wij hebben aan de beheerder van het weeshuis gevraagd wat er als eerste nodig is,dat zijn matrassen.
De matrassen die er nu liggen zijn erg verweerd,ze liggen op de leem/zand/beton vloer die erg vochtig is.
Het weeshuis ligt in de bergen onder Singaradja en dus bijna altijd nat,
vandaar de "luxe stapelbedden" iets van de vloer en gelijk een klein privé plekje voor de kinderen.
Als we geld hebben, bestellen we de dingen bij de plaatselijke bevolking,die worden dus ook een beetje gesteund.
Ja,ik probeer niet te denken in westerse normen,daarom gaan we af op de leiding van het weeshuis.
Hartelijk dank voor je betrokkenheid en dat je de moeite hebt genomen om op onze website te kijken en te reageren en heb je goede ideeën laat het ons weten.
Wij zijn altijd blij om dingen bij te leren van mensen die er meer van weten.
Ja geef ,als je iets missen kan,aan een goed doel wat je aanspreekt.

paulana
Gebruiker
spacer line

Hallo maam diaan,

Ik ben blij dat je het zo opneemt als ik het bedoelde, ik woon nl al een tijd hier op het eiland,een stapelbed is toch niet de oplossing voor een natte vloer ? moet dan niet eerst die vloer aangepakt en eventueel de muren en het dak ? dan gaat die vochtigheid weg en de kinderen voelen zich beter. Ook hun "kleding" zal vochtig-klam zijn en de lakens-kussens kennen ze geloof ik niet. In Ubud is een winkel voor second- hand spulletjes oa kleding-huisraad-bedden -keukenspullen en alles in prima staat en schoon! wellicht de moeite waard om daar eens te kijken. Zelf heb ik er veel gehaald voor de desa waar ik woon, en het wordt met veel plezier gebruikt. Ik heb wel een locale dame meegenomen, die weet wat er nodig is zoals ook school-dingetjes-pennen kleurboeken en zowaar 3 Barbie poppen
alleen speelgoed dat is een vreemd woord hier, maar met een paar voetballen ed
kom je ook een end.

Veel geluk met dat idee maar staar je niet blind..ze zijn niet westers. enne ik weet er echt niet meer van, denk ook eens aan vitamines en met name vitamine B
daar hebben de kinderen een gebrek aan door de een zijdige voeding

Groet Paulana

Een priveplekje voor de kinderen ? meestal willen ze dat niet en kruipen toch weer bij elkaar, die omgeving is idd erg vochtig altijd in de hogere gebieden, maar nu is het weer erg extreem

Om Swastiastu

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo Paulana,
ja een natte vloer ,natte muren en ga zo maar door.

Heb je de foto's goed bekeken?
Er staat zoals wij het noemen een ruwbouw,deze is nieuw gezet mede door mensen van de desa, voor de rest ontbreekt alles.
Ramen, deuren, kozijnen,afgewerkte vloer, stenen pad om er te komen,je glibbert er nu weg,iets wat door kan gaan voor een keuken,sanitair,verlichting enz. enz. alles is nodig en alles is vochtig.

Maar we willen ergens mee beginnen, wij hebben geen geldboompje in de achtertuin,misschien wel het boompje maar de vruchten willen er maar niet aankomen.
Dit begrijpt de indonesische leiding van het weeshuis ook,vandaar dat we met de stapelbedden beginnen.

Als er een heleboel geld binnen komt gaan we natuurlijk gelijk groot aan de slag,maar zoals je al zegt we staren ons niet blind ook al blijft er een westerse mentaliteit overheersen,eerst het geld hebben en dan proberen iets te doen met het budget wat we hebben gekregen.

Een privé plekje zal het voorlopig niet worden want 10 stapelbedden (daar hebben we nu het geld voor binnen) voor 40 kinderen betekent 2 in één bed.
Het adres van de tweede hands winkel in Ubud wil ik natuurlijk graag hebben.

Over vitaminen weet ik te weinig,maar zal daar zeker navraag naar doen bij de plaatselijke arts, dit soort dingen kan je niet op eigen houtje gaan regelen.

Je ziet een hele grote verlanglijst die alleen maar langer wordt,maar we moeten roeien met de riemen die we aangeboden krijgen.
Weer dank je wel voor het meedenken,maak de verlanglijst maar langer.
Diana

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Mooi initiatief!
Bij het lezen over de stapelbedden moest ik ineens denken aan het verhaal van een stichting in Sri Lanka....zij hadden ook prachtige stapelbedden voor de kinderen gekocht. Maar de kinderen verkozen hun matje op de grond boven het slapen in een bed op een matras. Dus iedere keer als ze kwamen kijken zagen ze onbeslapen bedden. Op een gegeven moment hebben ze maar gezegd dat de kinderen hun matjes boven op het stapelbed moesten leggen en zo zijn ze dan toch op het bed gaan slapen.....
Ik hoop dat jullie kinderen meteen vanaf het begin er lekker in zullen slapen! Zelf wilde ik ook stapelbedden aanschaffen voor één van de tehuizen die wij ondersteunen, maar het bleek dat de vloer van de 2e verdieping al dat gewicht niet zou houden. Dus dat gaan we nu maar eerst aanpakken.....

