Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

"Vreemdgaan, een definitie:
Een definitie van vreemdgaan zou kunnen zijn: 'echtbreuk plegen; met een ander dan de vaste partner incidenteel seksuele omgang hebben'. De eerste omschrijving van vreemdgaan wijst op een afkeurende benadering, immers men 'pleegt een breuk'. De tweede omschrijving van vreemdgaan spreekt over incidentele seksuele omgang. Vreemdgaan door mannen zal vaak gebeuren middels 'betaalde seks' vandaar dat er ook zoveel vrouwen hun diensten aanbieden."
www.vreemdgaan.nl/

Het is maar welke (on)waarde men er aan hecht.

leomanado
Gebruiker
spacer line

Ergens anders op dit forum lees ik net dan 51% van de tieners sex heeft voor het huwelijk. 49% is dus maagd als ze trouwen.....hmmmm valt in dezelfde categorie als dit topic beste Sapolidi....... Zonder enige wetenschappelijke onderbouwing weet ik toch wel dat het percentage maagden als ze trouwen veel en veel lager ligt.........

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat is een net zo publiek geheim als het aantal overspelige Indonesiers.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nou Jullie worden allemaal bedankt hoor, voor het aanmoedigen??, en voorbeelden die mij toch aan het denken zet, nu mijn vriendin alleen daar zit.
Hebben jullie ook een tip hoe je het kan controleren, of ze vreemd is gegaan/geweest.
Kan je dat soms aan het gedrag zien, of kan je het zien ergens van ondere, goed nakijken, als je nog weet hoe dat er uitzag, of uberhaupt het wel kan merken.
Een goed tip is nooit weg!!!!!!! Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yawn

Ha ha zo,n vrouw van 62 jaar wat motten ze er mee, neen hoor ik ben er geen sekonde bang voor, en heb het volste vertrouwen in haar.
Maar dat komt ook dat je ze zelfstandigheid geeft, en je ze het gevoel geef dat het niet je bezit is........ Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

paulana
Gebruiker
spacer line

En zo is het maar Om Ziel Emoticon: Shiny
Als er geen vertrouwen is kan je beter gelijk kappen Emoticon: Bye bye

Groetjes Paulana Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

Robertvande
Gebruiker
spacer line

Op 29-11-2010 09:17 schreef leomanado:
Ergens anders op dit forum lees ik net dan 51% van de tieners sex heeft voor het huwelijk. 49% is dus maagd als ze trouwen.....hmmmm valt in dezelfde categorie als dit topic beste Sapolidi....... Zonder enige wetenschappelijke onderbouwing weet ik toch wel dat het percentage maagden als ze trouwen veel en veel lager ligt.........

Het zal wel 95% van de mannen en 5% van de vrouwtjes zijn(paar sletjes heb je er altijd bij).

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 29-11-2010 09:13 Yogya-Bali wrote:
www.vreemdgaan.nl/Het is maar welke (on)waarde men er aan hecht.

Een definitie van "vreemdgaan" kan ik zelf ook wel opzoeken yb. Mijn vraag was of ik al die bronnen die jij ter ondersteuning van jouw absurde stelling opvoerde, kon inzien. Uit jouw posting blijkt dat jij dat niet kunt. Maar van iemand die na een gesprek met een ustadz uit Cirebon tot de conclusie komt dat slechts 30% van de bevolking de islam aanhangt (dit in tegenstelling tot de officiŽle cijfers die algemeen aanvaard worden) en zegt dat de waarheid niet bewezen hoeft te worden, vind ik dat ook niet vreemd. Of dit ten goede komt aan jouw geloofwaardigheid is natuurlijk een tweede. Maar zoals jij weet heb ik daar al diverse keren een groot vraagteken achtergezet en dat wordt steeds groter.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

