Verhoudingen Nederland Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Eerst zien, dan geloven. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 27-09-2010 11:18 Yogya-Bali wrote:

Sorry Malam maar voor mij zijn alle geloven dom en spelen alleen maar in op de angst van de mensheid voor de dood en het "waarom" van onze aanwezigheid op deze aardbol. Men kan moeilijk accepteren dat na de dood het afgelopen is.....en zoekt daarom naar 1 of ander Nirwana, hemel, reincarnatie, etc. Tevens zijn geestelijke leiders alleen maar machtsgeile wezens die juist niet moeten worden gerespecteerd vanwege hun machtswellust.
En na het Bali-hindoeisme is toch wel de islam de volgende meest domme (maar ook gevaarlijke vanwege diens intolerantie) godsdienst hier in RI. Dat pleit nog niet voor een verbieden van het geloof zoals Wilders wil. Maar dat het achterhaald is, is een feit. Toch te gek voor woorden zo'n maagdentest: stelletje losgeslagen Middeleeuwse idioten. Daarom heb ik ook geen enkel respect voor dames die jilbabs dragen; totaal geen zelfrespect en eigenwaarde meer. De man vormt het "gevaar", maar de vrouw moet zich afschermen om de man "niet in verleiding" te brengen. Waar is de logica?

Voor mij hoef je geen sorry te zeggen Yogya, ik ben het in grote lijnen met je eens.
Geloof bestaat inderdaad voor een groot gedeelte uit angst dat mensen de grote reis op gaan bang zijn dat het definitief is afgelopen.
Op zich geen probleem, het woord geloof zegt het al, geloven of niet geloven, dat er enorm veel islamieten in Indonesie heel gematigd zijn dat weet jij beter als ik.
Helaas de sociale controle in Indonesie en een stel mafkadetten in de moskee die verschrikking en verdoemenis uitschreeuwen is te zot voor woorden.
Ik vind dat nog steed jammer voor de goedwillende moslims, maar dat is inherent aan de Indonesiers, die zijn nog niet zo ver als in westerse landen om meer voor zich zelf te denken en op te komen, dat neemt nog heel wat tijd in beslag.

Gr. Malam

raymondvd53
Gebruiker
spacer line

Hier berichtgeving omtrent het bezoek van SBY in oktober 2010 naar Nederland:

Interview ambassadeur: 'Ik wil niet dat mijn president hier als een clown wordt neergezet'
23 september 2010, 9:00 uur | FD.nl
3
Door: Alexander Weissink

De Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono brengt van 6 tot 9 oktober een staatsbezoek aan Nederland. 'De relaties zijn spiegelglad, maar de omstandigheden zijn niet zo mooi', zegt de Indonesische ambassadeur Yunus Effendi Habibie.
Stond de mogelijke gedoogsteun van de PVV aan een nieuw kabinet een bezoek van de Indonesische president in de weg?
'De president had al beloofd naar Nederland te komen, voordat duidelijk was welk kabinet werd gevormd. Hij is een man een man, een woord een woord. Maar de omstandigheden zijn niet zo mooi. Als de heer Wilders deel had uitgemaakt van een nieuwe regering, zou het aanstaande staatsbezoek zeer twijfelachtig zijn geweest. De president komt natuurlijk niet als hier iemand in het kabinet zit die de islam achterlijk noemt. Ik wil niet dat mijn president hier als een clown wordt neergezet.'
Is gedoogsteun van de PVV voor een Nederlandse regering van invloed op de betrekkingen met IndonesiŽ?
'Ik zie geen reden waarom wij niet kunnen samenwerken, tenzij de Nederlandse regering een anti-islamitisch beleid gaat voeren. Als de heer Wilders buiten de regering staat, mag hij schreeuwen wat hij wil. Zolang hij maar buiten het kabinet blijft blaffen. Waarom zouden we door deze ene man de verhoudingen in de war gooien? Overigens zie ik in zijn woorden haatzaaierij. Mijn oom is nota bene door de Nederlanders herhaaldelijk in de gevangenis gegooid wegens haatzaaierij tegen de Nederlandse kolonisator, maar dat terzijde. Als je iemand beledigt, vraag je om een reactie. Als de heer Wilders de islam barbaars en achterlijk noemt, moet hij misschien meer leren over de islam. Dat er in Bagdad al een geneeskundige school was toen hier in Nederland alleen nog kwakzalvers rondliepen. Ik zal hem niet de les lezen, zolang hij maar geen invloed heeft op het Nederlandse beleid.'
Heeft de groeiende invloed van de PVV nu al effect op de bilaterale betrekkingen?
'De relaties worden verstoord door de aanwezigheid van de heer Wilders. Ik ben gepikeerd over wat hij zegt. Het verstoort de economische en politieke verhoudingen. Ik heb in Jakarta altijd voor Nederland gepleit, maar dat wordt steeds moeilijker. We willen en zullen ons niet bemoeien met interne Nederlandse aangelegenheden, maar we houden de ontwikkelingen natuurlijk wel nauwlettend in de gaten. Als de heer Wilders de regering dwingt zijn denkbeelden ten uitvoer te brengen, zullen onze betrekkingen onder druk komen te staan. Als het regeringsbeleid leidt tot belediging van de islam, dan hebben we een probleem. Als IndonesiŽrs niet naar Nederland mogen komen omdat IndonesiŽ een islamitisch land zou zijn, hebben we een probleem. IndonesiŽ zal trouwens nooit een islamitische staat worden, ook al is 85% van onze bevolking moslim. De Pancasila (de ideologische basis van de Indonesische grondwet, red.) garandeert gelijke rechten en gelijke verantwoordelijkheden voor iedereen.'
Welke conclusie trekt u uit de groeiende populariteit van Geert Wilders en de PVV?
'Het is een feit dat veel mensen op de heer Wilders hebben gestemd. Als de mensen naar hem willen luisteren, is dat hun goed recht. Misschien hebben ze last van een angstpsychose. Maar ze zullen zich moeten realiseren dat de hegemonie niet van de christenen is. De wereld wordt almaar kleiner en we zitten steeds dichter op elkaar. Islam is een geloof van vrede en tolerantie. Radicalen en terroristen zijn van alle religies. Je mag meer dan een miljard mensen niet beoordelen aan de hand van een duizendtal extremisten. Als u last hebt van baldadige Marokkanen, pakt u ze gewoon op. Dat zijn geen goede islamieten. Ze gooien onze naam juist te grabbel. Uiteindelijk geloof ik dat de Nederlandse mensen weten wat goed voor ze is. Wij bouwen in goed vertrouwen verder aan onze betrekkingen, maar ik denk niet dat mijn president de heer Wilders wil ontmoeten.'
Waarom heeft het staatsbezoek nu plaats?
'Het laatste obstakel voor onze relaties werd weggenomen toen de Nederlandse minister voor Buitenlandse Zaken Bernard Bot in 2005 naar Jakarta kwam en onze onafhankelijkheidsdag op 17 augustus 1945 accepteerde. Wij hadden nooit om die erkenning gevraagd, maar het was altijd een psychologische barriŤre die onze betrekkingen hinderde. Sindsdien zijn onze relaties spiegelglad en kunnen we hand in hand de toekomst tegemoet. Eigenlijk had de president Nederland al eerder willen bezoeken, maar dat kon niet omdat Garuda zes jaar geleden van de Europese Commissie een verbod kreeg om op Europa te vliegen. Hij gaat natuurlijk niet met KLM of Singapore Airlines. Geen sprake van. Nederland heeft ons toen enorm geholpen bij het oplossen van de tekortkomingen van Garuda. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat stuurde experts naar Jakarta. Sinds juni zijn er weer dagelijkse vluchten tussen Jakarta en Amsterdam.'
Zal dit staatsbezoek de banden tussen IndonesiŽ en Nederland verder verbeteren?
'De president zal een alomvattend partnerschap tekenen. Daarmee worden onze betrekkingen onderstreept en gelegaliseerd. Dat moet de politieke en zakelijke relaties verder faciliteren. Het legt de basis voor allerlei afspraken zoals een verdrag om dubbele belastingheffing uit te bannen. Wij willen onze huidige positie uitbouwen en van Nederland onze gateway naar Europa maken.'
Copyright (c) 2010 Het Financieele Dagblad

