Het is nu woensdagmiddag hier 3 uur en heb nog heel wat in te lopen met mijn reisverhaal daar internet niet altijd even goed werkt bij mijn vriendin.
ik was gebleven in Kuala Lumpur met mijn verhaal want ook daar maakte ik natuurlijk weer wat mee.
Ik viel bijna over papieren en een paspoort die iemand verloren was bij de ingang van een winkel.
Wie is er nou zo slordig op zijn spullen ?
Ik ben direkt naar de infobalie gelopen en die dame werd opgeroepen en jawel naar 10 min wachten kwam ze bijna huilend want ze was door de winkel daar naar toegestuurd ze had de oproep niet gehoord.
En wat blijkt nou ze moest met dezelfde vlucht mee als ik en we zaten ook nog in dezelfde rij.
Zelden iemand zo blij gezien het was een vrouw van 22 jaar uit Padang.
En dan het laatste stukje van een reis vol afzien maar dat heb ik er wel voor over.
Gelukkig heb ik in het vliegtuig wel een paar uurtjes kunnen slapen en dat is maar goed ook want het is een lange zit 13 uur non stop.
En eindelijk ik kom in Padang aan waar ik direkt een foto heb gemaakt op het vliegveld.
Dat was de eerste van die dag en tevens de laatste want mijn vriendin ( straks mijn vrouw ) sleurde me gelijk een kapsalon in waar ik onder handen werd genomen.
Ik grapte maak er maar millimeter werk van als het er maar goed uitziet maar ik werd bijna helemaal kaalgeschoren en daarna werd mijn haar geverfd donkerbruin maar ik denk dat hij de verkeerde tube heeft gebruik want het werd rood-bruin.
En dat voor nog geen 5 euro.
Daarna naar huis een mandi genomen (da's een grote bak water met een plastic steelpannetje er in en daar moet je je eigen mee wassen ) .
Daarna kon ik nog steeds niet slapen dus ben mijn mail gaan lezen en even naar buiten gegaan waarna ik weer aan de comp ben gaan zitten.
Om 7 uur viel ik in slaap en werd om 2 uur weer wakker.
Heb ong een uur zitten prutsen aan de comp maar internet had er niet echt zin.
Daarna ben ik bij de bushalte koffie ( wat was die lekker dat wordt vaste prik) gaan drinken en heb nog net het laatste kwatiertje van de voetbal Ned tegen Hongarije kunnen zien.
's Morgen's zijn we naar de politie geweest om mijzelf te melden want dat is verplicht als je bij prive mensen verblijft hier.
En weer werd ik verast want we kregen allebei een doosje voor onze neus gezet mat allerlei lekkere dingen er in terwijl ze toch echt niet wisten dat we kwamen.
ik had gehoord op het forum dat het gratis is maar dat is niet waar want ik moest 10.000 administratie kosten betalen ong 75 eurocent...
Mijn complimenten voor de politie in Padang velen kunnen hier nog van leren
.
Omdat de politie vlakbij een van de weeshuizen is zijn we vervolgens daar naar toe gereden waar we met open armen ontvangen werden.
Ze hebben er sinds 2009 twee meisjes bij die erg klein waren toen ze kwamen.
Een treurig verhaal want hun vader heeft hun moeder vermoord en zit in de gevangenis.
1 kind is nu een jaar en vier maanden dus die is als baby daar binnengekomen.
Op zich zag her er daar niet zo slecht uit want meisjes houden nu eenmaal alles beter bij als jongens.
Het weeshuis wordt gerund door drie pleegmoeders en er zitten 39 kinderen.
Ze vroeg of ik Engelse les wilde geven aan de kinderen en heb dus een gitaar aangeschaft een echte yamaha voor ong 35 euro zodat ik de kinderen spelenderwijs wat bij kan leren natuurlijk van mijn eigen geld want wilde er toch een kopen.
Zondagmiddag ga ik er lessgeven.
Hier een foto van 2 pleegouders en de zusjes...
In mijn hoofd heb ik al weer een nieuw projekt maar stap voor stap eerst de eerste twee projecten afwerken, en overleggen met Pamela onze penningmeester want ik doe niks op eigen houtje want ik wil zeker weten dat het geld goed terecht komt en wil geen fouten maken.
Daarna zijn we naar het weeshuis gereden waar ik bedden ga wegzetten
Er staan 2 bedden die te repareren zijn en samen met de andere 5 bedden die al in de maak zijn zouden dan alle 35 kinderen een eigen plaatsje hebben.
Het was er wel erg vies en smerig en stelde voor om samen met de jongens een schoonmaakdag te houden moet alleen even met Pamela overleggen of dat ik daar een paar tientjes voor vrij mag maken voor bezem,s dweilen ed.
Woensdagmiddag om 2 uur ga ik daar alles coordineren en mijn vrouw gaat samen met de kinderen schoonmaken het ziet er echt niet uit de tranen springen in je ogen.
Ben nog even naar een winkel gereden wat je als bouwmarkt kunt bestempelen wel een heel kleintje om mezelf te orienteren op de prijzen hier en ze beloofde ons KORTING en wie weet krijgen we nog wel het een en ander voor niks.
.