buienradar indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
109 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Boefje
Gebruiker
spacer line

bestaat er voor Indonesie (en Jakarta in het bijzonder) een vergelijkbare site als buienradar.nl?

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Boefje.

Op www.weeronline.nl kun je de naam van jakarta typen.
Dan krijg je iets wat op de buienradar lijkt.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

Hoi Bintang, heb je dan ook gelijk invloed op die buien? ik bedoel kun je ze omleiden... Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Om Swastiastu

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Emoticon: Shiny De buien die op Java gaan vallen hebben eerst een tussenstop op Bali dit jaar Emoticon: Party! Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja Senior, dat hebben we gemerkt , en nog steeds.

Tis niet echt leuk meer, maar dat is nog het enige wat we niet in de hand hebben,hoewel de andere Zuid-Oost-Aziatische landen, zijn er veel erger aan toe als Bali!!! Dus mij hoor je niet klagen, als ik TV kijk en die mensen zie die alles verliezen,
huis-familie..en wij zitten droog, het is alleen jammer voor diegenen die hun vacantie hier houden, letterlijk in het water gevallen.
Het is nu ook aan het hozen Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Maar volgend jaar blijft het droog op Bali, dat is afgesproken met de water-weergoden hier, heb al een penjor voor het hek staan, morgen een offergave, en het is kat in het bakkie-appeltje eitje!
Stom dat ik het niet eerder gedaan heb, die penjor en de offergaves.....het was de goden verzoeken...... Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

bobberdebob
Gebruiker
User icon of bobberdebob
spacer line

Wat is penjor Paulana, maklum ben een anak Betawi,.
Groetjes.

Alaaf

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 19-10-2010 15:37 schreef paulana:
Hoi Bintang, heb je dan ook gelijk invloed op die buien? ik bedoel kun je ze omleiden... Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Paulana,

Wij komen 29 december naar Bali en zullen Piet Paulusma vragen om mooi weer mee te geven. Dus nog fffff afwachten.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

paulana
Gebruiker
spacer line

Hoi Bobberdebob, een penjor is een lange bamboe stok , aan het einde spits aflopend en ze versieren het met allerlei symbolen (religieus) en ook etenswaar zoals hard gekookte eieren gekookte rijst en niet te vergeten de Betel. Zelf maak ik dat niet , dat wordt alleen door de mannen uit het dorp gedaan(Hindu) vrouwen zijn voor de kleine offergaves die 3-5 x per dag in de huistempels en voor de deur worden geplaatst.

Als niet-Hindu waag ik me daar niet aan, wordt ook niet op prijsgesteld lijkt me Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Maar bij ieder Balinees feest hebben wij een Penjor voor het hek, zo hoor je er als Bule toch bij Emoticon: Yes!

Betel is een soort noot waarop ze kauwen en die stimulerende werking heeft
Je kunt het kant en klaar kopen, of zelf samenstellen, de ingredienten kan men in een toko obat of warung kopen. Je kunt het zien aan de donkerrode tanden van mannen
en vrouwen die dat gebruiken. Na lang gebruik vallen die tanden uit, maar de kleur blijft
vies rood van het tandvlees. Emoticon: Puh!

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Hoi Bintang,..Janp013 komt volgende week met mooi weer van Pelleboer.....
Jij met de zon van Piet Paulusma....

Erwin krol alsjeblieft in Nederland laten..die maakt het alleen nog maar erger

Okay ik wacht wel, zit niks anders op...... Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

janp013
Gebruiker
spacer line

Op www.worldmeteo.nl kun je de weersverwachting van bali bekijken.
De Pelleboer, Paulusma, of Krol die daar werken zeggen dat het weer op Bali op gaat klaren de komende weken.
IK ga er van uit dat dit klopt en dat er vanaf volgende week goed weer op komst is.
Ondanks het feit dat de bewoners van bali een andere mening zijn toegedaan.
Sommigen onder ons denken dat het weer zo blijft totdat de droge periode weer moet komen, maar ik denk dat zij de goede hoop al opgegeven hebben Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid
NEE er komt goed weer aan !!!! Ik weet het zeker

groetjes
Janp013 Emoticon: Cooool Emoticon: Yes! Emoticon: Cooool Emoticon: Yes! Emoticon: Cooool Emoticon: Yes! Emoticon: Cooool Emoticon: Yes! Emoticon: Cooool Emoticon: Yes! Emoticon: Cooool Emoticon: Yes! Emoticon: Cooool Emoticon: Yes!

