Hotels goedkoper voor Nederlanders?

Subforum Bali, het godeneiland 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Als je op de site van Kuoni.nl een hotel zoekt in Bali, dan kom je aan een bedrag bijvoorbeeld 38 Euro per persoon per nacht. Maar doe je dezelfde op Kuoni.be , voor dezelfde periode , zelfde hotel dan kom je aan 40 Euro, of een verschil van 2 Euro per persoon meer... Waarom moeten wij uit BelgiŽ mťťr betalen voor dezelfde diensten?

janp013
Gebruiker
spacer line

Alleeez dekarre
gij weet och dat gullie belgen altijd grapkes maakt over d'n Ollander
Dat m altij zo zunig is
Na witte gij meteen woar da vandoan komt he

Gullie Belgen wil nie als zunig bestempeld worre
Dan motte meer betoale, en nie klaoge Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

LIEFDE IS BLIND, LINGERIE IS BRAILLE

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Jan,
Ik kan wel lachen om jouw reaktie,maar vraag me toch wel af waarom de prijs in BE hoger is als in NL

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Ik had NATUURLIJK wel gedacht dat er iemand een reactie ging geven over die zuinigheid van de Nederlanders, ik kan daar ook wel iets over schrijven: Toen wij incheckten in een hotel / villa waren de diensters blij dat we geen Nederlanders waren, want van Nederlanders krijgen ze minder TIPgeld dan van personen uit andere landen...
Dus moet er daar wel waarheid inzitten Jan.

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Griya Santrian, Sanur, op 23 november: voor Nederlanders is dit 55 Euro, voor Belgen is dit 58 Euro. Reken dan 2 personen is dan 6 Euro meer per nacht.

acufjo
Gebruiker
User icon of acufjo
spacer line

Er zijn toch zat vrij goede hotels voor 15-20 euro per nacht toch.... Maar ja ik ben dan ook een echte ollander

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Als je wat luxe wil, airco, een mooie badkamer en een hotel in Sanur, met ontbijtbuffet moet je daar de prijs voor betalen. Iedereen is daar vrij in.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 22-10-2010 20:37 dekarre wrote:
: Toen wij incheckten in een hotel / villa waren de diensters blij dat we geen Nederlanders waren, want van Nederlanders krijgen ze minder TIPgeld dan van personen uit andere landen...

Ik weet niet of dat wel zo is. Nederlanders zijn over het algemeen wel krenterig (kijken, kijken....niet kopen is wereldberoemd) maar of ze de minste tip geven betwijfel ik.
Zal niet voor mij gelden vermoed ik, in een restaurant geef ik standaard 20 % van de rekening tip, waar dan ook in Azie. En ook het hotelpersoneel komt er niet bekaaid af. Maar iedereen is anders wat dat betreft.

hati hati, pelan pelan

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Natuurlijk is dit niet voor iedereen zo, en heb je ook zuinige Belgen/Vlamingen. Ik ken ook Nederlanders die niet zuinig zijn, en Belgen die heel zuinig en gierig zijn, Maar ja, dat is zo een spreuk : zuinige Nederlanders en domme Belgen...

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

De lokale bevolking geeft helemaal geen tip althans naar mij weten in Thailand was dat ook zo.
Verder moeten Belgen meer betalen omdat ze achter lopen op Nederland dus zullen ze wel een oude koers hanteren Emoticon: Smile Emoticon: Emoticon: Party!

paulana
Gebruiker
spacer line

Blijft de vraag open : wie is er beter af de zuinige Hollander of die domme Belg..... Emoticon: Wink Emoticon: Shiny .

Om Swastiastu

janp013
Gebruiker
spacer line

ach waar hebben we t over ????
Al jaren is de shag en de benzine in Belgie een stuk goedkoper.
Oorzaak : BELASTINGEN !!!

Misschien is dit hier ook wel het geval, maar nu ten nadele van de Belgen Emoticon: Party! Emoticon: Party!

LIEFDE IS BLIND, LINGERIE IS BRAILLE

joost
Gebruiker
spacer line

dekarre,

het zal wel met jullie economie te maken hebben. Koop ik in Holland kleding dan zie je vaak op de prijslabel dat het zelfde product in Belgie een paar euro duurder is.
Dus dat zal bij jullie reisbureau's het zelfde wel zijn.

Puputan
Gebruiker
spacer line

Het heeft te maken met het verschil in BTW, in Nederland is het hoge tarief 19% en in BelgiŽ is het 21%.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Hier betaal je belasting over belastingen dat zie je alleen hier....zelfs over de verzendkosten vragen ze nog btw belachelijk voor woorden gewoon.
Op een pakketje van 90 euro komt 100 euro bij aan vezendkosten inklaringskosten en BTW !!!
Ben trouwens benieuwd waneer het aankomt het was dinsdag al in Nederland....nu de douane nog....kan het nog niet traceren sinds het hier is maar dat komt nog wel hoop ik....
EMS zei 5 werkdagen maar daar geloof ik niks van want dat maakt de douane wel uit denk ik...

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,594,394 pageviews Een website van indahnesia.com