ticket naar jakarta

Subforum Java 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
petermax
Gebruiker
spacer line

wij gaan in juli 2011 naar jakarta waarneer kunnen wij het beste een ticket kopen en heef t iemand een aderes voor een auto met chaufeur in borneo wij willen daar met 8 personen 14 dagen rondtrekken

petermax
Gebruiker
spacer line

wij willen vogende jaar jakarta gaan waarneer kunnen wij het beste een ticket kopen en wie weet een aderes van een auto en chauffeur in borneo wij willen daar 14 dagen daar rondtrekken en we zijn met 8 personen

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Peter,

Ga je naar Borneo of naar Kalimantan

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Madelon
Gebruiker
spacer line

Beste Peter,

Zelf ben ik vorig jaar naar Jakarta gevlogen en heb daarvoor ook wat research gedaan. Zelf heb ik veel gehad aan de informatie op de volgende pagina: http://surprisetickets.nl/reiz(...)uchten-naar-jakarta. Hoop dat jij er ook iets aan hebt!

Fijne reis,
Madelon

Robertvande
Gebruiker
spacer line

Op 28-09-2010 07:18 schreef BintangJan:
Peter,

Ga je naar Borneo of naar Kalimantan

Wat is het verschil?

larisse
Gebruiker
spacer line

On 01-12-2010 17:22 Robertvande wrote:

[quote removed]

Wat is het verschil?

Goed opgemerkt .Zou borneo een stad zijn of zo.
OPMERKING BEHEERDER

Goed he? Het valt ook niet mee 20 users in 1 te zijn. Goodbye !

Geplaatst door oyibo @ 01-12-2010 19:57

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Is niet zo'n rare vraag van BintangJan. Er zijn hier wel eerder mensen op het forum geweest die naar het Maleisisch (Noordelijk) deel van Borneo wilden, dus Sawa en Sarawak. Volgens mij wordt Indonesisch (midden en Zuideljk) Borneo al een tijd Kalimantan genoemd. Wel voor de hand liggend dat Petermax dat bedoelt.
Maar misschien zijn de namen weer veranderd, is immers met Makassar-Ujung Pandang-Makassar ook gebeurt en met Irian Jaya, West Irian etc. kan ik het helemaal niet meer volgen.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 01-12-2010 17:22 schreef Robertvande:

[quote verwijderd]

Wat is het verschil?

Robert,
Borneo is het Maleisische gedeelte en Kalimantan het Indonesische gedeelte van dat hele grote eiland. Van het Maleisische gedeelte weet ik niks, van het Indonesische gedeelte wel. Vandaar de vraag, maar Peter reageert niet meer, dus laat maar.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Volgens mij is het zo:

Het hele eiland heet Borneo.
Het Maleise delen heten Sabah (oost) en Sarawak (west) en wordt ook wel Maleis Borneo genoemd en de staat Brunei ligt tussen deze twee in.
Het zuidelijke deel is van Indonesie en heet Kalimantan en is weer onderverdeeld in provincies.

En West Irian heet tegenwoordig weer West Papua. Ja in Indonesie zijn ze goed met het goochelen en voortdurend veranderen van namen. Wat hebben we nog meer? Sulawesi en Celebes, Tanjung Karang en Bandar Lampung, Solo en Surakarta....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Silahkan , A.U.B

http://blognyaanaqqoz.blogspot(...)ulau-kalimantan.html

J. Hunt rapporteerde in 1812 aan a Thomas Stamford Raffles over de naam Pulo kALAMANTAN werd gepubliceerd in The Expedition to Borneo of H.M.S. Dido for the Suppression of Piracy, vol. 2. London: Chapman & Hall . Henry Keppel 1846

bisa dicek of makemyday .

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Wat was ook alweer de vraag?

Tickets kun je bij me in optie zetten: Jakarta vertrek tot 8 juli vanaf 750, na 8 juli vanaf 860.
Naar Balikpapan, Pontianak of Banjarmasin 860, resp. 930.

Voor beide geldt: verblijf max 1 maand, verplicht min. 3 overnachtingen bij te boeken.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,565,176 pageviews Een website van indahnesia.com