Snorkelen in Bunaken of Zuid Sulawesi

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,
Ik plan een reis maar weet nog niet waarheen.Ongeveer 21 dagen
De keuze valt of we gaan met een bevriend stel of alleen.Het kan ook nog Flores worden!!
Bali,Java en West - Flores bezocht ik al.
Graag had ik naar Torajaland (Sulawesi ) gegaan in combinatie met Makasar en de buurt, strand Bira enz.
Snorkelen wil ik ook ( niet duiken !!),maar kom ik aan mijn trekken in Bira of moet ik toch naar de Togian Islands of de Bunaken ? Indien ik naar het noorden moet kost het meer geld en tijd !
Daarom is Bira en zuid Sulawesi vergelijkbaar met de eilanden rond Labuan Bajo die idiaal zijn voor te snorkelen ?

Bedankt

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Pascal,

Over Labuhanbajo kan Annemiek je alles vertellen, ben ik nooit geweest, Bira ook niet. Bunaken ken ik wel en Tanatoraja ook. Deze laatste 2 kun je uitstekend combineren.
Voor Manado en omgeving kun je zo een week uittrekken (incl Bunaken, waar je onvoorstelbaar mooi kunt snorkelen en duiken). Dan kun je vliegen naar Makassar, van waaruit je in een dag in Tana Toraja bent. Daar kun je ook zo een week blijven, een dag of 5 vind ik het minimum. Het is daar schitterend, je kunt er dagen/weken rondlopen.
Ook Sulawesi over land is erg mooi. Ik ben ooit in 3 1/2 week van Manado naar Makassar getrokken, met alleen een boottrip van Gorontalo naar Poso. Centraal Sulawesi is ook zeer de moeite waard. Zeker doen!

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Elsbeth,
West Flores heb ik reeds bezocht en het is prachtig.
Daarom had ik graag geweten dat de kust rond Bira en dan vooral het snorkelen vergelijkbaar is met dat van Flores.
Als dat zo is hoef ik niet naar het noorden ( Bunaken ) en of naar de Togian Islands .

Bedankt

didi67
Gebruiker
spacer line

Ik ben tot een 7-tal jaren geleden regelmatig in Bira geweest om te duiken. Laatste keer hebben we met de boot de oversteek gedaan tussen Komodo en Bira. Het duiken in Komodo is toch van een heel ander gehalte dan in Bira. Ons duikers viel de laatste keer echt op hoeveel er kapot gedynamiteerd was.
Anderzijds heb ik een 10-tal jaar geleden enkele memorabele duiken gedaan op Tanjung Bira met diverse soorten haaien, een koppel parende schildpadden en een tandbaars van +/- 3 meter lengte.
Over snorkelen kan ik niet echt meepraten, maar ik vermoed dat dit buiten het strand van Bira zou kunnen tegenvallen. Misschien dat Pulau Kambing nog iets kan zijn, maar wil je zeker zijn, zou ik toch voor Manado kiezen.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Didi67
Ik vermoede het al dat de eilanden rond LB beter waren .Daar kan men snorkelen vanaf het strand .
Ik ben er nog niet uit welk deel van Indonesie het dit keer wordt,maar weet nu wel dat ik naar Bunaken of Togian Islands moet indien het Sulawesi wordt.

Bedankt Emoticon: Worship

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

We zijn terug thuis van Sulawesi en het is Makassar, Toraja, Manado en Bunaken geworden.

Toraja is gewoon heel knap,voor mij persoonlijk het knapste wat ik al gezien heb in IndonesiŽ samen met de streek rond Rinca en Komodo (Flores )
De streek rond Manado ( Tomohon - Tonkoko park ) is ook knap. Manado is niets speciaals.
Over het snorkelen ( niet duiken ) rond Bunaken kan ik zeggen veel plastiek en vuil in het water... de streek rond Labuan Bajo is daarvoor beter geschikt.
Op naar het volgende Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

putumade
Gebruiker
spacer line

Ik zoek een mooie plek om te snorkelen, wat raden jullie aan, Togian of Bunaken? En welke van de twee heeft het mooiste strand? Toevallig nog een tip voor een accomodatie? Hoor het graag. Of zouden we om echt iets moois te zien onderwater toch naar Papua moeten?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,382,954 pageviews Een website van indahnesia.com