Indonesische president bezoekt Nederland

Subforum In het nieuws 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Puputan
Gebruiker
spacer line

Het gaat niet om de bevolkingsaantallen , maar de potentie van een land.
Combinatie van de demografie, BNP, grondstoffen etc .
Nederland is gewoon een klein land met een oude economie .Die afhankelijk is van handel en van export naar de buurlanden.

Veel zaken waar Nederland vroeger echt goed zijn kunnen ook geleverd worden door andere landen.
Wat nog rest is kennis m.b.t waterhuishouding. Daar zijn de Nederlanders echt goed.

U sleept er weer van alles bij wat er niets mee te maken heeft. Waar is IndonesiŽ dan zo goed in behalve de productie van CO2, terroristen en sateprikkers?

Puputan
Gebruiker
spacer line

On 15-11-2010 02:53 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Diplomatisch gezien had men wel degelijk een ander gebaar kunnen maken en niet zich verschuilen achter "onze" democratische waarden. Kijk daar heb je nou dat
[quote removed]

Hadden we ons dan moeten verontschuldigen voor het feit dat mensen naar een rechter kunnen stappen en dat de overheid dit niet kan tegenhouden of dat we die Molukkers niet in de gevangenis hadden kunnen gooien dan wel laten verdwijnen a la Munir?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 15-11-2010 10:51 Puputan wrote:

[quote removed]

U sleept er weer van alles bij wat er niets mee te maken heeft. Waar is IndonesiŽ dan zo goed in behalve de productie van CO2, terroristen en sateprikkers?

Zoals ik meermalen keren heb geschreven , Indonesia is een land van tegenstellingen , een land in transitie.

Wat een tegenstelling met die bovenstaande krotten naast een stinkende kali(rivier)
http://www.google.nl/images?hl(...)wAw&biw=1360&bih=561

Heb ongeveer 3 weken geleden kunnen bewonderen , tijdens mijn zgn "survey-reis".
Over het produceren van sateprikkers kan ik geen uitsluitsel geven , waarschijnlijk zal China meer sateprikkers produceren dan Indonesia.

Als ik me niet vergist "produceert", exporteert Indonesia ook auto's en schepen.
O.a in samenwerking met Nederland.

bisa dicek of makemyday .

Puputan
Gebruiker
spacer line

Ik zou niet graag wonen daar in dat pedomoro city, lijkt Dubai wel, komt er ook religieuze politie? Ik zou zeggen koop eerst eens wat shovels zodat ze slachtoffers kunnen helpen van natuurrampen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 15-11-2010 11:57 Puputan wrote:
Ik zou niet graag wonen daar in dat pedomoro city, lijkt Dubai wel, komt er ook religieuze politie? Ik zou zeggen koop eerst eens wat shovels zodat ze slachtoffers kunnen helpen van natuurrampen.

Ikke wel , maar wat wij willen of niet willen hebben echt geen invloed op de komst van SBY .

Ook het tonen van een foto van een krot of een wolkenkrabber , voordat iemand ons plaatjesplakker gaat noemen.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-11-2010 11:32 Puputan wrote:

[quote removed]

Hadden we ons dan moeten verontschuldigen voor het feit dat mensen naar een rechter kunnen stappen en dat de overheid dit niet kan tegenhouden of dat we die Molukkers niet in de gevangenis hadden kunnen gooien dan wel laten verdwijnen a la Munir?
Diplomatie was een sterk punt van onze voorgaande ambassadeur Van Dam. Een heel verschil met de doorsnee botte en boute Hollanders die alles maar direct uit hun mond klappen zonder aanziens des persoons. De Nederlandse (vaak lompe) directheid slaat - zeker internationaal - niet altijd positief aan. Voor mij hebben zowel RI als NL "schuld" in de kwestie omdat men weinig rekening houdt met elkaars duidelijk verschillende waarden- en normenstelsel.
In ons westers democratisch bestel kan NL de Molukkers niet verbieden naar de rechter te gaan, maar enige "stille" diplomatie van de zijde van de NL-overheid met zowel RI als de RMS had geen kwaad gekund. Niet zomaar "leunen" op de "heilige" democratie en die tevoorschijn toveren op die momenten waar enige diplomatie op zijn plaats was geweest. Ook de RMS heeft weer duidelijk getoond hoe Nederlands ze zijn; i.p.v. de situatie van mensenrechten op een "oosterse" diplomatieke wijze op te lossen, heeft men gekozen voor de "westerse" manier van confrontatie.

Puputan
Gebruiker
spacer line

Diplomatie was een sterk punt van onze voorgaande ambassadeur Van Dam. Een heel verschil met de doorsnee botte en boute Hollanders die alles maar direct uit hun mond klappen zonder aanziens des persoons. De Nederlandse (vaak lompe) directheid slaat - zeker internationaal - niet altijd positief aan. Voor mij hebben zowel RI als NL "schuld" in de kwestie omdat men weinig rekening houdt met elkaars duidelijk verschillende waarden- en normenstelsel.
In ons westers democratisch bestel kan NL de Molukkers niet verbieden naar de rechter te gaan, maar enige "stille" diplomatie van de zijde van de NL-overheid met zowel RI als de RMS had geen kwaad gekund. Niet zomaar "leunen" op de "heilige" democratie en die tevoorschijn toveren op die momenten waar enige diplomatie op zijn plaats was geweest.

Wie zegt ons dat er geen stille diplomatie heeft plaatsgevonden, zelfs de Indonesische ambassadeur Habibie zag geen obstakels voor een bezoek. Dat de Indonesische President niet kon worden gearresteerd stond bij voorbaat vast.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,650 pageviews Een website van indahnesia.com