uitkeringstrekkers in actie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
81 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bjhabibie
Gebruiker
User icon of bjhabibie
spacer line

Rapporteur SVB in IndonesiŽ vermoord

DEN HAAG - Een 58-jarige Nederlander die in IndonesiŽ werkzaam was als freelance-rapporteur voor de Sociale Verzekeringsbank (SVB), is vermoord. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag vrijdag laten weten, naar aanleiding van een bericht van de Wereldomroep. Ook zijn Indonesische vrouw werd van het leven beroofd...

De lichamen van het echtpaar werden donderdag ontdekt in een woning in het Indonesische dorpje Batu op Oost-Java. De Indonesische politie liet vrijdag weten dat de twee door een misdrijf om het leven zijn gekomen.

Volgens de Wereldomroep waren de twee gekneveld, maar Buitenlandse Zaken kon dat niet bevestigen. De man werkte als rapporteur samen met de Nederlandse ambassade. Hij rapporteerde over de situatie van mensen die in IndonesiŽ een uitkering uit Nederland ontvangen, zoals AOW.

tutwuri handayani

raanr
Gebruiker
spacer line

Zoals ik onder een andere topic al schreef:

Hoop dat rapporteurs van (ex) Nederlanders met spaartegoeden in IndonesiŽ niet hetzelfde lot ten deel valt.

Jan Kees is gewaarschuwd!

bjhabibie
Gebruiker
User icon of bjhabibie
spacer line

is dat een bedreiging raanr? handophouders die staatsruiveniers over de kling jagen, gekker moet het niet worden.

tutwuri handayani

raanr
Gebruiker
spacer line

Een bedreiging voor wie bjhabibie?

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Tsja, als je een "wraakzuchtige uitkeringstrekker's droom " verknald is dat in Indonesie
geen probleem om dat op te lossen. Voor 5 juta huur je zo wat "opruimers" in Emoticon: Stupid

Voor alles is een oplossing te koop.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Tsja, zeer sneu, maar een gevolg van het beleid.
Zo is het in het verleden ook gegaan.
Ook in RI gaat het zo, verraders zijn overal.
Men vecht voor eigen gewin.
Kliklijn, nu dit weer, het was te verwachten, of Niet soms.
Ik denk dat er nog meer gaat gebeuren, niet alleen in RI, maar zeker ook hier.
Mijn buurman rijdt een dikke BMW, denk dat ik ook maar eens ga bellen.
Wat een stel ziekelingen zeg. En zo glijden we steeds verder af.
Let wel, frauderen wil ik zeker niet goed praten, maar nu komen we steeds dichter bij die verafschuwde maatschappij van het vroegere oostblok. Allemaal opletten wat je buurman doet.
Groet,
Wim.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik denk toch dat er hier voorbarige conclusies worden getrokken.
Vooralsnog is alleen bekend dat de man en zijn echtgenote waarschijnlijk door geweld om het leven zijn gekomen en dat hij freelance medewerker was van de SVB.
We mogen niet vergeten dat er hier ook sprake kan zijn van een ordinaire roofoverval.
Veel Indonesiers zien alle witkoppen aan voor steenrijk, als de man dus niet in een beveiligd wooncomplex woonde dan loop je nu eenmaal risico om het slachtoffer te worden van snoodaards die het op geld hebben voorzien.

Ik geef maar een voorbeeld.

SANTO DOMINGO - De 58-jarige Luc Vandormael, een tot voor kort in Oegstgeest wonende man van Belgische afkomst, is zwaar verminkt aangetroffen op een vuilnisbelt in de Dominicaanse Republiek. Vandormael zou in brand gestoken en gevierendeeld zijn.

Vandormael woonde sinds zijn veertiende in Nederland. Vorig jaar, na zijn vervroegde pensioen, emigreerde hij naar de Dominicaanse Republiek. Het vermoeden bestaat dat Vandormael het slachtoffer is geworden van criminelen die uit waren op zijn geld.

Als voormalig systeembeheerder van het Centrum voor Ruimteonderzoek en Technologie Estec in Noordwijk was hij naar plaatselijke normen een rijk man. Buitenlandse zaken kan nog niet veel zeggen over de zaak.

De ex-vriend van zijn vriendin zou als voorlopige verdachte worden gezien. De omstandigheden rond zijn dood worden nog onderzocht. Het stoffelijk overschot van Vandormael zal daarna naar Nederland worden gebracht.
15/10/10 18u16

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik denk toch dat er hier voorbarige conclusies worden getrokken.
Ik heb het echtpaar meerdere keren ontmoet, zij kwamen jaarlijks op huisbezoek voor het bewijs van in leven wat nodig is voor de uitkeringsinstantie in Nederland.
Gewoon fijne mensen die kwamen op een Honda Bebek en niet in dikke mobil met privechauffeur.
Jan
Malang

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tot er meer informatie is over de omstandigheden blijft het gissen naar het gebeurde en of er een samenhang is met de uitgevoerde werkzaamheden. Triest is het allemaal natuurlijk wel en van mij met deze mijn condoleances aan de nabestaanden. Dit is vreselijk natuurlijk. Misschien heeft YB wat meer informatie.