] On 29-11-2010 09:13 Yogya-Bali wrote:
www.vreemdgaan.nl/Het is maar welke (on)waarde men er aan hecht. [/quote]
Een definitie van "vreemdgaan" kan ik zelf ook wel opzoeken yb. Mijn vraag was of ik al die bronnen die jij ter ondersteuning van jouw absurde stelling opvoerde, kon inzien. Uit jouw posting blijkt dat jij dat niet kunt. Maar van iemand die na een gesprek met een ustadz uit Cirebon tot de conclusie komt dat slechts 30% van de bevolking de islam aanhangt (dit in tegenstelling tot de officiŽle cijfers die algemeen aanvaard worden) en zegt dat de waarheid niet bewezen hoeft te worden, vind ik dat ook niet vreemd. Of dit ten goede komt aan jouw geloofwaardigheid is natuurlijk een tweede. Maar zoals jij [quoteweet heb ik daar al diverse keren een groot vraagteken achtergezet en dat wordt steeds groter.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 29-11-2010 08:54 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Dan leest u ontzettend veel borrelpraat want dit is geen wetenschappelijk forum.

He he, het grote woord is eruit. Had dat dan meteen gezegd, dan had ik al die moeite niet hoeven te doen. Maar jij kunt het soms op zo'n wetenschappelijk toontje zeggen dat ik denk dat het wel eens serieus bedoeld kon zijn.

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 29-11-2010 15:50 schreef sapolidi:

[quote verwijderd]

He he, het grote woord is eruit. Had dat dan meteen gezegd, dan had ik al die moeite niet hoeven te doen. Maar jij kunt het soms op zon wetenschappelijk toontje zeggen dat ik denk dat het wel eens serieus bedoeld kon zijn.

Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Tsjjaa kon het ff niet laten Emoticon: Stupid

Om Swastiastu

larisse
Gebruiker
spacer line

Sapolidi ,
Duim omhoog voor je repliek op berichten van YB .
Overigens zal hij het wel niet met mij eens zijn,(so be it)
maar om het woord borrelpraat maar te gebruiken.
Is het niet de bedoeling hier om in een "borrelpraatsfeer" ,
berichten te plaatsen en op dezelfde manier te reageren ?
Grappig om te zien dat de meesten hier het borrelplezier ,
Ieder z'n hobby toch ?
Larisse

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Grappig, die verdeeldheid. Of de cijfers kloppen of niet, weet ik niet. Veel buitenlanders die al jaren in RI wonen, beamen dat de sexuele moraal in RI heel anders is dan in NL en omstreken. Wat de exacte cijfers zijn doet er wat mij betreft niet zo toe. Wel interessant vond ik de constatering van YB dat het feit dat mensen zich zo afzetten tegen dit hoge percentage impliceert dat men deze vrijere moraal afkeurt. Het wordt, zoals ook ik dat lees, als een soort belediging van het Indonesische volk gezien. Waarmee men inderdaad aangeeft dat men het zelf een nogal afkeurenswaardige moraal vindt. Nou ja, misschien niet altijd.., soms komt het ook wel een beetje goed uit, net als de corruptie.

Puputan
Gebruiker
spacer line

Het wordt, zoals ook ik dat lees, als een soort belediging van het Indonesische volk gezien. Waarmee men inderdaad aangeeft dat men het zelf een nogal afkeurenswaardige moraal vindt. Nou ja, misschien niet altijd.., soms komt het ook wel een beetje goed uit, net als de corruptie.

Het lijkt soms wel of kritiek of opmerkingen op IndonesiŽ en haar bewoners als persoonlijke kritiek wordt opgevat, zo van kom niet aan 'ons' IndonesiŽ.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 29-11-2010 19:40 elsbeth wrote:
Grappig, die verdeeldheid. Of de cijfers kloppen of niet, weet ik niet. Veel buitenlanders die al jaren in RI wonen, beamen dat de sexuele moraal in RI heel anders is dan in NL en omstreken.
Wat de exacte cijfers zijn doet er wat mij betreft niet zo toe.