Ik hoop dat je nu weet waarom SBY naar Nederland komt...

On 23-09-2010 15:28 Bokito wrote:
Maar goed inmiddels heb ik vernomen dat SBY toch naar nederland komt.Laten we hopen dat er tenminste iets goed uitkomt en vooral voor de expats.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

'Het is een feit dat veel mensen op de heer Wilders hebben gestemd. Als de mensen naar hem willen luisteren, is dat hun goed recht. Misschien hebben ze last van een angstpsychose. Maar ze zullen zich moeten realiseren dat de hegemonie niet van de christenen is. De wereld wordt almaar kleiner en we zitten steeds dichter op elkaar. Islam is een geloof van vrede en tolerantie. Radicalen en terroristen zijn van alle religies. Je mag meer dan een miljard mensen niet beoordelen aan de hand van een duizendtal extremisten. Als u last hebt van baldadige Marokkanen, pakt u ze gewoon op. Dat zijn geen goede islamieten. Ze gooien onze naam juist te grabbel. Uiteindelijk geloof ik dat de Nederlandse mensen weten wat goed voor ze is. Wij bouwen in goed vertrouwen verder aan onze betrekkingen, maar ik denk niet dat mijn president de heer Wilders wil ontmoeten.'

Gebruikersnaam: raymondvd53
Berichten per dag: 0.02

K neem aan dat dit het verhaal van Habibi is,en niet van u zelf, dan vraag K mij eigenlijk wel eens af, weet hij, wat er in zijn land allemaal gebeurd.
Wij weten het wel, want kijken elke dag op Internet wat er nu weer gebeurd in IndonesiŽ

Pancacila goed dat het bestaat, maar is het dan niet de taak van die overheid dit ook goed te laten uitvoeren,
Als het in de grondwet zit.
Je kan een andere land wel bekritiseren, daar is niets mis mee, daar kunnen wij wel tegen, maar zei die zonde zonden is werpt de eerste steen.

Als je bedenkt, dat door Internet wij heel veel komen te weten, moeten ze daar toch ook begrijpen dat we alles lezen wat er gebeurd in IndonesiŽ.
Je eigen mooier voor doen dan dat het er is, dat valt heel slecht bij de Nederlander, of beter gezegd het Calvinistische Nederland de Geuzen dat zit nog steeds in onze aderen.

IndonesiŽ lig nu eenmaal aan onze harten, door een of ander vorm van verbondenheid.
En als je als Gast hier wilt komen, dan ben je hartelijk welkom, dan zal je toch alle Nederlanders moeten accepteren.
Laat IndonesiŽ de pancacila goed uit voeren, dan worden wij ook blij van om op deze afstand te zien dat het alle kerken en geloven het goed gaat in IndonesiŽ.
"Oh", K kan zo veel opnoemen, wat er verdrietig uitziet en oudzeer, nog sterk aanwezig is....
Maar dat bewaar K maar voor de volgende Postingen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,412 pageviews Een website van indahnesia.com