schooltje in Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
peterr
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Wie weet waar in Bali behoefte is aan een schooltje voor kinderen in de basisschoolleeftijd?
Ik kom uit het onderwijs en wil graag mijn kennis en ervaring inzetten.

Alvast bedankt voor de moeite.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Overal, maar in die behoefte voorziet de Indonesische regering (enigsinds althans). Denk niet dat je even een school kunt openen of zo, als dat je idee is. Je moet daarvoor allerlei vergunningen hebben. Het kan dus wel, maar of je als buitenlander al die papieren krijgt? Ik vrees van niet. Je kunt dan beter iets zoeken in de richting van prive-onderwijs. Daarmee help je ook kinderen in de basisschoolleeftijd, al is dat wellicht niet direct de groep die je in eerste instantie wil helpen (minder bedeelden e.d. vermoed ik?)

peterr
Gebruiker
spacer line

Ja Yerun, ik wil me richten op de minder bedeelden om hen een betere toekomst te geven.Ik denk aan een kleinschalige school in een streek waar op dit moment niets is.
Weet jij iets van de vergunningen die ik moet hebben?
Ik weet dat je als buitenlander niet een eigen bedrijf mag starten, maar een school heeft geen winstoogmerk.

martin k
Gebruiker
spacer line

Probeer dit eens....Zie http://sjakitarius.nl

Ik ben tijdens een bezoek aan Ubud zelf diep onder de indruk geraakt van het goede werk dat men doet. Als je elders iets op wil zetten kan men je ongetwijfeld helpen met goede raad.

Succes.

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Hallo Peterr,bij " ons weeshuis " leidt 1 leraar de kinderen op,hij is betrokken bij het weeshuis.
Op het ogenblik zijn er 40 kinderen in de leeftijd van 10 tot 17,wil je er meer over weten mag je mij mailen.
Engelse les zou fantastisch zijn,
Hartelijke groeten Maam Diaan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 08-09-2010 16:13 peterr wrote:
Ja Yerun, ik wil me richten op de minder bedeelden om hen een betere toekomst te geven.Ik denk aan een kleinschalige school in een streek waar op dit moment niets is.
Weet jij iets van de vergunningen die ik moet hebben?
Ik weet dat je als buitenlander niet een eigen bedrijf mag starten, maar een school heeft geen winstoogmerk.
De vergunningen die je ondermeer nodig hebt zijn die om een school te mogen runnen natuurlijk. Wat die precies zijn weet ik niet, heb ik me nooit mee bezig gehouden als ik eerlijk ben. Buiten dat zal een buitenlander natuurlijk altijd een werkvergunning en tijdelijke verblijfsvergunning moeten hebben.

Buitenlanders kunnen overigens prima een eigen bedrijf hebben, dan wel gedeeld met een Indonesische partner. Winst of geen winst daar hebben ze hier niets mee te maken, het gaat er namelijk om of je hier werkt of niet, aan de hand daarvan krijg je met bepaalde dingen te maken.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het heeft in Yogya bijna een decennium gekost om de juiste papieren te krijgen voor een school. Dus begin alvast maar te trainen in geduld.
Tevens is onderwijs aan minder bedeelden (doorgaans de laagste kaste en klasse) weggegooid geld want ze kunnen toch hun kaste niet uit; en als het niet om de kaste gaat dan gaat het wel om de maatschappelijke positie. Waarom ga je mensen valse hoop geven met onderwijs als ze toch niet onder hun cultureel en maatschappelijk juk kunnen uitkomen? Kennis om als keuterboer, warunghouder en/of huisvrouw/moeder te kunnen functioneren is voldoende. Andere jobs (nou ja, ev. beachboy gigolo of "guide liar" ) zijn door de maatschappelijke hierarchie en organisatie toch niet voor hen weggelegd, dus niet op z'n westers gaan denken en reageren; dat kweekt alleen maar zwaar gefrustreerde jongeren die kennis hebben verkregen die ze toch niet te berde kunnen brengen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,766,474 pageviews Een website van indahnesia.com