LIEFDE IS BLIND, LINGERIE IS BRAILLE

paulana
Gebruiker
spacer line

JP, je weet toch dat de regentijd op Bali begin november begint Emoticon: Shut up!

Erwin krol is een ouwe ....komt bij ons ook een dag later aan...... Emoticon: Confused

De bewoners van Bali, je hebt het over mij? leven met en in de regen......
Jij weet het zeker...mooi hoef je niet te twijfelen, heb net de honden uitgelaten, man het is aan het gieten, en Magi komt ook op visite, ik weet het zeker....

Nog een klein weekje..en JP komt samen met Magi..wat een orkaanuitbarsting!!!!!! Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Cooool Emoticon: Cooool Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Boefje
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties,

even wat googlen levert inderdaad wel een aantal sites op die weersvoorspellingen geven. Daar was ik mij van bewust. Waar ik eigenlijk naar op zoek was, was een site waar je ook daadwerkelijk de buien kunt volgen.

Ik heb begrepen dat er in Jakarta vaak buien overtrekken in de namiddag, zo'n tool lijkt me ideaal om te bepalen hoeveel tijd je nog hebt om thuis te komen/ je buiten te begeven. Ik weet natuurlijk niet of dat in Indonesie ook werkt, weet niet hoe de wolken en buien zich daar vormen en of ze al vroeg op een radar te spotten zijn.

dutchbird
Gebruiker
spacer line

On 20-10-2010 22:41 Boefje wrote:
Waar ik eigenlijk naar op zoek was, was een site waar je ook daadwerkelijk de buien kunt volgen.

Ok, daar komt ie dan, inklusief (click Image to enlarge) actuele buienradar IndonesiŽ. Het Google plaatje is 'verschuifbaar' naar Jakarta of andere delen van de Archipelago.

Denpasar / Ngurah Rai Airport

NGS stock photos

bobberdebob
Gebruiker
User icon of bobberdebob
spacer line

Terima kasih Paulana voor tekst en uitleg, alweer wat geleerd.

Groetjes en selamat menikmati van het warme weer in de tropen, hier is het br br.....bibberen.

Alaaf

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 19-10-2010 16:59 senior wrote:
Emoticon: Shiny De buien die op Java gaan vallen hebben eerst een tussenstop op Bali dit jaar Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Dan wens ik ze veel succes op Bali. want wat hier de laatste dagen naar beneden komt pffff. lijkt wel of Allah, God, Boeddha of al degene die nog meer daarboven wonen met zwembaden aan het gooien zijn Emoticon: Angry

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De enige informatie over regen is het aantal blikseminslagen in Groter Jakarta... eens kijken of ik deze link nog kan vinden voor je.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

paulana
Gebruiker
spacer line

Leuk Jeroen, heb net een deal met die (on)weer goden, plaats jij de blikseminslagen, en laat die god nou net op vacantie zijn....de zon achterna.

Kan dus een hele tijd duren voor dattie weer terug is, we krijgen het dus niet droog meer dit jaar Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Emoticon: Shiny Bedankt Malam, drink wat van me!!!!! Emoticon: Shut up!

Welnee joh, kan jou dat druppie schelen, smelten doe je niet.

In Nederland is er al NACHTVORST, goed voor de boerenkool Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dit hele droge seizoen heeft het met grote regelmaat geregend hier en elders op Java en andere eilanden. Het regenseizoen begint rond deze tijd weer, dus wellicht nog vaker regen, al is een keer per dag al een redelijk gemiddelde voor een regenseizoen. Wellicht wordt de neerslag intensiever en duurt het langer, ook al geen probleem!

paulana
Gebruiker
spacer line

Tuurlijk niet laat maar lekker hozen, hoe intensiever hoe beter

alleen jammer voor de oogsten die verzuipen de rijst wordt nog duurder

geen probleem

Om Swastiastu

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

lekker egoisties en de kleine man verhongeren.

Shalom

paulana
Gebruiker
spacer line

Emoticon: Shiny Nou daar ben ik het dus helemaal mee eens, rijst- aardappelen en andere zaken zijn voor de kleine man niet meer te betalen. Hier in het dorp wordt in grote hoeveelheden Ubis gekocht! En een Indonesier die niet iedere dag rijst kan eten heeft niet gegeten Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,215,925 pageviews Een website van indahnesia.com