Opiumwetmedicatie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
128 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Puputan
Gebruiker
spacer line

Ik zou graag willen weten wat thans de procedure is om morfinepreparaten mee te nemen naar Indonesie, ik weet dat dat je een brief van de Indonesische ambassade nodig hebt maar wat indien je via Singapore vliegt of een ander land heb je daar dan ook toestemming voor nodig?

P.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 24-09-2010 16:58 Puputan wrote:
Ik zou graag willen weten wat thans de procedure is om morfinepreparaten mee te nemen naar Indonesie, ik weet dat dat je een brief van de Indonesische ambassade nodig hebt maar wat indien je via Singapore vliegt of een ander land heb je daar dan ook toestemming voor nodig?

P.

Ja, ook indien je via een ander land vliegt, je komt uiteindelijk Indonesie binnen.

Je hebt een brief nodig van de behandelend arts waarin de dosering staat + de reisperiode.
Die brief stuur je naar het BIG register, dan krijg je die gestempeld terug als waarborg dat de behandelend arts een geregistreerde arts is.
Dan stuur je de brief door naae het ministerie van buitenlandse zaken, die stuurt een nota van 10 euro + 6.75 euro aantekenen, nadat je die betaald hebt krijg je hem weer terug met nog meer stempels. De volgende stap is om de brief aangetekend te sturen naar de Ind. Ambassade in Den Haag, erbij ingesloten 20 euro + een aangetekende retour enveloppe. Na legalisatie sturen ze de brief terug en krijg je een kwitantie van 20 euro ( afgelopen juli voor het eerst een kwitantie gehad, daarvoor nooit) Je kan dan zonder problemen Indonesie in. De hoeveelheid moet genoeg zijn voor de reis, maar niet meer.

Hier is een lijst te vinden met medicijnen die onder de opiumwet vallen.
http://www.douane.nl/bibliothe(...)gem_10-03-00-05.html

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Puputan
Gebruiker
spacer line

Bedankt Yoke voor uw informatie. Ik bedoelde met via Singapore of een ander land vliegen of je ook voor dat desbetreffende land aparte toestemming moet hebben? Kunt u een indicatie geven van hoeveel tijd de gehele procedure kost? Bvd.

P.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 25-09-2010 16:35 Puputan wrote:
Bedankt Yoke voor uw informatie. Ik bedoelde met via Singapore of een ander land vliegen of je ook voor dat desbetreffende land aparte toestemming moet hebben? Kunt u een indicatie geven van hoeveel tijd de gehele procedure kost? Bvd.

P.

BIG register is geregeld binnen enkele dagen.
Naar MinBuZa duurt het ongeveer 14 dagen, er komt nl. eerst een brief met het te betalen bedrag en zodra dat betaald is wordt de brief gestempeld terug gestuurd.
Dan naar De Ind. Ambassade en dat duurt ongeveer 10 dagen.
Dus totaal zo'n 4 weken.

Wij vragen het altijd alleen aan bij de Ind.Ambassade omdat Indonesie onze eindbestemming is, ook al vliegen we via Singapore of Hongkong. Ik neem aan dat als je alleen een tussenstop of overstap hebt dat je dan het land ( Singapore etc ) niet binnenkomt om te verblijven en ook niet door de douane daar gaat.
Blijf je daar enkele dagen dan zou je die informatie op kunnen zoeken v.w.b.de eisen die het land stelt maar ik neem aan dat je nergens opiaten ed. mag invoeren.

Ook een valiumtablet/diazepam of codeine tabletten voor de hoest vallen al onder de opiumwet.!

We zijn er trouwens nog nooit op gecontroleerd maar ja je weet maar nooit en de straffen zijn streng.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Softdrug

Even gegoogeld, Singapore heeft de doodstraf op invoer / bezit zie onderstaand citaat.

In andere landen, met name buiten Europa, wordt er geen onderscheid gemaakt tussen hard- en softdrugs, noch in handel in verdovende middelen of eigen gebruik. In de meeste landen staan er hoge straffen op het bezit van drugs. In enkele landen (zoals Singapore) kan er zelfs de doodstraf voor worden gegeven.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,447,276 pageviews Een website van indahnesia.com