paulana
Gebruiker
spacer line

Bovenstaande posting van NoviKirana dat is precies wat ik bedoelde..

het adres van die winkel in Ubud is als ik het goed heb de Hoofdstraat= Jalan Permai
even vragen iedereen kent het wel daar

nogmaals suc6 !! en groetjes

Om Swastiastu

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ook wij gaan naar Bali als we van Lombok afkomen en we zijn zekers geintreseerd ik was van plan 5 dagen op Bali te blijven en wil graag een of twee dagen naar jullie weeshuis komen....en natuurlijk heb ik mijn gitaar bij en wat lekkers...

Laat het even weten Maam Diaan...en Paulana ik zou ik graag een bakje koffie komen drinken bij jullie...mocht er genoeg geld in kas van onze stichting zijn dan heb ik nog wel een goed idee voor het weeshuis als ze dat tenminste nog niet hebben....
Heb ook een reactie op jullie site achtergelaaten en wil ook wel een link op onze site plaatsen want samen staan we sterk...

http:/www.cahaya-anak.com

dutchbird
Gebruiker
spacer line

Organisaties als onder andere Yayasan Bali, Yayasan Kasih Peduli Anak, East Bali Poverty Project, Rotary Denpasar en WA voorzien behoorlijk in de behoefte en Bali feitelijk niet zit te wachten op nog meer 'ach wat zielig' goede bedoeling stichtingen. Vrienden van ons hebben onlangs hun bescheiden aktiviteiten in Sanur moeten staken door tegenwerking van de autoriteiten, maar ook door de kinnesinne van andere vanuit Nederland opererende kleine stichtingen in de "markt"

NGS stock photos

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 06-11-2010 00:13 dutchbird wrote:
Organisaties als onder andere Yayasan Bali, Yayasan Kasih Peduli Anak, East Bali Poverty Project, Rotary Denpasar en WA voorzien behoorlijk in de behoefte en Bali feitelijk niet zit te wachten op nog meer 'ach wat zielig' goede bedoeling stichtingen. Vrienden van ons hebben onlangs hun bescheiden aktiviteiten in Sanur moeten staken door tegenwerking van de autoriteiten, maar ook door de kinnesinne van andere vanuit Nederland opererende kleine stichtingen in de "markt"
Kijk, dat is meer de ware aard van de Balinees/Indonesier. "Rot lekker op, we kunnen het zelf prima!" (Dat kunnen ze kennelijk dus niet, maar dat is een ander verhaal)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-11-2010 00:13 dutchbird wrote:
........en Bali feitelijk niet zit te wachten op nog meer 'ach wat zielig' goede bedoeling stichtingen. Vrienden van ons hebben onlangs hun bescheiden aktiviteiten in Sanur moeten staken door tegenwerking van de autoriteiten, maar ook door de kinnesinne van andere vanuit Nederland opererende kleine stichtingen in de "markt"

Ik hoor hier meer frustatie uit (en begrijpelijk) dan of hier nu wel of geen behoefte aan is. Dat laatste denk ik wel (hoewel, zoals Paulana ook al aangaf er op andere eilanden de nood hoger is en niet alleen in deze crisistijd maar sowieso)
Als mensen voor Bali kiezen dan is dat hun keuze, en IETS doen is nog altijd beter dan helemaal niets.
Bali zal vast de voordelen genieten van de grotere bekendheid en de toegankelijkheid (bv iets op Kei Besar beginnen waar ik een paar weken geleden was heeft heel wat meer voeten in aarde). Mensen kiezen nu eenmaal vaak voor Bali (of Java) omdat ze dat zelf kennen hoewel, nogmaals op buiteneilanden van Maluku, NTT, Sumatera de situaties vaak veel nijpender is.
Als mensen graag wil helpen op welke manier dan ook dan laat ze (in hun waarde). Er is niemand die er slechter van wordt. De een zet een stichting op, de andere brengt koffers vol met kleertjes mee en nummer drie geeft geld. Daar kunnen we alleen maar respect voor hebben.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo dutchbird,
wat wij gezien en gehoord hebben van de leiding is, dat er bijna niets voor dit huis gedaan wordt.
WIJ waren geschokt en de kinderen zijn absoluut niet zielig en wij vinden ze ook niet zielig.
Dat zou zeer denegrerend zijn!
Wat wij proberen te doen is met dingen voor IN het huis het een beetje leefbaarder te maken voor de kinderen en de leiding, daar is toch niets mis mee hoop ik?
Hoop en denk dus niet, IETS met de autoriteiten te maken te krijgen.
Als er andere kleine en grotere organisaties dit lezen en ook iets of een heleboel gaan doen,daar zouden wij alleen maar erg blij mee zijn.
Ook tussen Sanur (toeristencentrum) en ons dorpje is wel een beetje verschil.
Maar overal in de wereld hebben sommige mensen het veel minder of helemaal niets.
Zou graag voor iedereen iets willen doen en ws. veel mensen met mij, maar dat kan brui niet trekken.
Dus de oplossing is altijd geweest aan grotere organisaties ons steentje bij te dragen.
Dat hebben wij heel lang gedaan,maar steeds met een minder goed gevoel.
Er moet zoveel betaald worden voordat er iets naar de mensen toe gaat,dat wij daar niet meer tevreden mee waren.
Dat mag toch wel hoop ik,iedereen heeft daar zijn eigen ideeën over en zo moet dat ook blijven.
Dit kwam toevallig, zoals op de site te lezen is, op ons pad en hier gaan wij iets voor doen.
Heel erg bedankt voor je interesse en blijf meedenken om het desnoods voor een klein groepje een beetje leefbaarder te maken.
Diana