Dat de sexuele moraal in de wereld verschillend is is mij bekend en daar spreek ik ook geen waardeoordeel over uit. Maar yb hecht juist wel heel veel waarde aan die exacte cijfers want hij komt op de proppen met bepaalde onderzoekuitslagen,krantenartikelen uit Surabaya en de Jakarta Post en een publicatie van Cordaid die allemaal zijn gelijk moeten ondersteunen. En daar reageer ik op.

Wel interessant vond ik de constatering van YB dat het feit dat mensen zich zo afzetten tegen dit hoge percentage impliceert dat men deze vrijere moraal afkeurt. Het wordt, zoals ook ik dat lees, als een soort belediging van het Indonesische volk gezien. Waarmee men inderdaad aangeeft dat men het zelf een nogal afkeurenswaardige moraal vindt.

Yb reageerde op een posting van Malam ďongedisciplineerd verkeerĒ . Ook had hij het over Sodom en Gomorra. En zoals bekend staat die uitdrukking voor zedeloosheid, natuurlijke ontucht en toonbeeld van verderf.
In mijn oren klinkt dit tamelijk beledigend en getuigt het toch van een moraal waar je als land niet trots op bent.
En als de bedoeling van de posting van yb was om een lans te breken voor de vrijere moraal in RI, dan had hij het wel in andere bewoordingen geschreven. En ďeen overspelig vluggertje tijdens de lunchpauzeĒ bevat gevoelsmatig ook een waardeoordeel.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 29-11-2010 20:50 Puputan wrote:

[quote removed]

Het lijkt soms wel of kritiek of opmerkingen op IndonesiŽ en haar bewoners als persoonlijke kritiek wordt opgevat, zo van kom niet aan 'ons' IndonesiŽ.

Dat lijkt in jouw ogen alleen maar zo, maar dat is het niet hoor. En IndonesiŽ is allang niet meer van ons.

Puputan
Gebruiker
spacer line

On 29-11-2010 21:24 sapolidi wrote:

[quote removed]

En IndonesiŽ is allang niet meer van ons.

Dat wist ik nog wel maar ik bedoel met 'ons' zij met een bepaald ideaalbeeld of adoratie van dat land.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 29-11-2010 21:31 Puputan wrote:

[quote removed]

Dat wist nog wel maar ik bedoel met 'ons' zij met een bepaald ideaalbeeld of adoratie van dat land.

Tussen idealiseren of adoreren en afkraken of belasteren zit een groot gat. En daar zit ik ergens tussenin. Noem het maar relativeren.

Puputan
Gebruiker
spacer line

Ik begrijp ook niet dat iemand daar twintig jaar blijft wonen als het inderdaad zo'n bende is als beschreven door een medelid, vandaar dat ik het ook met een vrachtwagen strooizout neem.

bambang
Gebruiker
spacer line

Misschien een idee.
Mocht iemand naar RI gaan voor een vakantie, lijkt me een goed idee gesprekken aan te gaan met RI jeugdzorg, maatschappelijk werk, school. Een onderwerp van gesprek kan gaan over sexeducatie, vrije sex, gebruik van drugs etc.
De Ind. mensen zijn vrij behulpzaam. Stel ze een vraag dan zullen ze je graag de weg wijzen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 30-11-2010 03:19 bambang wrote:
Misschien een idee.
Mocht iemand naar RI gaan voor een vakantie, lijkt me een goed idee gesprekken aan te gaan met RI jeugdzorg, maatschappelijk werk, school. Een onderwerp van gesprek kan gaan over sexeducatie, vrije sex, gebruik van drugs etc.
De Ind. mensen zijn vrij behulpzaam. Stel ze een vraag dan zullen ze je graag de weg wijzen.

Als je met vakantie gaat , heb je geen tijd om "goede gesprekken"te voeren.
En dan moet je nog de taal spreken en de "adat" kennen voordat men"bereid is om "vertrouwelijke" informatie te geven aan buitenstaanders en buitenlanders.

Bij officieele organisaties heb je soms een gezonde wantrouwen voor buitenlanders .

