Recept Tahu/Sumedang

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Luisa
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ben dit jaar voor het eerst in Indonesië geweest en heb zoveel lekker gegeten maar één lekkernij was echt Emoticon: Yummie! verrukkelijk. De tahu uit Sumedang. Heeft iemand het recept van de Sumedangse tahu?

Groetjes, Loes

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

De echte tahu Sumedang heeft een speciale samenstelling.
Men zegt ook dat het soort grondstof ( de bonen) anders isdan de gewone tahu.
Volgens Verhalen van Sundanese "fijnproevers" speelt het grondwater ook een rol mee.
Omdat het echt lekker isgingen de oude Sumedangers het meenemen naar andere plaatsen zoals Tasikmalaya , later Bandung, Bogor etc.

Als je mij vraagt , denk ik dat de zgn Tahu Sumedang "Asli" vaak niet de originele .
Bij het bakken moet je ook hoog vuur gebruiken . anders is het geen "tahu Sumedang".
In mijn jonge jaren heb ik vaak tahu Sumedang gegeten in Bogor, Bandung en Tasikmalaya.
Wat ik nu proef is anders dan de oude tahusmaak van ongeveer 40 jr geleden.

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,694,977 pageviews Een website van indahnesia.com