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo Yerun,

deze Bali/Java Indonesische mensen zijn erg blij en enthousiast,dus dat is extra motiverend voor ons.
Diana

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo Annemieke ,
dank je wel om zo te reageren.
Wij zijn gewoon ergens toevallig mee in aanraking gekomen en dat is op Bali.
Weten heel goed dat het op andere plekken nog veel meer nodig is,maar daar waren wij op dat moment niet.
Als het goed terecht komt ,kan toch niemand er iets tegen hebben?
De hele wereld veranderen en helpen ,daar zijn wij niet toe in staat,dus dan maar een piep klein dingetje doen waar we achterstaan en kunnen overzien.
Diana

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo Willemgeheim,

bedankt voor je leuke stukje en naar het weeshuis gaan zal ook erg gewaardeerd worden door hen en door ons.
Er zijn een paar jongens in het weeshuis die ook muziek maken,dus dat zit wel goed.
Tegen de tijd dat je naar Bali gaat/komt en wij zijn er ook,dan kunnen we misschien iets afspreken.
Ga jouw site binnenkort ook eens goed doorlezen.
Diana

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

natuurlijk zijn er nog veel andere plaatsen waar ook dringend hulp nodig is...maar op een gegeven moment wordt je gewoon geraakt door een bepaalde situatie en wil je daar iets aan doen. Niets mis mee hoor en ga zeker daarmee door!!

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo NoviKirana,

dank je voor de aardige woorden.
Hoop dat het nu iedereen duidelijk is over het hoe waar en waarom.
Ga naar de site en geef het door,dat is alles wat we vragen.
HELP ONS HELPEN.

Diana

paulana
Gebruiker
spacer line

Goed zo Diaan, laat je niet ontmoedigen, gewoon je hart volgen.

Alle beetjes helpen...

Om Swastiastu

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Diaan, gewoon doorgaan. Je bent goed bezig.
Er zijn zoveel plekken op de wereld waar hulp nodig is.
Ook wij helpen arme gezinnen in Noord Bali. We zamelen kleertjes in (dank aan Merapi en mijn collega's). Die gaan niet alleen naar deze twee gezinnen, maar worden in de omliggende kampongs uitgedeeld.
Ik ben het ook met Anne Mieke eens. Hoe verder je oostwaarts gaat, hoe slechter de omstandigheden. Maar ja, op de Molukken komen we niet zo vaak.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

Hoi Diaan,
Ik heb nog 2 adressen voor je in Ubud, voor second-hand spulletjes.
vanalles hebben ze daar voor de kids, van kleding-speelgoed-boeken.
en ook meubels -bedden-matrassen.
adres 1 = jalan Sri Wedari
adres 2= jalan penestanan kelo= toko smile

de adressen heb ik van mijn buurvrouw en de spullen die zij kocht zijn in prima staat
en voor een habbekrats, zij kocht voornamelijk boeken en potten -pannen en wat bordjes en schaaltjes om uit te eten, 2 matrassen een paar broeken- shirts en sandalen voor (ik geloofde het niet) rp. 45.000,- maar ze liet me de bon zien, dus.... Emoticon: Shiny

groetjes paulana

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Oh ja Diaan, het is een soort van "garage-verkoop" dus achterom, maar ze moeten inmiddels al bekend zijn. Een Australische dame die daar woont, nam het initiatief.

Om Swastiastu

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo Paulana,

weer heel hartelijk bedankt voor deze adressen.
Als we op Bali zijn gaan we er zeker naar toe.
Wie weet wat we er allemaal vinden.
Hartelijke groet Diaan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,886 pageviews Een website van indahnesia.com