Ik spreek de taal vloeiend, ken de plaatselijke adat redelijk goed , en toch werd ik( Bukan orang Belanda) eerst geweigerd toen ik wil rondneuzen bij de haven van Teluk Bayur. .Ook omdat ik een "tamu"ben.
De mensen van Port Authority waren bang voor evt. negatieve uitlatingen .
Moet beerst even ouwehoeren , mijnIndon. passaporto laten zien , en een telefoonnr gegeven met de opmerking , bel maar dat weet je of ik te vertrouwen ben of niet.

Dat hoeft niet , kon ik vrij bewegen.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 29-11-2010 19:40 elsbeth wrote:
Grappig, die verdeeldheid. Het wordt, zoals ook ik dat lees, als een soort belediging van het Indonesische volk gezien. Waarmee men inderdaad aangeeft dat men het zelf een nogal afkeurenswaardige moraal vindt. Nou ja, misschien niet altijd.., soms komt het ook wel een beetje goed uit, net als de corruptie.

Belediging ?
Hangt af wie dat geuit heeft.
Soms is het waar , soms is het niet.
Zolang het niet alleen maar negatief moet zijn , terwijl er ook positieve zaken zijn .
Dus een beetje genuanceerde mening is ook niet te veel gevraagd.

Je hebt goed geconstateerd dat bij sommige gevallen het bij sommige heeren ( ook dames , de geemancipeerde Emoticon: Wink ) kom het soms goed uit dat er een verschil in rijkdom bestaat .

Ik las ooit in een forum over een orang turis , die "arme"man kan zijn geluk niet begrijpen datn hij gelijk een aantrekkelijke jongedame aan de haak krijgt.
Terwijl hij (gezien leeftijd etc ?) in Ollanda zo'n mooi n jonge vrouw niet kan krijgen.
En toen bleek dat het een bepaalde soort vrouw was .
Menir de toerist is een beetje teleurgesteld en vroeg af of d e Indonesische vrouwen zo zijn .
Let op die generalisatie . Emoticon: Nooo

TAAARRRAAA , tya wat moet je er mee met zo'n posting ?

Terwijl hij duidelijk vertelde dat hij de bewuste jonge dame bij een bar had ontmoet of opgepikt.
(De vraag is , wie versierd wie Emoticon: Shiny ).
Het is anders als je de "jonge dame" in een soort E.O omgeving hebt ontmoet , waar alleen Godvrezende en dus maagdelijke dames rondlopen.

bisa dicek of makemyday .

Robertvande
Gebruiker
spacer line

Ik geloof dat ik niet meer naar Thailand hoef voor orientaalse geneugten. De RI biedt tegenwoordig hetzelfde, als de berichten kloppen.

larisse
Gebruiker
spacer line

On 01-12-2010 15:59 Robertvande wrote:
Ik geloof dat ik niet meer naar Thailand hoef voor orientaalse geneugten. De RI biedt tegenwoordig hetzelfde, als de berichten kloppen.

Hoi,

Joh ,als ik jou was zou ik het gewoon proberen,
denk dat het ůůk leuk is voor anderen als je ,
met tips terugkomt.Alvast s6 en anders gewoon ,
bij Thailand houden.Ben je al gewend en dat scheelt.
larisse

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Robert, misschien kun je wat expicieter zijn in wat je zoekt, dan kunnen we je misschien een eindje op weg helpen. Het is altijd lastig als het wat vaag blijft.
Dus: welke prijsklasse denk je bijvoorbeeld aan?

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 01-12-2010 20:03 elsbeth wrote:
Robert, misschien kun je wat expicieter zijn in wat je zoekt, dan kunnen we je misschien een eindje op weg helpen. Het is altijd lastig als het wat vaag blijft.
Dus: welke prijsklasse denk je bijvoorbeeld aan?

Zo Elsbeth, ben je daar dan zo goed van op de hoogte?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,721,947 pageviews Een website van indahnesia.com