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Niet veel meer info dan is te lezen op verschillende sites. Politie-onderzoek is nog in volle gang, maar gewone roofmoord wordt vermoed. Blijft een schokkerende zaak.
Vandaag zijn de stoffelijke overschotten ter aarde gesteld door de familie van Indonesische zijde.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Voor dat ik verder scrolden, las ik de posting van , bjhabibie die een andere Titel heeft dan waar het hier over gaat.
De titel uitkeringstrekkers in actie is verwarend, want het gaat over een moord.
Twee personen zelfs, en volgens Islamitische wetten al begraven ook.
Dus de familie in Nederland heeft het nakijken.
Dus Mensen als je Moslim bent geworden, dan heb je te vrezen als je dood gaat daar, dat ze binnen 24 uur je begraven en je kinderen, e.v.t.in Nederland, hebben niets mogen meemaken, van die begrafenis.
Wel even, om er over na te denken.!!!!
Verder is het verhaal in twee verschillende kranten de leeftijd verschil van 10 jaar televaag 68 j en AD 58 jaar.
Maar je denkt bij de eerste posting gelijk aan je mede forumleden, of zij het zijn.
Gelukkig zie ik de postingen van verschillende mensen hier weergave terug, dus forumleden een geruststelling.

Verders Bambang niet bang zijn wel voorzichtig, waar je ook kom.
Je had een topic hier over geplaatst, en zal bij deze hier maar beantwoorden.
Je had daarbij al goede tips er in verwerkt, goud om je nek hangen en ringen aan je vingers, is zelfs niet meer mogelijk als je in Nederlandse steden loopt.
Dus wel even nadenken wat je tegenwoordig doet.
We moeten er mee leren leven, want de grenzen zijn zo open als wat en die krijg je niet meer dicht laat staan onder controller.
Mijn gedachte gaan naar de familie die een zware tijd tegemoet gaan.
ďWens henĒ, als ze dit komen te lezen, ď veel sterkte toe, in de toekomst ď.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik kan eerlijk gezegd nogal boos worden over de titel van dit topic.
Volgens mij is er nog weinig bekend over de toedracht (in ieder geval niet toen Habibi dit topic opende). Er wordt hier een vrij walgelijke suggestie gewekt. Erg gevaarlijk.
Gelukkig zijn er meerderen die hierop wezen.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ik ben het hier helemaal mee eens Elsbeth !!!

Om Swastiastu

bjhabibie
Gebruiker
User icon of bjhabibie
spacer line

excuses. hierbij verzoek ik het bevoegd gezag om het topiconderwerp te wijzigen. alvast bedankt.

tutwuri handayani

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Ik wil dit zeker niet goed praten, maar mocht dit een gevolg zijn van .........
Wat ik her en der lees, zonder daar conclusies aan te verbinden, kan ik toch wel vermelden dat ik zo'n soort beroep nooit zou aanvaarden. Of het nu free lance is of niet.
Even ter zijde, er worden nu en binnenkort duizenden TPG medewerkers ontslagen terwijl het bedrijf goed winst maakt en een goed toekomstperspectief heeft.
Uitsluitend door de absurde, onmenselijke verwachtingen van de huidige eigenaren, aandeelhouders, komen duizenden mensen op straat te staan.
Weer een voorbeeld van een volledig foute privatisering van een goed bedrijf.
Als ik nu voorspel dat er hele rare dingen gaan gebeuren onder de bevolking wat betrekking kan hebben op het ontslaggebeuren bij TPG, ben ik dan naief, of radicaal of ben ik een soort van Balinees???
Dit alles heeft te maken met het accepteren van zaken waar men geen invloed op heeft. Teveel mensen accepteren allerlei zaken welke men niet hoeft te accepteren.
Er zijn straks duizenden mensen die hun huis etc kwijt zullen raken. Wie accepteert dit??????
Ik heb toch wel het vermoeden dat er hier of daar wat gaar gebeuren. In de VS. maar inmiddels ook hier zijn er al diverse zelfmoorden te betreuren.
Zoals de berichten nu zijn is er een vermoeden dat er hier iets gespeeld heeft wat met onvrede te maken heeft gehad. Men vecht voor de boterham, ten koste van.......
Nu ben ik benieuwd naar meningen die dit echt kunnen ontkrachten.
Groet,
Wim.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wim, moord kan naar mijn mening nooit een 'gevolg zijn van'. Buiten dat wordt er in het Indonesische artikel gerept over 'een vrouwelijk persoon die mogelijk zijn vrouw was' in plaats van 'zijn vrouw' zoals dit in de Nederlandse media is verschenen. Mocht het inderdaad niet zijn vrouw zijn, maar een jong vlindertje wat een jaartje of 20-30 jonger was, dan zou dit zomaar een goede reden kunnen zijn om bepaalde streken te flikken, tot de dood erop volgt dus kennelijk.

Het Indonesische artikel lezende kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hun dood niet te maken heeft met de werkzaamheden die hij verrichte, maar meer een toevallig samenloop van omstandigheden was. Hoe tragisch en fout dit ook mag zijn.

Ho Lee Fuk

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

95,313,390 pageviews Een website van indahnesia.com